1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 2 facelift - 1,6TDI - DSG7

Discuție în 'Skoda mea' creată de Pintiliosul, 16 Sep 2017.

  1. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Fabricatie 2013, motor 1600 cmc diesel, cutie automata cu 7+1 viteze, navigatie RNS315 (am pus hartile Europa de Est versiunea V8), senzori de parcare, incalzire in scaune cu 202.000 km. parcursi.
    Am cumparat masina de cca. 30 de zile si am facut cu ea vreo 3.000 km.
    Am inlocuit: uleiul (Motul Specific 507.00 5W30), filtrele de; aer, polen, carburant, ulei (MAN). Toate becurile din interior (plafoniera, usi, portbagaj si torpedou) le-am inlocuit cu becuri LED ptr. un consum mai mic de curent.
    Am pus folie neagra imitatie piele pe bandourile gri din interior. Plus foli UV pe toate geamurile laterale si luneta (omologate). Pentru ca masina are doar roti de vara am luat 4 JANTE de tabla 15" ET47 si le-am echipat cu cauciucuri M+S Nexen 196/65 91H (cu sens de rotatie).
    Urmeaza saptamana asta sa-mi soseasca kit-ul de distributie (DAYCO: pompa apa, intinzator, 3 role si curea dintata) si-l voi inlocui cat de repede. Idem ptr. cureaua de transmisie (atunci voi verifica si intinzatorul de la ea)
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Sep 2017
  2. Cesc27 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2014
    Mesaje:
    16
    Salutare si bun venit pe forumul Skoda !

    Cand termini de facut toate modificarile pune si niste poze si eventual spune-ne si o prima oprinie despre masina.
     
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Multumesc frumos Cesc27.
    Nu intentionez sa schimb aspectul masinii prea mult. Vreau o masina de familie care sa fie cat mai adaptata nevoilor mele la cei aproape 50 de ani.
    Vizavi de parerea mea fata de ea. E cam aiurea deoarece mai am un BMW 525D automat ... sunt tentat sa le compar. Scobita (asa ii spun) este practic asa cum m-am asteptat sa fie: comoda la condus, economa si totusi suficient de sprintena, spatioasa cu pret de intretinere mic. Contra sunt extrem de dezamagit de tablaria ei. Este a 6-a mea masina si are tablaria cea mai subtire. Nici pe Loganul de 1,6 16v benzina de 105 CP nu a fost atat de subtire tabla. Cel putin asta e impresia, ca nu am masurat. Plasticurile din interior sunt de slaba calitate. Sunt relativ moi, dar se pot zgaria usor. Pe ansamblu masina totusi este antifonata suficient facand fata cu succes si deplasarea cu viteze f. ridicate (180-190).
    Ramane sa vedem cum se va comporta la capitolul fiabilitate. Pentru mine asta e cel mai important. Pana in prezent in cei aprox. 3000 km. rulati am avut o singura problema: semnalizatorul din oglinda de pe partea stanga. A fost 65 lei, dar ptr. 5 LED-uri, 2 tranzistori, 1 condensator, vreo 5 rezistente si 2 buc. de plastic e chiar f. mult.

    Skobita.jpeg

    Azi mi-a sosit si kit-ul de distributie. Sa vad cum am timp sa-l pun sus.

    DAYCO.jpeg
     
  4. Cesc27 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2014
    Mesaje:
    16
    Sa o stapanesti sanatos, drumuri bune si fara incidente !
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Multumesc frumos, asemenea si tie!
    Atasez o poza cum arata cu folia neagra lucioasa imitatie de piele.

    Consola.jpg

    As dori sa schimb nuca cu o varianta mai frumoasa. Dar nu stiu ce modificari implica acest lucru. Daca ma poate ajuta cineva cu informatii ... cu se procedeaza ptr. a monta (NU ARTIZANAL) o nuca de acest fel

    [​IMG]
     

    Fișiere atașate:

    • Consola.jpg
      Consola.jpg
      Mărime fișier:
      285,2 KB
      Vizualizări:
      86
  6. CelMaiBun 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2017
    Mesaje:
    5
    Locație:
    bucuresti
    Ce consum mediu ai ?
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    6,2 este consumul mediu de cand e masina mea.
    5,4 la condus normal mixt (oras+afara pe judetene)
    in oras e f. relativ, ptr. ca de multe ori opresc motorul inainte de a ajunge la temperatura optima de lucru fiindca parcurg distante f. scurte 2-5 km.
     
  8. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi am montat noi le cauciucuri NEXEN. Am facut o tura cu ele sa vad cum se comporta pe masina. Am simtit o aderenta mai buna. Dupa cca. 5 km. mi s-a aprins becul care indica probleme la presiunea din anvelope. Uitasem sa resetez valorile dupa montarea noilor roti. Nu sunt obisnut cu aceasta functie.
    Pentru cine e interesat de aceste cauciucuri toate 4 au fost 773 lei. In opinia mea un pret super.

    Tip cauciuc.jpg Banda de rulare.jpg
     
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi am gasit timpul necesar ptr. a inlocui distributia. Pe langa kit-ul complet de distributia a trebuit sa inlocuiesc rola de la intinzatorul de transmisie plus am inlocuit si cureaua de transmisie chiar daca nu ar fi fost necesar. Totul a decurs OK si a durat cam 4 ore. Kit-ul DAYCO mi s-a parut mult mai OK decat ce am gasit pe masina montat de fabrica (editie ptr. Germania). Spun asta ptr. ca pe masina cele 3 role au fost INA (taoate uzate), intinzatorul GATES (mai mergea 100.000km.), pompa apa VW (nu curge dar are nitel joc), curea DAYCO (care mai ducea 50.000 linistit). In opinia mea trebuiau ca toate sa fie de origine VW, dar ... cum nimic nu mai este ce a fost candva acceptam obligati situatia.
    Atasez cateva poze ptr. cei interesati:
     

    Fișiere atașate:

  10. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Azi am observat din pura intamplare ca la acest motor CAYC 1,6 pompa de ulei este actionata printr-o curea dintata. Mai exact avand codul 03L115264A . Detaliile le-am gasit aici: http://ro.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2013/663/R/1/115/115005.
    Nu am gasit informatii despre modul in care se inlocuieste, daca este intr-un mediu uscat sau cu ulei, are vre-un intizator, la cat timp sau nr. de km. se inlocuieste etc.
    Daca cineva are cunostinta de ea si se nevoile ei, astept informatii.
    Multumesc anticipat!
     
  11. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.129
    The pump is driven by the crankshaft via a separate, maintenance-free toothed belt without tensioner.
    The oil pump draws the oil out of the oil sump and pumps it into the oil circuit.
     
  12. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Multumesc frumos T. Carmen.
    M-am gandit ca producatorul va spune ca e fara intretinere (nu am gasit nimic despre ea oficial), dar sa fim seriosi. Daca cureaua de la distributie e cu intretinere cum poate fi o curea cu aceleasi caracteristici fara intretinere? Intreb si eu.
    Mai mult stim f. bine ca daca aceasta curea se rupe in timpul functionarii, daunele provocate sunt majore de obicei.
    O curea costa undeva la 100 lei, o pompa de ulei la vreo 250 lei si un tub de silicon ptr. a etansa baia la montare (din cate am inteles nu este garnitura) 35 lei. Pentru 385 lei la cei 220.000 cat va avea motorul la intervalul de service urmator le voi inlocui cu siguranta.
     
    Andulescku apreciază asta.
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    O observatie, la masina personala acum cand vremea s-a racit. Motorul se incalzezte greu. Are nevoie la 0 grade de circa 8-10 km. parcusi in oras sa inceapa sa bage caldura. Oare la -20 cat timp o sa-i ia? Asta daca circul in D, daca o pun pe S incalzirea se produce ceva mai repede. E normal tinand cont ca in D motorul e tinut in turatii f. scazute. Consider f. necesar un incalzitor auxiliar (WEBASTO) chiar daca motorul de 1,6 e considerat mic. Probabil daca pana la vara voi constata ca aceasta masina merita tinuta, o sa instalez un astfel de sistem SH. E destul de complicat, dar avantajele sunt pe masura.
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.129
    Daca motorul de 1.6 e considerat mic, in carcasa climatronicului ar trebui sa existe o rezistenta PTC.
    Verifica.
    Sa ai idee:
    https://www.drive2.ru/l/2445666/
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Daca este o rezistenta ptr. cresterea mai rapida a temperaturii in radiatorul de habitaclu nu am stiut de existenta ei. Dar banuiesc ca ar trebui sa o dea ca defecta la o diagnoza iar eu nu am nici un fel de erori pe masina, cel putin deocamdata ;)
    Multumesc frumos oricum, o sa ma interesez de ea.
     
  16. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.129
    Lucrurile nu stau asa cum banuiesti,
     
  17. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Am verificat si intr-adevar e functional acest PTC (incalzire auxiliara electrica). Probabil nu dadusem la maxim (CALD) reglajul de temperatura al aerului conditionat si de asta nu a intrat in functiune data trecuta.
    Multumesc frumos T. Carmen.
     
  19. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Ei, ei ... ce banuiam eu ca se poate intampla cu o curea care antreneaza pompa de ulei la motoarele de 1,6 CAYC cica aceasta vezi doamne nu necesita intretinere/inlocuire, uite ca la altcineva s-a intamplat: https://vwforum.ro/topic/60464-16-diesel-cr-pe-octavia-2/?page=48

    [​IMG]

    *Constat cu stupoare ca producatorul nu doreste altceva decat sa ni se strice masinile dupa ce ies din garantie. Oare ce vor face dupa ce o sa se convinga toata lumea ca nu merita sa le mai achizitioneze produsele. Nu degeaba piata auto din Europa se uita din ce in ce mai mult la japoneze.
    RUSINIIICAA!
     
    efa982 și Sabau apreciază asta.
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Ieri am facut un test la injectoare si am constatat ca injectorul 4 necesita inlocuire in viitorul apropiat.
    Valorile medii la temperatura de lucru a motorului 90C in relanti:
    injectorul 1: +0,15
    injectorul 2: -0,45
    injectorul 3: -0,52
    injectorul 4: +0,81
    Totodata am verficat si cat de imbacsit este filtrul de particule si ptr. ca e doar 22% am zis ca mai sufera amanare o eventuala regenerare. Desi functionarea defectuoasa a injectorului 4 combinata cu un rulaj preponderent in oras poate grabi radical infundarea filtrului de particule, murdarirea EGR-ului si a clapetei de acceleratie.
    20171127_160401[1].jpg
     

Distribuie pagina asta