1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Octavia 1.9 TDI B-987-PRA

Discuție în 'Skoda mea' creată de pop_radu5, 1 Ian 2017.

  1. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Va salut si va prezint Skoda mea din 2006 cu 232.000 km reali cu ceva mici modificari aduse dea lungul timpului. Motor 1.9 TDI 105 CP, masina este din prima zi la mine si pot spune ca sunt foarte multumit de ea. In urma cu 3 ani am trecut la o cutie de viteze cu 6 trepte, in urma distrugerii a cutiei originale. In urma cu 2 ani am trecut la frane si suspensii de RS, interiorul a fost si el inlocuit tot cu unul de RS.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  2. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Atasez si poze cu interiorul la care am abut si fetele de usi si cotiera din piele

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  3. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Faina masina. Multi km in continuare fara probleme.
    Intrebari: ce modificari/costuri a implicat schimbarea cutiei 5 trepte cu una cu 6 trepte? Ce cod motor ai?
     
  4. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Salut. Ca sa treci la 6 trepte ai nevoie de cutie, electromotor, planetare, kitt complet ambreaj, timonerie, suport cutie, aerisitor al conductei de lichid de frana ce actioneaza rulmentul de presiune. Pe masina am 1.9 tdi cod BJB. Masina are acu 232.000 km si intra in schimbare de tacheti si axxa cu came plus restu piselor adiacente si distributie cu revizia se ulei
     
  5. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Gata o lucrare serioasa. Schimbat tachetii, axa cu came, cuzinetii axei si suruburile ce tin axa cu came deoarece este un risc sa se rupa la strangere. Masina mea a avut o buba mica din fabricare si de aici au aparut probleme cu tachetii, semiaxele ce apasa pe injectoare, un dop ce tine presiune si unge semiaxele si axa principala cu ulei era prea larg si pierdeam presiunea de ulei. Acu masina functioneaza foarte bine si motorul a devenit mai silentios.
     
  6. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Axa cu came avea lobii ciupiti? Cat a costat toata lucrarea?
     
  7. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Salut Efa. Axa se ascutise si avea semne de uzura. Am ales sa montez o axa mai buna dar nu originala, am cheltuit undeva la 3000 si ceva de lei, atentie mare cand desfaci semiaxele de la injectoare. Au niste dopuri de metal, mie mi-a sarit unu de acolo si am stricat un set de cuzineti. Si a trebuit sa o iau de la capat cu demontat, montat si tot asa. Tachetii erau aproape dusi. Cei de pe capete se strica, uleiul ajunge mai greu la ei. Poti monta si o axa de 600 lei, alegerea este a fiecaruia. Dar eu am preferat sa schimb mai multe si sa fiu sigur ca nu mai umblu 10 ani de acu incolo.
     
  8. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Te-am intrebat ca si eu am de gand ca sa desfac sa vad cum arata tachetii si axa cu came pentru ca la motorul meu cod BXE sunt multe probleme cu lubrifierea din capetele axei.
     
  9. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Motorul meu deja era foarte zgomotos, eu am BJB. Si sa stii ca deja masina nu mai tragea si motoru avea un zgomot metalic. Am bagat un ulei ieftin pentru curatare si aseara i-am bagat Mobil si parca se aude si mai frumos motoru. nu am apucat sa plec la plimbare cu ea, sper sa am ceva timp liber si sa o scot la un drum lung, ca sigur se va modifica si consumu, ca nici injectoarele nu erau reglate, acu am reglat si injectoarele si abia astept sa ii aflu consumu. eu sunt foarte mutumit de masina. spor si asteptam vesti :D
     
  10. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Ce ulei Mobil ai bagat? Ca astia au doar Mobil super 3000 xe 5w30 cu norma vw505.01. Cred ca ar merge mai bine un ulei 5w40/vw505.01 la motorul tau.
     
  11. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Eu folosesc de la 0 km Mobile super 3000 cu 5w30 si sunt super multumit. Imi consuma maxim 500 gr la 10.000 km. Si masina se comporta bine cu el. Nu as vrea sa ii dau ceva mai gros atata timp cat nu il papa. Merci de sfat.
     
  12. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    236
    Locație:
    bucharest
    Daca tot vrei sa folosesti Mobil si sa fie 5w30 iti recomand Mobil 1 Esp Formula care este net superior uleiului Mobil super 3000 xe...are norma VW 507.00 care include si VW 505.01 (scrie si pe bidonul de ulei asta). Diferenta de pret este nesemnificativa, adica 4 L costa 120 ron si, probabil, o sa ti scada si consumul de ulei.
     
    Ultima editare: 19 Ian 2017
  13. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    212
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    Sunt de aceeasi parere.
     
  14. pop_radu5

    pop_radu5 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2015
    Mesaje:
    11
    Locație:
    Bucuresti
    Am inteles. Esp formula bag in Fabia 1.4 16v. Si sunt multumit. Cand ii fac schimbul peste 1000 km o sa iau Esp formula. Multumesc de sfat. Eu sunt multumit de Mobil. La Peugeot Boxer am trecut pe Mobil pentru ca imi fluiera turbina de la uleiul lor Total. Schimbul facut la 10.000 km este ok pentru drumurile noastre si motorina ce o avem la pompa.
     

Distribuie pagina asta