1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme filtru particule

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de GeminiScorpio, 23 Ian 2020.

  1. GeminiScorpio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2020
    Mesaje:
    6
    Salut colegi!

    Va supun atentiei o problema aparuta la skoda rapid 1.0 tsi 95 cai din 2019 (8500km efectuati):
    - turatie la relanti 1400 rpm;
    - consum ridicat la relanti;
    - sugestie schimbare treapta viteza intarziata (2300 rpm fata de 1800 rpm).
    - start/stop functioneaza normal;
    - fara erori pe bord;

    Diagnostic service (tester):
    - filtru de particule neregenerat, fara alte erori

    Cauza invocata de ei - nu am facut regenerarea in mod corect
    Solutie propusa (regenerare fortata din tester sau regenerare la drum mai lung de catre mine)
    Am ales varianta doi, desi problema a aparut la intoarcerea dintr-o deplasare de 100 km in afara localitatii.
    Am refacut traseul de 100km fara nici un rezultat.
    Voi care credeti ca ar fi cauzele? Cu service-urile si specialistii lor m-am lamurit.
     
  2. carcotel 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2019
    Mesaje:
    7
    Sal... Am exact aceiași problema.. Cum ai rezolvat????.. Ms.. Aștept raspuns
     
  3. GeminiScorpio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2020
    Mesaje:
    6
    Salut!
    Pana la urma am fost la service vw si am platit pentru o regenerare fortata.Nu s-a putut face nimic pe garantie, nici macar la infoline nu m-au lamurit, au zis sa am incredere in reprezentanta.
    Totusi, te rog sa-mi spui la cati km s-a intamplat problema si din ce an e masina, pt ca la mine s-a intamplat la 8000km.
    Ar fi bine sa sesizam mai multi poate producatorul va lua masuri.Eu unul sunt inca nelamurit, am schimbat benzina si astept sa vad daca mai face.Acum am 10000 de km.
     
  4. carcotel 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2019
    Mesaje:
    7
    5000km....am.. Dar nu e ok.. La mine azi dimineață să întâmplat.. 1400 și asa a rămas... Dar după regenerare forțată și-a revenit????.. Cat a costat.. Și în ce a constat regenerarea forțată ???

    Plus ca pun numai benzina de 99... Numai asa am pus.. Mașina e din 2019... Are aproape un an ... O sa merg la reprezentanta....sa vad ce zic.. Dar o mai las o zi doua
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Apr 2020
  5. GeminiScorpio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2020
    Mesaje:
    6
    E clar ca au un viciu banuiesc eu de soft sau cine stie.Te rog scrie-le celor de la skoda, acestei stimate doamne care mi-a zis ca nu merg eu cum trebuie.
    mihaela.ciobanu@porsche.ro
    Regenerarea costa intre 150 si 200 Ron si presupune o comanda data calculatorului care va duce motorul si filtrul la conditiile de regenerare.Tb sa ai plinul facut pt ca va funnctiona turata vreo jumatate de ora cel putin. Eu am avut consum mediu 40% cand am luat-o de la service.
    Dar vb te rog si cu doamna, eventual ii spui ca ai vb si cu mine (din Targoviste).
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Apr 2020
  6. iliemirea 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2020
    Mesaje:
    2
    Problema apare atunci cand regenerarea a inceput si motorul este oprit. Din pacate nu exista vreun indicator care sa spuna ca a inceput regenerarea.
    Singurul indiciu este motorul la relanti turat, la 1400 de ture.
    Nu merge fortata regenerarea, am patit-o si eu in februarie si nu a putut fi remediata problema decat la service, la Porsche Nord.
    Nu am achitat nimic, dar mi-au atras atentia ca pe viitor nu va mai fi gratis.
    Asa ca mare atentie la relanti atunci cand vreti sa opriti motorul, daca e turata masina trebuie lasata pornita pana scade relantiul la valorea normala.
     
  7. Nesin Dragan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2020
    Mesaje:
    3
    Sunt și eu posesorul unei Skoda rapid 1.0 tsi la care au apărut simptomele menționate de participanții la acest forum, adică relanti accelerat 1400 rpm după aproape 27.000 km. Am incercat o regerare după indicațiile celor de la service adică o deplasare pe o distanță de aproximativ 60km cu viteza între 50 și 80km, turație 3000-3500rpm ,cu perioade de decelerare, dar fara succes. Până la urmă am fost la service unde după o vizită de aproximativ 20 minute pe stand mecanicii au efectuat o deplasare în afara localității de aproximativ 1h și 15 minute. La recepția autoturismului mi s-a comunicat doar că filtrul a fost regenerat cu ocazia deplasării în afara localității respectând aceeași pași pe care i-am făcut și eu anterior. Probabil că au activat ceva setări in soft după care se putea face regenerarea? Mi s-a mai comunicat că pe perioada regenerării apare pe maxi-dot in dreptul km parțial (trip) semnul de filtru de particule. S-a observat și de voi acest simbol? Mulțumesc.
     
  8. iliemirea 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2020
    Mesaje:
    2
    Problema este din soft, oricât ai încerca să efectuezi regenerare, nu vei reusi.
    Se poate efectua doar la reprezentanța.
    La mine nu s-a aprins nici un martor si nu am primit nici o informație de la calculatorul mașinii.
     
  9. GeminiScorpio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2020
    Mesaje:
    6
    Salut.Cum ai rezolvat pana la urma?A mea iar face.
     
  10. Nesin Dragan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2020
    Mesaje:
    3
    Salutare tuturor. In 12.05.2021 am patit-o din nou dupa un parcurs de aproximativ 5500km de la regenerarea din service din decembrie 2020. De data aceasta am rulat autoturismul pe autostrada Timioara - Lugoj cu viteze intre 90 - 110km/h, turatii de la 2500 - 3200 rpm in trepetele 4 si 5 de viteza, durata aproximativ 35-40minute si am reusit sa regenerez filtrul. Recomand sa incercati si voi fara a mai apela la service. Succes.
     
  11. GeminiScorpio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2020
    Mesaje:
    6
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Am rezolvat si eu fara service in 10 minute, la indicatiile unui alt posesor din Galati.Reteta lui:accelereaza in treapta 3 ca si cum "ai sufla in jar".Adica, am gasit un drum mai drept si mai liber.O duceam cu o acceleratie mai brusca, in genul cum as intra in depasire, la 3500-4000 apoi o lasam sa scada singura la 2000, apoi din nou.Dupa aproximativ 10 - 15 km parcursi am tras pe dreapta si am observat ca turatia revenise la normal.Cred ca o stiu si cei de la service, dar e mai usor sa iti ia banii.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2021
  12. j.tibi

    j.tibi Silver Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    427
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Nu este nici un secret, scrie în manual:
    filtru.png
     
  13. GeminiScorpio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2020
    Mesaje:
    6
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Nu stiu ce manual detineti dvs., pentru ca in al meu din 2019 nu scrie.In plus nu exista nici o lampa de control.Poate aveti diesel.Aici e vb de filtrul gpf de la benzina.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2021
  14. j.tibi

    j.tibi Silver Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Mesaje:
    427
    Locație:
    Miercurea Ciuc
    Ultima editare de un moderator: 14 Mai 2021
  15. Stonest 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2018
    Mesaje:
    1
    Locație:
    sighisoara
    Salutare.

    am un Rapid de 5 ani,fabricat 2013.

    Nu am simtit niciodata sa faca regenerare pdf.

    Merge foarte bine.

    Am pus testerul si a iesit asta.

    E bine?

    Adresa 01: Motor (03L 906 023 LM)

    15:21:47
    IDE00428-ENG100917 Filtru particule: deviaţie diferenţă de presiune-DIP_PF_AD[0] 0.50 hPa
    IDE00430-ENG102682 Filtru particule: stare regenerare dinamică-STATE_RGN_PF 0
    IDE00431-ENG102952 Filtru particule: stare regenerare oprită-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000
    IDE00432-ENG103847 Filtru particule: timp de la ultima regenerare-T_WOUT_RGN 671088.63 s
    IDE00433-ENG103279 Filtru particule: cantitate cenuşă ulei-MASS_ASH_PF 52.4254325 g
    IDE00434-ENG102050 Filtru de particule :volum funingine:valoare calculată-MASS_SOOT_SIM_PF 0.00 g
    IDE00435-ENG101197 Filtru particule: volum funingine măsurat-MASS_SOOT_PHY_PF 0.00 g
    IDE00436-ENG102397 Filtru particule: km parcurşi de la ultima regenerare-DIST_RGN 303717.1 km
    IDE01407-ENG100958 Filtru particule: consum de la ultima regenerare-FCO_SUM_RGN 655.35 l
    IDE04650-ENG111633 Filtru particule: deviaţie presiune diferenţială-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -4 hPa
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Stonest
    Verifica furtunasul care vine la senzorul de presiune din fata DPFului. Daca acesta este intact, inlocuieste senzorul.
    Nu circula asa cu masina ca vei obtura DPFul iremediabil.
     
    Stonest apreciază asta.
  17. Stefan Cornel 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2023
    Mesaje:
    2
    Va salut. Impartasesc aceeasi problema cu voi. Am un Rapid 1.0 tsi 95cp, caruia in aceeasi perioada a anului trecut i am facut o regenerare fortata in service. Recent, la un an distanta, patesc acelasi lucru: relanti 1400 ture etc.
    Am incercat sa ii fac singur regenerarea la un drum de aproximativ o ora si jumatate, cu mers constant in viteza 3 sau 4 si 3500ture, dar nu a functionat. A gasit careva dintre voi o solutie care sa functioneze? Multumesc
     
  18. Nesin Dragan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2020
    Mesaje:
    3
    Acum o săptămână am aplicat aceeași metodă prezentată mai sus și a funcționat. Pe autostrada între Timișoara și Orțișoara in viteza a 4- a între 100-120km/h, aproximativ 30 minute , cu accelerări și decelerări (frana de motor) repetate. A funcționat.
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Apr 2023
  19. Stefan Cornel 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2023
    Mesaje:
    2
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!

    Deci, sa inteleg ca ai mers in viteza a 4-a pana la 120km/h, apoi schimbai in treapta inferioara, lasai masina sa decelereze singura pana la 100 si ai repetat procedura timp de 30min?
    Un coleg, mai sus, zicea ca trebuiesc respectate si indicatiile privind treapta de viteza.

    Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Apr 2023
  20. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Încearcă regenerare forțată cu ajutorul laptopului..Îmi scapa denumirea corecta..Nu e bine f des.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare