1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 2 facelift - 1,6TDI - DSG7

Discuție în 'Skoda mea' creată de Pintiliosul, 16 Sep 2017.

  1. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Am parcurs 5.000 km de la schimbul de filtre si ulei. Nivelul uleiului este aceelasi. Culoarea nu pare sa se fi modificat.
    In schimb am sesizat o imbunatatire a consumului in relantiu cu motorul la 90C fara nici un consumator (lumini, ventiloatoare, radio etc.) a scazut la 0,4l/ora. Mentionez ca la data efectuarii schimbului de ulei consumul era 0,5l/ora. Nu este cine stie ce, dar asta probabil se datoreaza faptului ca motorul a fost desfundat nitel?!
    O chestiune cel putin interesanta si ptr. care nu am o explicatie (posibil corectiile ce le face ECU) este ca valorile injectoarelor sau modificat:
    injectorul 1: +0,35
    injectorul 2: +0,15
    injectorul 3: -0,20
    injectorul 4: +0,40
    Am verificat si valoarea fumului din DPF care este la 74%. Chestiune care ma ingrijoreaza nitel. Mentionez ca am facut 2 regenerari pasive si lucrurile nu s-au imbunatatit desi softul raporta regenerare reusita, de fiecare data sub valoarea maxima de 5 ( 2,8 - 3,0 cu 2,4). Dar cand verificam din nou valoarea fumului tot pe langa 74% primeam raportul. Probabil nu stapanesc bine interpretarea acestor parametrii. Temperaturile maxime atinse in timpul regenerarilor au fost:
    Temp. out turbo 630C
    Tenp. int. DPF 620C
    Temp out DPF 555C
    Motorul in schimb ruleaza bine, am ceva oscilatii minore rare (insesizabile pe turometru) de obicei la rece si putin lag la turatiile scazute pana la 2.000-2.200 rot./min. Probabil o curatare (ce o voi face sigur la vara) a clatetei de acceleratie, galeriei de admisie si a EGR-ului ar rezolva aceste mici detalii. Tot atunci voi verifica si inlocui daca va fi cazul si furtunasele de vacum cu unele de silicon.
     
  2. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Sezonul rece a trecut si pot reveni cu o opinie pertinenta vizavi de cauciucurile NEXEN Blue 4 Season 195/65 R15 91H ce le-am rulat ptr. aceasta perioada.
    Desi fac parte din gama low cost aceste pneuri m-au satisfacut pe deplin. Singurul mediu neprielnic ptr. ele a fost pe asfalt cu gheta, unde am simtit o lipsa destul de puternica a aderentei fata de un cauciuc dedicat ptr. iarna. Probabil datorita compozitiei mai dure. Nu spun ca niste cauciucuri de iarna ar fi putut face minuni! In rest pe asfalt uscat, umed, ud, cu zapada tasata sau netasata comportamentul lor a fost foarte multumitor.
    Concluzia: o alegere perfecta cu un raport CALITATE/PRET de exceptie.

    [​IMG]
     
  3. Moldoveanu Dan 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2018
    Mesaje:
    7
    Salutare, la ce te referi prin regenerare pasiva? De asemenea, ai idee cum se face regenerarea in rulaj? Am auzit ca necesita o anumita treapta de viteza/turatie pe o distanta anume...?
    Multumesc.
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Moldoveanu Dan
    Regenerarea pasiva = masina nu se afla in miscare. Se face cu testerul. Iar regenerarea activa se face tot cu testerul dar masina in miscare.
    Curatarea DPFului se poate face in timp de cca. 15- 20 minute se va circula intr-o treapta de viteza (preferabil 3) mergand constant cu acceleratia la o turatie intre 2500 - 3000.
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi am verificat nivelul uleiului dupa cca. 6.000 km. parcursi (209.667 km.). Ultima verificare a fost la 205.004 se vede eticheta veche ce a fost atasata jojei.
    Nivelul este exact cat a fost la schimb. Mai exact sub maxim cu 1/4.
    Culoarea uleiului este schimbata putin, dar tinand cont ca am inlocuit tipul de ulei de la Vapsoil 5W30 - 507.00 rulat 30.000 km. complet innegrit cu Motul Specific 5W30 - 507.00 e si normal ca acum rezidurile vechiului ulei sa contamineze uleiul nou.

    20180513_121005.jpg
     
  6. Moldoveanu Dan 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2018
    Mesaje:
    7
    Sa inteleg ca DPF-ul nu se poate curata in rulaj fara tester conectat? Am auzit povesti ca este riscant sa faci curatarea in rulaj, din cauza supra-incalzirii. Multumesc de info.
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.557
    Locație:
    Brasov
    Pintiliosule ...nu mai lasa uleiul atatia km. Lasa-i naibii pe fraierii aia de la Marketing. ai o turbina care necesita ulei de calitate , nu noroi ( adica ce este un ulei auto la 30.000 km ) . Gaselnitele astea sunt pentru gospodine . Ca sa vanda sau ca sa ofere ce ofera si altii ...spun niste tampenii astia cu long-life-ul mai mari ca ei. Schimba uleiul normal la 10.000 km . Daca ai masina cu DPF gandeste-te ca ai ulei fara sulf , adica componenta de baza care asigura ungerea .
     
    efa982 apreciază asta.
  8. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Moldoveanu Dan
    Ba da se poate curata si in rulaj.
    Dar cu testerul conectat se reusesc temperaturi mai ridicate care au rata de succes mai mare.

    JurasikMan
    :)
    Eu fac schimbul la 15.000km. si folosesc ulei special ptr. DPF (Motul 5w30 - 507.00)
    Masina am cumparat-o de curand si avea setat de fabrica interval de service fix la 30.000 km. deoarece este editie ptr. Germania.
     
  9. Moldoveanu Dan 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2018
    Mesaje:
    7
    Salutare. Am o nelamurire la motorul 1.6 tdi, 77Kw, tip CAYC, nu este necesara inlocuirea curelei transmisie? Am solicitat oferta la Brady pentru schimb curea distributie+transmisie si m-au intrebat de ce doresc si transmisia si daca vreau neaparat, costurile vor fi cam mari. Inca astept oferta de pret.
    Mai mult, cautand pe net detalii despre transmisie, am gasit motorul detaliat, de unde inteleg ca exista o singura curea care angreneaza distributia si transmisia.
    Eu ma asteptam sa fie doua curele separate.
    Odata cu distributia, ce trebuie inlocuit la sistemul de transmisie, doar role?

    Foto: Motorul 1.6 TDI - vedere curea distribuție/curea accesorii
    Sursa: VW

    1. filtru de particule
    2. fulie pompă de apă
    3. fulie arbore cotit
    4. fulie pompă de ulei
    5. compresor aer condiționat
    6. alternator
    7. radiator ulei
    8. fulie pompă injecție
    9. fulie distribuție
    Sursa foto: e-automobile.ro
    Rog moderatorii sa stearga poza/post-ul daca nu indeplineste conditiile.

    Multumesc.
     

    Fișiere atașate:

  10. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Moldoveanu Dan
    Motorul de 1,6TDI CAYC are 3 curele:
    -curea de ditributie (https://www.autokarma.ro/piese-auto...2004 - prezent) 1.6 TDI, 77 KW&grupa_order=1) detalii piese distributie aici: http://ro.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2013/663/R/1/109/109053
    -curea de transmisie (https://www.autokarma.ro/piese-auto...2004 - prezent) 1.6 TDI, 77 KW&grupa_order=1)
    -curea actionare pompa de ulei cod piesa: 03L115264A . Daca citesti postarile mele din acest topic vei vedea despre ce e vorba (http://www.clubskoda.ro/threads/skoda-octavia-2-facelift-1-6tdi-dsg7.11518/). Iar detalii poti vedea aici: http://ro.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2013/663/R/1/115/115005#7

    Pentru distributie kitul complet contine: intinzatorul, 2 role (diefrite), curea dintata, pompa de apa.
    La transmisie cureaua se inlocuieste si rola de la intinzator daca huruie. Tot la transmisie se verifica si se inlocuieste daca e cazul fulia alternatorului, este o fulie mai speciala vezi aici despre ce e vorba:
    Cureaua de la pompa de ulei (desi in literatura de specialitate nu am gasit informatii clare in acest sens) consider ca trebuie inlocuita odata cu distributia. Deoarece nu are cum sa tina mai mult decat cureaua de distributie mai ales ca se afla intr-un mediu cu ulei. Pentru asta se demonteaza baia de ulei. Care nu are garnituri ptr. etansare! Se foloseste un anumit tip de silicon ptr. asta.
    Aici ai lista pieselor de schimb si codurile ptr. inlocuirea curelei de la pompa de ulei:
    Simering arbore cotit: 038103085E

    Silicon etansare flansa aebore cotit: D 176404A2

    Silicon etansare baie de ulei: D 176501A1

    Curea dintata: 03L115264A

    Pompa de ulei: 03L115105B
     
    Moldoveanu Dan apreciază asta.
  11. Moldoveanu Dan 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2018
    Mesaje:
    7
    Pintilosul Multumesc foarte mult de informatii!
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi am comandat discuri si placute de frana ptr. toate 4 rotile. Am decis sa merg pe ATE deoarece TRW si BREMBO am testat dar nu am fost f. incantat.
    *Mentionez ca de fiecare data am luat numai discuri si placute imperecheate de la acelasi producator.

    Comanda piese frane .JPG
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi au sosit discurile si placutele de frana. O prima impresie despre aceastea e ca par muuult mai OK decat TRW si/sau BREMBO. Sper ca impresia sa-mi fie confirmata in viitor. Cat de curand le voi pune sus pe masina ca doar se apropie concediul. :)
    Pentru curiosi atasez poze:

    20180608_165658.jpg 20180608_165754.jpg 20180608_165919.jpg 20180608_170142.jpg 20180608_170300.jpg 20180608_170422.jpg 20180608_170540.jpg
     
    Little Big apreciază asta.
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.359
    Locație:
    Bucharest
    Asa am si eu discurile..combinate cu placute ATE normale.La sfatul patronului service.ului unde le.am montat nu am combinat cu placute ceramice ATE.
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi am reusit sa montez discurile si placutele de frana. Operatiunea a decurs fara nici cea mai mica problema. Totul a potrivit perfect.
    20180613_183555.jpg 20180613_172348.jpg
     
  16. Laurentiu10 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2018
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Ilfov
    Salut,
    cum se comporta aceste discuri, plăcutele se tocesc repede ?

    Mulțumesc
     
  17. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Salut Laurentiu10 .
    Am facut cca. 3000-3500, nu stiu exact acum cand scriu.
    Franele se comporta bine doar dupa ce sunt incalzite nitel.
    Adica dimineata (indiferent de temperatura de afara) prima si a doua pedala de frana sunt cam alunecoase sa zic asa. Adica nu prind chiar asa bine. Dupa care totul functioneaza aproape de nota 10. La drumuri lungi si viteze mari (130-180 km./h) in schimb sunt cam dezamagit. Dupa o franare mai violenta (de urgenta) dureaza destul de mult faza de racire ptr. a avea din nou eficienta.
    Mentionez ca nu se ridica la nivelul discurilor de frana + placutele originale de fabrica. Prin comparatie le-as da nota 8,5 - 9.
    Eu sunt f. curios dupa cati km. se vor ovaliza discurile. Pentru ca asta e marea problema a franelor la masinile din ziua de azi.
     
  18. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.359
    Locație:
    Bucharest
    Daca ma crezi..la skoda mea discurile originale s.au ovalizat la 40.000..aprox.
     
  19. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    295
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    De or sa ma tina aste 25-30.000 eu sunt multumit, sincer. Desi as dori mai mult, muuult mai mult.
     

Distribuie pagina asta