1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Trepidatii, oscilatii RPM la ralanti

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Caracal, 1 Mar 2013.

  1. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Salut. Revin si eu cu o problema.
    Cat m-am bucurat eu ca nu mi s-a mai aprins martorul din bord check engine, iata ca dupa aproximativ 400 de km, s-a aprins iar.
    Intr-o seara cand am vrut sa plec de la serviciu, am pornit masina si am zis sa o las putin sa se incalzeasca. Atunci, dupa jumatate de minut de la pornire, a inceput sa tremure urat de tot si turometrul sa o ia razna. Oscila ritmic intre aproximativ 1100 rpm si 500 rpm. Doar la relanti facea asa, am tinut-o turata pe la 2000 rpm si acul nu se misca de acolo. Cum o lasam, iar incepea. Am plecat asa spre casa - mergea "inecat", parca se impotmolea, asta doar la plecarea de pe loc, la viteza ceva mai mare nu dadea nici un semn. Am ajuns acasa si am lasat-o pornita sa vad daca mai face asa. Nimic.
    Azi de dimineata am vrut sa plec cu ea, dar au aparut iar aceleasi simptome, oscilau turatiile motorului, trepida masina si parca dadea sa se opreasca, iar la plecarea de pe loc parca mergea infundat (nu stiu exact cum sa explic, pur si simplu nu tragea pana nu aveam o turatie ceva mai mare).
    Dupa ce am terminat treaba, m-am hotarat sa pun testerul pe ea sa vad ce eroare apare (eu fiind sigur ca mi s-a aprins check engine tot din cauza vechii erori - insufficient flow de la EGR). Am citit codurile de eroare cu motorul oprit si mi-a aparut asta:
    Cod:
    Friday, 01 March 2013, 16:02:23:0
    VCDS-Lite Version: Release 1.0
    Control Module Part Number: 036 906 034 T
      Component and/or Version:  MARELLI 4LV        3224
              Software Coding: 00071
               Work Shop Code: WSC 13765
              Additional Info: TMBND26Y0Y3029902     SKZ7Z0Y0448866
     Fault Found:
    7604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
           P1196 - 35-10 - - - Intermittent
    --------------------------------------------------------------------------
    
    Am sters-o, am pornit motorul si am citit iar codurile de eroare. Acum era asta:
    Cod:
    Friday, 01 March 2013, 16:03:09:0
    CDS-Lite Version: Release 1.0
    ontrol Module Part Number: 036 906 034 T
     Component and/or Version:  MARELLI 4LV        3224
              Software Coding: 00071
               Work Shop Code: WSC 13765
              Additional Info: TMBND26Y0Y3029902     SKZ7Z0Y0448866
     Fault Found:
    7589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Open Circuit
           P1181 - 35-00 - -
    --------------------------------------------------------------------------
    
    Am sters-o si pe ea, dar dupa cateva secunde, check engine s-a aprins iar, asa ca am mai citit erorile. Aparuse tot prima eroare. Am sters-o si n-a mai aparut decat dupa ce am mers ceva timp cu ea, am stationat si am pornit-o iar.
    Ce am observat:
    - de doua ori a inceput sa trepideze si sa faca urat turatia motorului, de fiecare data cand era rece masina. Nu mi-a facut cand era calda.
    - chiar daca am sters eroare a 3-a oara si n-a mai aparut imediat, tot a aparut dupa ce am stationat si s-a racit putin motorul, dar fara trepidatii si dans al acului turometrului.

    Pentru prima data am intrat si la View Readiness. Am facut doua print screen-uri, deoarece am cateva date cu rosu si "Incomplete" care nu stiu ce inseamna.
    Cu motorul OPRIT:
    [​IMG]

    Cu motorul PORNIT:
    [​IMG]

    Are cineva idee ce poate sa-mi fi dat masina peste cap? Senzorul de oxigen? Sonda lambda? Ce ar trebui sa mai investighez? Ce ar putea cineva de la un service sa mai investigheze? Senzorul de O2 se poate verifica daca functioneaza in parametrii normal? Dar sonda lambda?
    Multumesc! :)

    L.E.: Ah, si ce inseamna print-urile alea?
     
    Ultima editare: 1 Mar 2013
  2. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Prima sonda, cea dinaintea catalizatorului va trebui inlocuita.
    Verifica siguranta 9 si conexiunea la sonda inainte de a o achizitiona.
     
  3. calaretu 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2012
    Mesaje:
    3
    simptomele astea le recunosc... da' e mai rau ca pur si simplu nu mai pleaca... inteleg ca tu totusi poti sa mai mergi cu ea :)... la mine se intampla cand spal masina (daca nenea ala baga jetul de apa prin grila) - rezolvarea: scot mufa de la EGR si gata, merge fara probleme... partea enervanta e ca sta mereu becu' aprins in bord si am inteles ca si consumul creste cu ~ 1l/100... mufa o pot pune iar doar dupa ce se sterg erorile; atunci se stinge si becul si functioneaza normal... asta pana la urmatoarea spalare :))
     
  4. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Multumesc. O sa incerc sa verific inainte sa ma arunc s-o cumpar.
    Chestia e ca pe autokarma am gasit sonda lambda la ~270 de lei la care scrie ca este cea de dupa catalizator, deci S2. Urmatoarea ca si pret este la ~610 lei, dar nu scrie daca este S1 sau S2. Eventual daca stiti un magazin online ceva mai ieftin.

    Si eu am avut probleme dupa ce am spalat masina, doar ca am spalat si motorul. Apasam pe acceleratie la maxim si ea nu vroia sa treaca de 500 rpm, daca vroiam sa ii dau si a 2-a, deja murea motorul. Am descoperit si problema -> aveam fisurata bobina de inductie (eu am una d-aia mare din care pleaca fisele la bujii, nu cu 4 bobine). Acum nu stiu daca a fost fisurata inainte sa-i spal motorul, s-au sa fisurat atunci din cauza apei reci si motorul fiind cald, dar nu mai incerc experienta asta :)

    L.E.: Ceva ce iar am uitat. La Measuring Bloks -> Lambda imi arata intre 2% si 3%. Mereu, adica nu am vazut alta valoare in casuta aia (poate ceva cu minus la un moment dat). Problema e ca nu stiu cat ar trebui sa arate...

    De printuri nu stie nimeni nimic? Ma ingrijoreaza "Failed"-urile alea. Niciodata "Failed" nu e de bine :) Sau sunt si alea din cauza sondei?
     
    Ultima editare: 1 Mar 2013
  5. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj

    Fișiere atașate:

    • 2.jpg
      2.jpg
      Mărime fișier:
      43,4 KB
      Vizualizări:
      71
    • 3.jpg
      3.jpg
      Mărime fișier:
      49,6 KB
      Vizualizări:
      63
  6. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Maine dimineata schimb sonda lambda 1. 640 de lei + 60 de lei manopera. Sper sa imi dispara problema, pentru ca deja s-a agravat. Nu mai sta la relanti. Oscileaza pana cand se opreste motorul. Dupa ce se incalzeste, nu mai face figuri. Azi am plecat asa cu ea, fara sa mai astept sa se incalzeasca si mergea "in suturi" :)
    Multumesc pentru informatii, maine revin cu detalii in ce priveste comportamentul masinii.
     
  7. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Nu vei mai avea nicio problema.
    Ai sa vezi...
     
  8. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Tocmai am schimbat sonda lambda.

    Am ajuns acasa, pe drum masina s-a comportat excelent. Dar am zis s-o las sa se raceasca motorul, fiind oricum calda. Dupa vreo 2 ore am pornit-o. Fiind rece afara, si motorul era destul de rece. Se simteau niste trepidatii, dar turometrul nu mai oscila, nu a mers neregulat. Dupa un drum de vreo 6 km nici nu-mi dadeam seama ca e motorul pornit. Dar totusi, sunt normale trepidatiile alea usoare la rece? :D Nu mai stiu cum era inainte! :))
    Oricum, sigur problema a fost rezolvata. Nici check engine nu s-a mai aprins, deci e OK, ai avut dreptate. Acum sunt curios cum o sa se inregistreze consumul.
     
  9. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    432
    Locație:
    Timisoara
    ma bucur ca ai rezolvat!
    ps:ti-a cazut o piatra de pe inima si o caramida de bani din portofel :)
     
  10. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Da, si mai urmeaza :)) Senzorul G250 (l-am gasit la dezmembrari cu 150 de lei) si resoftarea controller-ului de airbag pe care l-am stricat eu cu o interfata la 50 de lei cand am scanat erorile pe airbag (stiam ca nu trebuie sa le scanezi la modelele 2000-2001, dar am dat autoscan fara sa-mi dau seama ca e inclus si modulul airbag).

    De trepidatiile usoare la rece stiti ceva? Sunt normale? :)
     
  11. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.406
    Locație:
    Bucharest
    la multi ani!!!:)
     
  12. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    :)) Mersi frumos!
     
  13. zsssbogdan

    zsssbogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Sv
    Salut...nu am apucat sa citesc cu atentie ce ai scris mai sus...dar referitor la problemele tale....am avut aceleasi probleme...imi trepida masina la relanti...in mers...si aveam martorul engine aprins....am mers la un service mare autorizat si imi ziceau ca is nu stiu ce senzori...o gramada de bani... Am mers la nea' mecanicul din cartier...si nici sa o puna pe TESTER mi-a zis ca e EGR infundat....mi-a apasat acceleratia pana la fund in timp ce era la relantiu si motorul s-a inecat....mi-a scos mufa MOV de la egr si mi-a zis sa merg putin asa...si nu mai trepida deloc....In final mi-a cerut 20 de lei....mi-a curatat EGR-ul si masina merge fara nici o problema...martorul ENGINE a disparut singur in timp ce mergeam...

    Sper sa ajute experienta mea...Mult succes!
     
  14. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Mesaje:
    217
    Locație:
    Bucuresti
    Am avut si eu erori la EGR, dar am mers o perioada ceva mai turat si au disparut :)

    Mai sus am scris ca am rezolvat prin inlocuirea sondei lambda. Acum masina merge cum ar trebui.
     
  15. micutz_MCA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2013
    Mesaje:
    1
    salut,sunt nou pe forum, am cumparat acum vreo 2luni o skoda fabia din 2002 1.4 mpi simplu si ma sacaie o chestie la ea. cand se incalzeste si o las la relanti de la 800rpm scade la 500rpm si revine si tot asa,dar nu face mereu,alt cv cand ii dau sprit pe la 2000-3000 si revine la fel se duce in 500 si revine la normal. stie cineva care ar fi problema?vreo idee cv?
     
  16. mironpetcu 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2013
    Mesaje:
    2
    trepidatie la relanti

    am o fabia 1,4 16 v .A fost sarita de la punct,iar acum trepideaza la relanti.Efectuat test compresie si mi s a aspus ca nu e compresie pe cilindrul 2, pentru ca fiind sarita de la punct se poate sa fi facut probleme la supape. Ce sfaturi imi dati ?
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Trebuie demontata chiulasa Miron.
    Altfel nu ai cum sa vezi ce s-a intamplat.
     
  18. mironpetcu 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2013
    Mesaje:
    2
    Multumesc de raspuns . Am uitat sa spun ca se aprinde martor EPC in mers si cand ma opresc la intersectie ceva imi taie acceleratia , adica nu se accelereaza deloc , deloc
     
  19. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Posibil probleme cu pedala de acceleratie, clapeta...etc.
    Posteaza te rog, erorile asa cum apar pe vcds.
     
  20. Adrian Marian B.

    Adrian Marian B. 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2014
    Mesaje:
    25
    Oscilatii la relantiu

    De ceva vreme am observat cand asteptam la semafor niste mici hopuri si oscilatie a acului turometru nu foarte semnificative , ati mai intalnit asta la Skoda Fabia 1,2 ? Astept pareri.
     

Distribuie pagina asta