1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 2 4x4 vibratii suspecte

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de Andy Skoda, 5 Mar 2015.

  1. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Dragi colegi, cu oarecare intarziere va anunt rezolvarea problemei, respectiv astazi dupa schimbarea si flansei spate de la cardan zgomotele au disparut total (asta dupa ce am schimbat si flansa intermediara iar zgomotul nu disparuse decat partial).
    Nu vreau insa decat sa va avertizez si cu personalul din ''reprezentante'' unde ei sunt atotstiutori si atotcunoscatori nevrand sa-si aplece urechea si spre un simplu client. Abia dupa multe discutii plimbari si reprogramari pentru constatari si-au indreptat atentia si spre solutia propusa de mine.
    Multumesc colegilor de sfaturi, va doresc drumuri bune....cu Skoda!
     
    doru_nicola233 și Valypasare apreciază asta.
  2. gti_mars

    gti_mars 6th Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Mesaje:
    174
    Locație:
    Bucuresti
    Salut !
    Ieri am aflat ca i s-a intamplat si unui prieten aceeasi problema . Acum merge cu siguranta scoasa si doar cu 2x4 .
    De unde ai cumparat flansa si cat a costat ? Include si rulmentul de la cardan ?
    Sper sa nu-mi vina si mie sorocul ! :anbet:

    Drumuri bune !
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Apr 2015
  3. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    Bine ca ai rezolvat.Felicitari,cit ai bugetat?!
     
  4. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Salutare dragi colegi,
    Im cer scuze ca raspunsul meu vine asa tarziu la intrebarile voastre, asa ca o sa fiu pe scurt: flansele pe cardan sunt 3, una in fata una central si una in spate (cea din spate vine si cu rulment ). Pretul il stiu doar pentru flanta central aprox 1400lei si flansa spate 1600 lei deoarece pe astea le-a schimbat. Total cu manopera in jurul la 36oolei, reducere de la service 40%, deci undeva la 2000 lei m-a dus toata tarasenia.
    De altfel de cand am schimbat-o pe cea din spate nu am mai avut problem!

    ---------- Post added at 11:46 AM ---------- Previous post was at 11:42 AM ----------

    Altfel parerea mea daca intampinati astfel de probleme este sa inlocuiti doar flansa spate, doarece intermediara nu pune atatea probleme. Am uitat sa precizez, piesele achizitionate au fost originale, din spusele lor mai sunt fabricanti de astfel de piese cu preturi cu 30-40% mai mici, dar pentru "ei nu prezentau garantie" :)
     
  5. Cleo88 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2014
    Mesaje:
    2
    Locație:
    Oravita
    Buna seara colegi. Am si eu o Skoda O2, 4x4, 2006, 1.9 BXE, cu o problema asemenatoare ... la 120-140 se aude un uruit pe spate, doar cand motorul este in sarcina, daca scot pe liber, uruitul dispare .. iar dupa 10-15 minute de mers dispare sunetul de tot si merge normal. O idee despre ce ar putea fii ? Precizez ca am schimbat uleiul la Haldex acum 3 luni cu kit original cumparat din Germania
     
  6. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Salut Cleo88.
    Din pacate simptomele pe care le da masina ta nu prea coincid cu problema avuta de mine, totusi ca sa-ti faci o idee iti recomanda sa mergi la un service de incredere si sa-ti anuleze transmisia spate pentru teste. Daca zgomotul dispare macar sti de unde sa te apuci!
     
  7. cbucura 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Praga
    Salutare dragi colegi!

    Am si eu o problema asemanatoare, la o octavia scout 2008, motor bmm, cel putin asa cred.
    Masina merge foarte ok, dar in momentul in care accelerez brusc sau in jurul la 2000rpm am aceeasi trepidatie/vibratie. Nu am stat in spate sa vad cum se simte, insa de la volan trepidatia (cau un huruit mai degraba) se simte in dreptul cotierei...
    Inteleg ca nu e neaparat de la cardan ci de la flansa de legatura?
    Multumesc anticipat!
    catalin
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.710
    Locație:
    Brasov
    Stimabililor , toate masinile 4x4 au aceste probleme , dupa un numar de km ( daca au fost corect exploatate ) sau chiar mai repede , daca s-a abuzat de tractiunea integrala . In general , orice sistem de 4x4 permanent pica intre 150.000 si 200.000 km . No , acum avem urmatoarele situatii :
    - daca masina este un 4x4 cu diferential central clasic ( lucru rar in zilele noastre ) problemele apar dinspe cutia de transfer cu diferential spre cele doua punti. De obicei avem aici 3 articulatii in doua directii , si un rulment intermediar catre puntea spate . Oricare dintre acestea au joc , se traduce in vibratii
    - daca masina are un 4x4 cu vascocuplaj , lucrurile se schimba putin din cauza solutiei constructive , insa problemele apar mai frecvent dincolo de respectivul cuplaj , spre puntea spate .
    Cardanele lungi ( cele de pe spate ) au o asa numita "culisanta" care este responsabila de permiterea cursei suspensiei spate sa lucreze cum trebuie , fara a fi limitata de o lungime stricta a cardanului . Acea culisanta este de multe ori responsabila pentru vibratiile aparute in sarcina. Desemenea , este nevoie de un rulment intermediar , prins intr-o flansa de cauciuc , care are rolul de a centra cardanul lung undeva pe la mijloc , aproape de culisanta mai sus pomenita . Fiind un cauciuc expus intemperiilor , acesta isi pierde elasticitatea dupa un numar de ani si asta se traduce iarasi in vobratii .
    Indiferent de marca masinii si tipul de transmisie integrala , cand si-au trait traiul , aceste masini sunt gauri negre , fiind atat de scumpa servisarea incat multi aleg sa renunte la puntea spate ca fiind tractoare si sa o decupleze dand jos cardanul . Preturile pomenite de un coleg mai sus , adunate , fac cat o alta masina functionala . Acest lucru este de neconceput si este o jignire adusa de producator utilizatorului unei astfel de masini .
    Am avut in trecut si detin si in prezent masina 4x4 , am servisat diverse tipuri constructive si va pot spune ca solutiile nu sunt gandite pentru fiabilitate , iar o masina cu 4x4 permanent peste 200.000 km , este o masina careia i se va dubla valoarea din servisari in maxim unul sau doi ani .
    Mai este de mentionat faptul ca diagnosticarea corecta a sursei de vibratii este foarte grea si in general , cand iti pica , de exemplu , flansa , in cateva mii iti pica si articulatiile ( crucile ) , si culisanta , si grupul diferential spate . De aceea , rezolvarea partiala nu inseamna si linistea posesorului , pentru ca numarul de km isi spune cuvantul si toate pica cam in acelasi interval de km . In mod normal, cand apar astfel de vibratii , este o suma de jocuri aparute ca urmarea a imbatranirii subansamblelor si este necesara schimbarea integrala . De obicei este atat de costisitor incat nu merita si mai bine vindeti masina unuia care nu se pricepe . Nu sunt adeptul tepelor , dar un cumparator inteligent si informat nu musca asa ceva ...doar intermediarii ..iar acestia oricum doresc sa tepuiasca pe altcineva .
     
    Ultima editare: 4 Dec 2015
  9. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Salut,
    Recomandarea mea pentru toti cei care au astfel de problema este sa incerce sa mearga cu masina avand tractiunea spate suspendata, astfel poti sa-ti dai seama daca ai probleme cu flansele sau mai grav cu cardanul (doamne fereste). Cuplajul din spate (imi pare rau ca nu am facut o poza sa o atasez) este de fapt un rulment incadrat intr-un cauciuc destul de dur si rigid peste care este asezat o platbanda metalica de sustinere. Cauciucul fiind foarte dur ajunge sa imbatraneasca si se crapa la imbinari, fie cu flansa fie cu rulmentul (la mine era la ambele). Pana nu se demonteaza nu prea poti sa-ti dai seama de situatie, sau un ochi bun de mecanic priceput care s-a mai confruntat cu problema va sti.
    In ceea ce priveste fiabilitatea 4x4 depinde ce iti doresti de la masina, cred ca orice masina model dupa 2005 este o gaura neagra in portofel indifferent de marca, iar piesele sunt facute sa fie scumpe (Volant,ambreaj, cardan, flanse etc.). O masina 4x4 clar si logic este mai scumpa la intretinere decat una normala dar ofera si satisfactie (cel putin mie). Eu unul ma declar satisfacut de ceea ce-mi ofera si sincer nu as schimba-o pe un model asemanator dar fara tractiune integrala....acum ma rog fiecare cu pasaricile lui (eu am un stol :)
     
  10. cbucura 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Praga
    Salutare,

    Multumesc pt raspuns. Sincer habar n'am care siguranta trebuie scoasa sa dezactivez tractiunea spate, am rascolit putin prin forum dar inca n'am gasit. Sincer nici cat de sanatos pt haldex e sa il decuplez.

    O sa trag o fuga azi la un service (sper sa ma inteleg cu ei) sa arunce un ochi sa vedem ce si cum.

    Si da, de acord cu voi, 4x4 ca si intreitnere e clar mai scumpa decat cea normala. Eu inca nu am prins nici o iarna cu ea, in schimb am prins niste rampe cu pietris, si da, nu se compara catusi de putin cu 2x4.

    In fine, ramane sa va zic rezultatul de la service.

    Bafta,
    c
     
  11. piolet 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2013
    Mesaje:
    24
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,
    Si eu am o Skoda 4x4 Elegance. Pana acum nu a facut asa ceva, slava Domnului.
    Dar, am avut pana de curand un Tiguan (2011) la serviciu care a facut la fel. Mai grav este ca au "cazut" flansele pe la 80.000 Km. Colac peste pupaza, cam in acelasi timp, au cazut si vreo doua injectoare. Ca tacamul sa fie complet, a fost necesara si o segmentare. Dupa vreo 500 Km, a "murit" pur si simplu. A venit platforma sa o ia si de atunci nu mai stim nimica de ea. Deh, zici sa-ti iei masina de aproximativ 28.000 Eur. Tind sa-i dau dreptate lui JurasikMan.
     
  12. cbucura 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Praga
    salut, merci de raspuns. a mea are aproape 150k, si nu da vreun semn de oboseala. am venit acum 2 luni cu ea in tara si nici o treaba pe drum.
    in fine, sper sa fie ok.
     
  13. cbucura 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Praga
    gata, luat masina de la service.
    au zis baietii ca au verificat cardanul, nu are nimic, nu e nimic in neregula.
    poate au uns ceva pe acolo, poate au strans vreun surub, habar n'am, insa parca nu mai e nici un huruit.

    eu au zis ca e ceva din portbagaj care zdranganea si cauciucurile de iarna. tind sa cred ca nici una nici alta nu's motivul, insa macar masina merge in regula :)

    va salut,
    c
     
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.492
    Locație:
    Bucharest
    F.tare rezolvarea!Deci si la altii se poate:D
     
  15. cbucura 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Praga
    da daaaa! iti dai seama ca ma bucur mult.

    oricum, maine ma duc sa imi montez tempomat/cruise, am gasit maneta originala cu 2,000czk si ma duc sa mi'o monteze. cu ocazia asta testez un pic si mersul :)
    c
     
  16. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Bun ai scapat usor ;)
     
  17. cbucura 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2015
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Praga
  18. dorin4x4 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2016
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Oradea
    Are cineva codurile originale de la cele 3 flanse de la cardan ?
     
  19. virus100b 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2012
    Mesaje:
    2
    doru_nicola233 apreciază asta.
  20. doru_nicola233 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2017
    Mesaje:
    3
    Buna tuturor, foarte util topicul, discutiile deschise.
    Am si eu o problema identica cu cea descrisa de Andy Skoda, vibratie in caroserie in plaja de turatii 2200-2500, in sarcina, in treptele 3-6.
    Saptamana asta am fost la Brady, la Avia, la un alt service multimarca, nicio rezolvare.
    Ieri, in urma discutilor cu un coleg de serviciu, mai tehnic decat mine, am incercat sa "pisc"putin ambreiajul in timp ce ruleaza undeva la 2300-2400rot. iar vibratia a disparut, imediat ce eliberez ambreiajul revine aceeasi vibratie.
    Ce parere aveti, este volantul, ambreiajul sau sa schimb flansele+intermediarul, ca si Andy Skoda?
    Pe mine ma surprinde lipsa de preocupare a serviceurilor, parca ar lucra pro bono!
    Am uitat sa precizez, sunt proaspat proprietar de octavia 4x4 1.9tdi 77kw motor BXE, pana acum am avut numai o octavia hach, tractiune fata.
    Daca aveti sugestii, le astept, multumesc anticipat
     

Distribuie pagina asta