1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Regenerare filtru de particule

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Agu, 22 Oct 2018.

  1. Maximus43 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2020
    Mesaje:
    5
    Salut ,dețin o Skoda Octavia 3 2015 euro 6 80000 km ,am cumpărat-o de curând ,am mari bătăi de cap cu regenerarea,se oprește singura la 21 la sută ,am cumpărat un obd pe care îl folosesc ptr a nu mai intrerupe regenerările întrucât am observat creșterea nivelului la ulei.Nu înțeleg de ce o regenerare făcută în mers se întrerupe la 21 la sută.Am oil ash residue 23,70 cu 30 la sta nivel maxim ,nu prea știu ce înseamnă asta ,văd că se modifică acei 23,70 cresc ușor dar de scăzut nu scad la regenerare.Daca poate cineva să mă lumineze și pe mine ii mulțumesc anticipat.
     
  2. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    20
    Salutare! Skoda Octavia 3, 2016, 110 CP.
    Își face regenerările la 200 km în oraș iar după acest proces îmi arată că rămâne cu 5.5 gr.
    In regim extraurban încă nu am apucat sa vad la ce interval face regenerarea, abia mi-am luat ELM 327 și folosesc VAG DPF.
    E normal intervalul de regenerare pentru regim urban oare?
     
  3. Maximus43 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2020
    Mesaje:
    5
    Salut,nivelul de ulei creste foarte mult mai ales daca intrerupi regenerarea,creste si in timpul regenerarii dar mult mai putin.Ajuta foarte mult o interfata obd asa poti sti cand se face regenerarea si cat tine.
     
  4. Maximus43 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2020
    Mesaje:
    5
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Salut tot in jur de 200-230 km in regim de oras imi face si mie regenerarea,Skoda 3 -2015 euro 6 80000 de km .Clar nu sunt pt regim de oras...
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mar 2021
  5. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    20
    E clar, înseamnă că așa fac toate. Eu mi-am luat interfața sa nu mai comit eroarea de a opri motorul când își face regenerarea. Când văd că se apropie de 22 gr. ies in afara și merg turat să își finalizeze procesul, doar că e cam incomod....dar dacă ne-am pricopsit cu ele așa, acum ce sa facem, o jucăm cum a picat!!
     
    Maximus43 apreciază asta.
  6. Maximus43 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2020
    Mesaje:
    5
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Nu inteleg de ce nu se face regenerarea pana la 0 shot mass si la mine se opreste regenerarea la 22 sau 21 la suta si ramane 5 sau 5,5 shot mass,imi poate spune cineva care este cauza?Inca o intrebare ,de ce la oil ash residue la unele masini arata 35 cu 44 la suta in stanga sus iar la altele arata alti parametri,cumva acolo arata cat de incarcat este filtrul ?Inteleg ca oricate regenerari facem filtrul se incarca usor ,usor .Poate explica cineva acest lucru.Incerc sa invat cat mai multe ,acest sistem pe mine ma facut praf,la inceput imi venea sa plang ca am ales skoda euro 6,,,
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mar 2021
  7. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    20
    Am făcut 200 km. din care 100 în oraș și 100 extraurban, însă deși am sperat că mergând jumătate în afara să mă duc măcar până la 300 km, după 200 a pornit regenerarea......
    Oare e un semn că e pe duca filtrul?
    Până acum nu mi s-a aprins martorul in bord (mașina are 227.000 km).

    Oil ash. residue la mine e 55.72 și e schimbat de circa 1000 km.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Mar 2021
  8. B98XAL 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Mesaje:
    173
    Locație:
    Bucuresti
    Nu înțeleg de ce va frământați de câte ori își face regenerarea, cât rămâne după regenerare Șamd. Dacă nu ai eroare, dacă totul funcționează in parametri lăsați-le așa. Orice regenerare pe care o dați automat nu face decât sa scurteze viața filtrului. Când regenerează temperatura ajunge la 700-900 grade. Cu cât creste temperatura mai mult cu atât exista riscul sa ardă sitele, de aceea se și oprește regenerarea când o face automat. Ultimul update la ECU determina f multe regenerări calculate sa îndeplinească anumite criterii de poluare.

    Inclusiv un ulei prost poate determina regenerări mai dese. Schimbați uleiul la maxim 10.000 km, folosiți ulei de calitate (nu contrafăcute), circulați la viteze constante extraurban și o sa vedeți și mai putine regenerări și o funcționare corecta
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Mar 2021
  9. RicKar 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2019
    Mesaje:
    10
    Salutare, cateva idei despre functionare o sa pun aici din ce am mai invatat si eu si poate ajuta.

    DPF-ul este o carcasa de metal cu un fagure in interior ce poate sa retina anumite componente din gazele evacuate. Partea de Software care se ocupa de regenerari primeste informatii de la 2 senzori de presiune unul la intrare si unul la iesire din DPF. Mai sunt din ce stiu inca un sezor de temperatura si o sonda NOX (daca mai sunt si altii adaugati si voi).

    Logica de activare a regenerarii se face in functie de diferenta de presiune dintre cei doi senzori (cu cat DPF-ul este mai incarcat, cu atat mai mare diferenta)
    Aici ar fi raspunsul la intrebarea de mai sus in care @Maximus43 intrebai de ce nu ajunge la 0. O diferenta va exista cat timp circula gaze prin DPF. (teoretic ar fi 0 daca motorul este oprit si diferenta de presiune este 0).

    Pe masura ce mergi cu masina DPF-ul se incarca si va creste valoarea SOOT MAS. Cand ajunge la 100% se porneste regenerarea.
    Apropo de temperatura de regenerare, eu nu am prins niciodata mai mult de 670 de grade indiferent de regimul de functionare.
    Dupa un timp X de regenerare ce variaza in functie de regimul de regenerare valoarea SOOT MASS scade pana la un 22%(in cazul meu) si se incrementeaza OIL ASH cu 0.1 grame.

    OIL ASH este o cenusa care ramane in DPF in urma regenerarii. La 600-700 de grade se ard anumite componente din ce capteaza DPF-ul dar nu se poate arde tot, asftfel ramane o parte in el si se acumuleaza in timp.
    Iar legat de sitele din interior, ele se pot curata ori chimic ori prin ardere (la mine a fost prin ardere) este plin youtube-ul de videos :)

    Ca idee din ce am gasit, DPF-urile VAG au o capacitate de 80g (sper sa imi amintesc bine) iar la Passat am vazut 0.2L volum capacitate.
    Un fenomen aici este ca pe masura ce se mareste OIL ASH, regenerarile vor fi mai dese ceea ce este si normal pentru ca el pleaca de la o stare de semi incarcat si ajunge mai repede la diferenta de presiune ce determina regenerarea.

    Inca un lucru de care se mai povestea in posturile trecute este ca dupa diesel gate au marit considerabil numarul de regenerari. Am un coleg cu Passat B7 si avea SOOT MASS 75% dupa 380km (nu stiu in ce regim).

    Legat de motorina care ajunge in ulei: conteaza ca timpul petrecut in regenerari sa fie cat mai scurt.
    Motorina ajunge oricum atata timp cat face regenerare. Ce putem face este sa minimizam acest timp prin a lasa masina sa termine regenerarea.
    Daca nu reuseste sa termine si se apuca iar, practic avem un timp de regenerare prelungit pentru o singura sesiune.
     
    j.tibi apreciază asta.
  10. Muresan Ciprian 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2020
    Mesaje:
    2
    Salut colegi,

    Doar o intrebare am... Sunt ok valorile din imagine?

    Mersi

    SO3 1.6 TDI clha 155.000 km

    Multumesc IMG_20210319_184616.jpg
     
  11. Alexandru Comanescu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2021
    Mesaje:
    1
    Salut, la o Octavia 3, 2.0 TDI, 2016, 240000 km, nu trec mai mult de 80- 90 km in regim de autostradă, și 40-50 în oraș, fara să facă regenerare. Oil Ash e 62.7 (78%), deci teoretic mai are ceva viața. Mașina merge ok, nu pare să aibă alta problema, dar crește ciudat de repede Soot Masa Calc, am văzut creștere de 11 grame in 12 km...
    Îmi puteți recomanda ce și mai degrabă unde /la cine sa fac o verificare, in Prahova sau București ? Daca asta ar fi soluția, mă gândesc și la înlocuirea DPF-ului.
    Mulțumesc.
     
  12. Jhonutz 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2013
    Mesaje:
    1
    Salut, detin o Octavia 3 vrs si la fel ca si la colegul de mai sus, isi face regenerari dese 50 km urban 80 - 100 extraurban. Nu am erori, nu am motorina in ulei, masina trage bine. Am fost la mecanic si mi a zis ca atat timp cat nu exista erori sa merg fara nici un stres. Oil ash este 74.5 (93%). Voi ati gasit rezolvare la aceste regenerari dese?
     
  13. RicKar 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2019
    Mesaje:
    10
    Salut, discutam cu cineva recent si cred ca mai exista o posibila cauza pentru regenerarile foarte dese si mai ales pentru cresterile rapide ca in cazul lui @Alexandru Comanescu.
    Din ce am vazut, DPF-ul este montat pe iesirea turbinei (pe circuitul de gaze ce vine de la motor) <- sper sa nu gresesc. Atunci daca turbina pierde ulei, acesta ajunge direct in DPF, ceea ce ar duce la o crestere rapida a Soot Mass.
    Ma gandesc sa fac si eu o verificare in acest sens dar nu momentan. Daca a avut cineva probleme cu ea, poate s-a reflectat si in rata de incarcare a DPF-ului.
     
    Pintiliosul apreciază asta.
  14. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    RicKar - ai perfecta dreptate. Si o turbina uzata poate creea mari probleme DPF-ului.
    Punctez din nou. DPF-ul nu se obtureaza ca sa necesite inlocuire decat cand motorul nu functioneaza in parametri normali!
    Degeaba se inlocuieste DPF-ul infundat daca problemele motorului raman nerezolvate.
     
  15. Razvan087 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2018
    Mesaje:
    4
    Pe căldurile astea, după niște drumuri exterioare, dar scurte, 20 de km, mers normal, la oprire îmi rămâne ventilatorul pornit cam 5minute, înainte de oprire menționez că motorul nu era în regenerare plus că ieri am făcut cu drum București-Craiova... Este normal, ar trebui sa.mi fac griji?
     
  16. cosminel24 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2017
    Mesaje:
    26
    Salut. Acel procent de 21% este încărcarea filtrului, la km pe care îi are masina. 23 oilash este ok. Nici la jumate nu este incarcat(nu are cum la km ăștia). Maxim este 80 g, pune ulei de calitate, motorina la fel și este ok.
     
  17. cosminel24 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2017
    Mesaje:
    26
    Valorile sunt ok pe dpf, la km pe care îi ai oil ash este ok, aproape de jumatate(max 80 g). Pune ulei de calitate și motorina de calitate.
     
  18. Argesanu Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2022
    Mesaje:
    1
  19. Eldanyyel 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2021
    Mesaje:
    2
    Salutare! A făcut cineva downgrade soft? Vreo îmbunătățire în legătură cu regenerările?
    Mulțumesc.
     
  20. David Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2022
    Mesaje:
    3
    Salut, mi-am cumparat recent o skoda octavia 3 Vrs din 2014 cu motor 2.0tdi 184cp 230.000km si de cand am luat-o sta la 1000ture merg ventilatoarele si se regenereaza filtrul non-stop. Am fost si am facut o regenerare fortata si filtrul de la 23g soot a ajuns la 2 grame. Dupa am fost la un drum scurt i-am dat turatii si a aparut iar regenerarea. Am pus tester si avea iar 20g soot. Masina merge perfect. Ce credeti ca are? Sa aiba turbina ceva. Masina nu scoate fum in timpul regenerarii.

    Tin sa mentionez ca am avut senzorul de presiune dpf prajit.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Apr 2022

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare