1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Kodiaq Motorizare TSI

Discuție în 'Skoda Kodiaq' creată de Dragos383, 24 Apr 2017.

  1. ted78 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2018
    Mesaje:
    1
    Salutare. Primul meu post pe acest forum, posesor de Kodiac 1.4 150 cp 4x4 dsg de aprox 7000km. Masina ok, silentioasa, comoda la condus , nu foarte greoaie fata de cat este cu consumuri in oras intre 8.5 si 14 in functie de trafic iar afara inte 7-9 in funtie de viteza. Per total multumit de ea iar discountul de 5% dat de dealer a fost ok, e a treia skoda luata de la ei. Cand am luat-o mi s-a parut un pic lenesa dar dupa 1000-1500km s-a schimbat in bine. Deocamdata cam atat, mai revin cu impresii, pacat ca au scos motorul asta imi placea, pe o octavia mai am un 1.4 de 125 cai.
     
  2. mihai05

    mihai05 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2012
    Mesaje:
    69
    Salut. O veste buna,se poate configura Kodiaq Tsi. Partea rea:( doar tractiunea față) și nu toată gama de culori care au fost pîna să blocheze configurația lor. Mă duc azi la Skoda sa văd dacă pot să-l comand cum îl doresc.
    Bafta tuturor
     
  3. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    15
    Salutare. @Claudiu Onisoru si eu tot varianta intermediara am ales-o la cauciucurile de iarna. Eu am pus Michelin alpin pilot 5, 235/55/18 pe care le-am gasit la vreo 630 lei bucata. Astazi am avut ocazia sa le testez pe zapada si sunt foarte incantat atat de comportamentul cauciucurilor cat si de al masinii. Din pacate nu am gasit jante la pret decent dar poate am mai mult noroc pentru la vara. Daca aveti ceva sugestii as aprecia.

    Oare voi ce ati hotarat cu primul schimb de ulei? Asteptati sa va avertizeze masina sau faceti mai repede?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Dec 2018
  4. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    285
    Locație:
    bucharest
    Daca iti pasa de masina schimba uleiul la 15k km sau un an. Daca nu...
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Motor turbo ...turbina aia se invarte la sute de mii de turatii , ai nevoie de ulei calitativ , nu de ulei oxidat. Maxim un an si maxim 9-10.000 km . Lasati prostiile cu " long life " daca va pasa de masina , mai ales la masini cu turbina . Sunt chestii de marketing . Nu exista ulei stabil in oxidare dincolo de un an calendaristic , dar daca faceti km multi se poate sa se deterioreze si mai repede. Uleiurile sintetice pastreaza caracteristicile relativ stabile mai mult timp decat cele minerale , dar cand incep sa-si piarda caracteristicile o fac brusc . din ulei se face mal .
     
  6. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    24
    Salut Adrian, nu am mai scris de mult aici, ma bucur ca ai gasit gume de iarna pe placul tau. Ai scapat ieftin, eu am dat iarna trecuta peste 800 de lei pe bucata (Pirelli Scorpion Winter 235/50/19 V XL) ca ursul meu e "Scout" si are jante pe 19 , si cand l-am primit in 2 februarie avea evident gume de vara. Distractia mare a fost ca era sfarsit de sezon si nimeni nu mai avea 4 bucati pe stoc. A trebuit sa le adun de la doua sau trei firme si evident asa nici livrarea nu a fost gratuita. Dar per total sunt foarte multumit de cum se comporta.
    Ca sa compensez putin faptul ca rotile pe 19 au talonul mai ingust, le-am umflat cu azot si asa se comporta mai elastic. Initial am vrut sa vand jentile pe 19 cu care Scout-ul vine in standard si sa imi iau jenti Trinity pe 18. Dar cand a sosit si am vazut cat de bine arata cu Crater-urile originale m-am razgandit. Si adevarul e ca pana acum, indiferent pe ce coclauri m-am catarat cu Ursul, nu am intalnit situatii in care sa ma afecteze negativ marimea jentilor.
    Legat de schimbul de ulei, si mie mi s-a parut aberanta indicatia computerului de bord care zicea ca ar trebui schimbat uleiul la vreo 28.000 de km, indiferent de cat de long-life este si cat de sintetic. Asa ca am hotarat ca daca cu vechea masina care era diesel faceam schimbul la fiecare 15.000 km si foloseam cel mai bun ulei de pe piata, la motorul asta, pentru ca e pe benzina, o sa fac schimbul la 20.000 km. Si pentru ca nu-mi placea cum suna motorul, am inceput sa sap dupa informatii pe net despre ce ulei ar ajuta cel mai mult. La un sortiment de ulei am citit niste recenzii atat de elogioase, ca am crezut ca au fost scrise la comanda... dar cum laudele veneau din surse foarte diferite, am zis ca ce ar fi sa-l incerc totusi, desi nu mai folosisem niciodata acel tip de ulei si mi se parea scump. Tinand cont de cat de "curat" e aerul pe la noi, am cerut sa-mi schimbe si filtrul de aer odata cu schimbul de ulei si m-am bucurat ca am facut-o cand am vazut cat era de imbacsit. Regret doar ca nu l-am schimbat si pe cel de habitaclu. Din fericire nu mai e mult pana in ianuarie cand voi intra la revizia de 30.000 km si o sa-l schimbe atunci.
    Revenind la ulei, nu imi venea sa cred dupa schimb ca motorul e acelasi ! De cand sunt eu n-am mai experimentat o astfel de schimbare in bine a functionarii motorului doar datorita unui schimb de ulei. Asa ca de acum inainte la fiecare 20.000 de km Ursul meu va primi o portie de sase litri de ulei Liqui Moly 0 W-30 Long Time.
    Weekend placut la toata lumea !
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Dec 2018
  7. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    29
    Salutare tuturor. Astazi se implinesc 5 luni si jumatate de cand mi-a venit masina si nu imi vine a crede ca deja am 20200 Km. Per total consumul masinii in acesti 20200 Km a fost de 8.8l/100km. 90% din timp merg in modul Sport. In celelalte moduri mi se pare masina lesinata. Oricum odata cu venirea frigului masina imi pare ca imi consuma mai mult. Din toate benzinele testate cel mai bun compromis putere/consum este OMV MaxxMotion 95. Undeva la 12500 Km m-am hotarat sa schimb si uleiul si din pacate am fost la un dealer care mi-a impus propriul ulei. Am mers pe norma VW 508.00 si s-a pus Mobil 1 ESP X2 0w20. Au intrat fix 5.7 litri si mai era putin pana la maxim. Am hotarat sa se puna 6 litri ca sa fie la maxim, iar in primii 1000 Km acei 0.3 litri au disparut iar gradatia jojei a ramas acolo unde anterior se bagase 5.7 litri. De atunci am facut 6000 Km si nu a mai mancat nici un gram de ulei. Cel putin nu in mod vizibil. Am fost inspirat si am schimbat si filtru de habitaclu, care la 12500 km arata destul de nasol. Asa ca, va recomand sa-l schimbati pe acesta din 10.000 in 10.000 Km. Odata cu acesta s-au schimbat si filtrele de ulei si de aer. Filtru de aer nu arata rau (asta nu insemna ca era curat), dar cel de habitaclu era destul de "afectat", mai ales ca Kodiaq-ul vine cu filtru de polen antialergen. Si eu vroiam sa pun Liqui Moly si oscilam intre LM TOPTEC 6200 - 0w20 norma VW 508.00 si LM Longtime 0w30 (VW 502.00). Oricum trebuie sa gasesc un dealer care imi accepta uleiul meu. Am schimbat si cauciucurile de vara cu unele Pirelli Winter scorpion 235/55 r 18. Am dat 700 RON bucata. Sunt destul de bune si inca consider ca cel mai bun compromis pt tara noastra sunt jantele de 18.
    Toate cele bune
     
  8. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    285
    Locație:
    bucharest
    Ciudat ulei ti-au pus...ma refer la vascozitatea de 0w20...pe selectorul de la Mobil 1, intradevar, apare la motorul tau 5,7 litri ulei si daca selectrezi interval extins (long drain) apare uleiul asta....insa ce ma pune pe ganduri este HTHS ul extrem de mic de doar 2.6. Uleiurile astea 0w20 veneau ca umplere din fabrica pe japoneze sau coreene (kia, hunday), iar VW lucra doar cu uleiuri cu HTHS minim 3.5.
     
  9. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    29
    Acest motor foloseste norma VW 508.00 atunci cand se merge pe un interval extins de servisare. Norma aceasta specifica doar ulei ow20 cu HTHS <2.9 dar mai mare de 2.5
    Deasemenea din fabrica, motoarele aceste vin cu Castrol LongLife IV 0w20. Se poate schimba norma si anume VW 502.00 dar se merge pe un interval de servisare fix.
     
  10. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    29
    Daca va duceti pe site-urile producatorilor de ulei consacrati gen Mobil1, Liqui Moly, Valvoline, Motul, Castrol, etc... o sa vedeti ca pentru un interval de servisare variabila aceasta motorizare primeste drept recomandare un ulei specific cu norma VW 508.00/509.00 cu vascozitate 0w20. Eu cred ca asta e o noua gaselnita VW pentru a reduce consumul si emisiile.
     
  11. BABAN NICOLAE 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2018
    Mesaje:
    1
    Locație:
    pitesti
    Salut! Doresc sa comand si eu o skoda kodiaq 2,0 tsi, 4x4, dsg. de unde o pot comanda?
     
  12. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Cand apare ceva motorizare 2.0 tsi,de la reprezentanta.
     
  13. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    24
    De la orice dealer (reprezentanta) Skoda, preferabil din Romania. Doar ca se pare ca mai trebuie sa astepti pana se termina omologarea pentru Romania dupa noul standard WLTP a noii variante de motorizare 2.0 TSI 190 CP cu filtru de particule BPF. (probabil undeva prin trimestrul II). Mai ai varianta cumpararii unui Kodiaq 2.0 TSI (cu motorizarea asta Kodiaq-ul se fabrica doar in configuratia 4x4, cu cutie automata DSG) second hand din vest, dar sunt cam scumpe...
     
  14. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    24
    M-am mai documentat: omologarea variantei noi 2.0 tsi 190 CP la Skoda nu e terminata inca in nici o tara europeana. Singura omologata e varianta de 272 CP de pe Superb.
    Kodiaq 2.0 tsi cu varianta veche de motor, 180 CP fara filtru de particule, se mai poate comanda doar in Ucraina, Republica Moldova si Rusia. Dar astea din cate stiu sunt asamblate undeva in Ucraina.
     
  15. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Apropo..cam pe unde s facute Skoditele..
     

    Fișiere atașate:

    efa982 apreciază asta.
  16. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    29
    2.0 TSI 4x4 190CP s-a omologat pe Skoda Octavia.
     
  17. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    29
    A venit si mult asteptatul termen si anume lansarea in Romania a posibilitatii de comandare a noului Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG 190CP. Acesta vine cu noutati si anume 10CP in plus, are un filtru de particule, motorul este mai optimizat decat generatia precedenta si este mai economic, cel putin pe hartie . Si asta luand in calcul noul starndard WLTP.
    Motorul are 190CP la 4200rpm, pastreaza acelasi cuplu de 320Nm (1500 rpm - 4100 rpm). Aici difera putin turatiile pana la care se pastreaza acest cuplu. Conform detaliile tehnice de la skoda versiunea de 5 locuri ar urma sa accelereze de la 0 - 100 Kmh in doar 7.5 sec, iar cosumul mediu dat de producator este de doar 6.9l/100km. In concluzie masina este mai sprintena cu o jumatate de secunda pana la 100Kmh, este mai economica cu 0.5 litri si are o viteza max mai mare decat generatia precedenta cu 5 kmh. In plus de acestea o noutate deloc de neglijat este faptul ca, cutia de viteze folosita este DQ381. La vechea masina aveam DQ500. DQ381 este o versiune de cutie mai mica decat DQ500 la propriu, mai usoara dar care cel putin stock duce doar 420NM, comparativ cu cei 600 NM a lui DQ500. Probabil nici nu trebuie mai mult pt cei doar 320Nm a masinii. Sper sa nu fie nevoie sa deschidem un topic separate pt aceasta motorizare ;)
     
    efa982 apreciază asta.
  18. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Va rog doar ca eventualele probleme tehnice sa le discutati in topic separat.Multumesc.
     
  19. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    15
    Salutare. Cei care ati ajuns la schimb de ulei rog spuneti-mi si mie cat v-a costat primul schimb. Multumesc!
     
  20. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    29
    Pe mine m-a costat aproape 1100 ron, fara inspectie. Doar schimb de ulei si filtre. Schimb ulei, filtru ulei, filtru polen, filtru de aer. Ulei am pus Mobil1 X2 0w-20 ( norma VW 508.00) si am avut nevoie de 5.7 litri. Evident ca am cumparat 6 litri iar pretul unui litru a fost de 91 ron. Service-ul unde am fost eu nu accepta uleiul adus de mine.Sugerez a se verifica acest aspect inainte de a merge la service, daca se doreste sa se puna in masina un ulei adus din afara acestuia.
     

Distribuie pagina asta