1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Temperatura motor

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de rico, 1 Dec 2016.

  1. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Salutare si LA MULTI ANI ROMANI.

    In cat timp ajunge in mod normal un motor pe benzina la 90 de grade. La mine ajunge intre 7 si 10 minute, iar daca ma opresc la semafor scade temperatura. I-am schimbat si termostatul si tot degeaba. De abia dupa 10 minute sta temperatura la 90, cea ce ma dispera. :keule: Multumesc
     
  2. Cap0ne

    Cap0ne 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti
    Depinde de mai multi factori. Cat de repede pleci cu ea, in cate ture mergi pana sa se incalzeasca, cate opriri ai, temperatura de afara, capacitatea motorului etc.
    Dar in principiu, 10min ca sa ajunga la 90 pe temperaturile de acum de 0-2 grade dimineata este ok.

    E ciudat totusi sa iti scada cand stai la semafor. Ar trebui cel mult sa creasca mai greu cand stai, nu sa scada. Poate nu iti citeste bine temperatura. Incearca cu o mufa de diagnoza conectata sa vezi daca chiar iti scade sau doar indica aiurea ceasul.
     
  3. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Plec imediat, nu o turez foarte mult la inceput. De oprit ma opresc in trafic cand este nevoie, si cum in bucuresti seara este o parcare imensa, iti dai seama, dar pina la urma ajunge la 90 in 10 min. Astazi pe -6 grade a ajuns in 15 min. Mersi
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Ia un plexic/ carton / bucata tego , taie la dmensunea potrivita si gaseste-i o pozitie in care sa nu cada in fata radiatorului ( eventual asiguri cu ceva sarma ) . Va ajunge mai repede la 90 de grade cand este frig dar trebuie sa ai grja sa nu urce prea mult ca sa nu arzi garnitura de chiulasa .
     
  5. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Am incercat. Ca este/nu este acoperit radiatorul, tot in timpul ala se incalzeste.
    Ma gandesc ca din cazuza ca am gpl, circuitul este mai lung, si din cauza asta se incalzeste mai greu.
     
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Rico, ia lucrurile cu rabdare . Pune mana pe coducte. Prima data , vezi daca deschide termostatul . Pui mana pe furtun , dincolo de termostat si vezi daca deschide. Daca simti ca-i foarte cald ( semn ca a deschis ) dar tot nu ai caldura , se poate sa ai radiatroul din interior infundat. Se intampla cand bagi prafuri de astupat pori la radiator .
    Daca temperatura este egala si inainte de termostat si dupa , atunci ai blocat termostatul pe deschis .
     
  7. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Eu nu ma plang de caldura in masina. Vreau sa stiu daca este normal sa se incalzeasca asa greu motorul.
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Daca este extrem de frig si masina nu este chiar clasa premium , se poate sa dureze ceva pana se incalzeste . Dar, tot asa de bine poate fi vorba si despre probleme de circuit .
    Paradoxal , masina mea cu cea mai buna caldura a fost un Daewoo Cielo . Audi , Mercedes si BMW nu s-au comparat . Skodele sunt OK dar au un flux de aer cam mic , chiar si pe maxim .
     
    Ultima editare: 15 Dec 2016
  9. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Ce legatura are daca este din clasa premium sau nu. Este acelasi principiu, arderea benzinei in motor si degajarea de caldura.
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Are dragule , chiar daca nu se vede. Dimensionarea corecta a radiatoarelor , calitatea materialelor ( radiatoare , furtune , termostate ) , izolarea termica a masinii , dimensionarea corecta a vantilatorului , etanseitatea tubulaturii din interior , si multe altele.
     
  11. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Daca compari skoda cu bentley sau rolls royce, poate.
    Am ajuns la concluzia ca senzorul de temperatura s-ar putea sa fie decalibrat.
    Vara nu imi porneste electroventilatorul dupa ce opresc masina si temperatura in motor ajunge si la 110. Iar acum, cate o data imi ramane blocat acu din bord undeva pe la 80, chiar daca in motor am mai mult. Vad temperatura din meniul ascuns.
    Ps: Mi-am exprimat un punct de vedere.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Dec 2016
  12. rico 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2011
    Mesaje:
    34
    Salutare. Daca este cineva din buc. din sectorul 6 pe aici, va rog sa imi da-ti un mesaj, deoarece vreau sa fac un test la masina din semnatura cu o alta piesa de la alta masina. multumesc
     
  13. dragos_adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2013
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Bucuresti
    Salut!

    Am o Octavia II din 2005 (Ianuarie) cu motor 2.0TDI BKD de 3 o luna. Am ramas fara baterie (probabil ca era foarte vechea cea pe care o avea pe ea ca pornea cam greu de la inceput) si aseara am schimbat-o. Am pus o Varta Silver Dynamic de 77Ah si azi de dimineata am vazut ca dupa o ora si ceva de mers, tot nu ajunsese acul de la temperature motorului la 90 de grade; a stat mai intai vreo jumatate de ora la 50-55 de grade si apoi am oprit motorul si l-am pornit dupa un minut si a ajuns destul de repede pana la 70 de grade, dar acolo a stat cam 40 de minute, nu a urcat si nici nu a coborat.

    Stie cineva de la ce ar putea fi asta?

    Mentionez ca nu am apucat sa schimb nimic la ea, in afara de baterie.

    Multumesc!
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.181
    Posibil probleme cu termostatul.
     
  15. toboalpha 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2017
    Mesaje:
    15
    Salutare. vreau sa stiu daca ai rezolvat problema ca si eu dupa 120 km de mers in afara localitatii odata sau de doua ori am vazut acul la 90grade. A mea e diesel 1.9 105cp.
    Multumesc
     
  16. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Nu vezi mai sus ? Ramane termostatul blocat pe deschis si fiind rece afara lichidul se raceste pentru ca este ventilat permanent prin radiatorul mare . Schimba termostatul cu unu de buna calitate ( cel mai scump pe care ti-l permiti ) si lucrurile vor intra in normal .
    Sunt doua posibiltati :
    - termostatul ramane deschis ( cel mai probabil )
    - sonda de temperatura trimite informatii eronate la indicatorul de bord ( mai putin probabil , dar posibil ).
     
  17. toboalpha 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2017
    Mesaje:
    15
    Multumesc frumos si scuze daca am deranjat :) Salutari Skodisti
     
  18. toboalpha 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2017
    Mesaje:
    15
    Am rezolvat problema cu inlocuirea termostatului. Sta unde trebuie acum. Zi faina
     
  19. dragos_adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2013
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Bucuresti
    Salut!
    Problema "s-a rezolvat de la sine", dupa 2 zile de forjare prin Bucuresti, si-a revenit. Cred ca la mine se blocase termostatul pe deschis, nu stiu de ce, dar toata treaba s-a intamplat dupa ce am inlocuit acumulatorul de pornire (bateria).

    Multumesc pentru raspunsuri.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Apr 2017
  20. Ionut Chirila

    Ionut Chirila 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2018
    Mesaje:
    3
    56C56AC3-6D0E-4C85-B9D3-F3E14B3A3CEB.jpeg
    Salutare,

    Am o Octavia 2 Facelift, 1.6 TDI 2012, iar problema mea este următoarea;

    După ce ajunge acul la temperatura optima de 90 grade,și ma opresc, stau pe loc(cu motorul la relanti), in 5-10 min începe sa scadă acul pana la 50-60 de grade. Indiferent dacă clima este pornita sau nu.
    Mai are cineva aceasta problema?
    Credeți ca este ceva normal?
    Azi am înlocuit și termostatul cu unul nou, și tot la fel face.

    Mulțumesc!
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare