1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Porneste dar nu sta la ralanti

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de cristian.popa, 17 Iun 2009.

  1. demooyoo

    demooyoo 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2009
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Bucuresti
    parerea mea e ca sigur e de la clapeta de acceleratie..a patit-o si un prieten cu o alfa.vreo 2 mecanici mai prosti l-au pus sa schimbe filtrul de aer..ce inseamna sa fii nestiutor:(
     
  2. sdodi 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    6
    Locație:
    cluj napoca
    mersi mul tuturor

    mersi mul tuturor s-a rezolvat probema am dus-o la un mecanic si a rezolvat-o din pacate nu am reusit sa aflu ce-a avut
     
  3. ohne_zucker Platinum Member

    Înscris:
    23 Sep 2009
    Mesaje:
    885
    Locație:
    Viena
    aceeasi problema

    si eu am tremuratul de motor de care vorbiti.
    As vrea ca inainte de test sa curat clapeta de acceleratie.
    Cine imi poate spune cum se face ?
    Multumesc,
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    In general , la motoarele pe benzina care sunt "dotate " cu o multime de sonde , senzori , calculatoare si alte alea ....dupa un numar de km apar modificari in functionare. Reglajele sunt variate si se pot face atat din schimbarea senzorilor decalibrati , din curatarea unor clapete cat si din schimbarea tuturor sondelor . Un senzor nu trebuie sa fie defect ( interupt ) pentru a genera o functionarea incorecta a motorului. Trebuie doar sa nu mai functioneze in parametri corecti. De aceea nu se vede uneori nici la tester , deoarece senzorul nu este intrerupt ci doar trimite informatii neconforme cu realitatea . Atunci , calculatorul care se ocupa de injectie ( care face amestecul aer/carburant in conditiile citirii calcularii multor date primite de la toti senzorii masinii ) incearca sa compenseze cum stie mai bine . Mai mareste turatia , mai o miscoreaza daca i se pare ca tureaza motorul aiurea .
    Alte cauze de mers "neregulat " ...sau mai putin "rotund" sunt :
    - bujii care nu functioneaza
    - fise defecte ( astea se vad destul de greu )
    - ecranaje la fise care fura curent , acesta disipandu-se in blocul motor . ( de multe ori am aruncat ecranajele , desi fisele pareau bune .Curentul , insa , merge pe calea minimei rezistenta si daca cauciucul din capul fisei este mai slab intr-un loc , curentul acolo se duce si se disipeaza in bloc.
    - orice rola intinzatoare gripata ( sau pe cale de a se gripa ) , rola unisens ( daca alternatorul are ) , rulment cupla clima ...daca sunt gripate , sau merg foarte greu , mersul rotund al motorului va fi afectat .
    - filtru de benzina neschimbat de 1000 de ani . Duce la alimentarea intermitenta si de aici , vibratii .
    - sita din rezervor infundata . Majoritatea nici nu stiu ca in rezervor exista o pompita electrica care inainte de paletutzele care ii dau benzinica la nas are si o sita fine , pentru a nu intra in pompa orice mizerie .
    - un plin de benzina proasta poate face viata grea conducatorului auto.
    - gume si alte minuni depuse pe injectoate ( se rezolva cu 3-4 flacoane de aditiv , dar musai sa se bage in 3-4 plinuri consecutive pentru a avea efect ) , acestea duc la apatitia de vibratii , mers dezordonat al motorului.

    Nu mai imi vin in minte motive , dar va asigur ca exista o multime in afara de cele insirate de mine . De aceea este greu sa va spuna cineva care ar fi exact motivul pentru care tremura masina pe care o aveti . Sunt o multime de motive , in afara de cele discutate pe forum , aici , care pot genera manifestari asemenatoare .
     
  5. marius vrajitoru

    marius vrajitoru 4th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2009
    Mesaje:
    111
    Locație:
    timisoara
    motor mort la relanti

    Ciao colegii..

    Am si eu aceeasi problema la masina mea, in sensul ca de fiecare data cand o pornesc ziua( la prima pornire) imi moare motorul la relanti , imi porneste din a 2 sau a3 incercare, iara toata iarna o pornit din prima. Si mi s-a intamplat si mie de cateva ori acum cateva luni sa imi moara motorul la semafor.CRedeati ca ar trebui sa curat acceleratia si sa schimb filtrul de aer( m-am uitat la el si este cam murdar)?
     
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Cum ziceam , sunt multe motive pentru care poate sa moara la ralanti . Ia-le pe rand . Du-o la mecanic pentru a verifica daca se alimenteaza cum trebuie , adica constant , dupa aia fa-i o testare pentru a vedea daca sonda de temperatura functioneaza cum trebuie. Compara datele - la mecanic , vei avea motorul cald si trebuie sa verifice daca temperatura motorului bate cu temperatura trimisa la calculator de sonda de temperatura. DAca apar decalaje mari intre valor , motorul va primi un ameste aer/carburant diferit de cel pe care ar trebui sa-l primeasca si atunci sau se va ineca , sau nu va avea destul carburant . In ambele cazuri , proneste la a 3-4 cheie .
    Incearca sa elimini logic posibilele cauze .
     
  7. marius vrajitoru

    marius vrajitoru 4th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2009
    Mesaje:
    111
    Locație:
    timisoara
    motor mort la relanti

    Sonda de temperatura fiind senzorul din borcanul cu apa? daca este ala sa stii ca merg cu el aprins in bord de anul trecut din toamna.....daca merg vreo jumate de ora cu ea si apoi o opresc si o pornesc iara nu se mai aprinde....
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Mai 2010
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Sonda de temperatura este pe blocul motor , undeva pe circuitul de racire . Ea masoara temperatura lichiduliu de recire ( si implicit a motorului ) si face amestecul in functie de aceasta . "Borcanul cu apa " sau vasul de expansiune , trebuie sa aiba lichid pana la jumatate ( acolo ai si doua indicatoare de nivel ( minus si maxim admis ) . In vasul ala sunt doi electrozi , care fac contact prin intermediul lichidului de racire care este conductor . Daca s-a depus oarece pe electrozi , la rece nu mai se face legatura . Cand se incalzeste motorul si implicit lichidul de racire , se face circuitul si probabil ti se stinge. Sau este doar o eroare veche care se cere stearsa cu un tester specializat.
     
  9. marius vrajitoru

    marius vrajitoru 4th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2009
    Mesaje:
    111
    Locație:
    timisoara
    motor mort la relanti

    ms frumos...
     
  10. dayel 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2008
    Mesaje:
    49
    Ma ajuta cineva si pe mine va rog!

    Am o problema care consider ca e destul de serioasa.

    Numai pe canicula mi se intampla sa nu porneasca motorul (atunci cand masina este foarte incinsa de aerul de afara). Inainte sa schimb filtrul de benzina incepuse sa scoata un tiuit ciudat din spate (cam pe unde e pompa de benzina situata). Am zis initial ca e de la filtru si am ignorat in ideea ca oricum o sa il schimb, ceea ce am si facut. Am schimbat filtrul dar acel chiuit nu a disparut ci a inceput sa apara si mai frecvent.

    In mod frecvent mentionez ca pe canicula cand statea in soare nu vroia sa porneasca la prima cheie dar dupa ce pornea mergea normal.

    Acum 3 zile, dupa ce am lasat masina nepornita in soare vre-o saptamana am avut neplacuta experienta sa porneasca d-abia la a 3-a cheie si atunci cu ralanti-ul chinuit tinut din pedala de acceleratie (dupa 20 secunde si-a revenit). Dupa aceasta seara complet neplacuta a doua zi de dimineata (pe racoare) i-am aratat cheia cum se zice si a pornit la sfert de sfert.
    Acum 2 zile am mers cu ea un pic prin oras dar de dimineata (pornire impecabila dar pe vreme racoroasa cat de cat). a trecut de ora 10.00 am, s-a instalat caldura si .... surpriza, la ralanti aveam urmatoarea manifestare: chiuit de pompa urmat la 1 secunda sau 2 de scaderea turatiei ralanti-ului adica cazut motor in nas + imediata ridicare a turatiei (corectie computer de bord a turatie posibil), fapt ce se intampla ciclic la aproape 10 secunde.

    Eu cred ca in proportie de 80 % pompa de benzina e decalibrata si nu mai asigura presiunea optima (avand in vedere ca am mers multi km aproape de rezerva).

    Mai are rost sa merg la service sa diagnosticheze sau aveti si voi aceeasi parere ca si mine?
    Un raspuns la situatia asta m-ar ajuta foarte mult.
    Multumesc oricum anticipat
     
  11. stefan89 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Mesaje:
    1
    Salut...am si eu o skoda fabia 2001 1.4 mpi pe benzina si de cateva zile imi moare motorul cand scot pe liber la semafor de exemplu...nu moare mereu o zi da una nu....placuta de la acceleratie a fost curatata...ma gandesc ca o fi de la benzina?pun de 6 luni premium 95 de la mol
     
  12. skorpionking

    skorpionking 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2015
    Mesaje:
    2
    Locație:
    brasov
    poate sa fie senzorul de relanti
     
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Sunt n cauze pentru problema mentionata de tine. Clapeta de acceleratie, releul pompei de benzina cu probleme, senzor turatie arbore, etc.
    Spune-mi te rog la ce te referi cand afirmi ,,placuta de acceleratie"? Clapeta?
     
  14. n_adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2018
    Mesaje:
    11
    Salutare,colegi...stiu stiu ca ultima postare e foarte veche,dar pana urma a rezolvat cineva problemele mentionate mai sus?Am tot scotocit prin forum si nu am gasit o rezolvare.Aceeasi problema o am si eu cu trepidatii usoare la ralanti,se opreste motorul la ralanti sau cand apas ambreiajul(de obicei cand am AC-ul pornit...probabil ca e sarcina mai mare pe motor)si asta se intampla intampla aleatoriu.Cateodata se mai intampla sa scada turatia si balbaie motorul dupa care isi revine intervenind ecu.La reprezentanta,in urma diagnozei,mi s-a spus sa sa inlocuiesc clapeta de acceleratie si lambda1.Dupa inlocuire defectul persista.Am curatat senzorul de presiune aer de pe galeria de admisie,urmeaza sa verific senzorul de pe volanta(inca nu l-am reperat) sa schimb bujiile cu unele NGK(acum am beru sau bosch...nu mai stiu exact).Ma gandeam si la inlocuirea calculatorului(aceeasi problema am mai avut-o la un clio 1.5dci si s-a rezolvat dupa inlocuirea ecu).Motorul e benzina 1.4 16v BXW fabia2
     
  15. iulianp

    iulianp Bronze Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    219
    Locație:
    Bucuresti
    Incearcă să schimbi și switch-ul de la pedală (ambreiaj) și vezi apoi ce mai faci.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare