1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Kodiaq Motorizare 2.0 TSI 180 CP

Discuție în 'Skoda Kodiaq' creată de Claudiu Onisoru, 24 Ian 2018.

  1. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    Mie mi-a mers bine cu 95 si cu 99 de la Petrom dar diferenta in bine am simtit doar cu cea de la Omv atat la cursivitate cat si la consum. Oricum sunt diferente mici pe care greu le sesizezi. Dar cand am facut plin de la rompetrol a fost chiar dupa ce iesisem din service si schimbasem bujiile. Toate bune pana la benzinarie si dupa dezastru. Cand luam piciorul de pe acceleratie se comporta ca si cum as fi calcat frana. Dar dupa ce am consumat benzina aia si am facut plin si-a revenit masina.
     
  2. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    @Adrian85: Am vazut ca scaunul pasager al masinii tale e electric si are si functie de memorie. Cand am dat eu comanda, functia de memorie era dispoonibila doar pentru scaunul sofer, de aceea nici nu l-am luat.
    M-am uitat peste configuratorul de Kodiaq si am vazut ca aparut optiunea Digital Instrument Panel la pretul de 364.14 euro
    Am deja 3000 km cu masina si merge bine. Am observat ca in Modul Drive cutia tine subturat motorul. Eu merg mai tot timpul pe Comfort dar cutia si motorul in Sport, iar daca simt ca, cutia nu schimba cum vreau eu, intervin din padele. In Drive merg numai in aglomeratie bara la bara. Voi cum va conduceti masinile?
     
  3. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    @Claudiu Onisoru probabil era foarte fain Digital Instrument Panel dar acum asta e. In ceea ce priveste modul de condus eu inca studiez. Am doar 1000 de km si deocamdata pot doar sa spun ca eco mi se pare o mizerie pentru ca daca nu esti cu piciorul pe pedala merge pe liber. Comfort cred ca este doar pentru cine a pus suspensie adaptiva care nu m-a putut lamuri nimeni cum lucreaza asa ca nu am echipat masina cu asta. Zilele urmatoare am drumuri mai multe si mai lungi si apoi mai vorbim.
    Stie cineva ce semnifica eco inovation e8-19?
     
  4. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    20
    Bine v-am regasit!
    Am citit azi kilometrajul ursului. Era 15.555 !!! Maine aniverseaza 6 luni de la livrare. Se pare ca voi depasi media de 30.000 de km pe an.
    Legat de benzina, in final am ramas pe cea de 95 de la Petrom. Culmea e ca in loc sa scada consumul cu benzina de 99 la mine creste. In concluzie nu mai stric orzul pe gaste.
    OMV-ul are exact aceeasi benzina ca si Petromul, (stiu de la distribuitor), deci nu merita sa dati bani in plus.
    In general la deplasari folosesc modul Normal sau Sport pentru motor si transmisie iar suspensia adaptiva o setez in general pe Comfort in oras sau pe drumuri proaste si denivelate, iar in rest pe Normal sau daca suprafata de rulare e foarte buna si pe autostrada o pun pe Sport. Mai nou, la depasiri, am inceput sa trec cutia de viteze in modul manual ca sa pot alege eu treptele de viteza si turatiile motorului, ca am observat ca totusi creerul meu e mai destept decat algoritmii cutiei automate.
    Iubesc la nebunie Traffic Jam Assist, Adaptive Criuse Control si Area View. Si acoperisul panoramic !
     
  5. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Salutare tuturor. Eu am deja 3600 Km dupa primele 5 saptamani de la livrare. Si eu am observat ca, cu benzina de 100 consumul e un pic mai mare sau poate e doar impresia mea. Ca benzina a mers bine cu Petrom 95, Rompetrol eFIX 95, OMV 95, Socar Nano 95. O sa incerc si Lukoil Ecto plus 95. A folosit cienva Lukoil? Conduc preponderent in modul Sport al cutiei cu suspensia setata pe Comfort. Modul Drive il folosesc doar la deplasari urbane in aglomeratie. In modul sport trebuie sa inveti sa apesi corect acceleratia, caci in functie de apasare cutia reactioneaza intr-un fel sau in altul. La o apasare usoare de acceleratie nu retrogradeaza ci o mentine in treapta de viteza in care e. La o apasare mai hotarata, nu tare, shimba o treapta in jos. La o apasare ferma poate sa schimbe si 2-3 trepte in jos. Eu avand si padele pe volan, pot interveni oricand in schimbarea vitezelor, daca acest lucru ma nemultumeste. Deeasemenea, in modul sport si relantiul motorului sta mai sus, iar plecarea de pe loc atunci cand folosesc functia Auto-Hold este mai agresiva. Modul manual il folosesc mai mult pe serpentine, urcat rampe, coborat pante, acolo unde cutia nu are cum sa anticpipeze corect realele nevoi ale masinii. Area View imi place si mie si ma folosesc tot timpul de aceasta functionalitate atunci cand parchez sau chiar cand conduc in spatii inguste la viteze mai mici de 15 Km/h. Sub aceasta viteza, functionalitatea Area View este disponibila. Vreau sa va intreb cum folostiti cutia DSG atunci cand se sta la semafor iar sistemul Start/Stop este indisponibil din diverse motive. DIn ce am citit despre cutie, se pare ca aceasta cand este in Drive/Sport, chiar daca se foloseste functia Auto-Hold, masina e in viteza si are loc o uzare a ambreiajului care e responabil cu tr 1 de viteza. Unii recomanda pentru stationari mai lungi (2 - 3 min), atunci cand nu e disponibila functia Start/Stop, trecerea cutiei in modul N, pentru a elibera presiunea de pe ambreiaj.
     
  6. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    20
    Nu as folosi combustibil de la Lukoil sub nici o forma ! Am primit atatea feedbackuri negative cat de la toate celelalte la un loc. O singura data am pus in vechea masina motorina de la ei si am jurat ca nu mai repet prostia. Cred ca 25% era apa adaugata in motorina. La un prieten s-a infundat filtrul de benzina de la mizeriile din combustibil. Ramai la ce ai folosit pana acum, dar alege-ti o rafinarie si nu alterna alimentarea pentru ca fiecare foloseste alti aditivi si alt petrol, si acestor substante nu le place sa le amesteci ca uneori pot precipita si face urat in injectoare sau in filtre si scade si viata bujiilor.
    Ori te axezi pe Rompetrol (Midia), ori pe OMV-Petrom, MOL, Aral, (Brazi) ori pe SOCAR (Armenia). Gazprom-ul nu stiu de unde-si aduce marfa, dar la ei nu merg din ratiuni politice...
    Cutia DSG nu functioneaza ca una manuala, e normal ca tot timpul unul din angrenajele din cele doua cutii de viteze sa fie cuplat, de aceea poate schimba vitezele atat de rapid. Nu te stresa inutil, daca ar fi existat o problema de uzura anormala in functionare ar fi rezolvat-o inginerii de mult... Atata timp cat frana este cuplata, ambreajul este decuplat electronic. Si vice-versa. Singura situatie cand atat frana cat si ambreajul sunt cuplate este la activarea Launch Control. Cutia DSG de pe masinile noastre este proiectata si construita sa transmita un cuplu de pana la 600 Nm , TSI-ul nostru poate 320Nm, deci oricum e supradimensionat. Cand va fi sa crape, o va face din alte motive decat uzura treptei 1.
    Pentru o fiabilitate mai buna eu omor la pornire functia start/stop, si o activez doar daca vad ca apar in trafic opriri mai lungi. Astfel nu distrug demarorul si bateria inutil, pentru opriri de 3-5 secunde.
    Pentru depasiri rapide prefer totusi sa trec cutia in modul Manual si sa gestionez eu pe toata durata depasirii puterea si cuplul motorului (turatia).
    Sa aveti un weekend minunat!
     
    Moghli apreciază asta.
  7. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    @SergiuS7 : Cum merge TJA (Traffic Jam Assist)? Am citit ca o astfel de functionalitate exista daca ai ACC + Lane Assist. Daca functionalitatea este prezenta, atunci ea se manifesta la viteze mai mici de 65Km/h, iar ledul aferent Lane Assist este verde tot timpul.
     
  8. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    20
    TJA functioneaza de fapt bazat pe ACC, si urmareste fidel deplasarea masinii din fata. Line assist nu prea intervine la viteze atat de mici, deci in principiu trebuie sa ai tu grija de volan, dar macar nu mai ai treaba cu pedalele. Accelereaza, franeaza, opreste ,porneste, dupa cum se deplaseaza coloana. Pe masinile cu cutie de viteze manuala nu exista TJA.
    In general nu ma bazez prea tare pe Line Assist ca destul de des se decupleaza, mai ales in curbele mai stranse.
    Cel mai mult iubesc TJA-ul cand ajung in ambuteiaje si blocaje in trafic la deal, pe urcari abrupte... Boierie, ce mai !
     
  9. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Salutare Sergiu si multumesc frumos de raspuns. Te rog frumos sa-mi permiti sa-ti scriu aici un extras din manualul de Kodiaq versiunea 11/2017:
    "The traffic jam assistant (referred to as system) helps to keep the vehicle within the lane at speeds below 65 km/h while keeping the distance to the vehicle ahead. The traffic jam assistant is an extension of the systems Lane Assist
    and ACC and works by using the functions of these two systems.
    ". Ce se intelege de aici este ca TJA lucreaza correct si complet atunci cand ai ACC impreuna cu Lane Assist si la viteze mai mici de 65 Km/h. Cu ajutorul ACC si doar ACC am reusit ceea ce ai descris si tu, adica masina accelereaza si porneste singura de pe loc si acest lucru in ambuteiaje este minunat. Am avut si Lane Assist dezactivat si a mers perfect. Dar, conform manualului asta nu e TJA. Confom manualului de Skoda, functia TJA functioneaza correct atunci cand masina controleaza singura traiectoria pe banda la viteze mai mici de 65 Km/h. La mine, de indata ce cobor sub aceasta viteza (65 km/h) Lane Assist devine indisponibil, ceea ce ma duce cu gandul ca aceasta functie nu e disponibila pe masina. Am citit niste forumuri din UK pe aceasta tema si se pare ca la ei a fost o actiune de rechemare in service pt anumite masini pentru activarea acesti functii. Aceasta problema a fost descoperite indeosebi pe masinile MY2018, asa cum sunt si ale noastre. MY2017 nu a avut astfel de probleme:
    https://www.kodiaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=887

    Ca sa nu cititi tot topicul de mai sus, trimit un alt topic care concluzioneaza cele spuse de mine:
    https://www.kodiaqforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=954
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Aug 2018
  10. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    Salutare. Cum zicea SergiuS7, multa lume a reclamat combustibilii Lukoil si nu cred ca este cazul sa faceti experimente. Am trecut de 4000 km si pana acum nu am simtit sa mearga prost cu vreun carburant. Diferenta in bine am simtit cu 95 de la BP din Turcia si atat. Cu benzina cu cifra octanica superioara am observat si eu ca imi consuma mai mult. Daca vedeti pe undeva benzinarie Baril fugiti cat puteti.
    Sunt curios daca s-a pregatit cineva de iarna si ce roti ati gasit. M-a sunat dealerul de unde am luat masina si mi-a zis ca au oferta la roti 17" si cauciucuri Continental la 6700 lei...mie mi se pare cam mult
     
  11. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Am pus si benzina de la Lukoil (Ecto Plus 95) si masina merge foarte bine. Cred ca povestile gen 'Benzina de la Lukoil merge prost' sunt deja folclor. Poate mai sunt cazuri izolate, in speciale la benzinariile in franciza, dar nu cred ca in 2018 putem vb de un anume producator de carburant ca are combustibili de f. proasta calitate. Daca era intr-adevar asa, nu ar mai fi pus nimeni carburant de la ei. Personal am descoperit un caz al unui apropiat care mi-a marturisit ca de 5 ani pune combustibil numai de la Lukoil si nu a avut nici cea mai mica problema. Pana la urma urmei fiecare pune carburant de unde vrea. Acum vreau sa va aduc in atentie o dezbatere cu privire la ce marime de janta/anvelope ar trebui folosite pt sezonul de iarna. Skoda kodiaq are in talon trecut 3 marimi de anvelope: 215/65 R17, 235/55 R18 si 235/50 R19. Am citit multe articole in aceasta directie iar concluzia personala a fost ca nu are rost sa pun cauciucuri mai inguste (eu avand acum 235/55 r 18), avand in vedere drumurile si tipologia acestora la noi in tara pe timp de iarna. Cauciucurile mai inguste sunt si mai putin atragatoare d.p.d.v vizual. La celelalte masini ale mele pe care le-am condus in ultimii 13 ani am mers pe o marime intermediara de anvelopa(nici cea mai ingusta dar nici cea mai lata), iar ceea ce a contat cel mai mult a fost sa pun un cauciuc de iarna de buna calitate. Vreau sa aud si parerea voastra in acest sens.
     

Distribuie pagina asta