1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Totul despre uleiurile de motor si nu numai

Discuție în 'Intretinere' creată de turbojack, 6 Mai 2008.

  1. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
  2. Black Daniel Guest

    De ce neaparat Castrol ?!?
    Nu zic - virgula - ca e bun sau prost, dar altu' ce are ???
    Si in plus, link-ul tau mai are si alte "bug"-uri. Daca vrei, ti le spun. Dar numai tie.
     
  3. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Topicul se adreseaza grupei de ulei juste fiecarui motor in parte si nu unei marci de ulei ca atare.Deci daca mai aveti o calsificare de acest gen,desertati tot. ;)
     
  4. Black Daniel Guest

    Salut,
    Am si eu un topic in care cer parerea "meseriasilor" in legatura cu uleiul de motor pe care il recomanda.
    Tot pe acolo e si un link pe care mi l-a trimis Cristi (si pe care il stiam:cool:) despre alegerea uleiurilor.
    Dar, revin, si sustin, ca link-ul pe care l-ai pus tu se refera la o singura marca de ulei, pe care am mai spus-o.
    Repet, nu pot spune ca e cel mai bun, sau cel mai prost, dar de ce numai ala :confused: ?
    Off-topic : Nu stiu daca se poate face o clasificare "profi", asa cum zici tu, pentru ca, pe langa criteriile obiective, care noua, ca simpli useri ne lipsesc, intervine puternic si factorul subiectiv. Adica, comentariile de genul "eu/prietenul/vecinul/varul pe asta il folosesc si sunt/nu sunt foarte multumit de el".
    Si atunci, care e solutia ?!?
     
  5. Bogdan

    Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2007
    Mesaje:
    9
    Asa este, nici mie personal nu imi plac aprecierile de genu "uleiul nu e bun, l-am testat eu" zis de prietenul, vecinul mai stiu eu ce alta persoana. De obicei un sfat obiectiv ar trebui sa vina de la producator (de regula al autoturismului). Am inteles ca Skoda recomanda Castrol.
     
  6. Black Daniel Guest

    In cartea mea de service scrie ca "Skoda Auto recomends Shell Helix", dar masina a venit din fabrica cu Aral. Si la schimbul de 5.000 km a fost pus tot Aral.
     
  7. Bogdan

    Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2007
    Mesaje:
    9
    Ok,recunosc ca sunt confuz. Oricum am inteles ca lumea foloseste la Skode Castrol, Aral, Mobil 1..nu am vazut sa fie neaparat un favorit ca la alte marci. :confused:
     
  8. ancuta

    ancuta 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2008
    Mesaje:
    116
    Locație:
    Botosani
    dammmm şi la mine tot ARAL:p

    aşa a venit maşina, aşa au facut ăia schimbul...mai puţin eu...care incă nu l-am făcut:(
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Mar 2010
  9. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Putina teorie despre uleiuri:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Pentru inceput cateva date tehnice :
    primul nr = gradul de vascozitate la rece
    al doilea nr = gradul de vascozitate la cald

    • Ce informaţii există pe eticheta bidonului de ulei?
    • Ce rol are uleiul în funcţionarea motorului?
    • Este scăderea presiunii de ulei un motiv de alarmare?
    • Se pot amesteca diferite uleiuri de motor?
    • Să utilizez aditivi suplimentari?

    Răspunsul la aceste întrebari a fost dat pe baza datelor din literatura de specialitate. Printre sursele noastre de informare, menţionăm: "Ghidul uleiului de motor" publicat de API; Buletinele SAE.

    CE INFORMAŢII EXISTĂ PE ETICHETĂ ?

    De exemplu:


    SUPER
    10W-40
    Partial sintetic
    API SJ/CF, ACEA A3-96
    MB 228.1, VW 500/505
    = Marca (1)
    = Clase de vâscozitate (2)
    = Compoziţia uleiului de bază (3)
    = Nivel de performanţă (4)
    = Aprobări ale fabricanţilor de motoare (5)



    ABREVIERI UTILIZATE

    SAE = Societatea Inginerilor de Automobile
    API = Institutul American de Petrol
    ACEA = Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile

    (1) MARCA poate fi de fabrică, sau de produs, asociată cu tipul de ulei. În cazul uleiurilor de motor fabricate de LUBRIFIN, există mărcile de produs: VECTOR, VERSUS, EUXIN şi LUBSTAR. Pentru nivelele de performanţă inferioare, se păstrează notaţia "M" cu care piaţa românească este familiarizată.

    (2) CLASELE DE VÂSCOZITATE pentru uleiurile de motor sunt stabilite de SAE, şi cuprind:
    • Clase de iarnă (OW, 5W, 1OW, 15W, 20W, 25W)
    • Clase de vară (20,30,40, 50.60)
    Dacă uleiul de motor satisface cerinţele unei singure clase de vâscozitate, uleiul se numeşte monograd.
    Uleiul multigrad este uleiul care satisface cerinţele mai multor clase de vâscozitate. De exemplu un ulei 1OW/40 va asigura o pornire la rece similară cu un ulei din clasa 1OW şi se va comporta la temperaturi ridicate ca un ulei din clasa 40.
    SAE editeaza buletinul SAE J 300, cuprinzând clasele de vâscozitate pentru uleiurile de motor. Acest buletin este periodic actualizat.

    (3) COMPOZIŢIA ULEIULUI DE BAZĂ
    Formularea uleiului de motor
    Ulei de bază = 70-95%
    Aditiv pachet de performanţă = 5 20%
    Modificator de vâscozitate = 0 - 20%
    Depresant al punctului de curgere = 0 - 1%

    Uleiul de bază poate fi:
    - ulei de bază mineral constituit din fracţii de uleiuri obţinute prin distilare în vid, cu proprietăţi îmbunătaţite prin procese diverse de prelucrare fizice sau chimice (ex.: hidrotratare)
    - compuşi sintetici (polialfaolefine, esteri)

    Rolul uleiului de bază şi al aditivilor este ilustrat în "Noua funcţii ale unui ulei de motor".

    (4) NIVELUL DE PERFORMANŢĂ
    Nivelul de performanţă menţionat pe eticheta uleiului de motor poate fi conform API, sau conform ACEA.
    În notaţia nivelului de performanţă API, litera "S" indică performanţa uleiului utilizat pentru motoare pe benzină iar litera "C" indică performanţa uleiului utilizat pentru motoare diesel. Cu cât literele care urmează sunt mai avansate în alfabet, cu atât nivelul de performanţă este mai ridicat.
    Conform buletinului API, nivelele de performanţă utilizate în prezent sunt: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ (obs.: s-a omis SI pentru a nu exista confuzii cu notaţia Sistemului International de unităţi de măsură).
    Un ulei cu nivel de performanţă superior, poate fi utilizat şi pentru motoarele care au recomandare de nivel inferior; de ex.: un ulei SH poate fi utilizat şi pentru SG, SF,SE,SD.
    Pentru motoare diesel, CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4, CH-4, unde cifrele indică utilizarea uleiului pentru motoare diesel în 2 sau 4 timpi.
    Un ulei cu nivel de performanţă superior, poate fi utilizat şi pentru motoarele care au recomandare de nivel inferior, cu condiţia ca motoarele să fie de acelaşi tip (în 2 sau 4 timpi); de ex.: un ulei CF-2 poate fi utilizat şi pentru CD-II, în timp ce un ulei CF-4 poate fi utilizat şi pentru CD şi CE.
    Pentru uleiurile "universale" recomandate atât pentru motoare diesel, cât şi pe benzină, se utilizează ambele notatii, de exemplu: SF / CD; SG / CE; SH / CF.

    Pe piaţa românească este cunoscută notaţia conform SR 871: SUPER 1, SUPER 2, SUPER 3, SUPER4, SUPER 5. Cu cât valoarea cifrei este mai mare, cu atât nivelul de performanţă este mai ridicat.
    Informativ, corespondenţa dintre nivelurile de performanţă conform prezentului standard şi nivelurile de performanţă definite de specificaţiile API sunt:
    SUPERl - API SD/CB; '
    SUPER2 - API SE/CC;
    SUPER3 - API SF/CD;
    SUPER4 - API SG/CE;
    SUPER5 - API SH/CF.

    Notaţia nivelului de performanţă ACEA cuprinde clasa (A, B sau E), categoria (1,2 sau 3) şi anul editării condiţiilor nivelului de performanţă. Ex.: E2-96.
    A = motoare pe benzină
    B = motoare diesel puţin solicitate
    E = motoare diesel suprasolicitate
    Cifra care urmează se corelează cu condiţiile speciale impuse de tipul de motor.

    (5) APROBĂRI ALE FABRICANŢILOR DE MOTOARE

    Pe lângă nivelele de performanţă menţionate, fabricanţii de motoare pot impune cerinţe suplimentare: teste pe motoarele proprii, condiţii diferite de testare etc.
    Notaţia MB 228. 3, de exemplu, sau VW 500, sau BMW arată că fabricantul de motoare recomandă utilizarea uleiurilor respective pentru motoarele de construcţie proprie. Uleiurile de motor produse de LUBRIFIN au certificat MB 228.1 pentru marca VERSUS, certificat MB 227.1 pentru marca EUXIN. De curând s-a introdus în fabricaţie şi un ulei pentru motoare diesel foarte performante, VECTOR SHPD 15W/40, cu certificat MB 228.3.
    De asemenea, uleiurile de motor produse de LUBRIFIN sunt certificate de REGISTRUL AUTO ROMÂN.
    Pe etichetă, mai există şi informaţii legate de protecţia mediului, respectiv instrucţiuni de colectare etc.


    Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.
     

    Fișiere atașate:

  10. hiro

    hiro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Aug 2008
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Tirgu Mures
    Pe http://www.oilshop.ro se pot gasi specificatiile normelor de uleiuri pentru toate autoturismele Skoda, precum si cat ulei intra in fiecare motor.
     
  11. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    concluzie!

    care este cel mai bun ulei pentru 1 diesel???:D
     
  12. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.222
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Atat timp cat uleiul respecta norma VAG 505.01 pt motoare PD, 0W40, 5W40 sau 0W30 sunt chestiuni de detaliu...
     
  13. emytdi

    emytdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Mesaje:
    71
    Locație:
    Buzau
    mobil 1 vs castrol

    Care dintre cele doua ar avea de castigat? Cel putin daca cineva a sesizat vreo diferenta intre cele doua dupa rulajul de 15.000km!
    Pe vwforum cineva a zis ca a simtit o diferenta dupa ce a trecut la mobil 1..e posibil? IVAS focsani mi-a recomandat castrol 5w40 50501
     
  14. marcel

    marcel 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Mesaje:
    48
    Am pus 5w30 Mobil 1 dupa primi 15000km, cred ca avea helix... 5w40. (norma am 50200)
    Diferentza :
    - nu se mai "infoaie" socul automat la prima pornire pe ziua respectiva(in aceleasi conditii termice).Uneori la pornire afisa consumul instant si 2.2litri pe ora, acum arata max 1.5litri pe ora, asta in primele 2 3 minute , cand e motorul la temperatura optima afiseaza 0.5 litri pe ora.
    - trage mai "violent" la turatii gen 3000-4000.

    Am vrut sa pun Mobil 1 0w30 dar ziceau ca nu se incadreaza la standardele recomandate de producator.
    Merge chiar ok cu Mobil 1.
     
    Ultima editare: 15 Iun 2009
  15. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
    am si eu o mare nelamurire, am schimbat recent uleiul la masina si am pus un castrol magnatec a3-b3, 10w-40 cu norma vw 505.00 , pana acu am avut castrol profesional 5w-40 vw 502.00, 505.00 . masina are 140.000 km , nu am gasit de 10w-40 cu norma 502.00 . spuneti-mi si mie e bun sau tre sa-l dau jos . am tot citit pe aici dar nus lamurit vad ca norma vw 505.00 e recomandata si la benz si la sdi , pe uleiulcare l-am avut inainte e trecut pe bidon si 502.00 si 505.00 ce sa mai inteleg ? :confused:
     
  16. soarec 4th Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2009
    Mesaje:
    95
    Locație:
    iasi
  17. Fabian2009 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    3
    Help, schimb ulei

    Salut tuturor.
    Am nevoie urgenta de un sfat. Am Fabia 1,4 TDI PD (75CP) si pana acum am avut numai ulei Castrol EDGE 5w40 norma 505.01. Dintr-o eroare , la service, a fost inlocuit cu Castrol SLX Professional 5w30 ocazie cu care a fost inlocuit si filtru de ulei. Motorul a functionat cca 30 secunde , pana cand am observat. Am cerut inlocuirea uleiului cu Castrol EDGE 5w40 dar am uitat sa cer si inlocuirea filtrului de ulei. Probabil a ramas in motor cca 400 ml. din SLX. Ei mi-au spus ca asa schimba la motorele Diesel.
    Am doua intrebari :
    1) Uleiul SLX era bun ? Puteam sa-l las sau nu ? Dauneaza ca s-au amestecat 4 l EDGE cu o,4 l SLX ?
    2 Ar trebui sa schimb din nou uleiul ?
    Astept un raspuns competent de la dv. Am o stare destul de neplacuta sa circul asa, si nu stiu daca e intemeiata.
    Multumesc.
     
  18. marcel

    marcel 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Mesaje:
    48
    Daca pentru masina ta trebuie norma 50200 si pe bidon scrie doar 50500 atunci nu e bun, daca pe castrol profesional 5w-40 vw scria 502.00 si 505.00 atunci este compatibil cu cele 2 standarde. Daca 10w-40 cu norma vw 505.00 si nu mai scrie si 50200.... nasol, eu as inlocui uleiul...


    Surpriza!! Dupa ce am mers 6000km cu acest ulei, constat ca imi consuma un pic mai mult cu 0.3 0.5 in comparatie cu uleiul pe care il avea inainte. .... Deci la urmatoarea revizie probabil ca o sa pun Shell 0w40 sau 5w40.

    Ati sesizat diferente de consum cu uleiuri diferite?
    Care e recomandat ca si marca si vascozitate pt 1.2 htp?

    Trebuie sa pui numai ulei 505.01,506.01 sau 507.00, asta e recomandat pt motorul tau , cel de 5w-30 era foarte bun , doar ca era long life adica merge teoretic 30.000 km, e bun si cel de 5w-40 . acum cu amestecul asta care l-ai facut nu stiu ce sa zic teoretic ar trebui sa mearga , daca era unul de 10 w era problema .
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Mar 2010
  19. Fabian2009 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    3
    Credeti ca ar trebui sa-l las in continuare ?

    Ce ar trebui ? sa merg in continuare sau sa-l scimb ?
     
  20. marcel

    marcel 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Mesaje:
    48
    @ Fabian2009
    Din cate stiu!
    Daca uleiurile nu se impaca intre ele dupa amestec, atuci in motor se face o spuma.... ceea ce e nasol , daca nu a facut spume pana acuma... lasa-l asa
    Daca uleiurile au aceasi norma... lasa-l asa
    Daca au ambele 5W lasa-l asa.

    Este doar o parere, explicatia unui expert este binevenita :)
     

Distribuie pagina asta