1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Schimbul de ulei si filtre

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de dayel, 14 Feb 2009.

  1. cryogent 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2011
    Mesaje:
    20
    Locație:
    Bucuresti
    Salut, am si eu o intrebare, Skoda mea are 220.000km si momentan pana acum am pus numai ulei 5w-40, este recomandabil ca odata cu uzura masinii sa se puna alt tip de ulei?
    Daca da imi puteti recomanda atunci ce tip de ulei pot folosi?
    PS- Stiu ca in mod normal trebuie pus ce recomanda producatorul dar eu vreau sa stiu daca un ulei mai vascos sau nu ma poate ajuta la prelungirea vietii motorului chiar daca fac schimbul de ulei la termen.
     
  2. clabescu.marius

    clabescu.marius 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Mesaje:
    123
    Locație:
    Breaza
    Lasa uleiul care este recomandat de producator,un ulei mai gros inseamna uzura mai pronuntata mai ales iarna la pornire asupra motorului,nici macar cand pisca poate putin de la schimb la schimb sa nu schimbi tipul uleiului.Aberatia asta cu uleiul mai gros am auzit-o de multe ori este spusa de "mecanici"....
     
  3. nelu907 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2015
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Bucuresti
    Salut,același problema o am și eu cu Skoda mea 1.4 16v 55kw cod aua și probabil vreo 300000km din 2002.Am tot vorbit cu cunoștințele mele cu prietenii despre ce ulei să-i pun acum ca vine vara și mi-au recomandat un ulei 10w40.Tin sa menționez ca eu schimb uleiul odată prin Aprilie și odată pe la sfârșitul lunii Octombrie.Chiar ieri am avut o discuție cu un vecin care își făcea schimbul de ulei în spatele blocului și ne-am dat în vorba și de problema mea și ma întrebat dacă ventilatorul pornește repede și i-am zis ca se încălzește destul de repede și a zis este clar ulei mai gros 10w ca dacă nu distrug motoru cu 5w.Eu vreau să-i cum par Motul dar nu știu de care.Intrebarea mea este dacă la numărul de km.pe care ii are mașina ar trebui un ulei mai vâscos. Acum am Castrol Magnatec 5w40 și îl papa destul de bine.
     
  4. cocosamba 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2010
    Mesaje:
    84
    Locație:
    Bucuresti
    Eu de 6 ani de zile folosesc Castrol Magnatec Diesel B3 10W40 pe 1.9 SDI fara probleme. Motorul functioneaza corespunzator. Am aprox. 210.000 km.

    Mie mecanicul meu [un om deosebit dupa parerea mea (mi-a rezolvat orice problema de ordin mecanic intr-un mod profesional) - ca sa nu incepem o polemica inutila] mi-a recomandat 10w40 pentru protectie sporita.

    In concluzie parerile sunt impartite. Fiecare face cum considera. Ce va pot spune e ca pe SDI 10w40 este foarte ok.

    Spor la treaba tuturor!
     
  5. nelu907 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2015
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Bucuresti
    Ma pregătesc zilele astea sa fac schimbul de ulei în concluzie ma puteți ajuta cu alegerea vâscozitatii uleiului?Cred ca motorul are undeva la 300 000 km.benzina 1.4 16v 55kw cod aua.Ma gândesc ca pe timp de vara sa merg cu 10w și pe timp de iarna 5w.Ce părere aveți,cum credeți ca este mai bine?
     
  6. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    Daca consideri ca masina este prea veche ca sa mai ai grija de ea, poti baga un ulei inferior. Eu dadeam la un taximetrist uleiul meu scos din motor dupa 15.000 Km ca sa-l foloseasca la masina lui. 10W40 este semisintetic deci inferior celui 5W40 care de obicei este sintetic. in legatura cu vascozitatea, cifra dinaintea literei W(inter)/iarna arata cat de vascos este uleiul la rece, iar cifra de dupa litera W arata cat de vascos este la cald. Adica aceste 2 uleiuri la cald au aceeasi vascozitate si nu ai facut nimic. La rece, intradevar ala 10W este mai gros decat 5W si ce ai rezolvat? Ala gros patrunde mai greu prin toate cotloanele motorului sa-l unga. Doar pentru informatie, daca vrei un ulei gros la cald ar fi 5W60, dar nu este pentru masina ta.
     
  7. nelu907 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2015
    Mesaje:
    40
    Locație:
    Bucuresti
    Mulțumesc Ebi,țin la masina foarte mult și tocmai din cauza asta ma și interesez ce este mai potrivit sa cumpăr. Am decis sa cumpăr Motul 5w40 x-cess dar am văzut ca mai este unul cam la același preț,adică Motul 5w40 x- clean,îmi poate spune și mie cineva ce diferența este intre cele doua și care se potrivește mai bine pentru mașina mea?
     
  8. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    X clean e o idee mai performant si respecta mai multe norme decat x cess.
    Cum zicea si colegul de mai sus un ulei 10w40 e inferior unuia 5w40 din orice privinta.
    Daca motrul consuma exagerat uzura e de vina nu uleiul.Oricum al tau fiind 16v e consumator renumit de ulei.
    Cand am avut 1.2 12v benzina am folosit aral high tronic de care am fost foarte multumit(poate prin 2008 avea calitate mai buna) insa acum in tdi consider ca e un ulei slabut....
     
  9. Myung 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2015
    Mesaje:
    4
    Locație:
    Bucuresti
    Salut! Va cer sfatul cu privire la felul si cantitatea de ulei necesara unei Fabia 1 din 2004, SDI, motor de 1.9. Din cate am aflat, e nevoie de 4 litri, alte surse spun de 4,3 litri.Deci, de cat am nevoie pana la urma? As vrea sa merg pe varianta Castrol Edge Titanium Turbo Diesel 5W40 si filtre Mann. Am ales bine? E pentru prima data cand fac asta. Multumesc!
     
  10. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.482
    Locație:
    Bucharest
  11. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    Imi cam face cu ochiul uleiul asta
    Ce parere aveti sa il folosesc la un AZQ 2004 -105 mii km?
     
  12. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Are aprobare, deci poti sa-l achizitionezi.
     
  13. 000000

    000000 5th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2012
    Mesaje:
    140
    multumesc
     
  14. alexr86 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2016
    Mesaje:
    1
    tocmai mi-am dat seama ca uleiul ales de mine Motul 10w40 6100 nu este recomandat modelului meu de fabia, adica : Motul 6100 e 502 00 sau 505 00.Modelul meu de fabia(1.4 16v) are interval variabil de service(qg1) iar in acest caz se recomanda ulei cu specifiatia 503 00 . Ce parere aveti? Ar trebui sa inlocuiesc uleiul?
     
  15. gcristi001 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2013
    Mesaje:
    52
    Locație:
    Braila
    Sa va relatez si eu cate ceva din experienta mea cu uleiurile ce le- am schimbat/ testat. Acum 4 ani primul schimb - la facut cu Castrol Magnatec 5w-40. Masina avea 135000km. Nu mi s- a parut deosebit dar nici nu mi- a facut vreo problema. A urmat un schimb cu Motul specific 5w- 40. Un ulei decent, poate senzatia era mai mult placebo ca e un ulei deosebit. Am trecut intr- o toamna la motul 5w-30 x clean, cu specificatia 502.00, dar cu vascozitate ceva mai mica din fisa tehnica. Am zis eu ca pentru drumuri scurte iarna , motorul va ajunge mai repede in parametrii de temperatura. Nu il consuma, dar tacanitul tachetilor s- a accentuat, sunete care zgariau la ureche apareau, mai ales la rece, dar si dupa drumuri lungi, la relanti. Am zis ca 5-30w e cam subtire, si am tecut la x clean 5-40w, dupa mai putin de 6000 km. Ca o paranteza am insistat cu motul, fiind motociclist si folosind marca indeosebi, mai inainte de a fi si automobilist. Iar review urile erau bune si pe auto. Am trecut la x clean 5w-40, la schimb, imediat tachetii au tacut. Dar mecanicul mi- a zis ca va reveni zgomotul daca uleiul va mai imbatrani. Si asa a fost, aceleasi zgomote care zgaraiu urechea, tacanit de tacheti din ce in ce mai pregnant. In schimb acceleratie buna, consum super multumitor de carburant . Dar tacanit dupa mers 100 km, cu 100 km/ h , la relanti. Iar imi zic ca uleiul e cam subtire. Consum de ulei mai mare, pentru prima data trebuie sa cumpar un litru suplimentar , cei 800 ml ramasi im bidonul de 4l fiind consumati, in 3-4 mii de km. Dar dupa aceea conumul de ulei dispare. Am cumparat un stobel , pentru tacanit de tacheti. Efectul a fost zero. Odata cu cresterea temperaturilor, tacanitul tachetilor a devenit foarte "metalic". L- am schimbat acum doua zile (uleiul), cu castrol edge 5w-40 titanium. Parca motorul toarce mai frumos. Tachetii tac mult mai repede dupa pornire. Oricum imi pare rau ca l- am testat cu Motul, dar poate e prematur sa ma pronunt. Acum fabia are 184000km.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2017
  16. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Buna seara, am schimbat anul trecut filtrul de benzina si stiu c-am cautat mult timp presiunea regulatorului de presiune.Am pastrat facturile de atunci, dar nu precizeaza detaliul asta si nici informatia nu o mai gasesc exact pe net.Stie cineva daca pentru 1.4 16v cod de motor BKY trebuie de 3 sau de 4 bari?

    Multumesc!
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.109
    Desfiletezi surubul de la colierul care fixeaza filtril de benzina, notezi codul inscriptionat pe filtru.
    Asa vei sti exact ce trebuie sa comanzi.
     
  18. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    Salut,

    Detin momentan o Skoda Fabia 1, din 2001 motor 1.4
    Azi de dimineata m-am apucat sa schimb uleiul ca era urgent (eu folosesc masina zilnic si fac 80km dus intors pana la munca), am scos surubu de la baia de ulei si cand sa scot filtru de ulei am dat sa il desurubez cu cheia tubulara a sarit surubu de care e lipit/sudat de filtru ca sa poti desuruba cu cheia tubulara si nu mai pot sa il dau jos pentru al inlocui cu cel nou(am vazut ca s-a perforat un pic intr-un loc unde a fost sudat si a inceput sa picure ulei).
    Am dat search pe google si am gasit linku asta https://vwforum.ro/topic/39759-modalitati-de-desfacere-a-capacului-la-filtrul-de-ulei/, am sa incerc sa vad diseara daca merge cand ajung acasa de la munca daca nu am gasit si chei de filtre https://www.emag.ro/search/cheie+filtru+ulei.

    A mai patit cineva? Eu schimb uleiul singur de vreo 4 ani, plus cand mai am vreo defectiune la masina mai invat ceva sa fac :)
    Sincer am ramas masca cand am vazut, noroc ca m-am trezit la 7 si am putut sa prind autobuzul sa ajung la munca

    Spor.

    PS: sper sa nu deranjez cu linkurile puse
     
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.692
    Locație:
    Brasov
    De obicei dai gaura prin el si bagi un dorn dintr-o parte in alta . Nu conteaza ca il strici , oricum il arunci . Important este sa ai pozitie . La masina ta se schimba pe sus filtrul . Sunt si chei cu banda si surub in capatul manerului dar trebuie sa ciocanesti putin carcasa metalica a filtrului ca sa ca sa aiba niste margini pe care sa prinda . Aceasta este cea mai buna solutie pentru tine .
     
  20. LupulCelRaU 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2013
    Mesaje:
    10
    Salut,
    Am zis sa va tin la curent cu ce am rezolvat, am comandat 3 chei "speciale" de pe net, nu a mers nici una, cea cu lant era s-o rup de tot, pe cea care are 3 picioare de prindere e degeaba, ma gandeam ca fac treaba cu ea da nu face priza bine, chiar daca am facut indoituri pe lateral la filtru si tot nu a mers.
    Am facut si o gaura tansversala cum a zis colegu mai sus si la fel nu se desfileta, eram plin de nervi si cu o panza de bomfaier, o scula cred de sculptat in lemn si un ciocan am taiat/rupt filtru, pana am ajuns la bucata de fier care se infileta de motor si nu stiam ce sa mai fac, norocu meu e ca m-am impiedicat prin casa de o minifreza electrica care o mai foloseam sa tai tevi de plastic, si m-am dus pana la Dedeman si i-am gasit un cap de taiat fier (2 discuri si capu de prindere 57 lei cam scump dupa parerea mea, daca mai voiai doar discuri suplimentare fara cap de prindere era inca 57 lei 5 buc), primu disc l-am rupt din prima ori era defect ori nu stiu eu cum sa manevrez freza, cu al doilea am facut treaba, am taiat transversal de doua ori, si apoi am pus dalta si un ciocan sanatos si am vazut ca misca si incet, incet l-am desfiletat.
    Am atasat cateva poze, sa inteleaga mai bine povestea :).

    Spor, si sper sa nu va innecati la un schimb de ulei ca mine.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Distribuie pagina asta