1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Senzor temperatura motor

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de Ionut_SIG, 1 Aug 2009.

  1. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Va rog daca stie cineva cam cat ar costa, unde ar putea fi gasit si unde se afla montat la motor senzorul de temperatura motor?
     
  2. oana-zeno 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Mesaje:
    9
    sonda temperatura

    salut sonda de temperatura este situata langa termostat sub capacul de plastic al motorului in partea dreapta are o mufa cu doua picioruse. Preturile sunt intre 80 si 110 ron .Depinde de producator.
     
  3. oana-zeno 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Mesaje:
    9
    senzor temperatura

    se schimba foarte usor are o clema de plastic in forma de U .(eu am 1,4 44kw , sper sa fie si la tine la fel pozitionata)bafta
     
    Ultima editare: 16 Sep 2009
  4. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Rezolvat de mult, dar oricum multumesc, in rest ai dreptate e pozitionat exact acolo unde zici tu.
     
  5. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    poi vezi daca nu ai mai revenit cu rezolvarea... Oana s-a gandit ca inca mai ai nevoie de ajutor.
     
  6. Ionut_SIG

    Ionut_SIG Silver Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Mesaje:
    329
    Locație:
    Bacau
    Da ai dreptate recunosc e vina mea dar eram asa de suparat si inca sunt pe cei care stiu sigur ca s-au confruntat cu aceasi problema dar dupa ce au rezolvato nu au mai intrat pe forum.
    Inca o data scuze.
     
  7. danielT

    danielT 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2012
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bârlad
    imi poate spune cineva codul la senzorul de temperatura motor pt . skoda din semnatura,
     
  8. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
  9. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    Problema senzor temperatura sau ...

    Salutare,

    De curand sunt posesor de Skoda Fabia 1.4 MPI.
    Problema care ma deranjeaza sta in felul urmator:

    De cand am cumparat masina am observat ca temperatura de la motor oscileaza foarte mult pe ceasul din bord si in cele mai multe cazuri cade sau sta pe valoarea 0, indiferent cat am mers cu ea. Un caz concret, ieri a ajuns acul pana la aproape 45 grade ( ma gandesc ca aceea ar fi temperatura daca acul a facut un sfert de tura pe cadran ) si brusc a inceput sa scada treptat pana la valoarea 0 intr-un interval de vreo 10 secunde in timp ce masina era in functiune.
    Socul din cate am vazut nu este afectat din aceasta cauza pentru ca imi urca pana la 1200 ture si treptat scade la 900 in intervalul de 1-2 minute si ramane la aceeasi turatie daca opresc si pornesc din nou motorul.
    Martorul din bord " Check engine " s-a aprins si din diagnoza a rezultat ca ar fi defect senzorul de temperatura si sonda lambda inainte de catalizator.
    Intrebarea mea este urmatoarea: daca senzorul de temperatura este defect nu ar trebui sa fie afectat si socul electronic al masinii, sau socul este influentat de alt senzor sau alta functie al senzorului?
     
    Ultima editare: 10 Ian 2013
  10. Fesnic Laurentiu

    Fesnic Laurentiu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Mesaje:
    16
    Locație:
    Turda
    Este afectat, fiindca va sta la ralanti mult mai mult decat spui tu. Dupa ce vei monta senzorul nou, ai sa vezi ca timpul se va injumatati. De aia creste si consumul.
     
  11. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    Aha, mersi mult.
    Eu banuiam daca senzorul este defect, turatia ramane tot timpul la 1200 si nu scade deloc.
    In prima instanta as vrea sa verific eu daca are cumva vreun joc si probabil nu va fi conectat corespunzator.
     
  12. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    Salutare din nou,
    Revin cu alta problema. Aseara cand am pornit masina, a pornit in parametrii normali, socul a urcat la 1200 ture. Am uitat ceva acasa si atrebuit sa opresc motorul ca nu puteam sa las masina in plina strada pornita. Am lipsit cateva minute si cand i-am dat drumul din nou, a inceput sa oscileze foarte agreziv turatia ( parca tusea ), iar masina trepida destul de puternic. Sa fie cumva din cauza senzorului?
     
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.085
    Locație:
    Cluj
    Defectarea sondei si a senzorului de temperatura duce la functionarea anormala a motorului.
    Deci pana nu vei inlocui senzorul de oxigen si senzorul de temperatura, nici nu poate fi vorba de ,,alta problema" Don.:)
     
    Ultima editare: 11 Ian 2013
  14. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    Danke Carmen, maine sunt programat la prima ora la service :busted_cop:. sa speram ca voi putea rezolva eficient problema.
    P.S. E prima masina a mea si nu am mai avut alte experiente, asa ca paranoia e activa 24/7 :arco:.
     
  15. Cosminbej 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2008
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bucuresti
    Sa postezi, te rog, ce ai rezolvat si cu cati bani. Si la mine oscileaza urat turatia uneori, la pornire pe timp de iarna, in timp ce imi palpaie termometrul in bord. Termometrul apare pentru ca au mizerie pe ei electrozii din vasul cu antigel. Dar oscilatia sigur are alta cauza. Aceeasi ca si la tine, zic eu.
     
  16. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    Am fost la service, am schimbat senzorul de temperatura, dar din pacate senzorul de temperatura a fost partial vinovat pentru ca ceasul indicator ramane pe zero. Se pare ca am problema cu termostatul, care este blocat pe deschis.
    Simptomele sunt urmatoarele: Daca pornesc masina cand stiu sigur ca motorul e rece, socul ajunge la 1200 ture, dar acul ramane pe zero (evident). Apuc sa tranversez orasul ( vreo 8 km cu trafic relativ aglomerat ) , ajung la destinatie, acul indicator ramane tot pe zero, nu se misca nicidecum (in masina intra aer cald) . Opresc masina si deschid capota sa ma asigur ca motorul e cald. Daca e sa o pornesc din nou dupa vreo 2-3 minute, acul indicator ajunge aproape de 90 grade si treptat incepe sa scada spre minin.
    Cat despre service, pe mine m-a costat 100 lei toata povestea (piesa+ manopera ), dar din cate am auzit oscileaza foarte mult preturile.
    @Cosmin: Si eu ma gandesc ca ar avea avea alta cauza, dar nu elimin posibilitatea asta. A aparut de 2 ori de cand am luat masina. In cazul meu, masina consuma foarte mult si nu mias dori sa am probleme la motor ( in special sonda lambda ). Zilele urmatoare ma duc sami schimb termostatul si sa speram ca am reusit sa elimin toate problemele. Daca mai apare problema cu oscilatia turatiei am sa postez aici.
    P.S. Ai incercat sa cureti clapeta de acceleratie? Din cate am citit pe forum si asta ar fi o posibilitate. Nu stiu, dar merita incercat.
    Bafta
    :footy:
     
  17. Cosminbej 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2008
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bucuresti
    Si curatarea clapetei e printre planurile mele. Dar as vrea eu sa fie doar atat... In legatura cu termostatul, si eu l-am schimbat acum 4 ani (se rupsese cel original). Si m-a tinut un an. Apoi am pus unul Vernier si merge perfect pana azi. Ce vreau sa spun e ca trebuie si putin noroc, sa nimeresti unul bun. Vezi ca termostatul efectiv sa fie prins in carcasa lui cu o clema metalica, nu cu picioruse din plastic.
     
  18. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    In general piesele sunt comandate de catre atelier. Ce comanda, asta primesc, nu vreau sa ma bag peste ei :) . Atat doar ca vreau sa vad ca sunt noi :p.
    Daca mai probleme de genul ala, clapeta de acceleratie e prima care vreau sa o rezolv. Si nu mas mira sa fie murdara din cauza problemei actuale.
    P.S. Cat te-a costat schimbatul termostatului?
     
    Ultima editare: 14 Ian 2013
  19. Cosminbej 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2008
    Mesaje:
    31
    Locație:
    Bucuresti
    Pai la mine daca e murdara clapeta, de ce nu oscileaza turatia si la pornire pe timp de vara? Numai la frig face figuri.
    P.S.: Termostatul l-am luat eu din magazin si l-am montat tot eu. Cred ca e in jur de 50 de lei manopera... Poate gresesc.
     
  20. TheDon

    TheDon 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2013
    Mesaje:
    38
    De la frig mizeria poate fi mai vascoasa ... nu stiu, zic si eu. Oricum eu aia as face in prima instanta. Buturuga mica rastoarna carul mare. :motz:
     

Distribuie pagina asta