1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Suspensie - arcuri, amortizoare

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de fabia gt, 31 Dec 2010.

  1. fabia gt 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2010
    Mesaje:
    15
    Locație:
    Dambovita, Targoviste
    De curand mi s-a rupt arcul de la suspensie fata stanga, m-am dus la service si acolo mi-au spus ca trebuie schimbat cu unul de la sh ca din ala nou nu prea merge, deoarece trebuie schimbate amandoua noi pe fata.
    Intrebarea e de ce trebuie schimbate amandoua si de ce nu, numai ala care imi face probleme?
     
  2. dany_dxg

    dany_dxg 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2010
    Mesaje:
    21
    Locație:
    constanta
    salut...:think::rulez: de obicei cand schimbi ceva la suspensie e bine sa schimbi si perechea piesei deoarece in cazul tau o sa ai diferente de inaltime la masina si diferente la "lansare"..... adik o sa ai un arc mai tare si unul mai moale.... la fel este si in cazul amortizoarelor ( dak ai schimbat dreapta trebuie sa schimbi si stanga deoarece de aici pot aparea repercursiuni asupra distantei de franare )la fel este si in cazul placutelor de frana....cand le schimbi la o roata trebuie sa le schimbi si la cealalta roata..... sper k m-am facut inteles.... o zi buna si un an nou fericit.....drumuri bune.....:salute:
     
  3. Englezu888

    Englezu888 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2010
    Mesaje:
    131
    Locație:
    Ploiesti
    Problema arc !

    Salut. Acum jumatete de ora pe cand ma intorceam spre casa, dintr-o data o bubuiala foarte mare. Opresc motoru, ma dau jos si vad o bucata de arc !! Mi-am zis in gand.. asta e frate.. sa rupt.. Pana sa ajung acasa nu sa mai auzit nimic, nici un zgomot. Masina mergea normal, nu se auzea nici un zgomot si nu era nici inclinata. Ajung acasa, bag in marsalier, iau maxim de volan si trozneste din nou, o urc pe bordura, dau putin in fata trozneste iar.. si acolo am lasat-o.. Masina nu este inclinata si nici nu stiu pe ce parte sa rupt arcul. Tin sa precizez ca ruptura sa produs pe drum drept umpic cu volanul virat spre stanga si fara gropi la aproximativ 60-70 km/h..
    http://i409.photobucket.com/albums/pp171/erzievo/12012011288.jpg - ceea ce sa rupt din arc.
     
    Ultima editare: 12 Ian 2011
  4. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.335
    Locație:
    bucuresti
    ti-am mutat postul aici
     
  5. k_cristi87

    k_cristi87 Silver Member

    Înscris:
    13 Feb 2008
    Mesaje:
    354
    Locație:
    Gaesti
    Ti-a mai raspuns cineva mai sus de ce trebuie schimbate ambele.
    O alta varianta ar fi sa aiba mecanicul un arc si sa ti-l bage pe gat ca sa isi vanda marfa.Spun asta din proprie experienta.
    Spor in rezolvarea problemei.
     
  6. vladfranc 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2011
    Mesaje:
    1
    suspensie polo cross pe fabia?

    salutare....

    vroaim sa vad intreb daca credeti ca se va potrivi suspensia de pe polo cross pe fabia si ce parere aveti multumesc
     
  7. deyu_urw

    deyu_urw 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2011
    Mesaje:
    19
    Locație:
    ALBA IULIA
    parerea mea e ca trebuie schimbate amandoua deoarece daca schimbi doar unul o sa fie diferenta de pe o parte pe alta,arcul tau de pe masina e "obosit" eu zic ca mai bine amandoua acuma e decizia ta!! si eu am patit cu arcurile de pe spate mi sau rupt amandoua deodata in mai multe bucati dar in parcare :)) si miam montat unele de seat toledo,mi sau potrivit si am dat si 150 lei pe amandoua(second) am gasit noi la 80 lei bucata dar made in china si mai bine am optat la unele originale de seat.:arco:
     
  8. Coffeeman 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Mai 2010
    Mesaje:
    52
    Locație:
    Targoviste
    Am o mica nelamurire. La amortizoare, in spate, mai jos de acel manson cauciucat, aveam o o bucata de plastic care acoperea bratul si nu se mai vedea amortizorul. Acum am descoperit ca acea acoperitoare din plastic s-a rupt, pe ambele parti ale masinii, cu prima spira, ca sa spun asa, de la mansonul de sus, iar acum stau mai jos si se vede putin din amortizor. Mentionez ca acel manson nu flencane sau este larg, pur si simplu cred ca din cauza dumurilor bune rau, s-a rupt o bucatica care facea lagatura cu acea bucata de plastic.
    Ceea ce as vrea sa va intreb, este daca exista vreo problema, sau este doar una estetica. Masina nu da niciun semn ca as avea probleme la amortizoare.
    Va multumesc anticipat!

    Edit:
    Nefiind o problema tehnica, nu cred ca trebuia sa postezi la "Probleme Tehnice 1.4 16v. Asa ca ti-am mutat post-ul aici.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Mar 2011
  9. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    si eu am la fel si merg asa cu ele de vreo 2 ani jumate si n-am probleme...
     
  10. Cosminbej 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2008
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bucuresti
    Si la mine s-au rupt aparatorile alea, dar le-am prins cu niste soricei din plastic sa acopere tija amortizorului. Cred ca e mai bine asa. Daca intra mizerie, nisip etc pe langa tija aia, vor aparea probleme.
     
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.734
    Locație:
    Brasov
    Exact cum spune colegul de mai sus . Daca tija amortizorului este expusa, praful si umezeala care vor ajunge acolo vor afecta semeringurile amortizoarelor si in timp le vor termina. Intrucat protectiile sunt ieftine ( 5-60 Ron cu tot cu manopera ) este indicat sa se inlocuiasca atunci cand sunt rupte . Pretul schimbarii a doua amortizoare este mult mai mare.
     
  12. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.218
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Intr-adevar este de rau daca intra mizerie la tija amortizorului, o poate distruge, pot aparea scurgeri, iar pana la urma amortizorul trebuie schimbat.
     
  13. Ovidiu_s_s 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2010
    Mesaje:
    56
    Arc fata

    am schimbat azi arcul de pe fata dreapta ca era rupta cam o spira dintr o parte ... 120 lei +70 manopera

    intrebarea mea este ... pt cei care au mai schimbat ... a costat mult manopera sau e ok
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Iun 2011
  14. Doragon

    Doragon Skoda Expert

    Înscris:
    21 Iul 2009
    Mesaje:
    1.335
    Locație:
    bucuresti
    ti-am mutat postul aici, si te rog sa nu amesteci problemele, exista topic pentru fiecare
     
  15. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.218
    Locație:
    Cluj-Napoca
    @ Ovidiu: pretul + manopera nu a costat deloc mult. Este un pret rezonabil.
     
  16. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    salutare
    azi 07.05.2012 am schimbat si eu
    BUCSA BRATE FATA SG + DR 2 BUC MARII - COD 1KO407183E FEBI GERMANY
    BUCSA BRATE FATA SG + DR 2 BUC MICII - COD SE-SB-0100 MOOG
    BURDUF PLANETARA ST EXTERIOR SPIDAN 21588 SKODA, COD ORIGINAL 6Q0498203
    CAP DE BARA STG COD AU-ES-3721 MOOG
    FILTRU DE ULEI FILTRON OP 616/2 POLONIA
    ULEI MOTOR MOBIL 1 10W40 - 4L


    PIESE + SCHIMB ULEI


    TOTAL 355 LEI PIESELE + 150 MANOPERA = 505 LEI TOTAL


    IAR ACUM 2 SAPTAMANI AM SCHIMBAT AMORTIZOARELE TOATE 4 (FATA SI SPATE)
    CU MAGNUM SPANIOLE CODURILE SUNT:


    AMORTIZOARE FATA SI SPATE MAGNUM AGA010M SI AGA008M 610 RON TOATE 4 + 100 RON MANOPERA


    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    ACUM AM DIRECTIE SI SUPENSIE FOARTE BUNA ZICI PARCA AM MASINA NOUA, INAINTE ERA O BARCA MASINA, IN CURBE ERA FOARTE INSTABILE SI LA FRANARE IMI JUCA STANGA DREAPTA FATA DE ACEEA AM FACUT ACESTE INVESTITII, SI AUZEAM IN MERS CUM CAPUL DE BARA LOVEA.


    EU VA RECOMAND SA NU VA ZGARCITI LA INVESTITI CI SA LE REMEDIATI DIN TIMP, MIE MECANICUL MI-A SPUS CA MAI PUTEAM RULA CU MASINA CAM INTRE 1000 - 3000 KM SI ZBURA ROATA DIN LOC ASA JOC ERA CAP DE BARA STANGA + VASELINA DIN BURDUFUL PLANETAREI MAI ERA DOAR PUTIN DECI GANDITI-VA FOARTE BINE SI FACETI REVIZIILE LA TIMP NU LE AMANATI,


    URMEAZA SI LA MINE SA REZOLV SI PARTEA CU SERVODIRECTIA MARTOR APRINS SI EROARE SENZOR G250 DAR AM SCHIMBAT SENZORUL SI NICI O REMEDIERE, BINEINTELES NU L-AM PLATIS SENZORUL SI L-AM MONTAT PE CEL VECHI INAPOI, AM SA VERIFIC SI POMPA SERVO CARE LA MINE ESTE TIP KOYO


    AM SA REVIN CU REZOLVAREA PROBLEMEI.
     
  17. cocosamba 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2010
    Mesaje:
    84
    Locație:
    Bucuresti
    BUCSA BRATE FATA SG + DR 2 BUC MARII - COD 1KO407183E FEBI GERMANY

    Asta e versiunea buna de bucse (adica alea ''pline'' de Audi/Seat)?

    Eu am varianta normala de bucse si deja, dupa 5000km, sunt terminate si as vrea sa le schimb.
     
  18. vladutcristian

    vladutcristian 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2009
    Mesaje:
    56
    Locație:
    oradea
    salutare
    si eu am avut inainte bucsa doar cu 2 intarituri si dupa 5000 km vorba ta efectiv s-au rupt si la franare imi juca fata foarte tare stanga-dreapta

    acum am pus a 2 varianta cu 4 intarituri sper sa ma tina mai mult, asta e varianta de confort, adica nu scutura asa de tare

    mai exista inca o versiune cea de cupra de la seat care este plina toata dar ama auzit ca e si mai stabila direcstia si suspensia dar te scutura foarte tare la orice denivelare
     

    Fișiere atașate:

  19. TheCrow 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2011
    Mesaje:
    41
    salut.

    In viitorul foarte apropiat tb sa schimb amortizoarele pe fata, masina e "barca" :(
    Am tot cautat si intrebat dar nimeni nu m-a putut lamuri care amortiozoare sunt mai bune. Am cautat si am gasit cele de mai jos. Astept parari de la cei care cunosc si sunt in masura sa dea un sfat.

    Sacks :

    Amortizor Super Touring SACHS - Cod: 300 032 - ULEI
    Amortizor Advantage SACHS - Cod: 300 034 - GAZ

    KYB:

    Amortizor Excel-G KYB - Cod: 334835 GAZ
     
  20. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.130
    Amortizor Advantage SACHS - Cod: 300 034 - GAZ
     

Distribuie pagina asta