1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Sistem franare Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de narok, 17 Feb 2009.

  1. Sudsemnatu

    Sudsemnatu Silver Member

    Înscris:
    19 Iul 2011
    Mesaje:
    310
    Locație:
    Bucharest
    mizerie si oricum pana se aseaza placutele o sa tot auzi
     
  2. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    Am mai observat ca dupa ce pun contactul si se sting toti martorii, cand pornesc se aprinde pt o secunda martorul ABS, apoi se stinge. Ce am mai citit pe net se pare ca ar fi de la un contact imperfect si la umiditate face probleme. Ati mai intalnit asa ceva?
     
  3. marlanu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2010
    Mesaje:
    77
    Daca iti face decat la frig este cat de cat normal. Cand pornesti motorul iti opreste toti consumatorii neesentiali . Martorul acela se aprinde pentru ca a fost oprita alimentarea unitatii ABS si apoi a fost restabilita. Probabil ca la invartirea electromotorului iti scade tensiunea din baterie sub o anumita valoare si din cauza asta taie alimentarea la alti consumatori , ABS in cazul tau.

    Verifica tensiunea bateriei , vezi cat este iar daca este sub 12.5V mergi ceva mai mult ca s-o incarci.
     
  4. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    ai dreptate, indicatorul abs se aprinde numai cand masina e rece, daca merg cu ea si apoi repornesc motorul nu se mai aprinde
     
  5. Cosmin Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Mesaje:
    7
    Salut , in primul rand am vazut ca a mai intrebat cineva referitor la aceeasi problema, dar nu a primit niciun raspuns , astfel ca imi permit sa mai intreb si eu o data . Problema mea sta in felul urmator : cand am cumparat masina ,la franare se simtea o trepidatie in volan si masina se oprea " in valuri " . Am schimbat placute+discuri si tot la fel facea . Astazi , dupa 9000 de km, face tot la fel . E destul de deranjant si am tot amanat momentul de a ma interesa exact de problema mea . Are cineva o idee de ce ar putea fi ( in afara de discuri ovalizate , ca sper ca nu le-am cumparat direct defecte :)) ) ? Multumesc .

    PS : masina este o Fabia 1.4 , 2007 , cu ABS .
     
  6. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    Ultima editare: 3 Ian 2013
  7. Cosmin Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Mesaje:
    7
    Multumesc, Carmen . Tot nu imi dau seama exact care ar putea fi cauza , dar o sa apelez la un mecanic :)
     
  8. AdrianP

    AdrianP 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2010
    Mesaje:
    80
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare.
    Vreau sa schimb discurile de frana fata + placute bineinteles la Fabia mea 1.9 TDI.
    Ce discuri ma sfatuiti sa cumpar asa la un buget 700 lei setul?

    Tinand cont ca discurile originale ma tin si acum la 80000 km(desi sunt cam camicaze deorece imi incape un sfert de unghie in santul facut de placute) si nu am avut probleme.... caut sa cumpar ceva care sa se apropie de performantele acestora (macar 40000km).
     
  9. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    Revin cu o problema
    Am o haraiala la franele spate. Am fost la mecanic am curatat tamburii de rugina dar problema a persistat. Acum de la un timp la franarile mai puternice apare si o scartaiala, mai mult dupa orice stationare cu frana de mana trasa se simpte parca o dezlipire. greoaie a sabitilor de tamburi. Masina are 60 miikm, sa se fi dus sabotii?! Nu stiu daca ar fi bIne sa-i am cu mine cand ma duc la mecanic, aveti idee din simtomele descrise ce ar putea fi?
     
  10. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Acum cit timp ati curatat tamburii ?! - atunci cind a facut operatia asta, nu a dat cu un smirghel si pe saboti ?! - si oricum i-a vazut atunci si daca erau dusi ar fi trebuit sa spuna de atunci ca trebuiesc inlocuiti. De atunci ai trecut cumva prin balti mari ?!
     
  11. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    acum o luna
    Nu nu am trecut prin balti, s-a dat cu smilgher pe saboti. Erau momente cand disparea haraiala, chiar cateva zile, insa acum s-a adaugat si un scartait. In afara de saboti ce ar mai putea fi, ce se mai deregleaza la acest sistem de franare cu tamburi?
     
  12. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    Parghiile sabotilor s-au intepenit probabil de la uzura, sau cablu de frana de mana, nu mai lucreaza corespunzator...ai acest ,,simptom" sa te citez...,,dupa orice stationare cu frana de mana trasa".
    Va trebui demontat totul din nou, si te rog frumos sa ma crezi, solutia corecta este asta:
    [​IMG]
    Vei achizitiona tot kitul, fiindca banuiesc ca si arculetele, tijele, sunt ruginite etc. lasa smirghelul...:)
    Nu se mai deregleaza nimic, daca vei proceda cum am mentionat.:)
    Ca idee sa vezi cum lucreaza sistemul de franare pe spate, te rog sa te uiti cu atentie:
    http://www.youtube.com/watch?v=X2SWjUF_KpY
     
  13. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Ce categorica esti... si totusi :
    = daca cel care a umblat acum o luna era mecanic, nu se poate sa nu fi vazut uzuri prea mari la saboti, la arcuri sau pirghii
    = sint de acord ca trebuie desfacut si vazut ce e inauntru, dar nu cred ca e nevoie de inlocuit tot ce e in tambur
    = de miscat ca in filmulet se misca numai la frina de mina, la frinarea din pedala cei doi tamburi sint impinsi de cilindru, tija raminind nemiscata.

    Recomand demontare, verificare daca sabotii mai au ferodou pe ei ( ferodoul se toceste mai mult la capatul superior al sabotilor si conteaza grosimea ferodoului acolo la margine) , ferodoul fiind prins pe saboti cu nituri se verifica sa nu frece vre-unul de tambur ( de regula de aici vine scirtiitul), cineva trage si elibereaza frina de mina si se urmareste cursa si mai ales revenirea pirghiei pina la capat, cineva apasa incet pe pedala de frina ( incet si o bucata mica de cursa, nu pina la fund - pentru siguranta se tine tamburul introdus peste saboti pina la jumatate din latimea lor ) si se urmareste daca sabotii revin in pozitia initiala dupa eliberarea pedalei, se aerisesc din nou frinele la toate patru roti.
     
  14. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    Sunt, sunt....:)
    Ok, ma voi pune eu in situatia baiatului....ca si cum ar fi masina mea...:)
    = era, am specificat ca am fost la un mecanic...pai a vazut, si a sarit cu smirghelul pe masinuta mea. Ce poti sa faci cu smirghelul la niste saboti care au 60k? I-a mai ,,aranjat" nitel uzurile, ca sa imi poata cere ceva bani....nu? Sau ce a facut?
    = da, sunt de acord si eu, nu tot, in imagine intr-adevar toate lucesc, dar nu am gasit altceva pentru exemplificare....ramane la locul lui pistonasul...restul sa nu le mai vad, ca nu tot demontez din ,,luna in luna" rotile.
    Saboti noi, plus kitul de reparatie, atat, si nimic mai mult...
    = am specificat, cand las frana de mana, de aia exemplificarea a fost de asa natura...puteam sa postez filmarea asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=zyIZ07c70dg&feature=player_embedded
    Era bine asa? Nu era....:)
    Asa, corect ce spui Lucian, gata...deja nu mai este treaba mea...eu platesc, el stie ce trebuie sa faca, am apelat la un mecanic auto...cum aeriseste, este treaba lui, masinii mele sa ii functioneze franele. Altfel e vai de el....:)
     
    Ultima editare: 10 Apr 2013
  15. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    ok..multumesc pentru lamuriri

    @Carmen: kitul asta(tije, arcuri, etc) exista in mgazine ca atare sau trebuie sa comand pe bucati?
     
  16. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    eu personal am luat kitul intreg de la reprezentanta,,,,am pus prin 2010 si niste poze pe undeva pe forum,,,,,
     
  17. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    gata am gasit saboti ATE+kit ATE 160 lei.
    Sa vedem cum o sa fie

    multumesc pentru sfaturi
     
  18. manacata

    manacata 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2013
    Mesaje:
    29
    am descoperit 2 probleme la fabia meade 1.4 16v:
    1 cand merg cu mrsalier si pun frana se aude un pocnet la roti(nu intotdeauna)
    2se umezeste vasul de expansiune la partea de jos si gsesc vasul un sfert
     
  19. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.150
    1. verifica daca nu sunt rupte ,,urechiusele" bucsei bascula (brachezi rotile maxim..asa se vad cel mai usor daca sunt rupte)
    2. nu cred ca are rost sa povestim...trebuie doar sa te uiti....ai spatiu suficient sa vezi daca curge pe la furtun, vas fisurat...etc.)
     
  20. manacata

    manacata 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2013
    Mesaje:
    29
    multumesc de raspunsuri am saverific
     

Distribuie pagina asta