1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Revizii

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de Rapid2014, 16 Iul 2016.

Taguri:
  1. redsquare

    redsquare Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    500
    Locație:
    Resita
    Apropoo ... referitor la bujii mi s-a spus ca ii apare in calculator ca data de inlocuire 29 martie (adica la 4 ani in cazul meu) sau 60.000 de km.
    Ciudat pentru ca am vazut pe aici pe forum ca se dadea schimbul la 30.000 km.
     
  2. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    207
    Am scris intr-un post mai vechi...

    "Preluat de pe un site al unui dealer SKODA:
    Revizia SKODA de (e specificat nr de km): Operatiuni Motoare
    15.000 km service schimb ulei motor+ filtru toate
    30.000 km inspectie service cu inlocuire ulei motor, filtru ulei si filtru polen toate
    45.000 km inspectie service cu schimb de filtru ulei + ulei motor toate
    60.000 km inspectie service cu inlocuire ulei motor, filtru ulei, filtru polen, filtru aer,
    filtru combustibil toate
    75.000 km inspectie service cu schimb de filtru ulei + ulei motor toate
    90.000 km inspectie service cu inlocuire ulei motor, filtru ulei, filtru polen toate

    *Note:
    Planificarea si structura intretinerii periodice se face in conformitate cu specificatiile tehnice ale producatorului.
    Pentru auto cu motoare pe benzina(1.2MPI,1.2TSI, 1.4MPI, 1.4TSI, 1.6MPI ) costul pentru revizia de 60.000km contine, pe langa ulei motor + toate filtrele, si inlocuirea bujiilor, conform specificatii fabricant.
    Pentru auto cu motoare pe benzina(1.8TSI,2.0TSI) costul pentru revizia de 90.000km contine, pe langa ulei motor, filtru ulei, filtru polen si inlocuirea bujiilor, conform specificatii fabricant.
     
    redsquare apreciază asta.
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    *Pentru motoarele pe benzina (GPL)

    Cand se strica bujiile? Si cand trebuie inlocuite?


    Bujiile sunt considerate consumabile, deoarece, in timp, se uzeaza. Adica distanta dintre cei doi electrozi se mareste si apar depuneri, indiferent de materialul din care este fabricata bujia si cati electrozi de masa are! Asta va duce la o ardere incompleta, la pierderea puterii si la cresterea consumului motorul ne mai functionand rotund. Bujiile isi reduc durata de viata cand masina este folosita preponderent pentru calatorii scurte (motorul nu are timp sa se incalzeasca). Carburantul folosit influenteaza in mod direct durata de viata a bujiilor. Astfel bujiile in functie de materialele folosite, tipul constructiei si modul de exploatare al motorului pot avea o durata de viata de la 15.000 (modele vechi) la 100.000 km. (modele premium).
    Pentru fiecare tip de motor producatorul recomanda un anumit interval de schimb. Pentru linistea utilizatorului e bine sa se respecte acest interval. Totusi un set de bujii pot avea un comportament excelent chiar si o perioada dubla fata de cea recomandata.

    Cand este nevoie de inlocuirea lor se vor folosi numai acelasi tip de bujii! Bujiile se inlocuiesc toate!

    Un ajutor de nadejde ptr. identificarea bujiilor NGK: https://www.ngkntk.com/ro/instrument-de-gasire-piese/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/
     
    Adi Sim și redsquare apreciază asta.
  4. al3xxxinho

    al3xxxinho 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2017
    Mesaje:
    42
    Locație:
    Craiova
    Eu fac intotdeauna revizia intre 10-15.000 km sau la maxim 1 an de zile cu schimbare ulei, filtru polen, filtru motor si filtru motorina.
    De data asta am ales sa merg pe RAVENOL VMP SAE 5W-30 care e si in lista de uleiuri acceptate de VW si este recomandat pt motoarele cu filtre DPF. Filtrele intotdeauna au fost MANN.
    Ca idee, dupa ce am inlocuit vechiul Castrol cu Ravenol, zgomotul motorului parca s-a mai diminuat.
     
    Eko apreciază asta.
  5. Adi Sim

    Adi Sim Bronze Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Mesaje:
    207
    Am facut vineri inspectia tehnica periodica (verificare mecanica, schimb ulei/filtru, filtru aer). Ulei WIV III SAE Ravenol 5W30, fitrele sunt Mann. Uleiul si filtrele evident cumparate de mine anterior.
    Cost total 120 lei.
     
  6. mokolino29

    mokolino29 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    39
    Locație:
    BAIA MARE
    Momentan am aproximativ 11700 km parcursi din august 2017 de cand am cumparat masina. Saptamana viitoare trebuie sa merg la primul schimb de ulei plus filtre la reprezentanta.
    Am de ales intre 2 variante la ulei:
    1. Castrol 5W30 norma 507.00 - 48 lei/litru;
    2. Original VW 5W30 norma 507.00 91 lei/litru.
    Iar filtrele vor fi originale, cel de aer/polen este optional dar eu il voi schimba.
    Deci ce ulei sa aleg? Multumesc.
     
  7. Sandu62

    Sandu62 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2019
    Mesaje:
    2
    Locație:
    Pucioasa Dambovita
    Eu as merge Castrol, Skoda asta recomanda este scris si pe capacul de umplere cu ulei, sau cel putin la mine la Rapid 2016 asa scrie .
     
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.550
    Locație:
    Bucharest
    Aa,daca scrie Floriol,pui Floriol?Puneti ulei bun,nu va zgarciti.
     
  9. Eko 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2018
    Mesaje:
    68
    Am facut acum cateva zile schimbul de ulei la Skoda Oradea, mi-au bagat Castrol Titanium. Aveau si original VW, era la acelasi pret, dar mi-au recomandat Castrol ca d-asta gasesc mai usor ca sa completez cand il papa :)))) Deci se asteapta ca 1.2 tsi al meu sa manance ulei pe paine. Cost 450 lei lei, foarte mult zic eu. Anul trecut am facut la Skoda Sibiu schimb ulei, filtru ulei,aer,polen etc. plus inspectia service cu 750 lei, dar au bagat ulei Halvoline sau cv de genul.
     
  10. mokolino29

    mokolino29 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    39
    Locație:
    BAIA MARE
    Se pare ca am posibilitatea sa duc eu uleiul si filtrele si sa platesc doar manopera.
    Acuma ii si mai complicat.... de care ulei, cati L, si ce filtre trebuie sa cumpar?
    @Pintiliosul recomandari?
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    mokolino29
    Sper ca astea sunt datele masinii tale: Skoda Rapid 1.0 TSI 110 CP 2017 FL Blue Denim cod CHZC
    Ai nevoie de 4,3 litri ulei (asa vei avea nivelul intre jumatate si maxim). Eu reocomand sa folosesti MOTUL SPECIFIC 5W30 si il gasesti aici:
    https://www.autokarma.ro/piese-auto-universale-ulei-motor/ulei-motor-5w30-5l-mot-s504-5w30-5l-motul?filtru=a3:61592;a1347:60434;a1348:60171;
    5w30.JPG
    Sau daca doresti ceva trasnet de bun MOTUL SPECIFIC 0W20 e cel mai potrivit ptr. motorul tau, dar e mai scump:
    https://www.autopieseonline24.ro/motul/8819214
    0w20.png
    Vizavi de filtre recomand cu caldura filtrele de la MANN. Nu sunt scumpe si sunt f. bune.
    Deoarece modelul tau nu apare ptr. selectie pe siteul autokarma i-ti recomand sa iei legatura telefonic cu ei si sa comazi telefonic filtrele de: carburant, ulei, aer si polen. Nr. de tel. 021-9099 eventual si uleiul ca sa primesti transport gratuit.
     
    mokolino29 apreciază asta.
  12. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.550
    Locație:
    Bucharest
    De ce mereu aud Mann?Mahle Kneckt nu s bune..ca ex..
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Little Big
    Personal am folosit doar MANN, BOSCH si CHAMPION. Dintre acestea MANN consider a fi cel mai corect facute. Nu spun ca MAHLE nu ar fi OK!
    Diferentele de pret la filtre sunt extrem de mici si nu cred ca merita facuta economia de cativa lei.
    Este totusi un risc ce nu doresc sa mi-l asum folosind un filtru (aer, ulei sau carburant) cu probleme de etanseitate sau densitate! Aviz amatorilor de chilipiruri. ;)
     
  14. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    73
    Eu am comandat din Germania ulei si filtru, VAG Special plus 5W40 si filtru Mahle. Uleiul nu m-a dat pe spate, am zis sa guste si amanta mea ceva laudat, filtrul in schimb parca e peste ce am cumparat din tara, e mult mai greu, mai bine inchegat. Ca o concluzie, am sa revin tot la Ravenol, ulei de care am fost foarte multumit. Ca fapt divers, sa nu credeti ca dublul standard la nivel european se aplica doar la mancare si bautura, ar fi o naivitate.
     
    Adi Sim apreciază asta.
  15. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.550
    Locație:
    Bucharest
    Cred ca Mann a ajuns ca si Castrolul..Adica se contraface cel mai mult..Ma rog,fiecare decide pentru motorul lui.
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Filtru MANN contrafacut nu am vazut niciodata?! Am vazut fabricate in China dar calitatea lor era OK. Nu tot ce e fabricat in China e contrafacut sau de proasta calitate!!!
    Apropo grupul VAG produce de peste 5-6 ani anumite motoare, chiar si cutii de viteze in China ;)
    BMW produc si ei la fel in China si Mexic.
    Mercedes in Mexic, India, Bosnia parca etc.
    Din pacate ptr. noi se observa in calitatea acestora. Asta explica de ce procentul de masini japoneze a crescut semnificativ in Europa in ultimii ani comparativ cu nemtoaicele.
     
  17. ugabrielu 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    73
    Nu uitati de dublul standard la produse!
    In Romania bidonul de 5 L Ravenol VMO 5W40 costa 156 RON in Germania acelasi bidon costa 221.21 RON, tot de la magazine online specializate din Romania si din Germania, daca imi e permis dau si link-urile. Experienta cu filtrul de ulei, pana acum am folosin doar MANN, si cred ca o singura data BOSCH, cu filtrul cumparat din Germania, Mahle, pot sa spun urmatoarele, cand ciocanesti in el parca ciocanesti in blocul motor, ai senzatia ca e facut din fier brut, in celelalte gen MANN cand faci acelasi lucru suna a tinichea, gol. Una dintre cauze poate fi ca Mahle reuseste sa pastreze uleiul in el pe cand celelalte nu prea o fac. Calitatea filtrului nu e data doar de elementul filtrant ci si de celelalte componente gen valva antiretur, fabricata din silicon si nu cauciuc care-si pierde elasticitatea la caldura si cu timpul. Parerea mea e ca dublul standard nu e doar un mit, nu mai vorbesc de componentele contrafacute. Cum am aratat diferenta de pret de aproape 70 RON al aceluiasi ulei in Romania si Germania, este enorm ca sa existe vreo explicatie gen discount sau altele, nu mai vorbesc de costurile cu transportul. E altceva la mijloc, calitatea, cred eu chiar daca Ravenol produce doar in Germania nu ii impiedica nimic sa faca loturi "speciale" pentru tarile din est, cum e si cu carnatii. Si la filtre poate fi aceasi poveste, dar pana nu te convingi singur e greu sa accepti.
     
    Adi Sim și Little Big apreciază asta.
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    446
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    ugabrielu
    Nu cred ca e cazul sa devenim paranoia cu filtrele. :)
    Dublul standard probabil ca exista si in acest caz. Dar noi nu suntem in masura sa facem teste care sa confirme aceasta suspiciune.
    Singurul lucru care-l putem face este ca atunci cand avem probleme cu anumite produse, ale anumitor producatori sa povestim si celorlati experienta noastra. Iar intr-un final se va putea trage o concluzie cat de cat corecta.
    Intrebare, ai avut probleme cu filtrele MANN?
    Eu personal niciodata. In schimb un filtru de polen CHAMPION nu mi-a potrivit in lacas fiind turnata marginea necorespunzator.
     
  19. pulgatory

    pulgatory 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2019
    Mesaje:
    27
    eu personal din 2006 de cand am achizitionat prima skoda O1 cu motor ALH am folosit ca filtre doar marca MANN si ulei Castrol aferent fiecarui tip de motor . la alh foloseam castrol magnatec , la cea de a doua masina O2 cu motor AZV am folosit ulei castrol edge , si acum la O2vrs folosesc castrol edge pentru pompe diuze cu pdf . si sunt multumit de ulei .mentionez ca la 10.000 km fac schimbul la ulei si la filtre , o specificatie la filtrul de polen de la mann eu il achizitionez pe cel cu carbon . eu toate masinile au motorizare pe motorina din oktombrie trec la motor pe benzina
     
  20. mokolino29

    mokolino29 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Mesaje:
    39
    Locație:
    BAIA MARE
    Pana la urma m am decis sa cumpar acest ulei https://www.autohut.ro/ulei-motor-1...tm_source=744e37292&utm_medium=CPS#undefined3 tinand cont de faptul ca la fel am si acum in masina din fabrica, si sunt multumit (si acum am nivelul intre minim si maxim).
    Filtrele care le voi inlocui sunt doar cele de ulei si polen, tot cu original VW la fel cum am si acum.
    Cel pentru aer sigur il voi inlocui la urmatorul schimb, acum nu am considerat ca este necesar avand fix 11300 km parcursi in 1 an si 10 luni.
    Filtrul de benzina (combustibil) il voi inlocui probabil la al 3-lea schimb, fac destul de putini km/an.
    Multumesc mult pentru recomandari, daca alegeam acel ulei Motul Specific 5W30 , puneam sigur si filtre Mann, dar am zis sa pun la fel ca si cum am pana acum.
     
    Pintiliosul apreciază asta.

Distribuie pagina asta