1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Cat ulei intra la schimb ?

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Englezu888, 2 Iul 2010.

  1. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    Am fost ieri sa fac schimbul de ulei, la un service care mi-a iesit in drum.. am zis ca nu e asa complicat iar ptr 10 lei nu are rost sa ma mai murdaresc si eu + ca nu aveam unde sa pun masina pe rampa.. Am luat uleiul, ma duc acolo.. il schimba baietii.. la final imi cere uleiu.. ii dau bidonul de 4L.. il toarna pe tot, si imi zice ca, cu bidonul de 1L maine dimineata cand e motorul rece completz sa fie la nivel.. Toate bune si frumoase cand dimineata ma duc la masina cu bidonasu, ii desfac si dopu (gata pregatit :) ) scot joja, o sterg o bag la loc... dupa o scot si vad uleiul era peste limita MAX cu inca 8-10 cm :idea: ... De ce naiba mai baieti? aveti vro idee.. Pana sa plec cu masina am stat cu seringa si am scos uleiu pe joja.. nu pe tot ca deja eram in intarziere, dar am scos in jur de 200 g si abia a mai scazut nivelul aproape de MAX..dar tot deasupra se alfa si acum..

    precizez ca am asistat la schimbul de ulei.. a dat drumu jos la buson.. a curs circa 10 min.. (m-am uitat eu sa vad daca mai picura si nu mai picura mai deloc) dupa circa 10 min a scos filtru de ulei, si la inlocuit cu cel nou dupa care imediat a pus bidonul de 4 l..
     
    Ultima editare: 2 Iul 2010
  2. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Astea ar fi cantitatile de ulei care intra in motor:
    Engine oil capacities with oil filter change approx.:
    2.4 litres (1.2 litre/40 kW - engine)
    2.8 litres (1.2 litre/47 kW - engine)
    3.2 litre (1.4 litre/55 kW (petrol) and 1.4 litre/74kW - engine)
    4.0 litre (1.0 litre/37 kW, 1.4 litre/44 kW, 1.4 litre/50 kW and 2.0 litre/85 kW engine)
    4.2 litre (1.4 litre/55 kW TDI PD - engine)
    4.3 litre (1.9 litre/47 kW SDI, 1.9 litre/74 kW TDI PD and 1.9 litre/96 kW TDI PD - engine)
    Engine Approximative oil capacity with oil filter change
    1.4 l/55, 59 kW petrol ............ 3.2 ltr.
    1.6 ltr./75 kW .................. 4.5 ltr.
    1.6 ltr./85 kW .................... 3.2 ltr.
    1.9 ltr./77 kW ................... 3.8 ltr.
    1.9 ltr./77 kW TDI DPF .................. 4.3 ltr.
    2.0 ltr./100 kW ..................... 3.8 ltr.
    2.0 ltr./103 kW .................. 3.8 ltr.
    2.0 ltr./103 kW TDI DPF .................. 4.3 ltr.
    2.0 ltr./125 kW TDI PD DPF .................. 4.3 ltr.
    2.0 ltr./125 kW TDI CR ..................... 4.0 ltr.
    2.0 ltr./110 kW ................. 4.5 ltr.
    2.0 ltr./147 kW .................. 4.7 ltr.
    1.8 ltr./118 kW .................. 4.5 ltr.
     
  3. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    4.3 litre (1.9 litre/47 kW SDI)

    Lui Ladislau care are aceiasi masina ca a mea, aceiasi motorizare chiar si aceiasi culoare tot 4.3L ia intrat.. nu stiu de ce la mine a intrat mai putin de 4L.. defapt nici acum nu stiu exact cat a intrat ca sa ajunga la nivel la joja.. Diseara ma pun pe extras ulei din baie..
     
  4. Black Daniel Guest

    Saptamana trecuta am schimbat si eu uleiul. 1,2 HTP, 47 kW, eu stiam 2,75 litri, Cristi Gadalean zice acum 2,8 litri. Scurs complet, am bagat 3 litri si nivelul e putin peste jumatatea distantei dintre minim si maxim. Desi ma asteptam sa fie la maxim.
     
  5. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    La motorul de pe Fabia SDI va lamuresc imediat. La modelul pana in 2004 - pana la facelift intra 4.3 litri ( asa am eu ). La modelul dupa 2004 - facelift - intra 3.8 litri ( probat pe masina de la munca ). Baia de ulei nu difera la ele dar..... sincer inca nu m-am documentat de ce .
     
  6. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    A mea e an 2001.. normal ar trebui sa intre 4.3.. diseara ma duc cu seringa sa mai scot cateva sute de grame :)
     
  7. narok 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Mesaje:
    190
    Locație:
    iasi
    Cat ulei ai pus in ea?
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Asigura-te ca joja este in pozitia corecta si ca masina nu este in panta cand verifici . Pot aparea unele mici discrepante intre ce e dat de producator +/- uleiul din firtrul de ulei , dar niciodata mai mari de 200-300 ml . Vezi sa nu-ti fi schimbat joja cu alta ...mai lunga , de la alta masina . Orice e posibil in Romania .
    eu merg maine sa-l schimb , ca plec la un drum mai lung si cam era timpul , dar il schimb la un servis de meseriasi .
     
    Ultima editare: 2 Iul 2010
  9. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    am stat cu ochii pe ei cand l-au schimbat. joja este cea care o aveam si inainte.. Singura chestie dubioasa care mi sa parut a fost faptul ca filtrul l-a schimbat dupa ce a pus busonul de sub masina, dupa care imediat a turbat bidonul de 4 litri.. schimbarea filtrului nu a facut nimic mai mult decat sa il scoata pe cel vechi si sa il puna pe cel nou..

    am mai scos acum inca vro 200 ml.. per total cam 400-500 ml.. nivelul este umpic mai sus de jumate:) de unde acest surplus nu stiu.. trebuia sa imi intre 4.3 litri.. mi-au intrat doar 4 litri.. 400-500 ml i-am dat eu afara.. eroarea nu stiu unde e.. totusi.. daca se ofera cineva sa masoare joja.. cat de lunga este sa imi spuna si mie :D:D ... la un model de SDI, an pana in 2004
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iul 2010
  10. ladislau 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2010
    Mesaje:
    58
    Locație:
    Brasov
    E imposibil sa ai un nivel de 8-10 cm !!! peste maximul aratat de joja...ceva nu e "curat" la mijloc.
    Dupa parerea mea,sunt doua variante...ori ti-a schimbat joja cum zice colegu Jurasik...ori nu au scos tot uleiul vechi.
    In ce service ai facut operatia asta ?
     
  11. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    8 - 10 mm scuzat-imi exprimarea total idioata:( .. l-am adus la nivel in final.. acum il verific la fiecare drum, fiecare oprire.. Am sa verific si joja curand.
     
    Ultima editare: 2 Iul 2010
  12. WHM 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2010
    Mesaje:
    8
    Locație:
    Bucuresti
    8-10 cm peste , asta inseamna mult mai mult de 4 litri, as putea spune chiar dublu, mie la fiecare schimb de ulei, facut de mine sau la service imi intra max 4.3 L, intai pun 4 si pe urma completez dupa aprox 1 ora / zi...
    in locul tau as schimba uleiul din nou, sau as goli tot si l-as pune inapoi sa vad exact cat este

    P.S. din cate stiu eu conform ETKA intra 4.3 Litri indiferent de anul de fabricatie
     
  13. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    4.3L stiam si eu ca intra.. numai ca la mine dupa ce am pus 4L, nivelul era peste MAX cu circa 10 milimetri (am gresit cand am spus 10 cm:crying: eram prea confuz in momentu ala incat nu am sesizat greseala).. Am mai scos din el circa 300 mililitri pana am adus nivelul la limita MAX...

    Totusi.. am ajuns la concluzia ca nu mi-au scos meseriasii tot uleiul vechi, incat filtrul de ulei la scos dupa ce a insurubat busonul de la baie.. Dupa care imediat a pus bidonul de 4L.. probabil de aici aceasta diferenta de nivel...
     
    Ultima editare: 3 Iul 2010
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Uite ce am patit eu :
    La noapte plec la mare si ieri am schimbat preventiv uleiul desi mai puteam sa fac vreo 1500 km cu cel vechi. Am mers la servis si am stat langa tipul care mi l-a schimbat. A bagat 4.3 litri , deoarece dintr-un bidon de 5 litri au mai ramas 700 ml pe care mi i-a pus intr-un bidonas de 1 litru. Am ajuns acasa ...si am verificat joja. 7-8 mm peste :). Mi-am adus aminte un fapt. Tipul nu a desfacut busonul de la culbutori. Uleiul nefiind cald , ca a durat pana a pus masina pe rampa , nu s-a scurs in intregime. La servisuri , mecanicii desfac filtrul si busonul de la baie , considerand ca nu mai este nevoie de busonul de sus . Din pacate nu au facut o treaba ca lumea si asta le da lor cu firma in cap . Daca plecam in seara asta cu atata exces de ulei si ii dadeam o blana pe A2 , existau toate sansele ca un semering sa cedeze , sau macar sa arunce joja de la locul ei . Acum 5 minute am terminat de scos uleiul in exces , pe la joja , cu un furtun de transfuzii si o seringa de 20 ml , ca mai mare nu aveam . Am scos aproape 300 ml . Intre timp m-am prins si de ce a uitat de busonul de sus. A ridicat masina pe elevator dupa ce a desfacut filtrul de ulei si nu a mai putut ajunge la capac. De lene ...sa nu mai coboare masina inca o tura si sa o ridice la loc , nu a mai desfacut la culbutori .
    Este uimitor cum o neatentie mica poate ( potential ) sa cauzeze o multime de necazuri costisitoare . Imi stricam concediu bine-mersi , pentru ca un mecanic neatent a facut o treaba de mantuiala. :blahblah1:
     
  15. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    Nu stiu daca la Fibie mai are si buson de sus cum ii spui tu.. Intradevar.. aceiasi operatie am facut-o si eu ca si tine Jurasik, pe joja cu furtunas si cu seringa de 20ml si cu privirile uimite ale vecinilor care se tot intrebau ce mesteresc eu sub capota :p.. Acum am nivelul uleiului la limita MAX. Cred ca maine am sa mai scot din el umpic ca sa il aduc aproape de jumatate.. Cum spuneai si u drag coleg Jurasik.. traim in romania, ca ne place ca nu, ne cam ocupa tot timpul:p :footy: de acum incolo, la servis am sa ajung doar cu problemele la care eu nu indraznesc sa ma bag.. Uleiul de acum inainte mi`l schimb eu acasa..
     
    Ultima editare: 5 Iul 2010
  16. deraiatu

    deraiatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2010
    Mesaje:
    43
    Locație:
    Brasov
    Pfff si eu tre sa fiu atent ca umblu de vreo 3 zile cu filtrele (benzina si ulei) si bidonu de ulei in portbagaj da nu am avut timp si banuti sa le schimb.
     
  17. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
    Englezu...cum sa nu aiba buson sus?? atunci uleiul pe unde il torni in motor? :)
    Jurasik bine ca ai verificat si nu ai plecat cu ea asa la drum . eu cand schimb uleiul pe langa ca scot busonul de sus, mai scot si joja si il las sa curga pan la ultima picatura :)
     
  18. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    aa.. de ala zicea :):footy: pai de ce trebuie scos si busonul de sus ?:wacko:
     
  19. blue_eyed

    blue_eyed 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2010
    Mesaje:
    71
    :))
    esti haios
    pai altfel cum vrei ca aerul sa ia loc uleiului care ar trebui sa plece de acolo?

    imi cer scuze pt explicatie, dar alta mai elevata nu am gasit
    :)
     
  20. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    mda.. asa e :D:D
     
    Ultima editare: 5 Iul 2010

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare