1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Skoda Kodiaq Motorizare 2.0 TSI 180 CP

Discuție în 'Skoda Kodiaq' creată de Claudiu Onisoru, 24 Ian 2018.

  1. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    21
    Nu, Micutzule, nu ai intervenit aiurea, esti OK. Si pentru sinceritatea cu care vorbesti despre consumul masinii tale iti multumesc. Doar ca asteptarile mele fata de consumul acestui motor erau mari datorita articolelor pe care le-am gasit pe net legate de proiectarea si realizarea lui pentru un consum cat mai redus. Spuneau ca au modificat ciclul de functionare al motorului spre Atkinson, cu sistem de injectoare dual, cate un injector in portul de intrare in fiecare cilindru si cate un injector pentru injectia directa in fiecare cilindru, cu alte cuvinte opt injectoare in loc de patru, timpi de injectie reglati prin ECU etc, astfel incat sa se micsoreze consumul si sa creasca randamentul motorului. Tocmai de aceea spuneau ca a fost scazuta puterea motorului de la 220 CP la 180 CP si cuplul de la 350 la 320 Nm. Acum stau si ma gandesc, daca asta e consum optimizat, cat pisic putea sa consume inainte de optimizare? Cred ca nu vreau sa stiu...
    Sa ai o duminica frumoasa in continnuare !
     
    Little Big apreciază asta.
  2. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    @sergiu: Iti multumim foarte mult pentru aceste informatii pe care ni le-ai oferit prin intermediul acestui topic. Initial cand am deschis acest topic, "Little Big" a spus ca nu are nimeni o astfel de motorizare pe kodiaq, dar de fapt a devenit un topic destul de animat. Din ce spui tu, cred ca pot crea un mod de rulare "Individual" in care pot seta parametrii motorului pe sport si eventual supsensia pe comfort sau normal, iar cutia poate o pun pe manual si schimb din padele. Poate fi o combinatie ok atunci cand vrei sa mergi comfortabil, dar in orice moment sa ai controlul si sa poti beneficia de reactia cea mai buna a motorului. Uleiul cu care vine acest motor (2.0 tsi 180 cp) din fabrica este Castrol Edge Professional LL IV FE 0W-20, norma VW 508.00. Este un ulei foarte subtire orientat in special pentru economie si emisii. Banuiesc ca atunci cand ai luat masina te-au intrebat cei de la reprezentanta pentru ce fel de interval de revizie optezi: Fix sau Variabil. Daca ai optat pentru perioada variabia de servisare, atunci vei fi obligat sa pui in continuare un ulei ce se incadreaza in norma VW 508.00. Daca ai optat pentru un interval fix de servisare, atunci poti pune linistit si norma VW 502.00.
    Poti citi mai multe despre norma VW 508.00 aici: https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php. Se pare ca aceasta norma te obliga la folosirea unui ulei cu vascozitate 0w-20. Uleiuri pe aceasta norma gasesti si la Motul si la Liqui Moly, care in opinia mea sunt cre ca cele mai bune brand-uri de uleiuri prezente pe piata noastra. Numai bine va doresc tuturor, kilometrii multi si minunati!
     
    Adrian85 apreciază asta.
  3. SergiuS7 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Mesaje:
    21
    Da, Claudiu , ai dreptate, poti sa alegi modul de rulare "Individual" pe care sa il configurezi cum iti place, dar cand stii ca DSG-ul poate sa faca treaba in locul tau, parca nu-ti mai vine sa dai din padele sau din schimbator. In masina asta te lenevesti foarte repede... Si eu ma gandeam la inceput ca voi alege schimbarea manuala a vitezelor ca sa pot sa o fac cum imi place mie, dar vad ca mi-a trecut repede. Acum chiar daca bombanesc ca nu-mi place intotdeauna cum schimba vitezele, tot confortabil in scaun raman fara sa intervin in vreun fel. Cu toate sistemele astea automate si de asistenta de pe masina, ma tem ca am sa uit sa sofez... Te plictisesti la volan in ursul asta: pleaca si accelereaza singur, franeaza si opreste singur, pastreaza distanta fata de cel din fata, tine banda de circulatie, te avertizeaza pentru orice pericol potential, noaptea vezi ca ziua inclusiv in curbe, iti arata totul in jurul masinii si parcheaza la mm, iti incalzeste fundul, iti spune unde si la ce pret poti sa alimentezi, cum va fi vremea, unde gasesti loc de parcare... groaznic de comod totul. iti arata pana si la ce altitudine esti si cum iti stau orientate rotile. Si daca trebuie sa astepti pe cineva si te plictisesti poti sa iti pui si sa te uiti la un DVD.
    Legat de intervalul de revizii nu m-a intrebat nimeni nimic. Pe aplicatia Skoda Conect insa, imi apar nr. de km pana la urmatoarea revizie si pana la urmatorul schimb de ulei. M-am uitat peste linkul cu uleiurile pe care mi l-ai trimis si vad ca esti foarte documentat... Lucrezi in domeniul auto ?
     
    Adrian85 apreciază asta.
  4. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Salutare din nou. Ma pasioneaza acest subiect, insa nu lucrez in domeniul auto. Stiu ca este foarte important ce ulei pui in motor. Eu personal am facut experimente cu multe tipuri de uleiuri (vascozitati si producatori diferiti) si stiu ca nici un motor nu e la fel. Trebuie sa gasesti uleiul care se potriveste uleiului tau. Ce ti-am trimis eu este doar referirea la norma ceruta de VW. Am rasfoit manualul Kodiaq-ului si acolo scrie de aceste aspecte. Mie dealerul mi-a spus ca daca nu aleg modalitatea de servisare, implicit ea este variabila si ca masina iti va spune cand trebuie sa vii. Intervalul maximal este de 2 ani sau 30.000 Km, dar poti sa vii si mult mai repede, toate aceste aspecte depinzand de modul cum conduci masina, cate porniri ai, eventual la rece, etc..
     
  5. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    Ai foarte mare dreptate Sergiu S7 in ceea ce priveste rodajul si schimburile de ulei. Despre dura lube nu pot spune prea multe pentru ca am folosit doar solutia pentru injectoare la un dci cu care am 250.000 insa nu am simtit niciodata diferenta fata de ce era inainte. In ce priveste consumurile iar nu pot sa spun nimic pentru ca asta va fi singura mea masina automata si nu pot sa imi dau seama cat de mult ajuta ca anticipez foarte bine traficul. Pe Dci'uri am scos consumuri reale sub ce a dat producatorul, tsi fiind singurul la care nu s-a potrivit consumul dat de producator cu cel real este tsi'ul dar diferenta este mica (0.5-0.7litri). Oricum cu privire la asta ne lamurim in curand cand se schimba procedurile de omologare si vor fi obligati sa dea date corecte. Asta oricum a fost o practica pe care au adoptat-o majoritatea producatorilor. De exemplu la doua dintre dci uri pe care le-am avut de noi am observat ca masina indica un kilometru parcurs la aproximativ 940m reali.
    Oricum sunt foarte interesat de modul in care gandesti tu intretinerea masinii si voi fi atent in continuare la ce consideri tu ca trebuie facut.
    O saptamana linistita!

    Claudiu este adevarat ce spui in sensul ca iti arata masina cand trebuie sa mergi in service dar primul schimb este foarte important si eu l-as face cum a spus Sergiu pentru ca si daca ar fi facut rodaj pe stand (desi tind sa nu cred) una este standul si alta este ursul de 2 t pe care trebuie sa il puna in miscare.
    Facand acelasi lucru cu toate masinile pe care le-am avut de noi am observat ca motorul merge mult mai lin si este mult mai silentios iar pe tsi la care toata lumea plange ca trebuie complectat eu nu m-am atins de buson in astia 93.000
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mar 2018
  6. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Salutare Adrian! Sunt absolut de acord ca primul schimb de ulei sa survina mai repede. Eu asa o sa fac. Pe la maxim 10000 KM il voi schimba. Problema e ca indiferent cand il schimbi, ca sa poti pastra acelasi interval de servisare variabil, esti obligat sa pui ulei cu norma VW 508.00 adica vascozitate 0w-20. Daca vrei interval fix de servisare (15.000 Km sau 1 an) pui VW 502.00 (0w-40, 5w-30, 0w-30, 5w-40) ce vrei tu. Ce am observat eu din experimentele mele este ca o vascozitate mai mare a uleiului mareste raportul de compresie (motorul e mai nervos, mai responsive) dar creste consumul de benzina. In schimb, folosind un ulei subtire, masina va consuma mai putina benzina, dar motorul nu va mai fi asa de nervos. Acest experiment l-am efectuat pe un motor aspirat benzina Hyundai 1.6 MPI/130CP. Trebuie sa gasesti uleiul potrivit pt motor prin incercari. De exmplu configuratorul Motul de uleuri recomanda pt Kodiaq 2.0 TSI/180 CP, 2 tipuri de ulei: 0w-20 ulei subtire (servisare variabila) si 5w-40 ulei gros (servisare fixa). Sunt convins ca 5w-40 va merge excelent pe 2.0TSI, dar nu stiu cum va sta cu consumul.
     
  7. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    Ma bucur foarte mult de momentul in care am facut comanda si de faptul ca v-am intalnit pe voi caare sunteti dispusi sa testati. Eu unul pana acum am folosit doar ce a recomandat producatorul dar sunt si eu dispus dacaa vad ca va merge bine sa vaa urmez sfaturile.
     
  8. kadiaqca

    kadiaqca 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2017
    Mesaje:
    1
    Locație:
    București
    Salutere. Am și eu o intrebare. Ce baterie aveți pe Kodiaq mă refer la marcă, amperaj și putere de pornire, mersi.
     
  9. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    Dragilor, se pare ca astia vom ramane cu motorul de 2.0 tsi 180cp. Saptamana asta au disparut motorizarile tsi din configurator si abia in vara se va putea comanda varianta cu filtru de particule. Va doresc numai drumuri bune!
     
  10. ddragos 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2018
    Mesaje:
    2
    Salutare skodiaci,

    De cateva saptamani ma tot uit pe site'ul skoda si cam in fiecare saptamana am fost pe la reprezentanta doar ca sa tot fac cate un DT cu skoda kodiaq scout, si vreau sa spun ca ma indragostesc din ce in ce mai mult de masina asta. Insa am fost foarte dezamagit sa aud ca trebuie sa astept dupa ea intre 25-50 saptamani (eu nu am atata rabdare), si chiar nu stiu ce sa fac. Oare este posibil sa se mai fi schimbat perioada asta de asteptare daca au oprit totusi livrarea la skoda pe benzina la noi?
     
  11. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    @ddragos orice este posibil pentru ca tocmai ce am citit ca Skoda karoq se va produce si in Germania deci este posibil sa se intample acelasi lucru si cu kodiaq dar nu cred ca termenele de asteptare vor scadea in urmatorul an.
     
  12. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Ce fel de benzina folositi la Kodiaq 2.0TSI? Benzina normala RON 95 sau benzina super cu RON 98/100? Ce indicatii da producatorul in acest sens? Ce este scris pe usita capacului de la rezervor? Am vazut intr-un filmulet pe youtube ca masinile care vin in Rusia au pe usita capacului recomandarea RON98 (95). A folosit cineva atat benzina normal cat si premium? Sunt diferente? Consum, demaraj, rulaj motor?
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.589
    Locație:
    Brasov
  14. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Imi cer scuze, dar m-as fi asteptat la un altfel de raspuns la intrebarea mea.
    Poate ca raspunsul dat este si urmare a faptului ca exista aceasta posibilitate de a nu se fi inteles ce inseamna RON = Research Octane Number.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Research_Octane_Number_(RON)
    Aceasta este una si aceeasi cu Metoda Research
    (CO/R sau CO/Ce).
    Acest indicativ (RON) este in limba engleza iar o traducere libera ar fi Numarul (cifra) octanic(a) de cercetare.
    Cum Skoda e o marca de import, aceasta va folosi limba engleza pt a indica acest lucru. De aceea veti vedea pe capacul rezervorului scris RON in loc de COR.
    Probabil ca, indicativul COR se poate vedea pe autoturismele marca Dacia, dar doar pentru acelea care se vand in tara si se fabrica la Mioveni.

    Revenind la intrebarea mea, care cred eu, ca a fost destul de clara. In principiu eu astept feedback de la posesori de Skoda Kodiaq 2.0 TSI/180CP cu privire la tipul de combustibil folosit, daca astfel de posesori mai exista pe acest forum!
    Multumesc mult anticipat!
     
  15. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    Salutare. In urma cu doua zile dealerul mi-a facut o mare surpriza si mi-a adus masina cu doua luni mai repede fata de termenul initial. Adevarata surpriza este ce am primit fata de asteptarile pe care le aveam. Dupa test drive'ul facut cu tdi de 150cp am ramas cu impresia ca am comandat o masina decenta dar 2.0 tsi pe masina asta este cu totul altceva.
     
  16. ddragos 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2018
    Mesaje:
    2
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!

    niste poze cu ursul? :)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Iul 2018
  17. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    @Claudiu Onisoru eu la 1.2 tsi mi-am facut un obicei sa fac plinul iar dupa doua plinuri de 95 fac unul cu benzina de 100 pentru ca daca folosesc doar 95 la un moment dat simt ca atunci cand las acceleratia masina nu isi continua lin drumul. La kodiaq urmeaza sa testez..

    15308841379111462188741.jpg

    IMG-20180704-WA0002.jpg
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare de un moderator: 6 Iul 2018
  18. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Salutare. Saptamana aceasta am primit si eu masina. Sunt foarte incantat de ea. Extrem de silentioasa. In acest moment sunt in rodaj si o menajez, dar dupa primii 2000 km o sa vad ce poate. Primul plin l-am facut cu eFix 95 de la Rompetrol si merge foarte bine. Oricum nu am cu ce sa compar. Revin cu detalii mai tarziu
     
  19. Adrian85 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    13
    @Claudiu Onisoru singura benzina cu care 1.2 tsi a mers rau este fix ce zici tu ca bagi. In rest nu am simtit mari diferente dar cu efix mi-am rugat moartea
     
  20. Claudiu Onisoru 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Mesaje:
    23
    Data viitoare o sa pun fie un OMV 95 sau Petrom 99+. Ce experiente ai avut cu Petrom 99+?
     

Distribuie pagina asta