1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Trepidatii, oscilatii RPM la ralanti

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Caracal, 1 Mar 2013.

  1. mykytot 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2014
    Mesaje:
    42
    Locație:
    Constanta
    Eu am acelasi tip de motor si am scanat de multe ori si nu am avut probleme, am dat pe interfata 120ron.
     
  2. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    Buna,am o problema enervanta la relanti:
    Masina se subtureaza dupa cu urmeaza:
    - daca sunt turat si las piciorul de pe acceleratie prima data revine la 600 rpm apoi se stabulizeaza la 800 relantiul norlmal.
    -face asta la cald si doar cand revin din turatii. Daca stau pe loc nu face!

    Am incercat sa remediez tot felul de posibile defecte dar nu i-am dat de capat.

    RUGAMINTE
    Cine stie sa imi explice fenomenul care se intampla in motor la nivel mecanic/electric...ca sa inteleg de ce imi cade relantiul numai la revenire din turati.
    Multumesc
     
  3. clabescu.marius

    clabescu.marius 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Mesaje:
    123
    Locație:
    Breaza
    Prima oara test vagcom vazut daca sunt ceva erori stocate,apoi curatare clapeta acceleratie si adaptare cu vagcom.Intervin modificari majore dupa curatare,sigur va merge mai bine,atentie!!! clapeta trebuie demontata nu curatata doar pe deasupra deoarece mizeria mare este sub ea :)
     
  4. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    1 pe tester nu apar erori - facut de 2 ori.
    2 clapeta s-a curatat prin demontare ( si interior) mai putin partea capsulata cu elemente electrice!
    3 clapeta s-a updatat la rece fara vag
    4 de fiecare data dupa curatare merge perfect dar nu mai mult de 2 saptamani.

    Totusi raman la aceeasi intrebare:
    Cine stie sa imi explice fenomenul care se intampla in motor la nivel mecanic/electric...ca sa inteleg de ce imi cade relantiul numai la revenire din turati.
    Multumesc
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    In primul rand , ce motor ai ?
    La benzinarele de la Fabia , se imbacseste separatorul de ulei si nu mai functioneaza corect. Astfel , uleiul , in loc sa pice la loc in baie , este aruncat de gaze si iti infunda clapeta , supapa EGR ...si ce mai gaseste pe acolo . Daca ai curatat clapeta , se rezolva problema aerului , dar numai temporar , pentru ca se murdareste foarte repede si apare iarasi problema. Ia da jos si curata temeinic separatorul ( il gasesti pe sub clapeta ) si vezi daca mai face asa repede ?
     
  6. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    ok,perfect,multumesc tare mult!
    inca o chestie.
    stie cineva metodele /variantele de verificare a unei clapete de acceleratie/la rece fara vag. Ma refer masuri/tensiuni/curse etc.
    Vreau sa o verific inainte s ao cumpar ca e tare scumpa.
    Toti au zis ca e clapeta defecta pentru relantiul meu ce tot cade dar pe tester nu apare nimic.
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    Eu iti sugerez sa cumperi una din dezmembrari. Se strica foarte greu si eu suspectez ca mecanicii ti-au spus asta pentru ca pur si simplu nu stiu care este cauza. Iti dau o idee. Du-te la un servis care isi asuma faptul ca este clapeta si daca o comanda ei si o schimba si totul este ok atunci ai rezolvat problema. Daca nu , i sa-si pastreze clapeta . :)
     
  8. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    Multam tare mult de sfat.
    Totusi ca sa fiu eu impacat raman la intrebarea mea pentru cine stie sa-mi raspunda:

    -ce fenomen se intampla in motor cand trec de la turatii ridicate la relantii (din pct de vedere termic/electric/mecanic) care sa-mi scada relantiul la subturat apoi sa-l stabilizeze.
    Nu vreau ca cineva sa-mi rezolve problema online -asta o voi rezolva la service- vreau doar sa inteleg modul de functionare al motorului. Merci
    DECI CE REGIMURI SE SCHIMBA IN MOTOR - cam asta e dilema mea
     
  9. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    Eu cred ca roata dintata care actioneaza clapeta de acceleratie, este uzata la dintii 3-4-5.
    Pe decelerare, motorasul cand ajunge in pozitia in care dintii sunt uzati, ,,scapa" clapeta la capat de cursa, respectiv dintii 1-2-3. Asta inseamna ca clapeta este maxim inchis, motorul ramane fara aer...s-ar opri. Senzorii pozitie clapeta ,,raporteaza" la ECU pozitia clapetei, ECU da comanda motorasului sa actioneze clapeta in pozitia default, practic ce ai constatat tu, o fluctuatie a ralantiului de la 600 la 800 RPM.
    Sa verifici afirmatia mea, va trebui sa demontezi capacul de protectie din fata clapetei, si sa inspectezi dintii care actioneaza clapeta, in special cei pe care i-am mentionat.
    Sa ai idee, uita-te de la minutul 7:50:

    https://www.youtube.com/watch?v=g-6aegQj-Gg
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    Ralantiul este fixat de calculator. Calculatorul ajusteaza permanent amestecul de aer/carburant . Din mai multe motive , unele mecanice , altele electronice ( senzori decalibrati ) amestecul si turatia nu mai sunt in grafic. Astfel , turatia scade mai jos decat este necesar pentru ca motorul sa functioneze. Calculatorul percepe acest lucru si ajusteaza , comandand marirea turatiei Cum nu poate sa ajusteze din prima , turatia poate sa creasca mai mult decat este nevoie la ralanti. Percepe acest lucru si ajusteaza in jos. De aceea ai o turatie fluctuanta . Motivul poate sa fie , un debitmetru de aer defect , un alt senzor care functioneaza defectous ( genul de motive ce se pot identifica cu un tester ) sau , se poate sa ai o problema mecanica , de genul celei descrise de T.Carmen , si anume o uzura a unui mecanism care nu poate fi identificata de nici un tester .
    La masinile cu un anumit numar de km ( tot de vine din UE are peste 200.00 km ) , este mai greu de diagnosticat corect. Sunt atatea lucruri care pot face ca un motor sa functioneze aiurea , incat cu greu poti sa nimeresti din prima care este cauza. De aceea , iei lucrurile pe rand si le elimini din ecuatie. Daca nu te pricepi si vrei sa faci din Fabia ta o masina adevarata , te gherlesc astia de la servis. Ai sa ajungi la concluzia ca mai bine cumparai o masina noua. Servisurile nu repara. Ele schimba . Piesele sunt scumpe si de obicei se schimba acelea care nu au legatura cu problema ta :).
    Iti dau un exemplu :
    - sa zicem ca ai separatorul de gaze infundat . Asta se traduce in ulei care urca la filtrul de aer pe care il ai in capacul motorului. Uleiul urca odata cu gazele . Se opreste in filtru si il imbiba. Din acest motiv , nu mai ai debitul de aer necesar crearii amestecului potrivit. Fiind o chestie atipica , calculatorul nu stie sa o sesizeze. El tot modifica amestecul si ajusteaza turatia , conform unui grafic pe care il are in memorie. Cand turatia cade destul si necesarul de aer nu mai este asa mare , se descurca si cu ce trece de filtrul ala imbibat cu ulei si ai turatie constanta.
    Si acesta este doar unul dintre sutele de motive care pot sa iti produca turatie oscilatorie.
     
    Vali I apreciază asta.
  11. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    Buna, multe informatii multumesc.
    -verificat clapeta -spalata-inclusiv in angrenaje dar arata ca noua fara uzura! -facut apdatare la rece!
    -filtru aer este nou nu e imbibat

    Persista problema cu relantiul care cade la 600 -700 si se stabilizeaza NUMAI la cald si NUMAI cand revin din turatii sau numai cand pornesc ceva consumator (degrivare/misc volan/)

    Clapeta nu este sigur- peste 100% sigur ca nu are vre-o vina.
    Banuiesc ceva de natura electrica - dar pe tester nu imi apar erori
    Oare partea aceea cu vacum sau ce o fi deasupra capacului de chiuloasa ce rol are si cum o pot verifica daca isi face treaba?
     
  12. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
  13. flopem 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2015
    Mesaje:
    20
    ma refeream la RECE adica fara VAG - multumesc mult de info!

    Oare partea aceea cu vacum sau ce o fi deasupra capacului de chiuloasa ce rol are si cum o pot verifica daca isi face treaba?

    ---------- Post added at 10:22 PM ---------- Previous post was at 10:20 PM ----------

    aaa merci e tocmai informatia ceruta
    credeam ca mi-ai dat link cu adaptarea
    merci..e ok acum am vazut
     
  14. bogdanmoisa88 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2015
    Mesaje:
    2
    Buna ziua, am si eu cam aceiasi problema cu masina(scoda fabia)are momente cand se subtureaza si moare motorul , recent am avut problema cu ea, ca nu mai pornea cand dadeam cheie(lasa impresia ca nu are benzina).
    Ca solutie la aceste probleme am primit urmatoarele sfaturi de la un mecanic care nu prea a inspirat incredere.
    1-Curatarea sau inlocuirea clapetei de acceleratie(pt faza cu subturatu)
    2-sa schimbat senzoru la arbore si calculatorul(a mers o perioada pana a ramas masina in drum pt ca nu mai porneste, face acelasi zgomot ca la inceput, ca si cum nu are motorina sa traga)
    Masina are pompa de benzina buna, deci nu e vorba ca e infundata sau ceva
    Solutiile date de mecanic ar fi bune sau trebuie sa incerc si in alta parte?
     
  15. TomaCatalin 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2017
    Mesaje:
    2
    Salut.
    Detin o skoda fabia 1.4 16v 100cp an 2000 si am o problema la ea care nu ii dau de cap.Cateodata la relanti ii scade turatia motorului pana la 400 si se accelereaza singura pana isi revina la 900 cum este normal..din cauza problemei,in mers,la peste 120 km imi licare check engine si nu mai trage masina deloc pana nu o opresc,ii scot mufa de la clapeta de acceleratie si o bag inapoi,atungi isi revine..Astept respuns,Multumesc.Stima !
     
  16. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    Demonteaza si curata clapeta de acceleratie. Setarea de baza cu vcds-ul, dupa montare.
     
    TomaCatalin apreciază asta.
  17. TomaCatalin 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2017
    Mesaje:
    2
    Am curatat clapeta dar din pacate nu a fost setata,o sa curat clapeta din nou si merg la un service pentru setari.Multumesc,stima
     
  18. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    Poti incerca o adaptare fara vcds. Daca vrei, putem discuta.
     
  19. bogdan37luca 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2017
    Mesaje:
    4
    buna aseara am si eu o problema fabia 2001 1.4 16v aua am oscilatii pe relanti de la 900 scade pana la 500 ..400 si revine asta simt si in pedala cand accelerez an erosre pe sonda lambda 1 si trebuie sa mai precizez ca atunci cand apas pedala de acceleratie pana la fund in 7000 turatii motorul ramane la 1.5 00 turatii ca si cum ar fi blocat cu check engie aprins epc si asr aprins eroare imi da pe lambda si ceva ca am aer fals si senzor presiune admisie dar e schimbat si ala recent tin sa precizez ca am schimbat ganitura clapeta care a fost curatata si erg la fel filtre schimbate bobina si fise
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.793
    Locație:
    Brasov
    7000 de turatii ? Da' ce motor ai bre , Vankel ?
     

Distribuie pagina asta