1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme ventilatie /aer conditionat / climatronic

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de puiu, 29 Ian 2009.

  1. Adămiță Victor

    Adămiță Victor 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2018
    Mesaje:
    4
    Salutare.

    Detin o O2, 2008,BLS, 1.9TDI (cu un singur electroventilator), si acum 2 zile circuland prin oras am observat ca temperatura s-a dus aproape de 110grade.
    Am facut un test si a reiesit circuit electroventilator intrerupt intermitent si electroventilator blocat.
    Am desfacut electroventilatorul, mufa intradevar foarte oxidata, am curatat-0, dar tot nimic.
    Am incercat sa il alimentez separat (din pacate are 4 fire), din alta baterie la firele groase de alimentare, dar nu a vrut sa porneasca, nestiind cum sa conectez si celelalte cabluri.
    Stiu ca mai primeste comanda si de la senzorul de temperatura de la lichidul de racire si de la compresorul pentru clima.
    S-a mai intalnit careva cu aceasta problema?
    Ar putea careva sa ma ajute cu diagrama de conectare a acestui electroventilator (eventual un print dintr-un soft de specialitate)?
    Nu cred ca ar fi vorba de probleme mecanice deoarece electroventilatorul pornea in trecut cand tineam masina cu contactul pus mai mult timp.
    La test mi-a iesit si presiune scazuta in instalatia de climatizare. Credeti ca ar influenta, chiar daca temperatura se duce peste 100grade?

    Multumesc.

    Acesta este tipul de https://imgur.com/a/39wgNGg
     
  2. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    IN mufa ce vine dinspre masina, pe cati pini ai 12V?
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Joaca-te cu doua fire de la o baterie , in toate combinatiile posibile , ca sa vezi daca merge pe direct . Altfel se poate sa cauti defectiune in cablaj si tu sa ai ventilatorul ars . Ai doua fire mai groase , unul rosu si altul alb sau bej . In teorie , astea doua alimenteaza motorul electric iar cele doua mai subtiri actioneaza un cuplaj pentru cuplare sau decuplare ( vin de la termocupla ) .

    Verifica daca deschide termostatul ( pune mana pe furtunul care intra in radiatorul mare si vezi daca se incalzeste cand arata la bord 90 de grade ) ca temperatura poate creste si de la asta . Daca deschide , atunci cauti inzona termocuplei de le radiator si a motorului de epectroventilator .
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Mai 2018
  4. lucian_honda 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2018
    Mesaje:
    2
    Salutare, deranj si eu cu o întrebare!
    Detin o skoda octavia facelift 2.0 din 2010, am schimbat zilele astea compresorul (era dus) am pus HELLA plus condensator climatizare tot HELLA.
    Toate bune si frumoase, montat, pus freon+ulei, verificat...baga rece calumea.
    Am plecat cu ac pornit de la service (asta fiind dupa-amiază, a doua zi dimineață am pornit motorul fara ac si se aude un zgomot la compresor pe la fulie. Când cuplez ac zgomotul dispare. Am fost la service si mecanicul zice ca este de lja ambreaj (totuși compresor nou), a turnat putina apa pe fulie in timp ce motorul mergea si zgomotul dispare, dupa ce se usuca apare din nou (cu ac oprit), daca pornesc ac dispare zgomotul. Am desfacut compresorul vechi la fulie (piulita si cele 3 suruburi si nu ii înțeleg sistemul, ce rol are acolo)
    - ce ar putea sa se auda la cel nou ?
    - cu ac decuplat si turnat putina apa zgomotul dispare pana se evapora apa, de ce ?
    - când cuplez ac zgomotul dispare, de ce?
     
  5. Adămiță Victor

    Adămiță Victor 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2018
    Mesaje:
    4
    Salut.
    12VDC aveam doar pe cablul rosu-alb (cel gros).
     
  6. Adămiță Victor

    Adămiță Victor 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2018
    Mesaje:
    4
    Update:
    Am activat din VCDS ventilatorul si porneste.
    Am fost la verificare instalatie AC, surpriza, radiatorul spart, presiune 0, de aceea nu cupleaza compresorul sa porneasca electroventilatorul.
    A ramas problema cu termo-intrerupatorul.
    Ma poate ajuta careva, va rog frumos, cu locatia acestui termo-intrerupatator?
     
  7. ionut746

    ionut746 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2017
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Suceava


    Salut. Am si eu cam asa ceva....stie cineva despre ce e vorba? SKODA FABIA 1.2 HTP 2007 51 KW 70 CP.
     
  8. Sorin.Razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2017
    Mesaje:
    11
    Salut. Am fost astazi sa completez cu freon instalatia la skoda octavia 2 si surpriza: ave 500g freon dar tot nu raceste cum trebuie. A observat baiatu la service ca nu porneste ventilatorul acela mai mic si zicea ceva de supapa de la compresor. El porneste insa....sunt chiar in dubii caci nu reusesc sa dau de cap. De la ce sa fie oare?
     
  9. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    cat este cuplul absorbit si curentul ?
     
  10. MihaiSB

    MihaiSB 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2018
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Sibiu
    Salut Marius,

    Si eu am exact aceeasi problema doar ca la o Octavia 3 din 2013.
    Nici eu nu am reusit sa iidau de capat.
    Tu ai mai gasit cumva raspuns la aceasta problema?
     
  11. Gabi05 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Mesaje:
    1
    Salut
    Ma lovesc si eu de o problema la sistemul de climatizare la a mea Octavia 2 FL.
    Cateodata, dimineata la prima pornire baga aer rece instant, iar in alte cazuri abia dupa vreo 10 min de mers. Iar acum face o figura si mai interesanta, baga aer rece 5 - 10 sec (adica cat indica clima) dupa care aer fierbinte tot 5-10 sec, intermitent, asta in conditiile in care temperatura exterioara e de aprox. 22 grade.
    Raspunzator de aceasta problema sa fie oare senzorul de temperatura interioara ?
     
  12. Raul Rusu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2018
    Mesaje:
    1
    Salut, Skoda Octavia 2, 1.9 TDI, 2008.

    Pierde freon prin inelul acela de la radiator, daca pun niste apa scoate bule. Intrebarea mea ar fi cum se poate remedia, fara achizitionarea unui alt radiator. Exisita vreo solutie? sau nu ramane decat schimbarea radiatorului pentru ca o sa piarda mereu indiferent de ce as face si de cate ori l-as umple?

    Informativ la ce pret as gasi unul nou?

    Va multumesc!
     
  13. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    Schimb radiator, nu ai alta solutie.
     
  14. fuyyu 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    Va salut , am si eu urmatoare problema legata de aerul conditionat sau clima , mentionez ca am o octavia 2 facelift 2011 105 cai 77 kw , pornesc masina aerul porneste rece cu ac pornit iar dupa o perioada de 20 min incepe sa bage aer cald desi eu nu schimb temperatura .
    Daca opresc masina si o las cateva minute si o pornesc din nou aerul porneste rece , cineva sa uitat si zicea ca cica radiatorul nu mai raceste decat partea de sus , partea de jos arata oribil plina de muste , freon am incarcat acu 3 zile desi cand sa schimbat mai erau 400 ml . Zicea ca poate e defect compresorul deoarece in momentul cand a verificat instalatia imi zicea doar atat presiune e iar presiune era undeva la 6 bar din ce am vazut eu . Nu cunosc multe detalii despre daca cineva a mai intalnit aceste simptome rog sa ma ajute cu o opinie
     
  15. Rus Razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2018
    Mesaje:
    1
    Salutare,Octavia 2 facelift 1.6 Tdi 2010 cand pornesc AC-ul incepe sa bage aer rece dupa aproximativ 10 min iar apoi merge perfect.A mai avut cineva problema aceasta,ceva sugestii sau cauze care ar putea fi?
     
  16. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    care este starea de shut-off la compresor in momentul cand nu baga rece ?
     
  17. alexandervlad

    alexandervlad 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2017
    Mesaje:
    4
    Salut. In urma cu 1 luna masina mea (Skoda Octavia 2, 2008, motor 1,9) a incetat sa mai “dea” aer rece.

    Am fost ieri sa ii fac o verificare la Auto Dasis Cluj, si baietii de acolo au constatat ca scapa freon pe la un “surub” de plastic din partea de sus a radiatorului. In urma verificarii m-au taxat cu 250 lei (verificare si incarcare), suma respectiva nu trebuie platita la urmatoarea incarcare daca schimb radiatorul la ei.

    Recomandarea lor: schimbat radiator cu unul nou (ceva marca Olandeza - 430 lei + manopera 250 lei).

    Intrebare mea este: nu exista o varianta sa inlocuiesc doar piesa respectiva si sa ma scutesc de 680 lei ?

    Am incercuit in poza piesa cauzatoare de scurgerea freonului:

    [​IMG]
     
  18. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
    Nu gasesti ca piesa de schimb ,,dopul" respectiv.
    Daca reusesti sa-l desfiletezi si sa pui banda teflon, fara sa rupi radiatorul, ai rezolvat problema ieftin.
    Au incercat si alti useri, dar s-a spart. Se sparge, altul nou, nu.... atunci esti norocos.
     
  19. Calisnicu 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2018
    Mesaje:
    1
    Se poate ajunge cu furtunasul unui spay cleaner la vaporizatorul din habitaclu?
     
  20. Iulius90 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2016
    Mesaje:
    1
    Salut,

    Am si eu o problema cu climatronicul si anume, pleaca doar cand are el chef.
    Cand e racoare afara porneste fara nicio problema. Daca e cald afara (peste 25 de grade) pleaca cand da cand nu. Si cand zic ca nu pleaca nu porneste nici ventilatorul nici compresorul. Am dat jos climatronicul, l-am curatat, am uns putin rulmentii si pornea normal. Dupa cateva saptamani iar la fel. Mentiune: dupa 10-15 minute de mers, de obicei dupa ce mai dau in cate-o groapa (dar nu neaparat) porneste. Si odata pornit, dat pe low imi face frigider in masina (deci banuiesc ca n-ar fi problema de freon, dar n-am ajuns sa verific inca). Am verificat siguranta, era intacta si fara urme de oxidare, dar am schimbat-o preventiv.

    Am pus si vcds-ul si mi-a dat asta:


    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
    Part No SW: 1Z0 907 044 R HW: 1Z0 907 044 R
    Component: ClimatronicPQ35 110 0402
    Revision: 00110021 Serial number: 00000000000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 4581E7160CA1E06C6B-8010

    1 Fault Found:
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    010 - Open or Short to Plus

    Pareri. idei? (SO2 2008 1.9 TDI)
     

Distribuie pagina asta