1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Stergator spate-nu merge

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de mihnei, 11 Dec 2010.

  1. mihnei 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2010
    Mesaje:
    10
    Am si eu o problema, stergatorul spate la inceput in loc sa faca tura completa..se misca sa zicem 10 cm apoi se oprea si nici ca mai vroia sa porneasca. Acum nu mai merge deloc.

    Siguranta e buna, insa, care stiti unde naiba e releul care il comanda ?
     
  2. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    Posibil cablaj intrerupt.
    Lucrarea este mai laborioasa si cere mana de opera dibace.
     
  3. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    daca zici ca e siguranta buna, intr-adevar, posibil releul. nu am acum schema electrica, dar peste 2 zile pot face rost.

    m-am tot uitat in schemele mele din elsa. nu gasesc nimic care sa imi indice locul releului de stergator din spate. doar scheme unde sunt 6-7 relee, ceea ce cred ca se afla sub bord. o sa ii fac un print si sa iti trimit. nu stiu ce sa zic mai mult
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Dec 2010
  4. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Nu cred ca e vorba de nici-un releu.Eu as verifica in ordinea asta :
    1 - daca ajunge tensiune la motor cind dai comanda
    2 - daca da trebuie verificate contactele din motor, de fapt motorul si angrenajul
    3 - daca nu ajunge tensiune , as verifica continuitatea firelor in tubul flexibil de legatura intre caroserie si haion
    4 - daca firele sint intregi as verifica maneta, daca are contactele in regula si da comanda cum trebuie
    Abia daca nu am rezolvat piona acum, ceea ce nu cred, mi-as pune problema cu releu sau calculator.
     
  5. MiRcU_87

    MiRcU_87 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2010
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Baia Mare Maramures
    si eu am partit asa dar la stergatoarele de pe fata.si am descoperit problema...mi-a intrat apa acolo pe langa surubul de prindere si a ruginit rulmentul si a ramas blocat...incearca si vezi...da-l jos desja motorasul de pe el si incearca sa il misti cu mana daca merge greu ai gasit problema
    incearca sa il deblochezi cu lichid de frana si dupa aia pune ulei si pune-i i garnitura de cauciuc sa nu mai intre apa.
    succes
     
  6. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    301
    Locație:
    bucharest
    Salut. Fara suparare dar eu cred ca stergatorul spate pentru octavia 2 este o prostie. Nu ai nevoie de el pt ca oricat de jegos este drumul si oricat de tare ar ploua sau ar ninge luneta ramane curata ca lacrima :rolleyes:
     
  7. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Nu ai dreptate absolut deloc. La octavia mea am stergator in spate, un coleg care are aceeasi masina dar fara stergator si moare de ciuda, fiindca luneta se murdareste cind mergi pe drum umed, devine ,,opaca'' de la ploaie se umple de zapada... deci stergatorul in spate este FOARTE UTIL
     
  8. ave 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Mesaje:
    6
    Locație:
    Bucuresti
    ACK Lucian. Joi seara am facut 40 de minute - din care 30 de minute de la noul Tribunal pana la iesirea din Piata Unirii - pe-o ninsoare consistenta intr-un Bucuresti in care se cam daduse cu bomba cu incetineala. Si pot sa confirm ca stergatorul ala de luneta e PARFUM, m-am bucurat de inspiratia pe care am avut-o cand am insistat sa mi-l pun... :) Experienta s-a repetat cu prisosinta vineri dimineata (ieri), cand am stat in masina 2 h 45 min (din care condus 1 h 45 min) tot pe ninsoare, tot intr-un oras palit de incetineala in condus.

    P.S.: Anvelopele de iarna fac TOTI banii!
     
  9. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    301
    Locație:
    bucharest
    Iti respect opinia, insa nu sunt de acord pt ca eu am masina fara stergator in spate si singura data cand "as simti" nevoia unui stergator pt luneta este atunci cand masina sta parcata prea mult (in bucuresti) si gasesc pamant depus pe sticla/sticle si imi este lene sa iau o carpa sa sterg molozul. In rest, in 42000km nu am avut nevoie de asa ceva in timpul mersului...repet, geamul este curat indiferent de cat de jegos este drumul.
    In momentul in care ploua si esti prin oras la semafor, intr adevar, se uda, dar poti vedea foarte bine prin geam, iar dupa ce mergi putin se usuca de la sine din cauza curentilor de aer deviati de acoperis. Daca ninge, pun un pic dezaburitorul spate si se rezolva imediat problema.
    Si, daca tot vrem sa spunem lucruri care sa ajute pe unii dintre noi, te rog sa nu mai vorbesti din impresiile altora care, poate, nu au aceeasi experienta ca tine/noi. Multumesc.
    P.S. poate am eu vederea mai performanta si nu ma deranjeaza stropii de apa asa cum te derenjeaza pe tine :)
     
    Ultima editare: 18 Dec 2010
  10. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    si saracu om cred ca tot cu stergatoru defect a ramas..... oricum m-am amuzat putin de discutia intre voi legat de necesitatea unu stergator pe spate sau nu. Si eu am stergator pe spate, dar nu imi place, este inestetic. folosesc lateralele. parerea mea, daca aveti obiectii, va rog dati-mi PM:p
     
  11. eXistenZ

    eXistenZ 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare, sunt nou pe forum cu toate ca am o Skoda O2 de un an jumate si urmaresc cu interes ce se scrie pe forum. Revenind la ideea de baza, cu stergatoarele, cei care au berline poate nu se murdareste haionul, dar daca ai un break, credeti-ma din propria experienta, la cea mai mica ploaie in Bucuresti se murdareste. Daca plec din oras pe ploaie retrovizoarea este optionala, ca nu se vede decat pasagerii din spatele tau, daca ii ai.
    Scuze ca am deviat de la intrebarea de baza, cea cu stergatoarele defecte si eu am patit la fel, n-au mai functionat si cu un unchi electromecanic auto l-am desfacut. Am constat ca se consumase carbunii, asa ca i-am inlocuit. Dupa ce am remontat motorasul am observat ca face o cursa de 5 cm inapoi si dupa de traseul normal.
    La motorasele mai vechi de stergatoare se putea reaseza rotile dintate pentru a face o cursa normala, dar aici am vazut ca sunt nituite si nici nu am umblat la ele. Oricum stergatoarele au functionat foarte bine asa, chiar daca in standby sunt putin ridicate. In schimb au luat apa iar pe la garnitura asa ca sunt in cautare de un motor nou. Daca stie cineva, ii multumesc anticipat.

    MIHNEI nu cred ca ai probleme cu sigurantele, relee (daca nu functionau nu se miscau deloc), in schimb verifica carbuni. Daca desfaci sistemul ai grija ca la asamblare, sa fixezi bine garnitura de pe axul motorul pentru a nu intra apa pe langa surubul de fixare a stergatorului si sa patesti ca mine.
     
  12. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Asa cum tu spui ca stergatorul e o prostie, tot asa spun eu ca e o prostie sa spui asa ceva . Sint doua opinii diferite, ii invit pe colegi sa spuna daca sint pro sau contra stergatorului la luneta. Pina acum este doi la unu pentru stergator .
    In privinta colegului cu stergatorul defect, eu i-am dat o ordine cu pasii de urmat in verificarile pe care trebuie sa le faca. Astept un semn de la el , sa ne spuna ce a verificat si ce rezultate a avut.
     
  13. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    e bine sa il ai dar sa nu se vada. parerea mea. e util dar inestetic. MIE nu imi place sa vad asa ceva pe o "berlina".
     
  14. mihnei 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2010
    Mesaje:
    10
    a

    fratilor..acum vin de la masina..am demontat tot ansamblul ala din spate...am dat cu degripant..am scos vaselina veche..si bagat vaselina noua...etc..pare ok.

    acum..nu am aparat de masura..insa tind sa cred ca nu vine curent..altfel..la cat am tinut pornit ma gandeam ca s-ar fi ars siguranta daca era blocat.

    concluzia mea...nu primeste comanda din releu...care in continuare nu stiu unde mama dracu e localizat...

    releele in general..si cel pentru stergator fata..unde sunt?

    PS. e super util stergatorul....si te contrazic..luneta se umple imediat de mizerie...de zapada nu mai zic..ma turbeaza.poate am uitat sa precizez ca a mea e break..combi.
     
    Ultima editare: 19 Dec 2010
  15. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    daca tu crezi ca sunt releele, dai jos capacul de plastic de sub volan. si de acolo esti pe cont propriu
     
  16. mihnei 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2010
    Mesaje:
    10
    cred ca el e...pt ca nu se aude niciun tzacanit...cand dau stergator fatza tzacane ceva..spate insa nimic. il scot..il iau in buzunar si ma duc la dezmembrari..de aia vreau sa-l scot.
     
  17. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    neaparat dezmembrari pentru un releu? cauta la magazin. nu mereu in dezmembrari este mai ieftin decat la magazin. oricum acolo nu mi-am bagat nasu', nu stiu cum arata. Dar bafta si sa ne anunti cand termini cu toata mestereala asta.
     
  18. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Mihnei, inainte de ati pune problema releului verifica daca vine tensiune la motor cind dai comanda. Nu ai aparat de masura, nu-i un cap de tara, improvizeaza o lampa de control cu un bec auto de putere mica si verifica asta . S-ar putea sa nu ajunga tensiune la motor din cauza unui fir rupt in zona de trecere de la masina la haion ( e cea mai frecventa defectiune ). Uite doua scheme legate de stergatorul din spate, releele trebuie sa fie pe undeva pe sub bord , dar nu umbla pina nu esti sigur ca e vre-unul de vina. Apropo, incearca sa alimentezi direct motorul cu un fir de la baterie ca sa fii sigur ca e bun.
     

    Fișiere atașate:

    • 01.JPG
      01.JPG
      Mărime fișier:
      80,8 KB
      Vizualizări:
      86
    • 02.JPG
      02.JPG
      Mărime fișier:
      97,4 KB
      Vizualizări:
      74
  19. andreidodo

    andreidodo Bronze Member

    Înscris:
    31 Oct 2010
    Mesaje:
    270
    Locație:
    ploiesti, bucuresti
    ce versiune de elsa ai? a mea e in rusa:( si unde se intrerupe firu ala de care zici?
     
  20. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Nu stiu sa-ti zic ce versiune este elsa, dar e in engleza, descarcata de pe torente si are la selectarea masinilor modele pina in 2009 inclusiv. Firele vin pe caroserie si la un moment dat trec printr-un racord flexibil in haion , pe la partea de sus , in lateral ai un tub de cauciuc prin care trec firele si furtunul cu apa pentru spalator. De regula in acea zona se intrerup firele din cauza ca se indoaie la fiecare inchidere-deschidere a haionului. Repet, fa-ti o lampa de control si verifica cu ea daca ajunge tensiune la motor cind dai comanda. Daca nu ajunge ai posibile defectiuni la fire sau chiar la maneta ( si acolo ai lamele la contacte care se pot indoi sau se incalzesc din diverse cauze si se topeste plasticul , ceea ce duce la schimbarea pozitiei lamelei care nu mai face contact... Deci lampa de control pe de o parte si alimentarea directa a motorului pe de alta parte . Releele de comanda sint de regula ultimile care se defecteaza in astfel de situatii . Bafta !!!
     

Distribuie pagina asta