1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme ambreiaj

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Bughster, 13 Ian 2010.

Taguri:
  1. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Salutare tuturor,

    Dilema: de vreo 2 zile incepuse sa-mi patineze ambreiajul, dar nu grav, doar daca eram pe la 2500-3000 rpm si calcam hotarat acceleratia. In rest la mers cuminte nu patina. M-am pregatit psihic (dpdv financiar) ca asta e, tre sa schimb kit-ul ambreiaj, si azi dimineata mi-am facut timp sa ma duc la service-ul Zetec din Galati, insa desi pe net spuneau ca au program si sambata, nu era nimeni. La intoarcere spre casa zic hai sa mai testez odata, ca parca a mers prea bine la dus... Urcare de aprox 4-6%, a3-a in 3000 rpm, dau talpa, merge perfect... n-are cum, mai incerc intr-o rampa, la fel. Intru in cartier, a-2a jar pana in 5500 rpm, ambreiajul cupla perfect...
    Ambreiajul nu se repara de la sine, asa ca, ma gandesc, posibil sa am vreunul din cei 2 cilindri gripati?! Daca da, pt cel secundar trebuie date cutia si ambreiajul jos? Dati-mi o idee va rog. Lichidul de frana l-am verificat si e la acelasi nivel, pe sub masina nu e nici o pata... Singura chestie pe care mi-o amintesc de la ultimele vizite pe elevator este ca la 1-2 luni apare, ca un condens mai mult (ziceau mecanicii) ulei pe carcasa de la cutie, dar repet, ca un condens, nu scurgere de luat in seama. Si pare a fi in zona garniturii de la carcasa cutiei.

    Cu ocazia asta poate stie cineva sa-mi indice un om priceput in asa ceva prin Galati.

    Fabiuta e din 2000, 1.4 16v, varianta 100CP, AUB. Are 164.000 km, eu o am din mai, am facut aprox 8000, nu garantez ca e kilometrajul real incat nu am carte service.
     
  2. english dog

    english dog 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2010
    Mesaje:
    45
    Locație:
    Iasi
    De obicei patineaza cand e foarte incalzit. Incearca din nou dar dupa ce ai facut ceva km. Daca a patinat o data va mai patina :) !
     
  3. maistoru

    maistoru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    25
    si eu ma confrunt cu problema lui augustin
    in acest caz merge schimbat numai discul?
    sau trebuie tot kitul?
     
  4. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Am mai incercat azi, si rece si cald... Liniste si pace, nu a mai patinat deloc.
     
  5. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Inca o intrebare (am incercat edit la postul anterior dar nu gasesc buton pt asta): As vrea sa merg la service sa-mi verifice cilindrii de la ambreiaj (din cate stiu e hidraulic), insa, cilindrul secundar poate fi verificat fara a dat jos cutia si ambreiajul? Caci daca e de dat jos si ambreiajul, prefer sa mai astept pana cand sunt pregatit financiar de schimbat kit, in caz de nevoie, sa nu platesc manopera aiurea de 2 ori...
     
  6. maistoru

    maistoru 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    25
    cand am vazut cat costa manopera am decis sa schimb tot kitul. am vrut sa iau sachs de la autokarma cu 420 lei dar nu il aveau pe stoc si in alte parti era mult mai scump asa ca am luat un valeo la 380. dupa demontare am vazut ca si ambreiajul era uzat, era luk. acum pedala este mult mai moale si tine jos, inainte ridicam cel putin jumatate de cursa in gol. manopera 300 lei la un service in pantelimon if.
     
  7. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    maistoru, tu ce masinuta ai, si din ce an? Ai schimbat disc/placa/rulment? Si manopera cat a costat?

    Intre timp la service s-a uitat mai atent la rezervorul de lichid de frana si era la jumate intre min/max, insa la limita superioara a aspiratiei ambreiajului, si, spunea el, probabil am tras o bula de aer pe aspiratie, ceea ce ar cam explica fenomenul, si mi-a bagat lichid pana la max. Daca e sa fie asa, pot sa aerisesc eu sistemul sau trebuie mers la service?
     
  8. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Meseriasii pe ambreiaje, hai sa va dau una cat se poate de ciudata: Azi dupa ce am iesit din parcare (deci ambreiaj rece), imi patina ca atunci cand e uzat, si stiind ce figuri a mai facut, zic ia sa incerc o faza: opresc masina, opresc motorul si il pornesc iar, ca o resetare sa zicem a calculatorului, plec, ce sa vezi: ambreiajul merge perfect. Stau si ma intreb, stiu ca ambreiajul e cu autoreglaj, fiind hidraulic, insa autoreglajul ma asteptam sa fie fara asistenta calculatorului... Exista vreun senzor prin ambreiaj ce ar putea da rateuri?!?!

    Inca ceva, ar putea fi vreo piesa care la frig (dupa o noapte rece) sa faca figuri pana se incalzeste? Ca daca tin minte bine, cam odata cu vremea rece a venit beleaua...
     
    Ultima editare: 26 Oct 2015
  9. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Poti sa aerisesti tu, dar vei avea nevoie de inca o persoana care va trebui sa desfileteze aerisitorul de la cilindrul receptor. Vei lucra degeaba, deoarece lucrurile nu se vor imbunatati deloc.
    E fara asistenta. Da, exista un switch la pedala de ambreiaj, dar nu are nici o legatura cu problema mentionata de tine.
    Parerea mea personala: trebuie inlocuit kitul de ambreiaj.
     
  10. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Pai bun, dar cand opresc/pornesc motorul si patinajul de ambreiaj dispare asta ce inseamna? Adica eu stiu ca un ambreiaj daca patineaza, patineaza...
     
  11. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    583
    Locație:
    bucuresti
    parcheaza in loc lober,fara obstacol in fata,trage frana de mana(bineeee),baga a-3-a si incearca sa pleci de pe loc.adica tureaza tare si da drumul la ambreiaj usor.daca se opreste,nu ai problema cu ambre. daca nu se opreste(motorul) trb schimbat ambreiajul.gata.ai aflat!
     
  12. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Am facut testul in seara asta, de 2 ori. Moare motorul, si chiar dadea sa miste roata spate (iar frana e buna, discuri si placute noi acu 7000 km, tine zdravan.
     
  13. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    583
    Locație:
    bucuresti
    atunci mergi pana patineaza cu adevarat. nu de la disc e prolema
     
  14. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    mbgd, de ieri patineaza orice i-as face, deci se pare ca era la limita uzura iar testul ala intr-a 3a mi-a aratat adevarata problema (stiu ca a2a oara cand am testat a scos si nitel fum), asa ca am decis sa il schimb. Luk stiu ca sunt facute de aceeasi companie care face si Sacks, e vreo diferenta calitativa majora intre cele doua? Si inca ceva, la telefon mi-a zis ca manopera e 300 daca nu tre sa dea puntea fata jos, si 400 daca trebuie data jos. La Fabiuta mea trebuie data jos? E AUB din 2000.
     
  15. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    213
    Locație:
    Bucuresti
    Ah ce bine ca ai masina ca a mea...ca trebuie sa-mi schimb si eu ambreiajul :)
     
  16. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    La ce te referi, preturi, manopera, simptome?
     
  17. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    213
    Locație:
    Bucuresti
    Adica sper sa postezi preturi, manopera, piesele schimbate, firma :)
    Eu spre exemplu, nu pot sa plec cu "scârtz". Cand merg mult timp cu ea prin oras, pedale de ambreiaj face urat, in sensul ca atunci cand apas pe ea, parca se misca pe niste dinti desi ( nu stiu cum sa explic in vorbe :D ). In fine, m-am consolat cu ideea ca o sa trebuiasca sa-l schimb.
     
  18. Austin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2015
    Mesaje:
    18
    Sa nu cumva sa ai unul din cilindrii ambreiajului gripat. Daca tii pedala apasata se mai aude? Daca da, rulmentul de presiune, daca zgomotul e doar cand misti pedala atunci ai o problema in plus fata de mine.
    Cumva e un zgomot similar cu intrarea abs-ului la frana?
     
  19. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    583
    Locație:
    bucuresti
    in general,la masinile astea,nu se demonteaza nici o punte.idiot sa fii sau rau voitor ca sa iei mai multi bani.altfel...nu trebuie scos nimic
     
  20. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    213
    Locație:
    Bucuresti
    Am schimbat eu cutia de viteze si s-a uitat si la ambreiaj daca tot facea treaba asta. Si n-a dat jos puntea.

    Nu e chiar ca la ABS, dar posibil sa fie si cilindrul ala :) Vad eu atunci cand ajunge prioritate. Acum sunt altele.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare