1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 2 4x4 vibratii suspecte

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de Andy Skoda, 5 Mar 2015.

  1. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Stimati colegi iubitori de Skoda,
    de curand mi-am achizitionat o Skoda Octavia 2, cod motor BXE, 105CP, 4x4, precizez second hand, model 2007. mi-am dorit aceasta masina si sunt f. incanta de multe aspect. Am insa o problema : in zona de turatie 2200-2500 rpm, la viteza mai mare de 70km/h si cand masina are oarecare incarcatura (minim 2 persoane pe bancheta spate), incepe o trepidatie si o vibratie care se simte in toata caroseria masinii. Dupa ce treci de 2500rpm, vibratia si orice zgomot inceteaza, masina urca foarte bine in turatii, nu se simte nimic, atinge 4-5000 ture fara probleme. Am mers la service, mi s-au verificat scuturile, prinderile, esapamentul, si tot ce ar putea sa nu fie prins de caroserie, mi-a reechilibrat toate rotile, pus in proba problema persista. reprezentantul service-ului imi recomanda sa incerc schimbarea cardanului, insa eu nu sunt convins ca aceasta ar fi problema (cum adica bate cardanul doar la 2400 rpm :( ???). Zgomotul si vibratia care se simt se aseamana cu vibratia pe care o face o toba sport care bate pe caroseria masinii.
    mai sunt si alti colegi care au intalnit aceeasi problema?
    Multumesc.
     
  2. piolet 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2013
    Mesaje:
    24
    Locație:
    Bucuresti
    La mine a fost de la scutul metalic. Acolo sunt suruburi cu lungimi diferite si, bineinteles ca un mecanic "priceput" le-a inversat putin. Precizez ca zgomotul aparea la orice turatie, pe drum denivelat sau piatra cubica. Daca este de la cardan, este destul de grav. Nu stiu daca se pate demonta, sa fie facuta o proba fara el.
     
  3. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    La service au strans toate suruburile pe dedesubt, si au fost verificate chiar de 2 ori (am dus masina de 2 ori pt verificari-o) data in prezenta mea, nu ca as fi eu cine stie ce mecanic priceput :)
    Am auzit ca s-ar putea sa mearga si cardanul demontat si probat fara, dar am incercat spre exemplu cand imi vibreaza tare sa calc ambreajul si dispare; deasemenea daca nu turez masina fortat, adica o iau usurel nu se mai simte acelasi discomfort, tot nu inteleg insa de ce ar vibra cardanul doar in plaja de turatii 2200-2500rpm :(
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Posibil volant pe duca , sau roata care bate. Stiu ca le-ai echilibrat , dar echilibrarea poate fi 0 - 0 si roata sa bata daca ai janta stramba sau anvelopa deformata .
     
  5. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    am un set de jante si de vara, o sa incerc si sfatul tau :), insa tot sunt incurcat... ce are in plaja de turatii 2200-2500 rpm?
     
    Ultima editare: 6 Mar 2015
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Chestia cu plaja de turatie la care se simt vibratii este relativa . De exemplu , daca te deplasezi cu 100km / h la 2500 rotatii si ai vibratii , dar daca apesi ambreiajul ( si ramane viteza ) dar dispar vibratiile , inseamna ca nu este de la roti . Deasemenea , poti elimina din ecuatie si cardanul spate , care , oricum este angrenat de rotile spate care se invart datorita vitezei de deplasare . Cateodata , la un anumit cuplu , apar unele dezechilibre ale unor angrenaje in miscare. Este foarte greu sa descoperi exact care este vina , trebuie eliminate manifestarile pe rand .
    Eu as miza in cazul tau pe volant , in special daca nu s-a intervenit asupra lui .
     
  7. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Saptamana viitoare spre sfarsit am reusit sa-i fac o programare la reprezentanta, sper ca ei sa ma lamureasca macar partial .Sper ca se rezolva problema, oricum sunt in continuare deschis la discutii ....iar daca voi gasi o solutie cu siguranta o voi pune si aici pe forum.
    Multumesc
     
  8. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    Citi km are masina?! Da, poate fi si de la cardan.
     
  9. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    masina are 206 000 km, toti cu carte service! ai intalnit ceva asemanator rayn?
     
  10. gti_mars

    gti_mars 6th Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Mesaje:
    174
    Locație:
    Bucuresti
    Salut si bine ai venit !
    Poti sa iti prezinti masina si in topicul "Masina mea" , plus poze .
    Rayn chiar sunt curios si eu daca ai intalnit asa ceva la Skoda 4x4 ! Nu BMW-uri sau alte masini cu tractiune spate , de liniute .
    De unde ai cumparat masina , e cumva albastra ? In cartea de service scrie ceva de reparatie motor ?
    Daca intrebai mai inainte , eu sincer iti spuneam sa fugi de motor cod BXE . Cauta "Motor BXE crapat" si o sa afli mai multe amanunte . Nu vreau sa te sperii , tu poate esti mai norocos Doamne ajuta !
    Colegul Lucian e ultimul patit si are toate detaliile pe forum , cu poze .
    Am deviat de la subiect , dar vibratia caroseriei o sa ti se para mic copil pe langa problematicul BXE .
     
  11. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Multumesc de introducere gti mars :)....adevarul e ca m-am ferit de motorul de 2000cm si am dat peste cel de 1.9 BXE, in cartea de service nu apare nimic lucrat la motor, iar toate reviziile sunt facute la skoda sau la partenerii agreati. Culoarea e intr-adevar albastra ( stiu ce-o sa zici dar nu e de petrom), iar ce m-a convins sa o iau a fost faptul ca am un coleg cu aceeasi motorizare, de la acelasi vanzator si care nu a avut nici o problema (cel putin pana acum in 40-50000 km) si in afara de asta fiind 4x4 era o dorinta a mea mai veche. Am trecut insa peste toate temerile mi-am luat inima in dinti si am devenit astel posesorul masinii (de care sunt foarte multumit si incantat mai putin problema mai sus mentionata). Si acum pt ca am fost off topic ( rog moderatotii sa ma ierte) nu pot decat sa caut in stanga si in dreapta, pentru ca recomandarea celor de la service a fost citez " ar fi bine sa avem una identica buna langa noi, sa luam piesele si sa le testam pe fiecare sa vedem ce are" , dar doamne iarta-ma de unde sa fac rost de alta si buna si de proba ???
     
  12. gti_mars

    gti_mars 6th Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Mesaje:
    174
    Locație:
    Bucuresti
    Salut !
    Cumva vanzatorul este Eurial sau Weltauto ? Ei au in leasing operational flota Petrom ....
    Cu recomandarea celor de la service " ar fi bine sa avem una identica buna langa noi " sunt de acord sau nu ( ei nu au mai avut in service Skoda 4x4 ??? ) , dar cu schimbul de piese intre masini ..... e service din coltul strazii !!! Mai bine ii ocolesti .
    Eu am 2 bune , daca esti din Bucuresti poate vorbim si vedem unde este buba ta . Puneti la profil orasul de unde esti si vedem cum te putem ajuta .
     
  13. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Mersi de intentie chiar apreciez, ca sa nu fac reclama de nici un fel o sa-ti raspund cu DA si atat la prima parte, iar ca o completare iti spun ca pana acum nu am fost la reprezentanta skoda pt ca stiu ce meseriasi sunt unii dintre ei, am preferat sa merg la un service (omologat) unde am eu incredere, si totusi ca sa ma conving intr-un fel o sa merg sa-i fac o diagnoza si la reprezentanta . Am deschis insa acest topic sa vad daca s-au mai lovit si alti colegi de aceata problema, iar daca nu si sunt singurul de pana acum sper sa ajung la rezolvarea ei.
    PS: tocmai pentru ca a avut service-ul la reprezentanta cineva mi-a recomandat chiar azi sa-i schimb uleiul de haldex (in carte scrie ca a fost schimbat la 175000 si chiar se vad urme de mastic pe suruburile de la grup) ar putea avea effect....o sa incerc
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Nu ar trebui sa influenteze uleiul din Haldex. Cel mult , o slabire a rulmentului intermediar al cardanului . Intradevar , se mai descentreaza si cardanul si poti avea manifestari , insa trebuie sa gandesti logic. Daca iti face asa in orice treapta de viteza , la o anumita turatie , este logic sa excluzi cardanul. Explicatia este ca , desi motorul are o anumita turatie , cardanul are o alta , din cauza ca ai alta treapta de viteza . Turatia motorului trece prin cutie ( ca sa ma exprim plastic ) si imprima o turatie diferita cardanului in functie de treapta de viteza in care te gasesti. Deci , 2500 turatii la motor , nu inseamna aceeasi turatie a cardanului . Aceasta se modifica de cate ori schimbi treapta de viteza. De aici , nepotrivirea.
     
  15. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Ma gandesc totusi la orice posibilitate sau ma rog iau in calcul. Cert e ca vibratia nu se simte asa puternic decat in treptele superioare sau daca sa zicem folosesc o treapta de viteza neadecvata, respective merg subturat, adica daca la 100km/h merg cu a 6-a si o tin in plaja respectiva de turatie 2200-2500 rpm si accelerez normal zgomotul este deranjant, daca accelerez usor abia se simte....si asa in orice treapta de viteza, de aici totala mea nedumerire....
     
  16. piolet 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2013
    Mesaje:
    24
    Locație:
    Bucuresti
    Masina precedenta a mea (un Opel Astra H Caravan) facea aproximativ la fel. Am cautat de mi-a venit rau, ca pana la urma sa fie de la un injector....
     
  17. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Salut,
    Dupa cum va anuntam in mesajele anterioare, ieri am fost la testare la reprezentanta, dar mai repede cred ca a fost testarea reprezentantei decat a masinii, adica rezultatul obtinut a fost reprogramarea (adica nu au reusit in 3 ore sa gaseasca nimic si au nevoie de 1 zi intreaga sau poate 2), reprogramare peste 1 saptamana, asa ca mai asteptam .
     
  18. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    sal

    Flansa de cardan are rol de preluare a vibratiilor,este cam acelasi principiu ca la flansa de vibrochen -http://vwforum.auto-bild.ro/topic/83910-vibratii-intre-2000-2500-turatii-la-20-tdi-4motion-b6-variant-serie-2007/ citeste si aici poate o rezolvi. Am intilnit la renault scenic rx4 ,VW tuareg ,Q7,Nisan Xtrail.In general dupa 150-170k necesita servisare
     
  19. Andy Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2015
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Ploiesti
    Multumesc rayn, din ce am citit sunt asemanari in ceea ce priveste problemele prezentate in topical mentionat de tine,o sa le propun celor de la reprezentanta chestia asta, eventual cu scoaterea sigurantei si testarea masinii fara tractiune spate, si verificarea falansei respective.
     
  20. Lerian 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2015
    Mesaje:
    14
    Și eu am o vibrație mai dubioasă și foarte enervantă între 1000-1500rpm.. mai accentuată când e cald motorul (BXE). Încă nu mi-am dat seama de la ce e dar merg mâine la service poate i-o da de cap (ultima dată n-au reușit). Cert e că la mine ambreiajul ține destul de sus, deci mă gândesc că ar putea fi ceva și de acolo (volantă) care să cauzeze așa vibrații.
     

Distribuie pagina asta