1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Spalare motor

Discuție în 'Discutii generale Skoda' creată de skodafabia, 27 Mai 2009.

  1. skodafabia

    skodafabia 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2009
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucharest
    buna lume !

    am o fabia 1,4 16 v, 101 cp, elegance, 2001.
    benzina.

    Vreau sa o spal la motor.

    Ce impresii/pareri/sfaturi/riscuri ar fi?
    A incercat cineva o spalare a motorului? Au fost probleme dupa?
    Acoperirea alternatorului este 100% obligatorie, acoperirea bornelor la fel.
    ce mai acoperim cand spalam motorul de Fabia?


    Mentionez ca nu are urme de ulei, nu are nici urme de grasimi, are doar foarte foarte mult praf, de la drumurile din Romania.
    Am tot sters eu capacul de deasupra, si furtunele la care ajung, dar restul e tot imbacsit de mizerie.


    Salut toti skodistii, si astept raspunsurile voastre.

    Cu deosebita consideratie!
     
  2. Pippo

    Pippo 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2009
    Mesaje:
    135
    Locație:
    Tarnaveni
    Buna!
    Am o Fabia 1.2 12v 2003
    In primul rand trebuie ca motorul sa se raceasca ... au zis cei de la spalatorie deoarece nu i indicat sa dai cu apa rece pe motoru` cald .
    In rest nu au acoperit nimic,nu am avut dupa nici o problema la motor
    P.s am spalat motoru` pe timp de vara.
     
  3. bogdanbob 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2009
    Mesaje:
    5
    am si eu fabie1.4.nusunt probleme dak o speli
     
  4. emytdi

    emytdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Mesaje:
    71
    Locație:
    Buzau
    Skoda zice ca e OK sa speli..insa..

    Sa te uiti sub capota si sa vezi ca sunt multe cuple descoperite..si sa dea cel de SUS sa nu ti se ozideze vre-una ca ai pus-o in fericire..becuri in bord aprinse ca la circ. Sfatul meu e sa o lasi in pace!Sterge-o cu o carpa cu apa de praf si atat!Parerea mea
     
  5. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    399
    Locație:
    Cluj
    Discutia despre acest subiect este destul de complexa si adesea contradictorie.Sa ne lamurim impreuna ce si cum :
    1.Prima operatie este demontarea capacelor de pe motor si anexe,altfel totul este inutil.
    2.Motorul sa fie cald,insa lasat la racit minim 10 minute.
    3.jet de sampon degresant,asteptare 5-10 minute.
    4.jet de apa la 150 bar,cald la 80-100 grade celsius .Cutii de relee si sigurante,computere de gestiune sisteme jet la minim 30 cm,in rest de aproape la 10 cm,cu insistare pe zona cutiei de viteze,si sub chiulasa.
    Jet de apa la radiator prin fata si prin spate.Jet puternic pe alternator de aproape,nu pe zona capacului de plastic cu diodele,ci pe aceea a statorului si fuliei .
    5.Jet pe sub motor atit cit permite spoilera.
    6.jet de aer la 8 bar peste tot,cu insistare pe elementele electrice,timp de minim 10 minute,si la distanta de minim 20 cm.La cit de inghesuite sint motoarele ,zau ca e nevoie si mai mult timp.
    7.pornit motorul si lasat la relanti minim 30 minute.
    Am spalat astfel motoare de 2 cilindrii si 8 cilindri,fara discriminare sau probleme.
    Din pacate sint necesare minime cunostinte de mecanica .
    Alternatorul se spala fara probleme ,palele de racire fiind pline de praf.
    Pe un motor curat se pot vedea usor scurgeri nedorite.
    Praful umed este bun conducator de electricitate si oxidant,deci se inlatura potentiale cauze ale defectelor viitoare.
    Stersul cu cirpa face bine psihicului si vizualului ,nicidecum motorului.
    Bafta!
     
  6. emytdi

    emytdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Mesaje:
    71
    Locație:
    Buzau
    de acord cu tine jack..dar

    Exact cum am zis mai sus..sa te fereasca o cupla pe undeva sa oxideze cu toate masurile de precautie..si asta e. Nu doresc la nimeni dar stiu cazuri care au patit-o. Fiecare o face pe propria raspundere.
    De ex la Logan am incercat sa spal cu jet radiatorul din interior spre exterior..instant mi-a indoit fagurele unde a ajuns apa..si de la 20cm...deci aveti grija pe unde dati si cum dati drumul la apa.
    bafta!
     
  7. jclau

    jclau 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2009
    Mesaje:
    26
    Locație:
    galati
    mai bine nu

    daca sterge cu o carpa umeda subansamblurile... e de ajuns...risti foarte mult...pot sa-ti spun doar ca la masinile in garantie se pierde garantia daca dai cu jet...bine se mai foloseste si ca scuza asta....:D
     
  8. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Nu e nimic rau in a spala motorul cu conditia ca cel care executa aceasta operatiune sa stie ce are de facut, fara discutie cu apa calda si neaparat dupa spalare sa sufle tot motorul mai ales instalatia electrica cu aer sub presiune
     
  9. Orhan-Fabia 1.4TDI

    Orhan-Fabia 1.4TDI 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2009
    Mesaje:
    127
    Locație:
    Constanta
    Nu e nici un risc!

    Am avut pana acum cel putin 80 de masini! La majoritatea am spalat motoarele.... erau pentru vanzare :)) ! Trebuie sa aibe grija la fire sa nu dea cu presiune mare sa nu pe rupa sau sa le scoata de pe undeva... si la bujii la fel fara presiune mare in rest nu are nici o treaba! Pe chiuloasa iar nu trebuie apa rece cand motorul e cald (posibil sa crape)! Dupa spalare sa mergi cu masina k sa se usuce apa de pe motor!;)
     
  10. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    motor

    si eu mi-am spalat motorul de vreo 3 ori motorul dar pe timp de vara si dupa ce am lasat motorul sa se raceasca pana cand simteam la mana ca motorul este ca si nepornit, atunci spalam cu apa calda,detergent de motor, suflat cu aer cu presiune pe la alternator,fire/cabluri, baterie si cam atat si n-am avut nicio problema:)
     
  11. Strutu

    Strutu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2017
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare. Nu stiu daca mai este deschis undeva acest subiect dar daca da imi cer iertare. Stie cineva daca este bine sa spal motorul la o skoda O2? Daca da, imi puteti recomanda unde se poate spala? Bineinteles la cineva care se pricepe. Mi-sa spart palnia prin care intra joja si acum am ulei pe partea din fata a motorului plus alte piese. Multumesc anticipat. Cu stima Dorin.
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    268
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Poti sa speli motorul linistit. Dar daca il speli tu trebuie sa ti cont de cateva aspecte importante.
    Motorul sa fie rece.
    La benzinare e important sa ai un compresor cu care sa sufli apa ramasa dupa spalare pe langa bujii.
    Sa ai grija sa nu dai presiune pe la joja de ulei, busonul de ulei si componentele fragile.
    Poti izola obiectele de risc cu pungi.
     
    Ionuț octavia 1.8 tsi fl și Strutu apreciază asta.

Distribuie pagina asta