1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Kodiaq Motorizare TSI

Discuție în 'Skoda Kodiaq' creată de Dragos383, 24 Apr 2017.

  1. Dragos383 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2017
    Mesaje:
    2
    Salut,

    Odata cu punerea la stadiu de Test Drive a modelului Skoda Kodiaq, care, dupa parerea mea, este un SUV destul de fiabil, concluzie pe care am luat-o dupa ce am efectuat un test drive pe acest model, as dori sa aflu mai multe de la eventualii posesori de automobile in cazul in care acestia si-au primit vehiculele. Test drive-ul a fost efectuat pe un motor 2.0 TDI 150/190 CP, insa pe mine ma intereseaza modelul 1.4 TSI 150 CP, din pacate acesta nu este disponibil pentru drive test. As dori daca in viitor apar proprietari ai acestui model sa-mi lase si mie un scurt review al acestei motorizari deoarece mi se pare un motor capabil "pe stand" insa as dori sa stiu cum se descurca in realitate.
    Un al doilea point al acestui post este legat de cutia de viteze DSG, mentionez ca nu am detinut o masina cu cutie automata DSG, as dori sa-mi spuneti daca se merita achizitionarea modelului cu acest tip de cutie.

    Multumesc mult si va doresc o zi minunata!
     
    anutei ciprian apreciază asta.
  2. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.522
    Locație:
    Bucharest
    As fi curios de un consum real,interior,exterior.
     
  3. Dragos383 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2017
    Mesaje:
    2
    Revenind la subiect, micutzu666, imi pare rau ca nu am facut niste poze din interiorul masinii, pot sa-ti spun ca, materialele din interior sunt 80% din Skoda Superb, calitatea este satisfacatoare.
    Legat de consum, pot sa-ti spun ca la modelul condus de mine, 2.0 TDI 190 de cai era un consum de 12.2 mediu, nu stiu cum a fost folosita masina inainte sa o conduc eu, deci nu pot sa-ti dau un raspuns precis. La cea de 150 cai nu m-am uitat.
    Exteriorul este unul apropiat de Skoda Superb, forma masinii este bine gandita ca si aerodinamicitate, nu tinde sa fie "izbita" de curentul de aer cu care intra in contat in timpul rulajului, desi fiind un SUV, nu o sa simti cum te "opresti" la contactul cu aerul.
    Ca si manevrabilitate , se comporta foarte bine, raspunde bine la comenzi, pot sa-ti spun ca , DSG-ul isi face treaba minunat!
    Per ansamblu, este un model promitator, primul lucru pe care am vrut sa-l verific a fost un potential scartait de volan, remarcat la un review de pe YouTube, insa, dupa ce am testat cele 2 modele, nu am identificat aceasta problema.

    Astept cu interes si parerile voastre si eventualele probleme semnalate daca ati efectuat un testdrive.

    O zi minunata !
     
  4. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.522
    Locație:
    Bucharest
    Am stat si eu in el! Mi.a placut per total.Legat de consum,eu sub 7 in afara nu.l vad..mai ales Tsi.
     
    T. Carmen apreciază asta.
  5. musdancat 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2017
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Constanta
    Nu cred ca te ajuta prea mult dar... ma bag si eu in seama... :)
    Am in Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 cam de doua luni... avem deja vreo 4000 km cu el. Sunt incantat este o masina spatioasa si practica. TDIul de 150cai trage bine chiar si cu DSG, masina anterioara a fost un Audi A4 2008 2.0 TDI manual de 143cai si nu vad diferente notabile... poate doar ca audi fiind manual aveam parte de acceleratii mai... explosive... iar cu Kodiaq DSG totul e ceva mai lin (nu slab) :) De fiabilitate nu pot spune prea multe deocamdata... totul e ok la doar 4000km... Doar o mica vibratie cateodata vine de la suportul de ochelari din plafoniera... dar e nesemnificativ si cred ca se poate rezolvva...
     
    T. Carmen apreciază asta.
  6. mihai05

    mihai05 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2012
    Mesaje:
    78
    Am condus unul azi [kodiaq1.4TSI 150cai 4x4],impresionant cum merge, consumurile de combustibil e un pic dupa greutatea talpi .Abia astept sa-l comand dupa ce vind octavia
     
  7. Claudiu Onisoru 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    30
    Salutare. Recent am comandat si eu un Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG si as dori sa stiu daca sunt utilizatori ai acestui forum care au o astfel de masina, pentru a ne lasa aici niste impresii despre aceasta.
     
    SergiuS7 apreciază asta.
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.522
    Locație:
    Bucharest
    Nu are nimeni asa configuratie!Multi doresc sa fie cat mai economica!
     
  9. Nic B 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2018
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Bucuresti
    Buna. Initial am vrut sa achizitionez 2.0 TSI dar nu am gasit in Bucuresti dealer cu aceasta motorizare intr-o masina de test drive. Vroiam sa vad cum se misca inainte de achizitie. Nu s-a putut, asa ca de 10 zile sunt posesor de 2.0 D.
     
  10. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.522
    Locație:
    Bucharest
    Iti poti face propriul tau jurnal.
     
  11. SergiuS7 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    30
    Buna, Claudiu.
    Se pare ca ai noroc. Are cine sa-ti raspunda la intrebari, pentru ca de zece zile sunt fericitul posesor al unui Kodiaq Scout 2.0 TSI, 180 CP, 320 Nm, dotat cu cam toate optionalele posibile.
    Am facut pana azi peste 600km cu ursul, este inca o perioada de acomodare intre noi pentru ca este prima mea masina cu cutie automata, si prima cu motor pe benzina.
    Deci astept cu interes intrebarile tale si sper totodata sa nu trebuiasca sa astepti mult pana va sosi si masina ta. O seara frumoasa !
     
  12. SergiuS7 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    30
    Uite ca te-ai pripit cu concluziile, un prieten din Cluj are motorizarea asta pe un Kodiaq livrat in luna noiembrie 2017, doar ca nu e genul care scrie pe forumuri. Cine e atat de preocupat de latura "economica" isi ia Dacia Duster, nu Kodiaq. Mai sunt inca in Romania oameni interesati in primul rand de placerea sofatului, si nu de pretul la pompa...
     
  13. SergiuS7 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    30
    Nu stiu ce sa zic, sper sa nu-ti para rau de alegerea motorizarii. Motorul e prea mic pentru o masina atat de grea. La depasiri vei cam strange din fund si din dinti... Deci va trebui fortat aproape in permanenta motorasul (care neavand cuplu suficient va trebui sa-l turezi), si cand vei vedea consumul vei fi aproape de infarct. Mai gandeste-te si mai cauta opinii prin forumurile Skoda Kodiaq si din alte tari.


    NU CITA ultimul mesaj postat!
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Feb 2018
  14. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.522
    Locație:
    Bucharest
    Eu la forum ma refeream.In Ro,normal,gasesti.
     
  15. Claudiu Onisoru 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    30
    Ma bucur ca a aparut cineva pe acest forum cu o astfel de motorizare care sa poata impartasi din experienta sa cu acest model. Am fost la un pas sa command si eu versiunea Scout, dar nu mi-a placut faptul ca in standard venea piele + jenti de 19 inch. In principiu cine comanda o masina inspre 40.000 de euro, nu prea are ca drept criteriu de baza consumul masinii ci urmareste alte aspecte. Desigur si consumul este de luat in calcul, dar nu conteaza chiar asa de mult la aceasta categorie de pret. Eu am vrut benzina, caci nu mi-a placut zgomotul motorului diesel 2.0 TDI, plus ca dieselul are o soarta aproape petcetluita de a fi interzis in multe locuri din Europa in urm ani. Imi place o masina linistita, d.p.d.v a zgomotului, iar acest motor 2.0 TSI cred ca este o alegere potrivita, desi nu am avut ocazia sa efectuez nici in DT. In schimb am avut ocazia sa efectuez un DT cu versiunea 1.4 TSI ACT 4x4 manual. Ce nu mi-a placut la acea versiune a fost pedala de ambreiaj, mult mai tare decat la actuala masina + faptul ca motorul cand functiona in 2 cilindri, emitea un zgomot de joasa frecventa care m-a deranjat. Nu stiu daca m-as fi impacat cu el. Majoritatea oamenilor nu-l percep, dar eu l-am simtit si mi-a displacut. Il rog pe Sergiu sa impartaseasca din experienta sa cu masina cateva impresii legate in general de zgomotul de rulaj, zgomot motor, reactie motor, daca suspensia e zgomotoasa sau nu, mai ales la denivelari (multi se plangeau pe forumuri de supsensia spate care este galagioasa). Skoda Kodiaq mi se pare masina care ofera cel mai bun raport performante,practicabilitate/pret din tot segmntul. Luasem in considerare Hyundai Santa Fe si chiar Kia Sorento, dar ambele veneau doar cu motorizare diesel, ceea ce nu a fost pe placul meu. O alta varianta a fost Kia Sportage, o masina foarte frumoasa dar prea mica pentru nevoile mele. Practic singura masina 4x4 cu motor pe benzina cu un spatiu interior mare, portbagaj mare, posibilitatea de a avea 7 locuri + dimensiuni exterioare decente care o fac foarte manevrabila a fost Skoda Kodiaq. Este prima Skoda din portofoliu, dupa Dacia si Hyundai si sper sa fie o alegere buna pe termen lung.
     
    SergiuS7 apreciază asta.
  16. SergiuS7 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    30
    NU CITA ultimul mesaj!

    Draga Claudiu,
    Se pare ca avem foarte multe criterii comune de alegere a unei masini, doar ca uneori motivatiile noastre difera... Sincer, astept masina asta de peste sase ani, cand am inceput sa caut o inlocuitoare pentru masina pe care o aveam. Nu mi-ar fi trecut prin gand pe vremea aceea ca urmatoarea mea masina va fi o Skoda, si inca pe benzina !!! Eram (si inca poate mai sunt) un diesel-ist convins, toate masinile mele anterioare au fost pe motorina (era confortabil psihic sa stiu ca in caz de accident motorina din rezervor nu explodeaza) , iar benzinarele de imprumut pe care le-am condus, nu m-au satisfacut din cauza elasticitatii de gumilastic in turatii a motoarelor si a lipsei de cuplu, in special la depasiri si la accelerari bruste.
    Iar Skoda nu era o masina la care sa te uiti cu interes, si nu avea nimic interesant in portofoliu. Yeti era o gluma proasta , in viziunea mea, mult prea mica si mult prea urata...
    Greutatea de a gasi o masina inlocuitoare pentru masina pe care o aveam (inca n-am vandut-o, cred ca o vor prelua copii), era ca eram foarte multumit de masina si daca ar fi avut cativa CP in plus, tractiune integrala, trapa panoramica si garda de sol mai mare as fi pastrat-o fericit. Asta pentru ca lucrurile pe care nu le cunosti nu iti lipsesc: habar nu aveam ce inseamna Adaptive Cruise Control, roti de SUV, Area View, navigatie integrata adevarata cu actualizari traseu in timp real di Google Earth, , Line Assist, Traffic Jam Assist, Sistem Auxiliar de Incalzire comandat prin smartphone de oriunde datorita caruia cand afara sunt -20 de grade tu te urci in masina gata incalzita la +23 de grade sau cate vrei tu, (adio razuit gheata de pe geamuri), suspensie adaptiva, sistem de iluminare full LED cu care noaptea se transforma in zi, sistem audio ultraperformant, (chiar si fara optiunea Canton pe care ma bucur ca nu am bifat-o ca erau bani aruncati la cat de bine suna instalatia standard, si macar asa mi-a ramas un spatiu de depozitare substantial in interiorul rotii de rezerva, in locul sub-wooferului), sistem automat de stergere a parbrizului, lunetei si de spalare a farurilor, tapiterie Alcantara (care nu e piele intoarsa asa cum am crezut initial, ci un material textil foarte sofisticat si scump, care initial se folosea doar la interiorul masinilor de lux), extrem de comfortabila si de usor de curatat; si cat de relaxant e sa conduci o masina cu cutie automata. Vad ca m-a luat euforia, si nu ma mai pot opri... Intr-adevar, din aproape toate punctele de vedere aceasta masina e o bijuterie !!! Voi continua mai tarziu daca pot, sau maine.
    Pana atunci, o zi minunata!
    Sergiu.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Mar 2018
  17. SergiuS7 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    30
    Bun, acum inainte de a explica de ce un fan diesel ajunge sa fie constrans sa isi cumpere SUV pe benzina, am sa incep sa raspund la intrebarile lui Claudiu ca sa nu il mai tin in suspans. Initial nici mie nu mi-a convenit ca varianta Scout vine cu jenti de 19 inch ca are ornamentele interioare de lemn si ca singura tapiterie disponibila e combinatia Alcantara-piele. Dar dat fiind ca pe mine ma interesa o masina cu care sa pot merge fara emotii pe drumuri forestiere, poteci de munte si pe platouri montane, garda de sol mai inalta, unghiurile de atac si degajare mai bune, scuturile metalice fata si spate si optimizarea tractiunii 4x4 in off-road (+aspectul vizual mai spectaculos) m-au determinat sa fac aceasta alegere mai scumpa. Dupa ce am intrat in posesia masinii insa, lucrurile s-au schimbat; ornamentele de lemn au o nuanta mai inchisa decat in poze si arata grozav, chiar putin aristocratic, tapiteria Alcantara gri-petrol personalizata cu broderie "Scout" nu doar ca arata foarte bine in combinatia cu lemnul, dar are si un tuseu extrem de placut si o aderenta foarte buna ceea ce face ca odata ce ti-ai gasit cea mai comoda pozitie pe scaun, aceasta sa se pastreze de-a lungul traseului si sa nu aluneci cu fundul la curbe sau la frane in toate partile pe scaun. Saptamana trecuta mi-am dat seama ca daca as fi avut posibilitatea de a alege tapiteria m-as fi fentat cumplit, pentru ca as fi ales combinatia textil-piele care in poze arata superb (varianta textila integral arata jalnic de ieftina la banii astia, iar varianta piele integrala nu intra in calcul din punctul meu de vedere pentru ca e scumpa, e greu de intretinut si crapa usor, si iarna e foarte rece cand te asezi pe ea iar vara cand se incinge la soare te frige). De ce spun ca as fi regretat alegerea, pentru ca am ajuns sa ma asez pe un astfel de scaun si aluneca cumplit. Materialul textil e o matase sintetica si iti aluneca fundul si spatele pe el ca pe tobogan. Deci binecuvantata sa fie tapiteria obligatorie de pe Scout. Chiar si cu jentile m-am mai consolat pentru ca acest model "Crater" pe 19 inch, specific pentru Scout, pe viu arata spectaculos. Totusi cred ca in final, dupa ce voi toci anvelopele de iarna proaspat cumparate si pe cele de vara cu care a venit din fabrica ursul, cred ca totusi voi cumpara un set de jenti "Trinity" antracit pe 18 toli. Deocamdata pentru o elasticitate mai mare a anvelopelor le-am umflat cu azot.
    Zgomotul de rulaj se manifesta prin lipsa. de multe ori ma surprind privind turometrul ca sa ma conving ca motorul functioneaza. E un motor extrem de rafinat. O pasagera din masina mi-a spus ca o impresioneaza cum merge masina asta, parca e unsa... Despre reactia motorului voi vorbi mai tarziu. Acum voi spune doar ca numele masinii o caracterizeaza. Se comporta exact ca un urs Kodiak, mare, greu, puternic, dar capabil sa si fuga ca un armasar. Dar e mare si greu, e urs, nu este nici gazela, nici ghepard. Franele in schimb sunt de Formula 1. Abia atingi pedala de frana si esti cu nasul in parbriz. De mai multe ori mi-a fost frica de cei care veneau in spatele meu ca ma fac garaj... Cand m-am urcat pentru prima oara la volan senzatia pe care am avut-o a fost ca e o masina grea. Nu puteam insa sa-mi explic de ce am aceasta senzatie de vreme ce in cartea de identitate a masinii scria ca greutatea masinii cu toate dotarile e de 1.890 kg. Masina mea precedenta avea 1.630 kg si se comporta foarte diferit. Asa ca am profitat ca am un prieten care are o statie ITP si m-am dus sa cantaresc ursul. Cand am vazut rezultatul, totul a fost clar: fara sofer 2.050 kg, cu mine la volan 2.165 kg. Acum inteleg comportamentul si consumul masinii. Amicul meu mi-a recomandat totodata sa nu ma revolt pentru ce e trecut in cartea masinii pentru ca greutatea trecuta acolo este pentru masina cu rezervorul gol, fara lichid de parbriz, fara ulei, fara antigel, fara roata de rezerva si alte cateva chestii, si ca daca le adun pe toate plus ce mai port eu tot timpul cu mine prin masina, cam la ce a cantarit el ajung. Ma pufneste rasul cand ma gandesc ca daca alegeam varianta diesel trebuia sa mai adaug vreo 100 de kg. Si vreo 2.200 euro.
    Dintre dotarile optionale cele care adauga cele mai multe kg sunt acoperisul panoramic si al treilea rand de scaune. Dar n-as putea renunta la ele.
    Referitor la suspensie lucrurile sunt mai compexe. Nu stiu sa spun nimic despre suspensia standard de pe Kodiaq, pentru ca atat ursul meu cat si ceilalti pe care i-am condus aveau suspensie adaptiva. Iar la cea adaptiva totul depinde foarte mult de setari. Intr-adevar daca setezi suspensia pe "Sport" devine zgomotoasa pe denivelari, iar pe gropi simti ca ti se scutura si creierii in cap, insa daca o setezi pe "comfort" ai impresia ca esti decuplat de la drum si plutesti pe o perna de aer. Nu se mai aude nimic, doar navighezi... E grozav. Pe setarea "normal" e nicicum, e plictisitor. O folosesc mai rar, doar la drum intins, cand nu sunt suficiente curbe ca sa aleg modul "sport".
    Pentru azi atat, astept cu toata deschiderea si alte intrebari si va doresc tuturor o duminica frumoasa.
    Cu drag, Sergiu.
     
  18. Claudiu Onisoru 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    30
    Ma bucur pentru tine Sergiu si iti doresc numai bine si calatorii cat mai frumoase alaturi de "Ursul" tau. Iti multumesc frumos pentru toate aceste informatii impartasite cu noi aici pe forum. Am citit tot ce ai scris pe acest topic. Foarte detaliat si pe alocuri pasional textul tau. Eu am comandat masina cu ochii inchisi, deoarece nu exista nimic pe TD cu acea motorizare si nici macar cu tapiterie texti/piele asa cum am luat eu. Oricum culoarea (Moon White), jentile (Triton 18inch) si tapiteria (textile,piele) a fost alegerea sotiei. In rest m-am ocupat eu. Si eu am luat multe optiuni, inclusiv acele 2 locuri in plus in spate, precum si optiunea de sasiu dinamic. Deci in modul "confort" e bine sa mergi mai tot timpul. Din cate am citit la Skoda masina, fara optionale, fara nici un pasager si cu rezervorul 90% plin are in varianta de 7 locuri 1662 KG. Tu ai urcat-o pe rampa si ai masurat 2050 KG ceea ce e destul de mult. Inseamna ca ai optat pentru multe optionale, inclusiv acoperis panoramic care e destul de greu. Ramane de vazut la mine cat o sa fie. Ceea ce am aflat recent este faptul ca, Kodiaq va primi un "bord digital" prin Oct 2018 (pe piata din Romania) iar in ceea ce priveste motorizarile pe benzina incepand cu luna iulie 2018, Skoda va inlocui unitatea de 1.4 TSI/150 CP cu una de 1.5 TSI/150 CP, iar unitatea de 2.0 TSI/180CP va fi inlocuita de 2.0TSI/190CP. Partea mai putin placuta este ca ambele motoare vin in dotare standard cu "Filtru de Particule" ca la motoarele diesel. Din fericire comanda mea nu va fi afectata de un astfel de "upgrade". Si cutia DSG va veni cu un upgrade de soft incepand cu iulie 2018. Astept sa-mi spui cum ti se pare motorul. Am intes ca e silentios, dar astept sa-mi povestesti si cum raspunde. Cu drag, Claudiu!
     
    SergiuS7 apreciază asta.
  19. Claudiu Onisoru 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    30
    De saptamana aceasta a disparut din configurator motorizarea 1.4 TSI. De fapta au disparut ambele variante, de 125 si de 150 CP. Acestea 2 vor fi inlocuite de noua motorizare 1.5 TSI/150CP cu tehnologie ACT si filtru de particule. In acest moment, singura motorizare pe benzina disponibilia a ramas 2.0 TSI/180 CP. Aceasta din urma, va fi inlocuita cu o noua unitate 2.0 TSI/190CP, care va avea de asemenea filtru de particule. Toate aceste modificari vor fi operate incepand cu luna iulie 2018. Cele 2 motoare pe benzina noi de la SKoda (1.5TSI/150 si 2.0TSI/190CP) vor fi primele motoare pe benzina de la Skoda, ce vor fi dotate cu un astfel de filtru de particule, pentru a tine emisiile cat mai jos.
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.729
    Locație:
    Brasov
    A mai murit un mit . Acum chiar nu mai cumpara nimeni benzinare . Ideea era sa scape omul de problemele generate de DPF . DAca si la benzina apar ...tot diesel merita sa cumperi .
     

Distribuie pagina asta