1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Sistem franare Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de narok, 17 Feb 2009.

  1. BogdanBH 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2016
    Mesaje:
    12
    una are arcurile bune ...iar la cealalta sunt vechi si se cam blocheaza.
     

    Fișiere atașate:

  2. aditza3000 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2017
    Mesaje:
    2
    Salut , am o problema cu o skoda fabia din 2004 . Ieri am plecat cu masina si cand am facut o curba in stanga a inceput sa clipoceasca senzorul de frana din bord si sa faca 3 piuituri , acum si cand merg drept se aude non-stop. Poate sa imi dea cineva niste sfaturi ?
     
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    aditza3000
    Dute de urgenta la un service!!!
     
  4. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    1.863
    Verifica/completeaza nivelul lichidului de frana.
     
    aditza3000 apreciază asta.
  5. aditza3000 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2017
    Mesaje:
    2
    Multumesc pentru sfaturi.
     
  6. cristianstefan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Bucuresti
    Salutare colegi, am o problema la a mea skoda fabia 1 din 2006 si nu ii dau de cap. Am schimbat discuri, placute, saboti,cilindrii, furtune frana fata, cabluri frana de mana, lichid de frana de 2 ori , am facut n aerisiri manuale + n aerisiri cu pompa vid iar pedala mea tot tine destul de jos si este elastica. Am sunat alt mecanic ai mi a spus ca trebuie aerisita pompa abs cu testerul? Ce parere aveti? Ce sa i mai fac? Va multumesc
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    Incearca sa inlocuiesi garniturile din pompa de frana, exista kit-uri de reparatie. Sau inlocuieste pompa.
     
  8. cristianstefan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Bucuresti
    Ideea e ca nu are simptome de pompa, adica pedala nu se duce pana la fund la prima frana ca si cum ar sari garniturile. Pur si simplu pedala este mai jos , undeva la jumatatea cursei

    Schimb si pompa pana la urma nu i problema...totusi e siguranta mea la mijloc, dar parca ma vad in aceeasi situatie dupa ce dau 10 milioane pe ea , ca tot n am frane.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Noi 2017 la 04:05
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    Inlocuirea lichidului de frana se face sub presiune! Exista sisteme ieftine de cumparat ptr. a efectua corect schimbul de lichid de frana. Sau se pot chiar confectiona destul de simplu. Mai exista si varianta prin aspiratie (vacum) dar asa exista riscul daca in timpul schimbului cel care face completarea cu lichidul pierdut sa nu mentina nivelul peste minim si sa intre aer in instalatie.
    Aici poti vedea cea mai simpla varianta de dispozitiv de inlocuit lichidul de frana: http://www.clubafaceri.ro/49006/dispozitiv-schimbare-lichid-de-frana-2267424.html
    Daca esti sigur ca ai procedat corect si nu ai aer in instalatie singura varianta sunt garniturile din pompa.

    http://e36-316i.blogspot.ro/2008/09/schimbare-lichid-de-frana.html
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Noi 2017 la 04:05
  10. cristianstefan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Bucuresti
    Nu am facut eu operatiuniile astea ci "mecanicii". Au aerisit si manual si cu vacuum... si tot nu mi se pare ok. Dar treaba cu pompa abs poate fii reala?
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    In ABS pot fi bule de aer daca operatiunea nu a fost facuta corect. Acestea pot fi inlaturate in totalitate numai daca se introduce lichid in instalatie sub presiune de 1,2-2 bari si se deschid pe rand aerisitoarele de la fiecare roata. Dar cand se deschide aerisitorul trebuie deschis mult ca sa vina un debit mare de lichid. Daca este deschis putin debitul este mic si nu va avea forta necesara de a misca bulele de aer din ABS catre aerisitor. Pentru aceasta operatie e nevoie de cca. 2 litri de lichid sa fie trecuti prin instalatie (500 ml. la un aerisitor). Pe furtunul transparent ce vine montat pe aerisitor se vor vedea bulele de aer si cand acestea inceteaza sa mai vina.
    *Nu se apasa deloc pedala de frana in timpul operatiei de inlocuire si inaintea folosirii lichidului nou de frana acesta NU SE AGITA. Prin agitare se formeaza bule mici de aer care patrund in instalatie.
     
  12. iulianp

    iulianp 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    100
    Locație:
    Braila
    Eu cred ca ai probleme la tamburi : uzura sau reglaj incorect. Cauta un mecanic adevarat si te rezolva. Incearca pe prelungirea Ghencea la ANTUPO.
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    iulianp
    Din uzura la tamburi sau/si reglaj incorect nu ai pedala elestica! Poti sa ai frana pe roata respectiva slaba sau deloc!
    Pedala elastica (moale) e de la aer in instalatie sau pompa centrala de frana (valabil la cele cu dublu circuit) care nu mai etanseaza la garnituri. In cazul pompei poate fi si corpul pompei uzat dar mai rar.
     
  14. cristianstefan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2016
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Bucuresti
    Deci ieri am facut aerisirea pompei abs cu testerul si nu s a schimbat nimic. Dimineata am observat ca am prea mult lichid de frana pe care l am scos pana la nivelul maxim( nu stiu daca conteaza).Frana de mana trebuia ridicata f mult ca sa tina, ca atare am strans cam 0.5 cm surubul cablului.Acum pedala nu mai este elastica , cursa libera s a mai micsorat. Acum cand apas putin pedala de frana se simte cum franeaza desi cursa tot este o idee mai lunga.Sau pur si simplu m am dus eu pe aratura si nu imi mai dau seama.
     
  15. iulianp

    iulianp 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2014
    Mesaje:
    100
    Locație:
    Braila
    Deci daca frana nu mai este elastica dupa ce ai strans piulita incepi sa-mi dai dreptate adica ai probleme la spate.
    Pintiliosul
    Scuze daca par ilogic parerea este a unor mecanici de clasa nu a mea personala.
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    97
    cristianstefan
    Am scris in postul 251 care este modul corect si in acelasi timp si simplu, prin care se face inlocuirea lichidului de frana pentru a nu intampina probleme.
    Orice alta abordare a problemei si mai ales de persoane necalificate, poate duce la diferite manifestari in functie de eroarea facuta. In situatia ta aer in instalatie.
    Frana de mana nu ti-a fost reglata corespunzator de catre "mecanici" si pe viitor apeleaza la cineva care stie exact despre ce e vorba cand vorbim de frane, ca nu e de joaca cu ele!!!
    iulianp
    Te rog frumos nu dezinforma daca nu intelegi modul de functionare al instalatiei de franare. Nu de alta dar in loc sa ajuti pe cineva mai mult il vei incurca.
    Lui cristianstefan i s-a mai intarit pedala de frana datorita faptului ca a reusit sa mai scoata din aerul din instalatie!!! Asta in urma folosirii testerului prin actionarea ABS-ului care face presiune, cam ceea ce spuneam ca e nevoie pentru o aerisire in cazul lui. Nicidecum ca a scurtat lungimea cablului de frana de mana!
     

Distribuie pagina asta