1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Regenerare filtru de particule la Diesel Euro 6

Discuție în 'Skoda Octavia III' creată de Agu, 22 Oct 2018.

  1. Agu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Mesaje:
    3
    Dragi prieteni posesori de Octavia 3 sau potentiali viitori posesori ... Ei bine , daca eu unul citeam aceasta postare scrisa de un onest cetatean aveam posibilitatea de a alege in cunostinta de cauza . Dar asa , postarile despre Octavia 3 FL sunt atat de putine incat ai spune ca aceasta masina nu are nici un fel de problema ! Dar eu va spun ca are !! Si sunt singurul care o face , atata timp cat nu exista nici o postare pe tema asta , care este una reala si totodata grava !!
    Ei bine , detin o Octavia 3 FL cu motor de 1.6 Tdi , 116 cp , combi . E cumparata in februarie 2018 si are 15.000 de km . Sunt extrem de multumit de tinuta de drum a masinii , de spatiul si de confortul interiorului , de cosumul de carburant , de dotari ...
    Dar exista un dar ... dar am fost lipsit total de informatii atunci cand am achizitionat o masina diesel , euro 6 , cu filtru de particule . Ceea ce am citit eu despre regenerare nu se aplica in realitate .
    Mai exact , am reusit in 8 luni de utilizare a masinii sa descarc pana la inutilizare bateria originala a masinii creata pentru start-stop . Mai precis , nu scria nicaieri ca masina intra in regenerare fara a da nici un mesaj . Adica nu tu un led aprins , nu tu un mesaj scris pe infotainment ... nimic-nimic . Doar turometrul care se ridica la relanti de la 800 la 1000 de turatii . Astfel eu opream motorul in timpul regenerarii , (asta din lipsa de avertizari ), iar electroventilatorul cu functia de racire mergea minute in sir direct cu alimentare din bateria masinii . Astfel , pe acest principiu , bateria a crapat dupa 8 luni .
    Aberatia acestui model de masina abia acum incepe ... Dupa inlocuirea bateriei cu una noua si dupa sfatul specialistului de a nu opri Niciodata motorul atunci cand masina e in regenerare ... ei bine , i-am respectat sfatul : saptamana trecuta eram in parcare la stomatologul meu cand masina a intrat in regenerare ... Rasu-plansu , dar a durat fix o ora ai 15 min. pana cand a terminat ... timp in care am facut o consultatie stomatologica pw whatsapp . Noroc ca dentista mi-e prietena , dar tot n-a inteles ce am facut eu o ora langa masina si ce model SF de masina am .
    Astazi s-a repetat minunea !! La patru zile diferenta , in apropiere de serviciu ! Noroc ca n-am sefi , ca altfel ramaneam fara job ... Rezolvarea ?! Am mers 20 de minute doar cu viteza a doua in 4000 de turatii plimbandu-ma prin Drumul Taberei , pana cand saracul motor de atata ,, fierbere " s-a linistit si a oprit regenerarea , astfel reusind si eu sa opresc motorul si sa-mi vad de viata !
    Ei bine , o baterie ,, ucisa ' de noua , apoi o ora si jumatate din viata pierduta in masina intr-o asteptare enervanta , carburant consumat inutil din bugetul propriu ... Cate incoveniente la aceasta masina , neexplicate de nimeni pana sa o achizitionez ! O aberatie a tehnicii moderne , aceasta tehnologie de ,, regenerare a filtrului de particule " ! Am inteles ca modelul viitor de Octavia va avea tehnologia ,, AdBlue " , ceea ce inseamna eliminarea tuturor inconvenientelor pe care le are minunata mea masina .
    Deci , cititi si luati aminte !
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.826
    Locație:
    Brasov
    in primul rand dezactiveaza sistemul imbecil Start-Stop , pentru ca el a fost inventat cu un singur scop ..a.cela de a reusi sa incadreze masina in niste norme de poluare scazand consumul , dar fara a tine cont de uzurile mecanice generate de opririle si pornirile dese si inutile. Pentru un sfert de litru la suta , iti strici motorul si omori bateria . O tampenie despre care nimeni nu vrea sa vorbeasca si pe care informaticienii , tamplarii si bucataresele care cumpara masini cu acest sistem nu o inteleg . In al doilea rand , masinile astea nu-s gandite pentru trafic preponderent de oras. In ritmul asta o sa termini DPF_ul pana in 60.000 km . Ele sunt gandite sa faca purjare la un numar redus de km , la functionarea in regim de autostrada . Nu vei scapa de asta indiferent ce vei face . Multi posesori se plang de acest fenomen si el nu poate fi din pacate evitat. TRebuie sa-ti faci un obicei din a trage la fiecare final de saptamana un drum la care sa ii dai in goarna macar la 3500 turatii , vreo 30 de minute . Asta va face ca filtrul tau de particule sa nu intre in regenerare fortata , pentru ca se va curata la respectivul regim si va fi functional toto timpul fara sa se ingfunde .
     
    Ingolstadt85 apreciază asta.
  3. Ingolstadt85

    Ingolstadt85 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2012
    Mesaje:
    178
    Locație:
    Bucuresti
    Exact ! Start - stop-ul este o mizerie ! O inventie inutila. Daca vreti parerea mea sincera, si DPF-ul este o inventie inutila. Bani aruncati pe geam, consum mai mare de carburant, probleme in plus si defapt masina tot polueaza !
     
    efa982 apreciază asta.
  4. Agu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Mesaje:
    3
    Salut .
    Nu merg cu Start-Stop activat , iar drumuri in afara localitatii fac cam o data la zece zile , in jur de 200 de Km . Conduc destul de ,, tinereste " , nu merg subturat , ba din contra . Pur si simplu , regenerarea nu are nici o noima dupa parerea mea . Tocmai ce ma intorsesem de la Ploiesti , iar in dimineata urmatoare, dupa 2-3 opriri si porniri repetate a intrat in regenerare . Ma dispera . Recunosc ca n-am stiut exact ce inseamna regenerarea filtrului de particule si ca nicaieri nu scrie ca-ti mananca ore din viata si iti iroseste banii oe consum inutil de carburant !!
     
  5. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.826
    Locație:
    Brasov
    Ca subiect derivat din discutie , stiati ca americanii tocmai de asta s-au autosesizat ca motoarele consuma mai mult , pentru ca regimul de mers pentru regenerare nu este inclus in traseul pe care a fost omologata norma de poluare ? De fapt filtrul de particule este o gaselnita de suma "zero " in sensul ca per total nu face nimic decat sa adune NOX-urile pe o anumita perioada de timp , dupa care " le arde " si le da pe teava ...tot sub forma de NOX_uri . Daca se putea sa le transforme in altceva le transformau in cilindru la ardere .
     
    efa982 apreciază asta.
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    638
    Locație:
    Baia Mare
    DPFul nu e chiar asa ... pus degeaba. Acesta are depunere de platina (de aici pretul ridicat) pe fagurele ceramic din interior care reuseste sa neutralizeze o parte din noxele emise.
    -Problema reala este ca utilizatorul nu foloseste in marea majoritate a cazurilor carburanti adecvati (cei proveniti din rusia nu sunt prea OK), cu continut scazut de sulf si uleiuri cu continut scazut de sulf (full sintetice specifice DPF). Sulful are proprietati de ungere si in general mecanicii nu sunt de acord ca un motor sa nu aiba ungere din plin. Dar acest surplus de sulf genereaza funingine care se depune treptat in DPF.
    -A doua problema reala sunt injectoarele. Injectoarele care sunt f. precise in functionare ( generatie noua, ex. cele piezo si nu numai) fac ca motorul sa aiba noxe minime. Dar in momentul in care un injector nu functioneaza prea corect dar motorul totusi merge, proprietarul evita inlocuirea si de aici DPF obturat.
    Nimeni nu doreste sa arunce aiurea cu banii. Dar aceste motoare de generatie noua au nevoie de mai multa atentie!
    Recomand cu caldura ca macar o data pe an (cca. 20.000 km. rulati) sa vizitati un mecanic care sa verifice parametrii injectoarelor (chiar daca motorul merge bine!) printr-o diagnoza iar daca e necesara inlocuirea injectoarelor (se inlocuiesc toate odata si obligatoriu noi) si curatarea DPFului chiar daca acesta nu o cere. Garantat DPFul nu se va mai obtura.
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.826
    Locație:
    Brasov
    Bre Pinitliosule , platina este pe catalizator , care este corp comun cu filtru lde particule . Catalizatorul nu este scump , partea de filtru de particule este .
     
  8. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    638
    Locație:
    Baia Mare
    No offence detaliile nu sunt atat de importante.
    Oamenii tre sa-ntelega ca aceste motoare au un anumit nivel de pretentii. Iar daca nu poti sa-l indeplinesti mai bine renunti la a cumpara o astfel de masina.
     
  9. Agu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2018
    Mesaje:
    3
    Dupa umila mea parere de posesor si utilizator de masina cu DPF euro 6 , consider total gresita si eronata aceasta tehnologie ,, inovatoare " de non-poluare . Sper ca sistemul Ad-Blue sa rezolve toate inconvenientele de care eu voi avea parte inca 5 ani de acum incolo , pana imi voi achita ultima rata de leasing !
     
  10. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.826
    Locație:
    Brasov
    Pintiliosule , in principiu ai dreptate , insa nu toata lumea are o intelegere a mecanismelor , nu toti au gandire tehnica. Cei mai multi sunt afoni in materie si masinile astea trebuie sa fie utilizabile si pentru ei . Nu poti emite "pretentii " de la utilizator ...trebuie sa ii faci o masina usor de condus , cu tehnologie intuitiva si cat se poate de fiabila.
     
  11. efa982

    efa982 Silver Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Mesaje:
    353
    Locație:
    bucharest
    Nasoala rau treaba asta cu filtrul DPF de la dieseluri...asa un amic din Norvegia si-a cumparat un Jaguar E pace parca diesel si la aproximativ un an si vreo 10k km s-a infundat total DPF ul...a dus-o la reprezentanta si i-au schimbat pe garantie tot DPF ul...cica a fost un senzor defect care nu mai dadea comanda de regenerare. Acum eu sunt curios care e treaba cu filtrele puse pe motoarele pe benzina...tot asa o sa se infunde?
     
  12. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    12
    Salutare! Lamuriti-ma va rog cum îmi dau seama când își face regenerarea și când pornește doar electroventilatorul de răcire a motorului, am impresia că turometrul indica 1000 tot/min in ambele cazuri. Poate greșesc, luminati-ma!
     
  13. cezarc2004 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2017
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Iasi
    Când pornește ventilatorul și turația sta la 1000 și îți taie și start-stopul înseamnă că își face regenerare. Ventilatorul nu pornește la temperaturile astea, va porni abia la vară, în aglomerația din oraș, dar nu va urca turația la 1000
     
  14. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    12
    Mulțumesc pentru răspuns, s-a întâmplat să îmi taie start-stopul de vreo două ori și chiar nu am știut despre ce este vorba. Întotdeauna când începe regenerarea turometrul sta la 10.000 de tot/min sau o poate face și la 7500-8500?
     
  15. cezarc2004 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2017
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Iasi
    La regenerare urca întotdeauna la 1000. Start-stopul ți-l poate tăia și din alte motive (motor rece, diferența clima setata în habitaclu, etc) , dar atunci nu urca turația. De asemenea și ventilatorul pornește și din alte motive (răcire lichid, pornire clima, etc) , dar nici atunci nu urca turația.
     
  16. Dorutu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2019
    Mesaje:
    12
    Nu cita ultimul mesaj!

    Mulțumesc mult pentru precizări!
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Mai 2019
  17. Tofan Cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2019
    Mesaje:
    9
    Salutare tuturor si un An Nou Fericit!
    Am si eu niste nelamuriri legate de filtul de particule. Sunt de pe la jumatatea lui decembrie posesor de skoda octavia III 1,6 TDI 110 CP.
    Din cate am inteles citind pe diverse forumuri regenerarea la filtul Dpf se face atunci cand motorul este cald si turatia sta undeva la 1000 rot. la relati si ar dura undeva la 30 de minute.
    Azi am patit o chestie interesanta. Dupa vreo 20 min de mers cand am ajuns in parcare am observat ca turatia sta la relanti la 1000 cu caldura si farurile oprite. Doar radio mergea. Am banuit ca isi face regenerarea si am zis ca o las pornita sa vedem. Au trecut vreo 40 de min si tot nu s-a oprit. Am mai facut un drum de vreo 20 de minute, mers mai turat , am parcat dar la relanti tot asa la 1000 a ramas. Am mai stat in parcare vreo 20 de min dar tot asa era. Am oprit motorul. L-am repornit, dar turatia a ramas la 850 si nu a mai urcat la 1000 , desi m-am mai plimbat vreo jumatate de ora. Oare nu a fost vorba de regenerare si de altceva? Ce se intampla daca opresc motorul in timp ce isi face revenerarea? Continua regenerarea sa o faca de pe baterie sau reincepe procesul cand repornesc motorul?
    Multumesc
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    638
    Locație:
    Baia Mare
    Tofan Cristian
    Ai bateria masinii ori descarcata, ori uzata si necesita inlocuire.
     
  19. Tofan Cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2019
    Mesaje:
    9
    O sa verific bateria zilele astea sa vedem. Intre timp m-am plimbat azi cu masina cam 1 ora jumate si nu a coborat la relanti turatia sub 1000 desi am oprit si caldura si doar displayul si farurile mergeau. Nici sistemul start-stop nu mai functiona desi era activat. Dupa ce am oprit si repornit motorul turatia a revenit la normal la 850
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Gold Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    638
    Locație:
    Baia Mare
    Sistemul START/STOP nu functioneaza cand sunt probleme pe partea de alimentare cu curent. E normal, doar pornirile trag curent mult din baterie. Personal recomand dezactivarea acestui sistem extrem de pagubos ptr. proprietar.
     

Distribuie pagina asta