1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Turbina

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de ionut25, 23 Mai 2013.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.557
    Locație:
    Brasov
    Am un ASV in curte ( am doua Octavia Tour , una ALH si una ASV ) . Nu consuma ulei intre schimburi cat sa necesite completare.
     
  2. Gabriel Cadar 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Mesaje:
    3
    posibil! Nu contest. Afirm doar ca in specificatii este confirmat un consum de ulei; Oricum ar fi, masina in cauza tot nu scoate fum albastru; Tot consuma ulei; Azi dimineata am observat si ca am nevoie de un alt ventilator de radiator ( unul dintre cele 2 si-a dat obstescul sfarsit- dupa 15 ani si aprox 150 000 km...). Probabil intra mai multi factori in uzura unei masini ( nu numai exploatarea ci si conditiile de mediu, locul unde este folosita, daca a fost "construita" pentru o tara de mana a doua- ca a noastra- implicit- piese de la alt producator oem, etc.)
    Oricum, abia saptamana viitoare voi vedea ce-i cu turbina - si- probabil- o voi duce si la un tester- sa vad ce spune calculatorul; sigur sunt info utile acolo;...
     
  3. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    De un an de zile sunt posesorul acestui model de Skoda Octavia ASV 1.9 TDI. De curând au început și la mine problemele cu limp mode. Am curățat EGR plus galeria și am schimbat debitmetrul cu unul nou. Țin sa Menționez ca aceste schimbări au adus un mare aport in felul cu trage și merge motorul acum. Ideea e ca nu am scăpat de limp mode! Deși mașina trage perfect pana in 3000 rot/min, dacă sunt pe autostrada in treapta a patra și a cincea , intra in limp mode... Am văzut pe YouTube niște tipi care au folosit MR Muscle Oven ptr curățarea turbinei și au fost foarte multumiți de rezultate inclusiv rezolvarea limp mode, curățarea turbinei de depuneri și curățarea valvelor.... Astăzi mi-am propus și eu sa fac aceasta intervenție. A mai încercat cineva asta? M-ar fi interesat și alte păreri sau sfaturi din experiențe personale.
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.557
    Locație:
    Brasov
    Sunt multiple motivele pentru care nu trece de 3000 turatii . Ai doi sau trei senzori pe sistemul vacumatic ...oricare poate fi cauza , sau furtunase pe sistemul de vacuum care sunt imbatranite si scapa , sau geometria variabila blocata , sau actuator defect , sau pierdere dupa turbina de presiune ( tot circuitul , inclusiv intercooler ...
    Despre curatatul turbinei cu Mr Muscle ....las-o naibii ! In primul rand trebuie sa demontezi turbina . Asta va fi o provocare in sine pentru ca suruburile sunt arse . Dupa aia se desface , se verifica uzura , depunerile , eventualele pierderi de ulei ( asta o sa vezi daca desfaci furtunul care duce la intercooler ...daca ai ulei acolo da tot jos si rezolva problema pentru ca o mica "forja " iti poate arunca uleiul in admisie si face soc hidraulic ( se intampla la ASV-uri ) . Orice ar spune mecanicii , nu ai voie sa ai picatura de ulei pe tubulatura de la turbo la admisie sau in intercooler .
     
  5. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Mulțumesc ptr răspunsul tău prompt. Ideea era ca nu dau turbina jos, ci introduc spuma după ce desfac esapamentul. Eu suspectez ca ar fi actuatorul. Am făcut diagnoza și senzorii nu dau eroare. Nici in bord nu mi se aprinde nimic, nici când intra in limp mode. Dacă opresc și pornesc motorul își revine, cei drept nu mereu. Am mai citit ca poate fi și valva N18, vacuum solenoid one way valve.
     
  6. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Menționez ca mașina nu scoate fum de nici o culoare, nici când e turata in gol nici in sarcina. Turbina se aude zic eu normal, un șuierat discret, fără zgomote sau alte sunete ciudate! De aici și ideea unei simple curățări cu MR muscle, pe premiza ca voi îndepărta depunerile și poate deblochez actuatorul dacă e blocat! Nu umblu la turbina nicicum... Dacă fac treaba asta și nu da rezultat, ( de stricat nu am ce strica), voi cumpara valva N18, deși la i Căutare pe eBay am văzut ca o da ca fiind și N75. Cam sunt in ceata cu asta?!?
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.557
    Locație:
    Brasov
    Trebuie sa tratezi problema inteligent si sa elimini pe rand diferitele posibilitati . Intai actioneaza tija actuatorului cu mana ca sa vezi daca merge usor , sau in suturi sau este pur si simplu blocata . Este o idee proasta sa bagi orice in turbina pentru ca orice s-ar "curata" , tot pe acolo ramane si afecteaza dupa un timp. Daca ai schimbat intre timp distributia , este o idee buna sa incerci si alte pozitii ale pompei de injectie ( avansul din pompa ) decat cele date de VDCS . Dupa un timp , avansul din pompa nu mai raspunde la incadrarea in limitele date de tester. Cati km are masina ?
     
  8. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Are 138.000 mile deci vreo 220.000 km. Eu sunt in uk. Merg zilnic pe autostrada iar despre motorina nu e problema din țara. Distribuția a fost schimbată acum 20.000 de km.
     
  9. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Astăzi am făcut operația cu MR Muscle’s si pot spune ca mașina nu a mai intrat in limp mode, s-a turat și a tras perfect peste 3000 Rot/min in treapta a 5-a, in condițiile in care înainte pe la 2800-3000 se plafona. Am constatat eliberarea actuatorului care avea o cursa scurta pana sa fac procedura asta. Turbina nu avea joc și nici depunere f multă, din cât am putut observa. A ieșit doar putina spuma cu un iz de rugina. Ptr cei interesați sunt tutoriale pe YouTube, eu doar pot confirma ca la mine chiar a funcționat.
     
  10. Marius Modi 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Revin cu o noua relatare și pot spune ca iarăși am testat mașina in treptele 4 și 5 la peste 3000 rotații și nu a mai luat limp mode. Sincer eu cred ca am rezolvat problema și asta cu numai 3£ (15 lei) un tub de MR muscle’s, un pai de suc prins ca prelungire sa pot dispersa spuma in turbina. Sunt conștient ca nu se pot rezolva probleme mari (turbina stricata, etc) dar atâta timp cât o curăță și deblochează pe acolo, e clar un plus ptr turbina și un beneficiu ptr șofer. In plus am scăpat de limp mode care e de-a dreptul enervant.
     

Distribuie pagina asta