1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre anvelope/jante

Discuție în 'Cauciucuri / Roti' creată de k_cristi87, 27 Mai 2009.

Taguri:
  1. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    44
    Locație:
    Craiova
    Din cate imi aduc aminte ar trebui sa aiba niste gauri de scurgere undeva. Din ce am inteles, din fabrica e data cu o ceara pe interior, care in timp se prelinge si iti infunda gaurile alea. Prietena mea a fost la reprezentanta fix cu aceeasi problema si i-au rezolvat-o definitiv. Acum nu se mai strange apa deloc in usa.

    Maine cand ajung pe la masina ma uit si iti fac o poza.


    Totusi, am si eu o intrebare. Cu Rapid-ul meu, care are jante de aliaj pe 16" mi se pare ca se simte orice gropita si orice denivelare ... Efectiv parca se rupe ceva din ea cand merg pe drum.
    Exista vreo alta solutie, in afara de a schimba jantele cu unele pe 15 si cauciuc cu balon mai mare ?

    Multumesc !
     
  2. pvd2010

    pvd2010 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2010
    Mesaje:
    94
    Soluții posibile:
    - lași presiunea mai scăzută în pneuri;
    - mergi mai încet în zonele cu gropi (probabil toată Romania);
    - ignori și te obișnuiești;
    - schimbi mașina cu alta diferita la suspensii.
     
  3. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    44
    Locație:
    Craiova
    Salut,

    Am presiunea 2.0 in loc de 2.3 cat e recomandat

    Ca idee, nu gropile sunt problema, ca nu dau ca nesimtitu' in ele, problema e ca la orice incretitura a asfaltului, oricat de mica si de nesemnificativa ar fi, se simte destul de bine ... in timp ma gandesc ca apar greierasi in bord si chestia asta ma enerveaza la culme.

    Exista 2 variante la care m-am gandit:
    - sa schimb amortizoarele cu unele mai moi -> o sa fie un fel de barca, dar macar problema e rezolvata
    - sa schimb jantele cu unele pe 15" si cauciucuri cat mai mari -> nu o sa mai arate asa bine

    O sa imi cumpar acum jante de iarna pe 15" si o sa vad cum merge cu ele. Daca merge ok, vand jantele pe 16" cu tot cu cauciuciri si imi iau pe 15"

    Oricum, inca mai astept idei, poate cineva a avut acelasi pitic pe creier si a gasit o rezolvare.

    Multumesc!
     
  4. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    44
    Locație:
    Craiova
    Referitor la ceea ce scriam mai sus, am gasit niste subiecte foarte interesante pe internet despre duritatea suspensiei

    http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2189

    Zic astia ca din fabrica masina vine cu niste plastice care limiteaza cursa suspensiei in timpul transportului, plastice care ar trebui scoase inainte ca masina sa fie livrata clientului.

    Ca dealerii nu dau 2 bani si uita sa le scoata e partea a 2 a. In general sunt 3 plastice protejate de aparatoarea de noroi de pe amortizor. De cele mai multe ori, ori nu scot nici unul ori mai lasa unul pus, in ambele cazuri facand suspensia rigida ...

    Ma gandesc ca masina mea fiins pe firma in strainatate, proprietarii anteriori nu au dat 2 bani pe asta, plus ca drumurile lor nu sunt atat de praf ca ale noastre.

    O sa bag cricul sub ea azi sa vad care e treaba, sper ca asta sa fie problema
     
    MrFox apreciază asta.
  5. grig_sorin 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2014
    Mesaje:
    182
    Daca ai plasticele alea acolo e de rau masina fiind extrem de rigida. Si eu am cauciucurile pe 16 jantele dione si se simt denivelarile dar nu tare. Comparativ cu jantele de iarna pe 14 unde nu simti absolut nimic. Dar aici e greu de decis...baba sufera la frumusete :) plus ca stabilitatea este diferita si f imp. La cele de 14" parca se indoaie cauciucul cand intri in curba cu o oarecare viteza mai mare
     
  6. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    44
    Locație:
    Craiova
    Eu am 215/45/16 ... Totusi, mi se pare mult mai rigida decat a prietenei, care e tot un Rapid, cu aceleasi jante si cauciucuri. Plus ca ea are presiunea facuta la 2.2 ...

    Chiar sunt foarte curios, cum prind putin timp liber cum ma uit ...
     
  7. daniel4ro

    daniel4ro 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2015
    Mesaje:
    161
    Chiar sunt curios ce gasesti
     
  8. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    44
    Locație:
    Craiova
    Am cautat si surprinzator nu am gasit nimic. Am fost la un prieten care are service, mi-a zis ca amortizoarele sunt bune.

    Asa ca imi raman 2 variante:

    - jante pe 15 cu cauciucuri cu balon mare
    - arcuri si amortizoare mai moi

    O sa mi cumpar zilele astea niste jante de tabla pe 15" cu tot cu cauciucuri si vad cum se simte cu ele, daca e ok la primavara stiu ce am de facut.

    Mi-e necaz sincer, pt ca am mers cu masini mult mai ieftine ca si pret decat Rapid-ul si tinuta de drum era mult mai buna.
     
  9. daniel4ro

    daniel4ro 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2015
    Mesaje:
    161
    Da, cu rotile pe 15 va fi altfel.
     
  10. mokolino29

    mokolino29 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    39
    Locație:
    BAIA MARE
    Nu stiu voi, dar eu de abia astept sa treaca iarna si sa mi iau jante aliaj de 16 si anvelope vara 215/45.
    Am primit o cu 185/60 pe 15 de vara dar nu suport sa vad cum arata masina cu rotile asa mici.
    Mi am luat cauciucuri de iarna 185/60 pe care le voi folosi iernile pe jantele care le am de 15, iar astea de vara le dau jos si le pun la vanzare...desi au numai 860 km rulati si s ffff silentioase.
     
  11. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    44
    Locație:
    Craiova
    Pana la urma ma doare mai mult sa aud cum pocnesc toate plasticele prin interior la fiecare denivelare decat ma doare de faptul ca arata nasol cu jante pe 15 ...

    Intrebare:

    La Rapidul meu, in partea stanga a pedalierului este ca o umflatura asa in afara, unde sa tii piciorul atunci cand nu calci ambreajul. Problema e ca la mine, sub mocheta nu e nimic tare, sa iti poti sprijini piciorul in el. La prietena mea, care are tot rapid, sub forma mochetei este si niste burete pe care sa iti odihnesti linistit piciorul.

    Acum intrebarea mea este daca asa o fi venit din fabrica sau si a bagat cineva nasu pe acolo si a uitat sa il mai puna ?
     
  12. Cristi M 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2017
    Mesaje:
    1
    Buna ziua
    Scuze ca deschid acest subiect, dar nu am gasit o discutie asemanatoare pe forum!
    Detin o Skoda Octavia 2 RS 2.0 diesel (170CP) si nu stiu ce roti de iarna trebuie sa pun pe masina mea!
    Din lipsa de informare mi-am cumparat un set de JANTE de tabla 5x112 195/65/15, ET37 , dar care nu se potrivesc pe masina.
    As dori sa stiu ce roti se potrivesc pe modelul meu de masina?
     
  13. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.306
    Locație:
    Bucharest
    Min 205.55.R16
     
  14. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Buna ziua, am achizitionat recent niste jante OEM de pe o Octavia 1, de 15'.Vreau sa le pun pe Fabia mea, 1.4 16v.Pana acum am avut 185/60/14, iar pentru astea pe 15 as vrea sa merg pe 185/55, ca sa nu reduc balonul foarte mult.Are cineva dimensiunea asta pe Fabia?Se simte o diferenta mare intre 60 si 55?Suspensia se comporta in regula pe drumurile noastre c-un balon de 55?
     
  15. MrFox

    MrFox 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2017
    Mesaje:
    37
    Locație:
    Husi
    Ai găsit plasticele alea?
     
  16. daniel4ro

    daniel4ro 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2015
    Mesaje:
    161
    Va fi mult mai bine pe 15, e verificat. ma gandesc sa vand jantele pe 16 si sa imi iau roti de vara tot pe 15 si eu.
     
  17. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Vizavi de dimensiunea jantelor 14" - 21" cu cat sunt mai mari masina arata mai bine si creste mult stabilitatea pe viraje.
    Dar fata de beneficii apar bineinteles si elementele negative ca sunt: costuri mai mari la achizitia anvelopelor si cel mai nasol toate vibratiile ce le preia masina din cauza drumului se transmit la coloana vertebrala a persoanelor din masina cu efecte pe termen lung si nu in ultimul rand apare o uzura prematura la articulatii care si ea va genera costuri mai ridicate de intretinere.
    Personal consider ptr. drumurile din Romania si nu numai, cele mai optime dimensiuni sunt cele de 15".
     
  18. mokolino29

    mokolino29 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    39
    Locație:
    BAIA MARE
    Daca vreti careva dintre voi sa va vindeti jantele de 16 cu/fara anvelope de vara 215/45, eu sunt interesat!
     
  19. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Am postat si mai sus, dar am continuat sa caut pe forum-uri si am gasit un utilizator de Fabia, tot cu 1.4 16v de 75 de CP care a pus 185/60/15 in loc de 185/55/15, cat scria in talon.Am folosit diferite programe de calcul si se pare ca n-ar fi o mare diferenta.Totusi, ce probleme as putea intampina daca as merge pe 185/60/15, in loc de 185/55/15 cat recomanda producatorul?Probleme la ITP?Mai ales ca de acum o sa trebuiasca facut anual.

    Multumesc!
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nu se uita nimeni la anvelope decat daca diferenta fata de standard este izbitoare . Problema ta este ca daca pui un ansamblu janta/ anvelopa mult mai mare , la viraje stranse , cu greutate in masina , risti sa atingi ceva pe dedesupt sau sa scoti aripile in afara. Nu te uita cu roata dreapta ca nu este relevant. La franari bruste , caroseria se lasa si daca insotesti franarea de o virare mai accentuata ai toate sansele sa te trezesti cu anvelopepe taiate. La fel pe spate . Cand masina sta in parcare pare sa aiba o marja mare de toleranta pana la caroserie dar daca o incarci tare si mai iei si o saritoare cu viteza, te trezesti ca anvelopele ii freaca pe fund pe pasagerii din spate .
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare