1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Tremura volanul de la 100 la 120 km/h

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Nicu94, 7 Apr 2019.

  1. Nicu94 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2019
    Mesaje:
    1
    Buna seara . Am o fabia combi 1.4 16v BUD . Imi tremura volanul de la 100 la 120 km/h . Nu sunt de vina jantele si anvelopele . Se mai confrunta cineva cu o asemenea problema ?
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Poate avea deformare anvelopa si sa fie echilibrata la zero . Nu are legatura una cu cealalta. Schimba rotile de pe fata pe spate si vezi daca mai face asa .
     
  3. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    116
    Ma dispera tremuratul masinii in mers. Am verificat si echilibrat rotile la 3 vulcanizari diferite, face la fel, schimbat rotile de vara cu alea de iarna, echilibrate si tot tacamul, tot tremura. Mers la service verificat jocuri, bucse, planetare, pivoti, etc., totul perfect dar ea tot tremura. Am schimbat in urma cu cateva luni amortizorele fata/spate si mai apoi tampoanele la motor, ala de pe cutie si cel de sub masina. Inainte nu aveam probleme cu tremuratul, ideea e ca necazurile nu au aparut imediat dupa schimbarea celor amintite, cred ca in timp si nu am luat seama insa acum a devenit o problema. Eu presupun ca se trage de la amortizioare mai precis de la rulmentii de sarcina care au fost schimbati si ei o data cu amortizoarele. Cum pot sa verific daca ansamblul amortizoar e in regula, daca am jocuri. La mine tremuratul nu are legatura cu o anumita viteza, tremura si daca trec peste o pietricica, mai precis se comporta ca o caruta. Amortizoarele sunt Bilstein pe gaz. Senzatia e ca si cum caroseria nu ar fi prinsa bine pe punti/bascule, nu am probleme cu tremurat volan la franare nici in curbe, masina se aseaza bine.
    Cine ma poate ajuta cu un sfat?
     
  4. Universalis

    Universalis Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    227
    Eu am la masina mea aceeasi senzatie pe spate stanga, parca e roata elastica asa la o denivelare si nu ar fi prinsa ca lumea, inchegata dar stiu ca e randul amortizoarelor sa fie schimbate, cel de pe stanga e curs.
    Vezi sa nu fie vorba de montaj defectuos la rulmentii de sarcina, amortizoare, sa nu fie chiar amortizoarele cu probleme. Ti-as fi recomandat amortizoare kayaba.
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Nu o luati pe ghicite ca schimbati toata masina . Incepeti prin a verifica jocurile din bucse , pivoti , bielete , cel mai bine se vede pe un stand specializat ( gen RAR ) , nu cu levier ca acolo mai mult se strica bucsele obosite decat sase faca diagnoza. Verificati starea bucselor de la barile stabilizatoare . In general , tremuratul are ca vina principala rotile ( sau cardanul la masinile cu cardan - nu-i cazul vostru ) . Echilibrarea se poate face la zero si pe o janta stramba ....echilibratul nu va indrepta janta sau eventuala boamfa ( galma ) de pe anvelopa . Poate fi la zero pe masina de echilibrat dar sa bata ca o roata de caruta . Sunt chestii diferite .
    Verificati jocurile in rulmenti . Ridicati pe rand rotile in aer si invartiti-le , punand urechea pe pe fiecare aripa in parte . Daca aveti probleme de rulmenti , se transmite o huruiala. Daca nu , nu se aude nimic si roata invarte silentios. cand invartiti rotile uitati-va si la nivelul cel mai de sus al rotii . Daca exista deformare se va vedea ....partea de rulare o sa urce si o sa coboare si atunci veti intelege imediat cauza . Nu exista masina la care tremuratul sa nu fie depistat ...exista doar mecanici prosti si clienti naivi .
    De multe ori o janta lovita si indreptata prin roluire nu mai poate fi pusa pe masina. apare o deformare care nu poate fi indreptata in trei planuri si doar intr-un singur plan , celelalte doua fuland si provocand tremurat. Daca aveti astfel de jante pe masina , schimbati cu rezerva si verificati iarasi daca tremura .
     
    Universalis apreciază asta.
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    611
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Universalis apreciază asta.
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.812
    Locație:
    Brasov
    Corect ....dar cate vulcanizari ai vazut in afara de asta la care mergi sa aiba asa aparat ? Cei mai multi cumpara cel mai ieftin kit de echilibrare , pe care il scot intr-un sezon si care are abateri la senzori de nou . Eu nu am vazut inca in zona Brasovului un astfel de aparat de echilibrat. Avem asa .... Kimono ..la Ghenadi ....aparate bune dar nereglate periodic si nu mi sa intamplat niciodata sa plec de acolo si sa nu trebuiasca sa ma intorc sau sa merg la Zegrean . La Zegrean , culmea , este cel mai vechi aparat dar este reglat des si foarte rar mi s-a intamplat sa ma intorc pentru 5 grame pe o roata din 4 . La Vali ....depinde de persoana pe care o prinzi sa-ti faca echilibrarea . Daca are rabdare sa-ti ajusteze caracteristicile rotilor pe aparat , poate faci o treaba buna ....daca nu , toate bat .
     
  8. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    116
    Dragi colegi, cu tremuratul nu am rezolvat in schimb am rezolvat problema, sper, prin programul rabla, m-am inscris miercuri, sa vedem cum decurg lucrurile. Mi-a ajuns, daca mai continuam asa cred ca putem sa fac un doctorat in autoturisme, ori cred eu ca rostul unui autoturism e altul. Va multumesc.
     

Distribuie pagina asta