1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Turbina

Discuție în 'Skoda Octavia' creată de ionut25, 23 Mai 2013.

  1. ionut25 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2011
    Mesaje:
    9
    Salut an primul rand dec am o Skoda Octavia din 2000 19tdi ALH 90cp eu am avut Turbina rupta si am reconstruito nu am pus alta noua care va pricepeti are viata lunga scurta functioneaza normal voi ce parere aveti despre turbina reconstruita
    multumesc mult care ma ajutati
     
  2. mariusf95 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Mesaje:
    2
    turbina 1.9 101

    Salut. Ieri cand m-am intors cu masina de la bucuresti am observat ca nu mai prinde peste 100 , imi datea cu motorina pe la filtru... Mi s a aprins eroare in bord , am pus testerul ,au sters eroarea, apoi masina a mers normal pana seara cand a inceput sa faca la fel.... Am observat ca a mancat si din ulei. Masina este cumparata din 2008 , are 80.000 de km si a fost foarte bine intretinuta.. Care ar putea fi cauza? stima
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.283
    Locație:
    Brasov
    Sunt multe cauze care pot genera astfel de probleme. Trebuie sa le iei pe rand :
    - alimentare inconstanta ( pompa cu probleme , apa in rezervor , gheata in filtru ...si inca cateva )
    - probleme pe partea electrica ( sonde decalibrate , apa intrata prin mufe , fire intrerupte , ...si inca multe altele )
    - o problema de turbina
    - si ...ai ghicit ...multe altele :)

    Trebuie sa ai rabdare si sa elimini logic cauzele posibile . Uita-te atent la conditiile in care se manifesta fenomenul . Daca se manifesta la frig , daca se manifesta cand motorul este in temperatura optima .

    In mod normal , la orice servis care se respecta , poti elimina macar o parte din cauze , daca nu cumva vei gasi si rezolvarea.
    Multa bafta !
     
  4. mariusf95 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Mesaje:
    2
    ma gandesc ca daca era de la turbina nu isi mai revenea dupa ce au scos eroarea cu testerul. A mers toata ziua , apoi pe seara am iesit cu ea sa vad ce se intampla , i am dat putina viteza si nicio problema... apoi am reluat a prins viteza pana am dat o pe a 4 la 110 cam asa , a mai urcat putin si apoi s-a taiat...
     
  5. Prepe

    Prepe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Mesaje:
    12
    Ai verificat filtrul?Daca ai apa in filtru se umfla "hartia" si carburantul nu mai trece normal.Nu spun ca de acolo ar fi,dar e bine sa verifici.
    Succese!
     
  6. psiho200 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Mesaje:
    7
    Daca maninca ulei ce mai verifica turbina vezi cum e fumu de acolo iti dai seama cu uleiul si ai grija ca daca turbina maninca uleiu exista riscul sa nu o mai poti opri motorul setureaza asa rau ca se va opri cind se va rupe ceva in motor sau turbina am patito la o skoda 1,9 si sa spart turbina ok BAFTA
     
  7. Bolyd

    Bolyd 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2012
    Mesaje:
    19
    Locație:
    bucuresti
    "psiho200" cum ai rezolvat cu turbina ? ma lasat si pe mine s-a rupt axu de la turbina.
     
  8. paulino79

    paulino79 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Mesaje:
    11
    Locație:
    DEJ
    Buna. Si eu am o octavia din 2000 cu motor ASV de 110 cp. masina merge in suturi cateodata (smaceste) si nu trage. am fost la service si mi-au zis ca era apa in capsula vacumatica de la turbo, iar geometria agata cand tija coboara in jos. in sus merge usor. Mi-au zis ca trebuie schimbata geometria si capsula vacumatica. voi ce parere aveti? mentionez ca am fost cu turbina la curatat pentru ca nu tragea si avea suprapresiune pe turbina. Dupa curatare o perioada a functionat bine (5000 km.) as cauta la dezmembrari o geometrie, dar motoare ASV sunt mai rare. aveti idee daca se potriveste geometria de la ALH de 90 CP.?
     
  9. turboserv 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2013
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Bucuresti
    Salut, ai cum sa-mi lasi niste poze cu turbina sau sa-mi zici daca este GARRETT sau KKK, deoarece te pot ajuta eu cu Geometria Variabila si cu toate piesele din turbo.
     
  10. paulino79

    paulino79 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Mesaje:
    11
    Locație:
    DEJ
    Salut. Am fost la alt mecanic, care mi-a desfacut turbina. A curatat-o si a gresat geometria cu ceva spray. Se miscau foarte greu paletele de la geometrie. A zis ca nu e cazul sa schimb capsula vacumatica. Deci nu am cumparat nimic. Doar curatat. Acum merge foarte bine masina. O sa vad pentru cat timp avand in vedere ca in urma cu 5000 de km am mai curatat o data turbina la alt mecanic. Oricum multumesc pentru ajutor. Turbina este Garett. Daca o sa mai faca figuri cred ca o sa schimb geometria. Ma mir ca mi-au aparut problemele astea avand in vedere ca nu merg subturat cu masina, dar... asta e ...
     
  11. turboserv 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2013
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Bucuresti
    Ma bucur ca-ai rezolvat.
    O zi buna
     
  12. optu80 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2014
    Mesaje:
    3
    Salut,
    Am si eu o Skoda 1 Break, care in momentul in care sunt undeva pe la 3000 - 3500 ture, imi da in nas turbina si mi se aprinde martorul pe bord. Daca opresc motorul si-l repornesc, turbina se comporta normal. Stiti cumva de la ce poate fi problema? Au tot dus-o cei de la firma la service, dar vad ca nu-i dau de cap.
    Multumesc
     
  13. ni5to

    ni5to 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Mesaje:
    137
    Locație:
    Buzau
    Iti intra in asa numitul "limp-mode"...
     
  14. turboserv 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2013
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Bucuresti
    Buna ziua, pare a fi geometria variabila, ori depunere de calamina in interior, ori deteriorati paletii geometriei.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Apr 2015
  15. YAK 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2012
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Am de curand si eu o problema. 1.9 90 cp. Am fost cu ea la tester deoarece imi cadea turbo in mers. Nu consuma ulei, nu scoate fum albastrui etc, dar un lucru e sigur. Geometria variabila blocata. Am primit 2 variante.
    1. 450 lei + 250 manopera (montat, curatat, garnituri schimbate,etc)
    2. 900 lei + 250 manopera (turbina reconditionata + un an garantie)

    Voi ce mi-ati sugera,cei care v-ati mai schimbat turbo sau a-ti mai avut aceasta problema? Serviceul este unul pe Calea turzii in Cluj, nu dau nume ca poate *fac reclama*


    NU E nimeni obligat sa.ti spuna ca se sterge un post!!
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Sep 2015
  16. paulino79

    paulino79 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Mesaje:
    11
    Locație:
    DEJ
    Buna. Am revenit dupa 6000 de km cu aceleasi probleme. Merge in suturi. Sunt foarte dezamagit avand in vedere ca merg cu masina in jur de 3000 de ture constant si mi s-a infundat din nou turbina. A mai intalnit cineva asa ceva? deja am cheltuit o grmada de bani cu manopera pe datul jos si curatatul de doua ori a turbinei. E cazul sa cumpar alta sau credeti ca poate fi si din alta cauza? oare se potriveste turbina de pe motorul ALH de 90 CP, pe motorul ASV de 110 CP?
     
  17. ZoltanNagy24 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2016
    Mesaje:
    1
    Bună ziua,

    Am un Skoda Octavia I 1.9 TDI, AXR, din 2008, și s-a stricat turbo-ul. La reparații de turbo mi-a zis că este defectat încât nu se poate repara, și trebuie să cumpăr un alt turbo. Un turbo nou pentru modelul acesta costă destul de mult (în jur de 2500 RON). Am mai găsit și turbo-uri recondiționate care costă mai puțin (approx. 1000 RON) dar nu știu dacă pot să am încredere în firma care-l vinde. Am găsit la două firme din Cluj turbol respectiv: Autonik și Automert.

    A avut cineva probleme similare?

    Care service considerați mai bun? Eu aș prefera să-l cumpăr de la Automert, dar nu știu cât rezistă turboul. Are cineva experiență cu firmele din Cluj?

    Care va fi soluția cel mai bună, să iau un turbo nou, sau să încerc cu una recondiționată?

    Mulțumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Iul 2016
  18. Gabriel Cadar 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Mesaje:
    3
    Buna ziua;

    Am si eu urmatoarea problema ( pentru care mecanicul mi-a spus ca “e de la turbina” si se ofera el s-o inlocuiasca sau sa o trimita la reparat; iar alt mecanic spunea ca s-ar putea sa fie de la actuator…ca manifesta cam aceleasi simptome);
    - masina se manifesta in felul urmator:
    Pana in 130 -140 km/ ora functioneaza normal: reprizele sunt corecte, puterea pare a fi ok;
    Dupa aceasta viteza intervine o pierdere de putere; propriu-zis motorul nu mai are forta; Nu mai creste peste 3000 de ture. Dar nu se intampla intotdeauna !
    Doua amanunte: Daca ii tai curentul si o repornesc, masina isi recapata puterea ( insa daca o fortez- chiar dupa ce i-am repus contactul – revine problema). Uneori ( aleatoriu) defectul nu se manifesta ( am rulat cu 170 km / ora pe o autostrada in Grecia chiar acum o saptamana, fara sa se manifeste problema; Dupa o oprire, la repornire- a reaparut problema)

    Mentionez datele masinii:
    Skoda Octavia 1, motor de 1,9 TDI, 110 cp – tip motor ASV, 147 000 km parcursi; Unic proprietar ( si utilizator).

    Intrebarile mele sunt urmatoarele:
    a. Considerati ca e de vina turbina, sau alte elemente – de ex- actuatorul? Ati avut experiente de aces gen?
    b. Daca e de vina turbina, atunci: credeti ca e mai bine sa-I fac o doar reparatie sau – daca tot o demontez- sa-i fac si un upgrade ( doresc oricum, dupa ce-i rezolv problema, sa-i fac un tuning - remapare pana pe la 140- 160 cp - cat o tine- fara sa-i afectez fiabilitatea ( de studiat si discutat cu cei care vor face operatiile):
    c. Cat credeti ca ma costa operatia ( dal capo al fine) in ambele situatii: cu demontare si remontare pe masina; ( am citit pe diverse site-uri diverse preturi, fara sa fie foarte convingatori- pt ca intotdeauna mai lispseste "ceva" din pret)
    - pentru Reparatie turbina
    - pentru Upgrade turbina

    Cam cat dureaza ( din experienta voastra) toata "lucrarea"?
    Multumesc anticipat pentru informatii.
    GCA
     
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.283
    Locație:
    Brasov
    Da jos furtunul dintre turbina si intercooler si verifica cu mana daca paletele se invart usor si daca axul are joc . Eu as suspecta mai degraba pompa de injectie . Cu turbina lucrurile stau cam asa : daca e stricata , trebuie sa dea fum albastru pe teava . Daca nu da si nu consuma ulei ...inseamna ca nu-i turbina .
     
    Gabriel Cadar apreciază asta.
  20. Gabriel Cadar 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2017
    Mesaje:
    3
    Multumesc, o sa incerc sa verific- probabil cam intr-o saptamana ( weekend-ul asta nu pot sa ma ocup)- Insa, e de notat ca oricum ASV-ul consuma intre 100- si 1000 ml pe 1000 de km ( asa scrie in carti despre); Fum albastru nu da; Azi - vazand pe drum raspunsul la post- am incercat urmatorul test: sa vad cat de sus duce in treptele inferioare: Raspuns: in treapta a 2-a - pana la aprox 3800 de ture , in treapata a 3-a - am "riscat" pana pe la 3600 de ture ( ajunsesem deja la 130 /ora si am vrut sa-mi pun politia in cap - daca era vreunul pe autostrada); Cert e ca nu a cazut turbina deloc; Nu am incercat cu a 4-a si nci cu a 5-a, insa, daca se iveste ocazia- o sa o fac;
    O sa vad, ca- oricum - perioada vacantelor s-a dus, si drumuri- mai mult decat 20-30 de km/ zi in oras nu fac...
     

Distribuie pagina asta