1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Rapid TSI

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de SPIDER, 6 Mar 2011.

  1. ben

    ben 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2014
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Sibiu
    Din cate stiu, PQ25 este pe lant. Daca este platforma noua MQB atunci este curea, sper sa nu gresesc.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  2. danpaulovici

    danpaulovici 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2017
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Brasov
    Da, aveti dreptate, este pe curea. Am intalnit alti 2 posesori care mi-au confirmat: noile motoare au distributia pe curea. Dar atunci ma intreb de ce oare scot din uz acest motor dupa aprox. 1 an de viata? Am vazut ca la Rapid Facelift s-a inlocuit cu noul TSI de 1 litru. Oricum ar fi o astept ca si cand ar fi cea mai cea masina!
     
  3. ben

    ben 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2014
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Sibiu
    Motorul pe lant cu 4 pistoane a fost din cate stiu utilizat pe Rapid din 2012 pana in 2015 inclusiv, dupa 2015 s-a trecut pe platforma MQB unde motorul e pe curea dar in 3 pistoane, motorul de 1L, sa ma corecteze coneva daca gresesc.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  4. Kimseka 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2017
    Mesaje:
    12
    Rapidul meu este 2017, 1.2 TSI, 4 pistoane, putere 81 kW (110 CP), cuplu maxim 175/1400-4000, transmisie CM curea.
     
  5. danpaulovici

    danpaulovici 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2017
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Brasov
    Multumesc pt. precizari Kimseka. De fapt primele intrebari puse la reprezentanta au fost legate de motor iar ei mi-au precizat ca motorul este in 4 cilindri ceea ce rezulta si din fisa tehnica de pe site. Probabil sunt subiectiv insa nu cred ca as fi cumparat-o cu motor in 3 cilindri pt. ca am dubii legat de fiabilitatea sistemului de echilibrare. Dar repet e o parere personala si probabil mai mult decat subiectiva. Acum ne ramane sa speram ca aceasta distributie pe curea nu va genera asa multe probleme ca cea pe lant. Drumuri bune tuturor, mie-mi ramane sa astept pana la sfarsitul lui aprilie cand va sosi...
     
  6. vuvuzel 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2016
    Mesaje:
    35
    Locație:
    Targu-Mures
    Fabricata in aprilie 2016 cu distributia pe lant.
     
  7. robertzgura 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2014
    Mesaje:
    55
    Sistem Start-Stop

    Salut baieti,

    Nu am mai intrat demult pe acest forum. Sunt un conducator de skoda rapid "sedan", din anul 2015, motor 1.2 TSi 105 HP cutie manuala 6 trepte. Pana ieri, nu am avut nici o problema la masina, masina avand in bord 43.000 km.

    In timp ce mergeam prin oras, mi s-a orpit motorul la semafor, cum este si normal, numai ca atunci cand am apasat ambreiajul, ciuciu, motorul nu a mai pornit si a trebuit sa-l repornesc din cheie. Initial nu am bagat de seama iar la urmatoarea oprire, iar s-a oprit motorul si cand am apasat ambreiajul, iar nu a pornit. Atunci mi-am dat seama ca e o problema.

    Acuma, nu stiu daca ar avea vreo relevanta, dar in perioada respectiva in care faceam ture prin oras, eram pe rosu cu acul de benzina si in bord imi mai arata ca mai aveam 40km de parcurs cu combustibilul din rezervor. M-am gandit ca poate asta ar fi una din cauze si cand intr-un final am ajuns la pompa, i-am pus full-ul, si am luat-o iar la alergat prin oras, din pacate, cu aceiasi problema. Problema a persistat si astazi.

    A mai patit cineva asa ceva?

    Multumesc!
     
  8. Rapid2014 Bronze Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    215
    Inteleg ca ai Start/Stop (nu cred ca ai mentionat), probabil de aici e buba.
     
  9. robertzgura 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2014
    Mesaje:
    55
    Da, am sistemul Start-stop....scuze ca n-am mentionat, dar am crezut ca se va intelege din titlu.
     
  10. dan_g 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2015
    Mesaje:
    17
    Incearca sa vezi ce se intampla daca tii ambreiajul apasat atunci cand opresti. Din cate stiu, motorul nu ar trebui sa se opreasca, daca totusi se opreste cred ca problema e contactul de la pedala.
     
  11. vuvuzel 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2016
    Mesaje:
    35
    Locație:
    Targu-Mures
    Masina fiind dotata cu sistemul start&stop este normal ca motorul sa se opreasca in momentul in care nu se mai invart rotile.Eu nu il folosesc acest sistem si il decuplez in 99% din cazuri.Cand opresti la o trecere de pietoni/semafor/etc tine calcata pedala de ambreiaj si atunci nu ar mai trebui sa se opreasca motorul chiar si cu sistemul start&stop activat.Daca totusi se opreste si asa atunci trebuie sa te adresezi unui service specializat.....insa nu omite din ecuatie nici senzorul din scaunul soferului care arata masinii ca se afla un sofer in dreptul volanului.De ex atunci cand foloseam sistemul start&stop si ma ridicam de pe sezutul scaunului sa "aranjez" husa pe scaun, masina "citea" ca am fost iesit din masina si dezactiva sistemul, fiind necesara pornirea din cheie...acelasi lucru il facea si daca decuplam centura de siguranta "de ex stateam la semafor si trebuia sa imi dau jos geaca" sau chestii de genul asta.Oricum ar trebui sa iti apara pe bord/infotainment vreo eroare sau vezi daca iti apare pe maxidot semnul de sistem decuplat "acel A taiat cu o liniuta" sper ca te vor ajuta cele scrise pe aici.Sa ne anunti de rezolvare.O zi buna si multi KM fara probleme.

    ---------- Post added at 18:02 ---------- Previous post was at 17:58 ----------

    Asteptare usoara pana la venirea masinii.Am si eu motorul 1.2 TSI 81KW/110 CP 6 trepte din aprilie 2016 si transmisia este pe curea si 4 pistoane.
     
  12. stefania22 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2016
    Mesaje:
    5
    motor oprit

    Salutare vuvuzel ...si mie mi se intampla la fel ...se opreste motorul ...si este necesara porinirea cu cheia daca ...decuplez centura (dar nu mereu) sau daca ma ridic de pe scaun si iau ceva de pe bancheta din spate....inca nu m am prins in care din dati dar cu siguranta mi se intampla sdi mie...daca cumva aflii raspunsul real anunta ma...am incercat ...doar cu centura dar ... a doua oara nu s a mai oprit :)...cum avem masini asa noi trebuie sa cercetam ...nu cred ca fie alta problema,...am si intrebat la reprezentanta ...au zis centura...sau ca ma ridic de pe scaun ...sau ambele...
     
  13. robertzgura 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2014
    Mesaje:
    55
    sistem start-stop

    In primul rand, vreau sa va informez ca stiu cum sa folosesc sistemul start-stop, motorul nu se opreste daca tin ambreiajul apasat, cum e si normal si nu se opreste atunci cand apas butonul de off. Oricum, multumesc vuvuzelei pentru explicatii. Am dus masina in service si se pare ca sistemul are
    o problema la start-stop si numai porneste la apasarea ambreiajului, dupa ce s-a oprit initial (la semafor de exemplu), din cauza ca lantul de distributie s-a slabit. Reparatia se va face pe garantie. Asa ca, baieti, aveti grija, in caz ca patiti la fel, sa stiti care ar putea fi o posibilitate a problemei.

    Numai bine!

    ---------- Post added at 01:00 PM ---------- Previous post was at 12:54 PM ----------

    Poate ca nu am explicat eu cum trebuie problema pe care o am la masina si vreau sa mentionez ca problema mea, nu este faptul ca se opreste motorul, ptr ca eu vreau sa se opreasca, utilizand sistemul in cunostinta de cauza. Problema mea era ca, motorul numai pornea la apasarea ambreiajului, cum ar fi fost normal sa o faca! Sper ca de data asta, am fost mai explicit :)
     
    Ultima editare: 22 Mar 2017
  14. Kimseka 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2017
    Mesaje:
    12
    Robertzgura, multumim pentru informatia ta, foarte utila.
    Din postarea ta inteleg ca distributia este pe lant.
     
  15. Rapid2014 Bronze Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    215
    La motorul de 105CP e pe lant, desigur.
    Oricum, e de notat (nu am start-stop, insa am lant obosit).
     
  16. robertzgura 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2014
    Mesaje:
    55
    Salut Kimseka,

    Da, distributia este pe lant.

    Revin cu o informare pe care am primit-o de la service. Problema este un intinzator, care se pare ca cei de la skoda, stiu de el, ca este mai slab, si acum imi vor schimba acel intinzator cu unul "mai robust" (dupa cum s-a exprimat cel de la service AVIA Constanta), totul pe garantia producatorului.

    Din spusele celor de la reprezentanta, sunt anumite skoda rapid cu acest tip de intinzator (cu un anumit cod) si ca le vor schimba pe toate la prima revizie de distribuite, asta in caz ca nu se intampla nimic, cu masina utilizatorului, pana atunci.

    Eu va urez drumuri lungi si sa nu aveti probleme cu distributia pana o vor schimba ei de bunavoie! :)
     
  17. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.305
    Locație:
    Bucharest
    Si la Octavia,Golf,etc cu acest motor cu distributia pe lant au fost facute aceste lucrari in garantie.
     
  18. redsquare

    redsquare Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    506
    Locație:
    Resita
    Nu exista revizie de distributie la cele pe lant eu asa stiu. Nu stiu la ce revizie s-au referit cei din service.
     
    crys68 apreciază asta.
  19. danpaulovici

    danpaulovici 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2017
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Brasov
    Perioada rodaj si preincalzire motor

    Eu as inainta alte doua subiecte de discutie pentru care internetul ofera o gramada de pareri pro si contra! Cunoasteti pareri avizate referitor la perioada de rodaj? Cartea tehnica recomanda 1500 km in calup de 1000+500 dar oare este suficient? A doua intrebare este legata de timpul de "incalzire" acordat motorului inainte de a te pune in miscare. Aici parerile chiar sunt diametral opuse. Noi cei veniti din "vechea garda" am fost invatati cu un timp de ragaz acordat motorului pana il bagi in sarcina insa trendul actual conduce spre eliminarea lui si pornirea imediata. Nu stiu ce sa zic, doar ca dupa parerea mea, in ciuda imensului progres al motoarelor, la baza ele raman compuse din aceleasi elemente - camasi, pistoane si segmenti - aflate in miscare si supuse dilatarii/contractarii, ungerii si frecarii in conditii termice diferite. As fi recunoscator daca ne-am impartasi pareri culese de la meseriasi adevarati pe aceste subiecte. Zi buna tuturor!
     
  20. Rapid2014 Bronze Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Mesaje:
    215
    Cine vrea sa plece cu motorul rece, mai ales cand ai turbina, good-luck.
    In sezonul rece, astept sa-si reduca turatia sub 1000 rpm, si apoi plec. Daca e sub 0C, in functie de temp. astept putin mai mult.
    In sezonul cald astept 20sec.

    BS! Nu se schimba nimic, nu a fost recall sa faca o astfel de operatiune. Nu sta nimeni cu zecile de intinzatoare in service, asteptandu-i pe cei ce-si fac "prima revizie".
    Eu am asteptat 1 sapt. sa-l aduca, stiu ce spun. Si tu, altfel ti-l schimba in momentul cand constatau problema.
    Intreaba-i si de intinderea lantului (trebuie sa fie intr-o limita).
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare