1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme pornire Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de oana-zeno, 3 Mai 2008.

  1. rares1977 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Mesaje:
    20
    Locație:
    Cluj-Napoca
    buna!
    am o intrebare, nelamurire daca ma poate ajuta cineva:
    am o skoda fabia, 1..4 16 V (74kW) si am fost cu ea la service pt: inlocuire bucse brat fata, bucse bara stabilizatoare si au mai inlocuit flanse telescop fata. dupa toate astea am mai facut si o reglare directie si....in acest moment, in momentul in care pornesc masina si la prima rotatie, miscare a volanului se aude un sunet dupa care acel sunet nu se mai aude oricat as misca volanul, decat daca din nou o opresc si la urmatoarea pornire a motorului. inainte de toate operatiunile de care am pomenit nu mi s-a parut ca as fi auzit acel sunet care exista acum.
    stie cineva care ar putea fi cazul? ar trebui sa am ingrijorez sau e ceva normal? sincer eu sunt cam paralel cu tehnica, mecanica deci orice ajutor ar fi binevenit.
    multumesc si o zi buna tuturor.
     
  2. butuzastefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Dej
    Skoda fabia 1,4 mpi 50kw

    buna am achizitionat recent o skoda fabia din 2001 1,4 mpi 50 kw distributie pe lant. astazi ma indreptam spre casa cand dintr-o data aud un ticait la motor urat care sa accentuat din ce in ce mai tare, de obicei cand o turam foarte putin chiar si in relativ sau can o acceleram putin dupa care aproape ca dispare. am oprit si am pornit motorul dupa care sa aprin becul de la controlul electronic al motorului si nu se mai stinge ramane aprins tot timpu.Ce ar pute fi oare ?
     
  3. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Ai verificat integritatea curelei de accesorii?
    Poate s-a slabit sau chiar s-a rupt.
     
  4. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Va trebui sa ne detaliezi un pic mai mult sunetul suspect, dar eu cred ca acel sunet este facut de pompa electrohidraulica care intra in functiune. Oricum trebuie investigat mai in amanunt pentru a gasi cauza sunetului si indepartat.
     
  5. butuzastefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Dej
    pff

    pff ieri alaltaieri am cumparat masina 117000km am facut de atunci vreo 150 km si astazi in drum spre casa am inceput sa aud ticaitu m-am tot uitat cu un prieten pe la motor nu par a fi rupt nici o curea mai ales cand o accelerez parca nu mai suna la fel dar daca o turez f putin 1300-1500 ture se aude foarte tare ca si cum ar bate fier pe fier nu stiu ce sa zic maine am programare la un service sa vad da is tare nacajit ca acum am luat-o si s-a bulit

    Te rog sa faci tot posibilul sa folosesti semnele de punctuatie, pentru ca pur si simplu nu au nici o logica cuvintele fara punct si virgula.
    Si nu mai folosi prescurtari gen "nush".
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mar 2011
  6. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Daca tzacanitul se aude doar intr-o anumita plaja de turatii atunci e foarte posibil sa fie ceva slabit in compartimentul motor care trepideaza si te supara.Trebuie cautat mai atent acest sunet, se tureaza motorul pana la turatia la care se aude sunetul iar apoi pe deasupra la motor si pe dedesupt daca e posibil se cauta locul de unde provine sunetul.
     
  7. butuzastefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Dej
    aha

    eu nu prea dau cu seama am sunat fostul propietar si ma trimis la un service pe langa selgros pana maine nu am ce sa fac ca nu cunosc pe nimeni pe aici pe la cj sa se priceapa. imi e cam frica sa nu fie ceva defect mare ceva de genu o fac sa mearga imi dai banu si dupaia te descurci. am fost astazi pana la dej cu ea si cand am venit inapoi pe la apahida a inceput sa caraie .. ms oricum sper sa scap ieftin
     
  8. butuzastefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Dej
    Am fost cu skoda la un "mecanic", cand am ajuns acolo nu suna nimic, dar a inceput sa trancane dupa vreo 5 min, mecaniucul a spus ca e de la tacheti ca sunt hidraulici si nu trag regulat ulei si de aia ticaie cand cum, a spus sa fac schimbul de ulei sa vad dupa aia voi ce ziceti? si cam cat m-ar costa sa schimb tachetii daca ei sunt situati in blocul motor si mi s-a spus ca trebuie data chiuloasa jos.
     
  9. rares1977 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Mesaje:
    20
    Locație:
    Cluj-Napoca
    pai....e ca si cum in momentul in care misc volanul (indiferent daca in stanga sau in dreapta) s-ar aseza ceva la locul lui. intr-o prima faza ma gandisem ca astia de la service lucrand la masina poate nu au prins, strans, ceva bine iar in momentul miscarii volanului, acel ceva se pune la locul lui. dar...cum am spus asta se intampla doar la prima miscare a volanului de dupa ce pornesc motorul. mai mult nu stiu cum sa explic. sincer.
     
  10. pritulescu

    pritulescu 5th Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2010
    Mesaje:
    145
    Locație:
    Bucuresti
    Stiam ca tachetii sunt niste piese metalice ca niste cumpane de fantana care sunt actionate de axa cu came si apasa pe tijele supapelor de admisie si de evacuare pentru a le deschide. Intre surubul de reglaj al tachetului si tija supapei trebuie sa existe o un mic joc care difera la cele de admisie fata de cele de evacuare, undeva la 0,2mm si 0,4mm. In momentul cand acest joc este mai mare apare acel tacanit caracteristic care se aude mai bine si mai clar la turatii mai mici nu mai mari. Ei sunt gresati de jeturi de ulei a carei presiune este data de pompa de ulei.
    Dar daca mecanicul spune ca sunt hidraulici, nici macar nu pot sa-mi imaginez cum poate functiona asemenea mecanism care are intre 500 si 2500 de actionari pe minut. Asa ca astept si eu ca cineva care a vazut cum este construit asa ceva si cum functioneaza sa ne spuna sa mai invatam si noi.
     
  11. klaszlo 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Mesaje:
    2
    multumesc pt. sugestii

    Pana la urma bateria a fost de vina. Chiar daca aparent nu avea nici o problema, adica motorul se invartea, dupa ce am primit curent de la o alta masina, aceasta a pornit. Mai ales ca bateria e relativ noua, si nici frig nu a fost atunci cand nu am putut porni masina. Si aia e adevarat ca de mult nu am fost la drum lung si probabil s-a descarcat in timp de la pornirile multiple.
     
  12. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Atasez doua poze cu doua tipuri de comanda a supapelor, direct si cu culbutori si un citat dintr-un articol :

    În timpul funcționării motorului, materialele se încălzesc și se extind, tija supapei devenind mai lungă. Astfel, este posibil ca supapa să nu mai închidă complet și gazele calde încălzesc permanent supapa. Ne mai închizănd talerul, acesta nu se mai răcește suficient și prin urmare se produce arderea talerului la supapă.

    Pentru a asigura o închidere completă a orificiului supapei, în conformitate cu toate condițiile de funcționare ale motorului, acesteia se acordă un anumit joc în mecanismul de distribuție al motorului.

    Această distanță este redusă la ajungerea temperaturii maxime de funcționare a motorului, dar nu trebuie să fie zero. Un prea mare joc, la rândul lui, provoacă pierderi de randament, zgomot puternic și uzura supapei. Din aceste motive, constructorii stabilesc un joc de supapă între cîteva sutimi pînă la unele zecimi de milimetru, de cele mai multe ori raportate la motorul rece.

    Jocul la supape care trebuie să fie între supapă și culbutori, când este acționat de acestea poate să fie cu reglaj mecanic sau hidraulic. Când supapa este acționată direct de axa cu came, jocul se reglează hidraulic.

    * Jocul cu reglaj mecanic, trebuie făcut periodic cu ajutorul unei lere de reglaj.
    * Jocurile cu reglaj hidraulic la supape se fac prin intermediul presiunii uleiului de la motor. Aceste jocuri se formează singure și nu mai este nevoie de reglaj, dar acești tacheți hidraulici pot fi uzați, ceea ce duce la un zgomot țăcănit al motorului.
     
    Ultima editare: 16 Mar 2011
  13. dragos_extasy

    dragos_extasy Bronze Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    242
    Locație:
    focsani
    nu ai de ce sa schimbi tachetii.... eu cred ca nu au de ajuns ulei....sau e uleiul prea "subtire"
     
  14. pritulescu

    pritulescu 5th Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2010
    Mesaje:
    145
    Locație:
    Bucuresti
    Multumesc Lucian pentru postul tau. Chiar nu stiam de tipul acesta de tacheti si ma gandeam cum pot fi actionati hidraulic acesti tacheti.
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Incearca sa pui un prieten sa asculte de unde vine acel sunet. Eu banuiesc ca acel sunet vine de la flansele amortizoarelor, dar la fel de bine ar putea veni si de la bara stabilizatoare care se poate misca in bucsi.
     
  16. rares1977 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Mesaje:
    20
    Locație:
    Cluj-Napoca
    am sa incerc. ideea e ca acel sunet e doar la prima miscare a volanului de dupa ce pornesc masina. dupa care acel zgomot nu mai exista. si eu ma gandisem ca poate nu au pus oamenii de la service ceva la locul lui dar...atunci probabil ar fi tot timpul acel zgomot.
     
  17. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    439
    Locație:
    Focsani
    Verifica bieletele antiruliu !!! Acele tije lungi din spatele jantei.
     
  18. alinu80 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2011
    Mesaje:
    8
    pierdere ulei

    am schimbat azi cauciucurile ,am pus pe cele de vara,si am observat dupa 20 min de cand fusese ridicata pe elvator pica ulei dar foarte putin ,mecanuicul de acolo mi a spus ca ar putea fi de la garnitua de la motor.motorizarea mea este 1.4 16v AUA 2002 55KW.astept cateva sugestii.merci
     
  19. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    Scurgerile au aparut dupa urcarea pe elevator, au legatura cu evenimentul asta, sau erau mai vechi si atunci le-ai observat?

    Oricum, verificarea nu o poti face decat vizual. Trebuie sa verifici partea de sus a motorului, vezi daca ai scurgeri pe la capacul filtrului de ulei, poate nu este strans bine, verifica daca ai ulei pe cureaua de accesorii, sau orice alte scurgeri in partea de sus, nu ai cum sa nu le vezi.
    Daca de sus nu se vad urme de ulei, atunci verifica partea de jos a motorului, de preferat nu sa intri sub masina, urcare pe elevator din nou, sau gaseste pe cineva cu o rampa, si verifica baia de ulei, poate garnitura baii de ulei este de vina...
     
  20. alinu80 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2011
    Mesaje:
    8
    pierdere ulei

    ...mecanicul zicea ceva de garnitura de la capacul motorului ,e posibil?vreau sa fac un drum de vreo 600km si nu stiu daca sa plec sau nu cu problema asta.problama a aparut atunci nu este mai demult caci as fi observat.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare