1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

tacheti hidraulici

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de fatvlad90, 25 Iun 2012.

  1. fatvlad90

    fatvlad90 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2010
    Mesaje:
    65
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,
    Am o problema,in urma unor tacaneli ale tachetilor care nu erau continue,am decis sa ii schimb pe toti(originali),verificate supape,paturi de la supape,absolut tot,iar acum tacane tot timpul,fara nici un moment de pauza.
    Care ar putea fi cauza?
    este vorba de un motor 1/4 aqw cu distributie pe lant(schimbata odata cu aceasta operatiune),iar tachetii nu sunt sub forma unor pastile,sunt sub forma unor paharele parca,iar ca localizare se afla in blocul motor,ca la dacia 1310
    Multumesc
     
  2. chinezu100 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2012
    Mesaje:
    2
    nu sunt hidraulici? sant mecanici ca la dacie.
    Si eu iam reglat. presupun ca nu iau reglat bine.
    distanta dintre ei trebuie sa fie de 0.20 si admisia si evacuarea.
    eu am lasat 0.25 pe evacuareca ca am gpl
     
  3. fatvlad90

    fatvlad90 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2010
    Mesaje:
    65
    Locație:
    Bucuresti
    Chiar din atatia specialisti , majoritatea mecanici banuiesc, nu imi poate da nimeni o idee?
     
  4. B.nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2012
    Mesaje:
    1
    Buna ,
    Si eu am intampint aceeasi probleme .fabia din 2002 motor 1,4 aqw zgomot ciudat la motor . prima data am schimbat uleiul si am pus o solutie de spalat motorul sperand ca voi scapa cu atat . dar am ramas cu acelas zgomot de la tacheti . am cumparat un set nou conform catalogului . cand am inceput sa desfac motorul , m-am blocat pentru ca avea si reglaj mecanic . am demontat chiuloasa si am scos tachetii hidraulici . am montat cele noi si am aceeasi probleme . un mecanic mi-a spus sa las sa se raceasca motorul si sa incerc sa reglez partea mecanica
     
  5. Sergiu Mecanic 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2017
    Mesaje:
    38
    bua ziua si eu cu o intrebare tot o skoda fabia 1.4 AQW (se pare ca sunt cele mai proaste motoare ) trebuie sa schimb garnitura de chiuloasa baga ulei in antigel si as vrea sa schimb si tacheti hidraulici asa zisi compensatori ca bateu vreo 2 culbutori dimineata si cineva sa bagat sa regleze ca cic au si parte mecanica ......si e adevarat au si parte mecanica din care mai poti strange problema e ca mia facut varza tot reglaju as vrea sa ii schimb acuma cand schimb garnitura de chiuloasa dar intrebarea este ; Cat îi strang pe cei noi cum se regleaza se apasa pe ei sa se deschida cum se face cine ma ajuta ii multumesc anticipat poate cu un manuala ceva ca nam gasit nimic
     
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.135
  7. Sergiu Mecanic 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2017
    Mesaje:
    38
    milioane de multumiri T.Carmen
     
  8. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    salut. am avut si eu aceeasi problema cu bataia tachetilor....am dus masina la un mecanic iar acesta mi-a inlocuit doar filtrul de ulei iar bataia a disparut. deja am facut cateva sute de km cu masina si nu am mai auzit nimic..chiar nimic. explicatia lui a fost ca filtrul nu era potrivit pentru masina...era un bosch... ca,aceste filtre au o supapa sau o presiune la care functioneaza....bosh-ul deschidea supapa la 1,5 atmosfere iar el mi-a montat un filtru man care deschide la 1 atmosfera.... sper sa fi avut dreptate si sa scap daoar cu atat. mai vedem la vara cand vin caldurile...
     
    George GMD apreciază asta.
  9. Sergiu Mecanic 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2017
    Mesaje:
    38
    jonh smith ai un mecanic bun sa stii .....pt ca multi habar au de asa ceva presiuni filtre si etc dar.......ca un plus adus la ceea ca tia facut el eu tias recomanda sa folosesti filtru VAG original tocmai pentru a nu se ajunge aici chiar si ulei original vag .....credema pe cuvant am folosit la skoda mea si castrol si renumitul ravenol dar nimic nu se compara cu originalele ...dai un ban da ai o siguranta si garantie
     
  10. antoniocarsa 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    17
    Locație:
    Dej
    1. Alegeti ulei de calitate compatibil cu motoarele dvs
    2. Alegeti filtre de calitate compatibile cu motoarele dvs
    Cunosc motor 1.4 MPI cu 200.000km la bord si care functioneaza perfect. Doar distributia a fost schimbata acum 2 ani pentru ca s-a intins lantul. Proprietarul pune filtre Bosch si ulei Comma Syner-G 5w40(ininte de a schimba distributia uleiul folosit era Mobil 10w40). Motorul e brici. Filtrele si uleiul i le furnizez chiar eu deci stiu ce pune pe ea
    Verificati presiunea de ulei in motoare. La unele motoare MPI pompa de ulei se uzeaza prematur(probabil datorita uleiului si filtrelor contrafacute) si de aici si problemele
     
    Flavius-uka apreciază asta.
  11. cristiansen 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2018
    Mesaje:
    12
    Salut ,intimpin si eu o problema identica ,motorul e nou (19000 km). Am distributie pe curea si dimineata la prima pornire e galagie teribila timp de vreo 2-3 secunde iar apoi dispare .Am schimbat uleiul si filtrul din proprie initiativa dar fara succes .Am pus ulei scump si filtru Mann.
     
  12. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.747
    Locație:
    Brasov
    Intai asigura-te de sursa zgomotului . Cumpara un stetoscop mecanic ( gasesti sub 50 de lei ) si vezi din ce zona vine cand motorul este rece . Abia dupa identificarea corecta a sursei se poate face ceva cu succes . Un motor are multe chestii in miscare . Zgomotul poate fi atat din interior cat si din exteriorul lui .
     
  13. cristiansen 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2018
    Mesaje:
    12
    Nu e cazul...dezamorsarea tachetilor face un zgomot distinct ,numai ca "baietii "din service zic ei ca asa trebuie sa faca...masina e in garantie .Trbuie sa gasesc un mecanic priceput care sa-mi spuna de ce dezamorseaza tachetii.
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.747
    Locație:
    Brasov
    Functionarea corecta a tachetilor tine de decalajul corect al camei fata de suprafata de contact cu tachetul . Daca , din nu stiu ce motive ( de obicei eroare de fabricatie sau de proiectare ) , la unii tacheti decalajul este prea mic ca sa asigure rotirea tachetului in jurul axei proprii , la rece , si fara flux de ulei cald care sa lubrifieze corect , tachetul nu se invarteste in jurul axei si atunci apare o uzura pe o anumita directie a capului de tachet . In momentul in care lubrifierea incepe sa se faca din cauza subtierii prin incalzire a uleiului, tachetul incepe sa se miste si zgomotul dispare pentru ca acea cama nu va mai agata pozitia tachetului . Deasemenea se poate ca o cauza sa fie si cotele prea stranse care sa impiedice alunecarea tachetului la rece . Unele motoare sunt pur si simplu prea rapid proiectate , din motive de concurenta , prea putin testate si cu prea putine modalitati tehnologice de reglaj fin . VAG "straluceste" la acest capitol . Cam toate gherlele date au fost ca urmare a faptului ca producatorii concurenti au scos inainte tehnologii mai putin poluante si VAG a trebuit sa dea rapid replica , motiv pentru care s-a facut rabat la calitate si s-a aruncat praf in ochii clientilor cu alte avantaje , gen finantari avantajoase , sau planuri de servisare necostisitoare , sau garantii pe perioade destul de largi astfel incat clientii sa nu isi faca probleme de lipsa de fiabilitate .
     
  15. cristiansen 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2018
    Mesaje:
    12
    Aici ai pus punctul pe I , tind sa cred ca-i o problema de proiectare sau poate de asambalare . Asta vara in concediu s-a intimplat de doua ori sa ramana blocat unul dintre ei cam 10 min. dupa care si-a revenit odata cu incalzirea uleiului din motor si tacanitul sa dispara. Ori uleiul urca prea greu ori tachetii nu culiseaza suficient de usor prin ghidaj...nu stiu ce sa zic. Zgomotul dureaza fix 3 sec. iar asta ii face pe "meseriasii"din service sa-ti arunce praf in ochi .Daca as sti ca nu afecteaza in timp as lasa-o moale dar parca vad ca iese din garantie si apoi cade si tb. sa bag mina in buzunar pina la coate...
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    480
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    cristiansen
    Revin ptr. ultima data pe acest subiect. Spui zgomotul dureaza fix 3 sec. si Asta vara in concediu s-a intimplat de doua ori sa ramana blocat unul dintre ei cam 10 min. dupa care si-a revenit odata cu incalzirea uleiului din motor si tacanitul sa dispara. (Cand uleiul este cald acesta este mai subtire.) Din afirmatiile tale reiese f. clar ca uleiul folosit nu este corespunzator! Asta din moment ce filtrul de ulei este inlocuit si nu blocheaza fluxul catre rampa. Si Liqui Moly este un brand care se contraface la greu.
    Ca sa intelegi ca ai nevoie de alt ulei in motor poti citi un articol interesant aici: http://autoblog.md/atentie-soferi-la-uleiul-de-motor-iata-cum-acesta-este-contrafacut-in-rusia-foto/
    Alegerea cu ceea ce intentionezi sa faci unui motor cu numai 19.000km. rulati este numai a ta. Dar tine cont ca presupusele defectiuni care ar fi putut aparea in cazul tau se mentineau si dupa incalzirea uleiului.

    Capture.JPG
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.747
    Locație:
    Brasov
    La tachetii hidraulici o problema destul de frecventa o constituie eventualele reziduuri foarte mici ( gen span ) care intra in camera de ulei de joasa presiune a tachetuli si obtureaza supapa cu bila , astfel disparand functionalitatea supapei ( ma refer sa supapa cu bila din tachet , nu la supapele motorului )si uleiul de jos ( din partea de inalta presiune ) nu mai impinge tachetul in sus pana la contactul cu cama, motiv pentru care actiunea camei produce un zgomot pentru ca nu are contact permanent ci bate in capul tachetului . Totusi , eu as exclude situatia aceasta pentru ca fenomenul apare si la masini la care s-au schimbat si tachetii ( cu unii noi ) si uleiul ...deci ar trebui sa dispara macar pentru o perioada ..pana sa zicem ca apar iarasi reziduuri metalice care sa impiedice supapa cu bila sa lucreze . Probabil ca nu se mai fac reglaje fine umane iar cele facute de roboti nu pot sa acopere si situatii in care cotele sunt prea stranse sau prea largi . Producatorii gandesc macro ...noi , consumatorii finali gandim la scara micro . Ei zic ca per total , masinile functioneaza rezonabil si apar probleme doar la un numar limitat si acceptabil. noi avem , normal , pretentia ca o masina noua sa functionaze ca atare .
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    480
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Da este f. adevarat ca pot exista reziduri in ulei (gen span) tocmai asta e si motivul ptr. care se foloseste un filtru de ulei. Dar acel span nu sta acolo 3 sec. la fiecare pornire a motorului la rece. Pornirile galagioase la rece in marea majoritate a cazurilor sunt generate de calitatea slaba a uleilui din motor. Pot exista situatii asemanatoare in cazul intinderii lantului sau curelei de distributie sau a slabirii unor componente ce alcatuiesc distributia (intinzator, patina, role). Dar la un motor cu 19.000km. rulati sansele de asa ceva cred ca sunt 1 la 1.000.000 de masini.
    Si ptr. ca sa fiu mai bine inteles de ce am mentionat ca nici uleiurile folosite in reprezentante nu sunt tocmai ceea ce trebuie:


    Capture.JPG

    DE UNDE NU ESTE FOC NU IESE FUM!!!
     
  19. cristiansen 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2018
    Mesaje:
    12
    Precizez ca postarile mele au ca scop gasirea unei informatii ,argument , cu care sa pot merge apoi in service si sa-mi rezolv problema ... Am spus mai sus ca motorul face de nou asa ,si cu uleiul lor si cu al meu ,de fiecare data cind il pornesc la rece ,nu e uzat . Multumesc pt. postari ,voi continua sa caut...apreciez postarile de mai sus!
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    480
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Toate TSI-urile au probleme legate de uleiul din motor. marea majoritate il consuma. De ce? Pentru ca nu este utilizat un ulei pe masura steroidizarii motoarelor TSI. Aceste motoare au nevoie de 0W30 full sintetic 507.00. Dar nici producatorul nu baga 0W30 doar il recomanda!!! Nu e prima data cand concernul VAG face astfel de greseli. Primele cutii de viteze DSG foloseau ulei sintetic. Si dupa nenumarate probleme au trecut la mineral si totul s-a rezolvat. Nu dezvolt subiectul ca nu e cazul.
    Revin la problema ta. Nu putini au fost cei care au inlocuit tachetii hidraulici si problema nu s-a rezolvat. De ce? Calitatea uleiului. Uleiul degeaba este nou, daca e contrafacut este practic ulei uzat recuperat si centrifugat ptr. eliminarea rezidurilor bagat ceva solventi si nitel aditiv si ambalat ca fiind ceea ce tu crezi ca fiind cel mai bun ptr. motorul tau.
     

Distribuie pagina asta