1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Cauciucuri mai late sau mai inguste??

Discuție în 'Cauciucuri / Roti' creată de Gabo@nes, 17 Aug 2010.

  1. Gabo@nes

    Gabo@nes 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    66
    Locație:
    Ploiesti
    Ce cauciucuri ar fi mai indicate pentru Fabia 1,2 pt un consum optim sau mai scazuthttp://www.clubskoda.ro/images/smilies/clubskoda/wacko.gif...Stiu ca cel din cartea tehnica ar fii indicat...dar totusi; mai late sau mai inguste.??? :meeting:
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Te uiti la ciclism pe EuroSport ?
    Pentru un consum minim de energie , pata de contact cu solul trebuie sa fie minima . Totusi , asta se aplica la extreme . Orice masina are destule resurse de putere incat sa nu simti tu ca si sofer diferenta de la o anvelopa ingusta la una ceva mai lata .
    O anvelopa lata face urmatoarele chestii :
    - te tine mai bine pe drum in conditii ideale de mers , inuta de drum este superioara
    - este mai putin comoda pe drumuri proaste , deoarece simti mai tare denivelarile .
    O anvelpa mai ingusta :
    - ai o mai buna aderenta in conditii de tractiune redusa ( sigur , conteaza mult specificatia si profilul anvelopei )
    - este mai comoda pe drumuri proaste ( anvelopepe inguste ai si talonul - inaltimea - ceva mai mari si din aceasta cauza cauciucul mai preia din socuri )
    - fiind mai inalta , pericolul dejantarii la curbe luate in viteza mare este crescut .

    Anvelopa o cumperi in functie de buzunar ( cele mai late sunt mai scumpe , cele inguste mai ieftine ) ...sigur in cadrul aceluiasi producator . Este un compromis pe care il faci tu , adaptand anvelopele la mediul in care rulezi preponderent .
     
  3. Black Daniel Guest

    Mai late vara (185) si mai inguste iarna (165).
     
  4. Claudia76

    Claudia76 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2010
    Mesaje:
    37
    Locație:
    Targu Mures
    Da, sunt de acord cu voi. De la fabrica masinile iese cu rotile/cauciucurile respective ca sa fie in parametrile specificate de constructor. Schimband cauciucurile schimbam parametrile in functie de ce avem mai mult nevoie [ consum de energie redusa sau adarenta marita] Se pare ca nu putem avea ambele deci trebuie sa facem un compromis in functie de necesitati...
    Sugestia lui Black Daniel mi se pare buna avand in vedere ca iarna aderenta este scazuta iar vara in general este de ajuns chiar si cu un cauciuc mai subtire asta daca circulam cat mai aproape de viteza legala..
     
  5. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    740
    Locație:
    Bucuresti
    Inteleg ca era vorba de cauciucuri ... ARE DREPTATE Black Daniel,
    late vara sa ai aderenta si inguste iarna sa ai directie...
    in rest, lasa-i si pe ei sa zburde, si nu va mai certati !!!
    au grija altii sa ne faca viata grea, de ce sa-i ajutam si noi ?!
     
  6. Gabo@nes

    Gabo@nes 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    66
    Locație:
    Ploiesti
    Va multumesc tuturor. Eu am pe fata 165' si pe spate 185' si as vrea sa le egalezi cauciucurile intr-un fel..ara cam ciudat asa!!? mentionez am cumparat de curand asa fabia...si as vrea sa fiu pregatit de iarna.
     
  7. deraiatu

    deraiatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2010
    Mesaje:
    43
    Locație:
    Brasov
    Am si eu o problemuta si incerc sa o incadrez aici pentru a nu deschide alt topic.
    Imi caut de ceva timp cauciucuri de iarna sh (pt ca dispun doar de 100 E) si cu greu am gasit ceva insa sunt 175/70 R14 ,acum vine intrebarea imi pot pune aceste anvelope pe fabiuta din semnatura? Cu latimea din ce m-am documentat nu e problema chiar e indicat sa fie un pic mai inguste (de vara am 185/60 R14), insa problema apare la inaltime?
    PS. nu am PDG.
     
  8. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
    Da, merg!
    165/70, 175/65, 185/60 cu R14 - toate merg pe Fabia!
    Eu am de 165 acum...
     
  9. patratzel1988

    patratzel1988 Silver Member

    Înscris:
    21 Feb 2009
    Mesaje:
    439
    Locație:
    Focsani
    Deraiatu,la talon de 70 e mai bine protejata janta iarna,fiind mai inalt cauciucul,amortizeaza mai bine hopurile damburile,gurile de canal.Nu sunt recomandate la turisme vara,din cauza vitezei de deplasare.Viteza fiind mai mare vara,sunt mai instabile,si ai impresia in curbe ca te tot duci aiurea.
    Aceasta talie 70 este echivalentul autoutilitarelor care au ca specificatii la cauciucuri de exemplu 175 R14C-asta este exemplu unei roti de papuc.
    Talie 70=C. DAR SA FII ATENT TOTUSI LA RADARE.Din cate stiu eu,la o talie in talon de 60,si in realitate 70 pe masina,apar diferente la viteza ce ti-o arata la vitezometru.Abaterile sunt in jur de 8-15 % undeva in plafonul asta.NU SUNT SIGUR DE PROCENTAJUL ASTA.
     
  10. MMM

    MMM Bronze Member

    Înscris:
    11 Aug 2010
    Mesaje:
    220
    Locație:
    Bot'şăni
  11. dragos_extasy

    dragos_extasy Bronze Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Mesaje:
    242
    Locație:
    focsani
    pentru deraiatu
    poti sa pui pe 70 fara probleme,eu am avut iarna trecuta 165/70 si nu am avut probleme ba chiar a fost foarte bine si nici eu nu am PDG.;)
     
  12. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    326
    Locație:
    Bacau
    Oi fi eu cu fundul in sus dar tot in cauciucurile mai late am incredere fie vara fie iarna,(de la 185/65/14 am trecut la 195/60/15 asta de un an si ceva) toate bune pana acum, cat despre viteza reala si cea aratata in bord poti trece fara probleme de la o anumita dimensiune la alta in asa fel incat sa pastrezi parametrii de rulare, asta daca te documentezi bine la inceput. Eu am facut acest lucru si viteza din bord corespunde la fix cu ce inregistrata pe GPS, TREI PROGRAME DE NAVIGARE.
     
  13. deraiatu

    deraiatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2010
    Mesaje:
    43
    Locație:
    Brasov
    Multumesc mult pentru raspunsuri, deci daca reusesc sa le cumpar pot merge linistit pe aceasta varianta.
     
  14. Gabo@nes

    Gabo@nes 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2010
    Mesaje:
    66
    Locație:
    Ploiesti
    dar care profil este cel mai indicat la anvelope...pt o buna funcionare si economica a Fabiei?!;)
     
  15. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    326
    Locație:
    Bacau
    Cel mai indicat profil e cel din capul fiecaruia, poti sa ai cel mai bun si economic profil de cauciuc, daca tu ca sofer nu conduci cum trebuie nu ai facut nimic.
     
  16. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Mare adevar graiesti plaiesule... pot sa spun ca in acest week-end m-am mirat de prostia nemteasca si poloneza. Nemtii dezapezesc centrul orasului si autostrazile, polonezii le urmeaza modelul. Duminica noapte am vazut pe putin 20 de masini izbite de parapeti pe locuri relativ drepte.
     
  17. deraiatu

    deraiatu 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2010
    Mesaje:
    43
    Locație:
    Brasov
    e problema daca folosesc combinatia 185/60 R14 (pe spate le am deja) si 185/65R14 pe fata (deoarece acesta este modelul f.intalnit in comert)?
     
  18. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    nu`s probleme...decat sa te ferasca sfantu` sa dai de vreun politai mai zelos...
     
  19. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.334
    Locație:
    bucuresti
    eu pentru iarna asa am (185/65/14) iar pe talon am cu 60 si pana acum nu am avut nici o problema
     
  20. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    326
    Locație:
    Bacau
    Asa cum au zis si ceilalti colegi nu e chiar o problema atata timp cat cele putin mai mari sunt pe fata si nu invers asta din punct de vedere tehnic, plus ca e posibil sa mai faca ABS-ul si ASR-ul figuri, dar vorba lui Andrei daca e vreun politai mai a dracu si te ia la bani marunti se poate lua de asta mai ales daca ai fost implicat intr-un accident.
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare