1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Revizii

Discuție în 'Skoda Rapid' creată de Rapid2014, 16 Iul 2016.

Taguri:
  1. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    Am facut 19.000 de km in 2 ani. Skoda spune ca schimbul de ulei se face la 30.000 sau 2 ani, care din conditii se indeplineste prima. Nu se mai schimba la 1 an sau 10.000 cum era pe la dacii.
    Am primit un deviz pentru revizia asta si mi se pare cel putin ciudat pentru ca mi-a fost trecut din nou schimbul lichidului de frana dupa exact 1 an si 10.000 km parcursi de la schimbul anterior. Extrem de ciudat. Si inca ceva, nu apare schimbarea filtrului de aer. Nu am schimbat niciodata filtrul de aer la masina asta de cand am scos-o din reprezentanta. Ori nu are filtru de aer ori astia de la Skoda sunt pe langa. Apare pe deviz inlocuire filtru praf si polen dar nu si filtru aer.
     
  2. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    Mda, nu mai inteleg nimic. Am sunat la a 2-a reprezentanta care mi-a dat ca schimburi la revizia asta altceva. Mi-a bagat toate filtrele (ulei, aer si habitaclu), uleiul si bujiile. Bujii care costa nici mai mult nici mai putin decat 437 lei + TVA. Total lucrare 1367 lei. Am impresia ca fiecare schimba ce are mai mult prin magazie. O sa sun la a 3-a reprezentanta sa vedem ce mai au aia pe stoc.
     
  3. Universalis

    Universalis 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    67
    Nu e vb aici de Dacii, daca vrei ca masina, respectiv motorul sa te tina cat mai mult fara probleme, schimbi uleiul la maxim 10.000 km. sau maxim un an daca nu ai 10,000.
    Si nu mai crede tot ce zic Stealerii (adica Dealerii), aici e interesul lor sa faca profit si sa-ti spuna tie ca masina necesita mai putine cheltuieli de intretinere: ulei schimbat la 30000 km, cica e long life etc. Marketing si alte pacaleli.
    Uita-te la pretul la bujii pe care ti l-au dat, asta e jaf, doar nu-s poleite cu aur.
    O sa te lamuresti cu ei si o sa inveti sa-ti schimbi filtrele singur...:respekt:
    P.S. Mai exista si un filtru de combustibil de care nu ti-au spus, nu? :)
     
  4. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    Da, pretul bujiilor mi se pare pur si simplu nesimtit. Nu imi pot da seama de unde au scos pretul asta. Sunt curios cat costa daca fac comanda acelasi tip de bujii.
    N-as vrea sa schimb eu filtrele si ce se mai poate schimba pentru ca imi place sa am un istoric al masinii, asta e singurul motiv pentru care o sa merg tot la Skoda, dar dupa ce imi exipra garantia (1 mai 2019) nu o sa mai fac schimburile dupa perioada ci la nr. de kilometri. Perioada e pusa ca te tina 4 ani legat de garantie. E singurul motiv.
    Legat de filtrul de combustibil au dreptate, se inlocuieste la 90.000 de km parca. Si ce mi se pare curios, e termenul de schimbare al filtrului de aer, 4 ani sau 90.000 km. Mi se pare cam mult, dar o sa ma lamuresc daca e asa acum cand o sa-l schimb cu 3 luni inainte de a implini 4 ani si 36.000 de km.
     
  5. Universalis

    Universalis 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    67
    Pentru calitatea combustibilului la noi, e mult, parerea mea; deasemenea, cat priveste filtrul de aer, e foarte mult.
    Iti dau exemplu ce spun unii mecanici, daca nu ma insel, chiar producatorul, despre uleiul cutiei de viteze, ca nu se schimba, ca e lifetime. Care e perioada de viata a unui ulei? Am schimbat uleiul din cutie si nu imi mai agata, e mult mai bine acum.
    Daca schimbi lichidele, filtrele cat mai des, nu are ce sa fie rau, dimpotriva, te scuteste de surprize si probleme in timp iar masina o sa mearga bine.
    E adevarat ca te costa dar e alegerea ta.
     
    redsquare apreciază asta.
  6. grig_sorin 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2014
    Mesaje:
    161
    Filtrul de aer se schimba la fiecare schimb de ulei. Filtrul de benzina se schimba la 60000 km ( asa mi.au spus mie, si asa scrie in cartea service).
    Pe bujii tot aproximativ 400 lei am dat si eu. Exagerat de mult fata de altele din gama premium dar cat ai garantie trebuie sa le faci la ei.
    Istoricul la reprezentanta nu te mai ajuta la revanzarea masinii, pt ca este electronic, si ff putini sunt care merg sa verifice. Totusi pastreaza fiecare factura.
     
  7. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    Filtrul de aer se schimba la 4 ani sau 90.000 in functie de ce conditie se indeplineste prima. Am sunat la 2 reprezentante, mi-a spus la fel.
    Filtru de benzina n-am intrebat si e foarte posibil sa se schimbe la 60.000 cum spui.
    Bujiile ... 437 + TVA deci sar de 500 de lei .
    In 31 martie imi expira garantia dar parca as vrea sa fac tot la ei dar nu la termen ci la nr de KM. Imi place sa am un istoric pe masina.
     
  8. efa982

    efa982 Bronze Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    283
    Locație:
    bucharest
    Filtrul de aer se schimba si la 10 ani si 200k km ....nu te opreste nimeni.... Insa pentru un carton care costa 30 ron sa faci economie si sa-l schimbi la 4 ani e ceva ce-mi da cu virgula...Am o masina care o folosesc mai rar si fac cu ea maxim 5000 km intr-un an ...nu vrei sa stii cum arata filtrul de aer dupa DOAR 1 an si 5000 km:huh:
     
    Universalis, redsquare și Little Big apreciază asta.
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    349
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Reviziile oare sunt atat de importante? E important sa fim atenti la ce consumabile folosim?

    Uleiul din motor
    este practic cel mai important consumabil. Uleiurile FULL SINTETICE sunt de departe cele mai bune fata de cele MINERALE sau SEMI SINTETICE. Acestea nu se uzeaza asa repede, au punctele de fierbere mai ridicate. De aici rezulta un consum de ulei mai mic si o viata mai lunga. Se pot face schimburile la 30.000 km. rulati cu ele daca se circula 80% din perioada de schimb in conditii de autostrada pe distante lungi. La conditiile din Romania 15.000km. este o limita corecta. Pentru cele MINERALE si SEMISINTETICE 10.000km. este OK.
    Cu cat un ulei este mai subtire (0W, 5W, 10W) cu atat este mai performant, datorita faptului ca poate ajunge extrem de repede dupa pornirea motorului in toate cotloanele. Cu toate acestea daca presiunea din cilindri este sub limitele fixate de producator se recomanda folosirea unui ulei mai gros ptr. scaderea consumului de ulei de la un schimb la altul.
    O atentie deosebita trebuie acordata producatorului uleiului. Asta ptr. ca pe piata sunt extrem de multe produse de calitate slaba si contrafacute.
    Filtrul de ulei daca se foloseste acelasi tip de ulei se poate inlocui tot la al doilea schimb de ulei fara riscuri. Dar ptr. ca pretul acestuia este unul derizoriu nu prea merita economia facuta.
    Filtrul de aer un consumabil extrem de important. Daca acesta este murdar si reduce debitul aerului ce intra in motor se ajunge in situatia in care debitmetrul de aer se strica. Deoarece debitmetrul este practic un fir de platina de o anumita grosime caruia i se aplica un anumit curent. Aerul care trece prin el produce racirea acestuia si in acest fel computerul vede cantitatea de aer ce intra in motor prin diferentele rezistive rezultate. Circulatul cu un filtru murdar face ca firul de platina sa se subtiaze treptat de la supraincalzire (astfel se obtin valori eronate) dupa care se intrerupe si ajunge practic inutilizabil.
    Astfel ca in functie de impuritatile din aer in zonele unde se circula cu masina acesta se poate imbacsi mai repede sau mai tarziu. Romania sufera mult la acest capitol astfel ca e recomandata inlocuirea acestuia la fiecare schimb de ulei (15.000km rulati).
    Filtrul de carburant. Multe persoane nu-l inlocuiesc decat cand acesta este obturat aproape complet. Sa nu uitam ca nici carburantii din Romania nu au o calitate deosebita si contin multe impuritati. Rezervoarele din pompe au depuneri mari datorita nerespectarii normelor de utilizare. Motiv ptr. care in functie de pretul acestuia e recomandata inlocuirea macar la 60.000km. daca nu se doreste la fiecare schimb de 15.000km.
    Filtrul de habitaclu (polen). Cele cu continut de carbune sunt mai scumpe dar retin nitel si mirosurile. Ptr. conditiile din Romania ar trebui inlocuit la cca. 5.000 - 10.000km. Dar si la 15.000km. e OK.
    Ptr. a putea interveni la timp si a sta linistiti solicitati atunci cand faceti revizia:
    -verificarea incarcarii acumulatorului,
    -verificarea concentratiei antigelului,
    -verificarea umiditatii lichidului de frana,
    -verificarea vizuala a curelelor,
    -verificarea uleiului la servo.
     
    Adi Sim, Universalis, redsquare și alți 2 apreciază asta.
  10. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    O sa fac poza la filtru de aer.
     
  11. Eko 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2018
    Mesaje:
    50
    Nu stiu de unde scoateti voi intervalele astea de schimb asa lungi. Repostez facutura mea de la revizia facuta pe la 25.000 km. De curand mi-au schimbat bucsile de la bara stabilizatoare pe garantie masina avand acum 31.000 km, dar interesant ca nu apare in sistem, am verificat in alta reprezentanta ce arata pe calculator. Bucsile au fost schimbate, mi-au fost aratate, masina se simte mai rigida. Le-au pus intr-o punga cu niste hartii, nu mi-au dat nimic la mana, cica le tin ei sa justifice schimbul lor
     

    Fișiere atașate:

  12. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    Nici la mine nu a aparut ca mi-a schimbat lichidul de frana la inspectia de service dar dupa ce i-am spus a zis ca s-a uitat in sistem pe general si acolo apare. Probabil ca poate sa vada ce lucrari s-a facut in reprezentanta respectiva si in toata reteaua de reprezentante Skoda.
    Referitor la intervalele de schimb , sunt cele din cartea de service si am vazut ca si pe la inceputul topicului tot asa se spunea. Mie mi se par normale intervalele cu exceptia filtrului de aer care mi se pare ca e cam mult 4 ani sau 90.000 km. Dar depinde si in ce conditii circula masina. Oricum o sa fac o poza la filtrul meu care are aproape 4 ani fara vreo 3 luni.
     
  13. Eko 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2018
    Mesaje:
    50
    Tot la Skoda am rugat sa verifice istoricul dar in alt oras. Mie mi l-a schimbat filtru de aer la prima revizie.
     
  14. redsquare

    redsquare Silver Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Mesaje:
    492
    Locație:
    Resita
    Cred totusi ca asa scrie in programul de service 4 ani sau 90.000. Am intrebat in Resita si Timisoara. Si mai e un post pe prima pagina in care la fel spuneau colegii.
    Cum era filtrul, era murdar?
     
  15. Eko 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2018
    Mesaje:
    50
    Da era destul de imbacsit, nu mai merita tinut. Cam 20.000 de km as zice ca merge un filtru.
     
    Universalis și redsquare apreciază asta.

Distribuie pagina asta