1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

tacheti hidraulici

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de fatvlad90, 25 Iun 2012.

  1. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    73
    @cristiansen
    Pintiliosul are perfecta dreptate, calitatea uleiului iti produce probleme. De fapt ca sa vorbim intr-o alta paradigma problema tachetilor este presiunea scazuta la ulei si infundarea pasajelor care duc catre tacheti. Presiunea scazuta fie din cauza proprietatilor uleiului, un ulei mai vascos duce la o presiune mai mare in instalatie unul mai subtire la o presiune mai mica. Un ulei de calitate isi pastreaza calitatile indiferent de temperatura motorului. Asta e un aspect. Alt aspect e ca ajunge o singura data sa bagi un ulei contrafacut in motor si povestea s-a incheiat. Uleiul contrafacut iti va depozita in motor reziduri care infunda sorbul pompei si lasa depuneri in pasaje. Degeaba bagi apoi un ulei bun, raul a fost facut. Iti spun din proprie experienta si am mai scris asta in cateva randuri.
    Ce as face in locul tau cu experienta mea. As merge la un service si i-as pune sa masoare presiunea la ulei. Insa asta nu rezolva multe cea mai buna solutie ar fi sa dai jos baia de ulei si sa cureti mizeria depozitata, sa speli sorbul pompei de ulei si tot ce se poate pe acolo. Baga un ulei mai de slaba calitate insa care raspunde cerintelor producatorului motorului plus o solutie de spalat, asazisul flush. Lasa motorul sa mearga 20-30 minute cu uleiul si flush-ul si cu putin noroc iti va curata pasajele de ulei catre tacheti, Da apoi tot uleiul afara si baga unul de calitate mai slaba dar care respecta cerintele motorului, mergi 1000-2000 km cu el si mai fa o curatare a baii de ulei apoi baga un ulei bun.
    Tachetii nu ii ai infundati din moment ce isi revin deci nu are niciun rost sa-i schimbi pentru ca nu ei sunt problema dupa cum multi s-au plans ca i-au schimbat insa problema a ramas. Cauza ti-am explicat-o mai sus, acum ramane la latitudinea ta ce ai de gand sa faci. Nu stiu ce motor ai insa daca nu e nevoie sa dai chiuloasa jos sa ajungi la ei ar fi o idee buna sa-i scoti si sa-i speli, in primul rand ca sa scoti rezidurile depozitate in ei.
    Referitor la ulei, recomandarea mea e sa cumperi ulei la recipienti de 1 litru, sansele ca cei care falsifica ulei sa treaca la recipienti de 1 litru e mai mica pentru ca nu prea s-ar justifica costurile. Daca iei un bidon de 5 litri de ulei platesti 5 litri de ulei contrafacut si doar un singur recipient, un dop si o eticheta pe cand daca iei 5 litri de ulei la bidon de 1 litru pe infractor l-a costa fabricarea a 5 recipienti plus etichete si dopuri, etc. Deci ar cam fi neprofitabil insa nu e regula, e o sansa in plus sa iei original nu contrafacut.
    Nu lua ulei cu nume grele, Castrol, Mobil, etc. decat daca esti sigur ca nu este contrafacut, pentru ca astea sunt cel mai frecvent falsificate, gasesti marci cu ulei foarte bun de care nu prea se ocupa infractorii. In opinia mea cauta un brand al carui recipient se poate falsifica foarte greu si ti-ar sari in ochi imediat ceva ce nu ar fi in regula cu ambalajul. Ravenol spre exemplu, eu am folosit pana acum in ultimii 3-4 ani si am fost multumit de el, e greu sa falsifici bidonul de la Ravenol in afara de asta ei schimba periodic designul si in plus ai posibiliatatea sa intri pe un site al lor si sa verifici daca uleiul cumparat e cotrafacut sau nu, pe eticheta e un cod sub o vopsea pe care trebuie sa o razui. Un ulei interesant ar fi si Yacco de care sunt sigur ca nu ai auzit si e un lucru bun pentru ca nici falsificatorii nu se ocupa de el.
    Aici mai sunt multe de spus.
     
  2. cristiansen 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2018
    Mesaje:
    12
    Am citit cu interes ce ai spus mai sus si sunt de acord ca un ulei prost poate cauza functionarii corecte. Ramine de vazut daca tacanitul se datoreaza uleiului sau nu, ori din cauza ca uleiul pleaca la un repaus mai indelung al motorului din cauza supapei cu bila care ar trebui sa tina piesa amorsata. Sincer as prefera ca problema sa aiba la baza uleiul dar ramin la parerea ca rezolvarea e ceva mai complicata. In primavara voi merge la o constatare ,dar nu la reprezentanta, iar in functie de ce vor spune cei de acolo voi lua o decizie.
     
  3. Sergiu Mecanic 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2017
    Mesaje:
    38
    Referitor la discuția voastră de mai sus sa va dau o parere am o skoda fabia 1.4 68 cai de vreo 7 ani 200 mii originali cand am.luato nu bătea nimic la motor mergea ceas cred ca avea ulei shell ....dupa o lună de mers dupa ce am.inmatriculato ca tot omul am schimbat uleiul.cu castrol ca doar e cel mai bun....Cand am pornit a doua zi motoru sa nu mai cunosc masina avea toate bătăile din lume nui nimic ...veni vara fiind mecanic desfacem motorul vedem ce mai e prin el .
    Motorul inountru ca nou dar de ce bat tacheti?.
    I-am scos desfăcut in 2 curățat gaurele arculete tot reglat dupa program original reparat skode pus totul inapoi tot bate pana se încălzește schimbat ulei pus motul tot bate schimb ulei pus aral tot bate ....ma enervez pun original Vag 45 lei litri .....surpriza vara iarna rece cald motoru are acelasi zgomot problema era uleiul ....asa ca aveti grija la uleiurile din ziua de azi reciclate si facute din fel de fel de plante ....folositi piese originale chiar daca stati rau cu bani veti economisi in timp va garantez eu
     
  4. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    73
    Fata de cele discutate privind uleiul, trebuie data o importanta deosebita si filtrului de ulei. Un filtru nepotrivit face foarte mult rau motorului chiar daca uleiul de de top si original. Filtrele de calitate sunt facute din materiale de calitate si nu vorbesc doar de elementul filtrant. In filtre sunt doua valve foarte importante, una de by-pass si una anti-drain, cea de by-pass asigura lubrifierea motorului la pornirea acestuia cand uleiul este vascos si nu poate trece prin elementul filtrant iar cea de a doua opreste scurgerea uleiul din filtru in baie cand motorul este oprit. Cele doua valve din filtru sunt foarte importante pentru ungerea motorului iar daca acestea sunt din materiale de proasta calitate, nu sunt calculate pentru tipul respectiv de motor sau sunt puse doar sa nu zici ca nu ai atunci sunt probleme, mari. Foarte putini dau importanta valvei anti-drain, de fapt nu am vazut cel putin pe acest forum, discutii despre importanta ei, s-a discutat doar despre cea de by-pass. Pastrarea filtrului plin cu ulei face ca imediat la pornirea motorului uleiul sa circule in instalatie fara a fi acel timp mort pana se umple filtrul cu ulei. Din ce am sapat pe net cele mai bune filtre sunt cele care au valva anti-drain din silicon si nu din cauciuc care cu timpul se intareste pierzand calitatea de etansare.
    Ulei de calitate dublat de filtru de calitate.
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    465
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    ugabrielu
    Nu toate variantele de motorizari au valve in fitrul de ulei!!!
     

Distribuie pagina asta