1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme ventilatie /aer conditionat / climatronic

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de puiu, 29 Ian 2009.

  1. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    278
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    V158 servomotor clima:

    Z35 element de incalzire aixiliara:
    [​IMG]
     
  2. gabitzu_89 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2016
    Mesaje:
    4
    V158 unde se afla? In partea soferului?
     
  3. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    278
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Pe partea soferului. De obicei potentiometrul, care urmareste executarea comenzii, se uzeaza. Se intampla ca la volumul aparatelor de radio mai vechi cand incepea sa gajaie.
    Se poate incerca remedierea problemei prin curatarea acestuia dar e o operatiune care va tine destul de putin timp. Potentiometrul propriu zis e cel verde din filmarea de mai sus. Inlocuirea cu unul nou e rezolvarea OK. Din pacate potentiomerul separat nu vei gasi de cumparat.
    Elementul de incalzire auxiliare Z35 se poate repara de obicei. Asta ptr. ca se incalzesc cateva componente de pe placa electronica si nu mai fac contact la lipituri. Refacerea lipiturilor rezolva defectiunea.
     
    gabitzu_89 apreciază asta.
  4. gabitzu_89 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2016
    Mesaje:
    4
    Multumesc pt raspuns. Revin cu update
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    278
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    La Z35 elementele care creeaza probleme sunt niste rezistente. In poza ai si valorile acestora:
     

    Fișiere atașate:

  6. marius 10 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2017
    Mesaje:
    1
    salut. am si eu o problema tot legata de compresorul de ac zic eu.Am o skoda octavia 2 ,1.6 tdi 77kw 105 cp, octombrie 2010,235.000km,si la relanti se aude un zgomot ciudat,(un zornait) .cand clima nu e pornita.Cdupa ce pornesc clima nu se mai aude nimic.... O fi compresorul..?
     
  7. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    Salut
    Imi puteti spune si mie daca este normal sau nu, sa porneasca ventilatoarele acum cand este frig afara, la o temp exterioara de 4-5°C ?
    "Problema" este de fapt urmatoarea :
    Motorul rece (max 20-25°C citit pe meniu secret climatronic), pornesc masina si dau drumul la caldura pe pozitia HI -> incep sa se invarta ventilatoarele pt scurt timp, pt ca apoi sa se opreasca ... dupa aprox 1 min pornesc din nou pt un interval scurt de aprox 30-40 sec dupa care iar se opresc ... si tot asa ...
    Daca opresc caldura acest lucru nu se mai intampla deloc .
    Daca o pornesc din nou (HI), incep iar sa se invarta .

    Eu stiam ca ventilatoarele pornesc decat atunci cand functioneaza AC-ul, nicidecum cand setez temp pe cald maxim (HI), cu atat mai putin atunci cand afara sunt doar 4-5°C .

    Stiu ca in vara, la indemnul unui alt mecanic inteligent, am schimbat senzorul de temp lichid racire, fiindca dupa spusele lui cel vechi nu mai functiona in parametrii optimi .
    Dar am pus unul la cca 90 lei, destul de scump pt ce stie sa faca el, zic eu ... adica nu am luat din ala ieftin la 30 lei .
    Nici o schimbare deosebita .
    Am mai schimbat, tot in vara, compresor + radiator AC + valva, fiindca ma lasase compresorul cel vechi, iar de la schimbare AC-ul a functionat foarte bine .

    In rest masina se comporta normal, dar ma gandesc daca nu cumva pornirea asta aleatorie a ventilatoarelor, cu motorul rece, sa impiedice incalzirea optima, in intervalul de timp optim a motorului .

    - Habitaclul se incalzeste . Nu asa de rapid cum stiu ca era la benzinare, dar in aprox 10-15 min de mers prin oras este ok .
    - Motorul se incalzeste ok, zic eu ... adica dupa 30 de min de mers prin oras deja ceasul din bord este intepenit la 90°C , iar pe climatronic ceva mai mica, la 83-85°C .

    Este normala sau nu, aceasta pornire a ventilatoarelor atunci cand pornesc caldura ? - Cu motorul rece ?
    -> Termostat defect ? - Desi masina baga caldura ok, motorul nu se supraincalzeste , ventilatoarele nu cred ca stau pornite tot timpul (in mers nu am cum sa verific) ...
    -> Au luat-o razna ventilatoarele ?
    -> Termocupla de pe radiator ? (daca o avea asa ceva ...)
    -> Radiator defect / infundat ?
    -> Nu are nimic ? Sa o las in pace ?

    -> ... ?

    Multumesc
    O2, 2005, 2.0tdi, 16V, 103kw/140cp, bkd

    Astazi am studiat un pic mai bine problema, in situatii diferite :
    Situatia 1 :
    Temp ext de 1-2°C, motor rece : pornit motor, pornit caldura pe maxim -> comportament ventilatoarele ok, adica nu au pornit deloc, nici cand motorul incepuse sa se incalzeasca (temp motor 30-35°C) .

    Situatia 2 :
    Temp ext de 5-6°C, motor rece : pornit motor, pornit caldura pe maxim -> comportament ciudat, adica ventilatoarele incep sa se invarta pt aprox 20-30 sec, apoi se opresc pt ceva timp, dupa care iar pornesc ... si tot asa .
    La aceeasi temp ext de 5-6°C, cand motorul incepe sa se incalzeasca (30-35-40°C) -> ventilatoarele au acelasi comportament ciudat .
    Consumul instant, pe loc, cu motorul caldut : 0,4L/h
    Consumul creste la 0,5 uneori si la 0,6L/h, atunci cand ventilatoarele pornesc .

    Situatia 3 (ca sa zic asa) :
    Atunci cand ventilatoarele pornesc/se opresc (caldura pe max HI) ... daca apas butonul Econ, ventilatoarele nu mai pornesc si consumul instant sta fix la 0,4L/h .

    Ce sa mai inteleg din toate astea ?
    - Compresorul functioneaza chiar si atunci cand setez clima pe caldura maxim (HI) ? -> Baga freon in instalatie cu temp setata pe cald maxim ?
    -Oprirea efectiva a compresorului are loc numai atunci cand apas butonul Econ ? (chair daca temp este setata pe max HI) ?

    Compresorul stiu ca nu mai functioneaza cand temp ext este sub 4°C, dar nu stiam ca el functioneaza chiar si atunci cand caldura este setata pe maxim, chiar daca afara sunt 5-6°C .

    Asa sa fie ?
    Asa este normal ?
     
  8. alexxutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2018
    Mesaje:
    24
    Salutare!

    Am si eu o problema pe a mea Octavia 2, mai exact climatronicul imi baga doar aer cald pe partea stanga chiar daca pornesc aerul conditionat si ii dau temperatura minima. Pe partea dreapta nu am probleme, bagand temperatura setata pe climatronic. Citisem ceva pe forum de un servomotor. Stiu ca pe tester a aparut o eroare (numai tin minte care) si mecanicul spunea ceva de un motoras de sub bord de pe partea soferului. Imi puteti da un sfat macar unde pot sa pun pe ea un tester sa citeasca eroarea? Banuiesc ca nu merge un clasic OBD nu?

    Multumesc anticipat
     
  9. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.032
  10. alexxutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2018
    Mesaje:
    24
    Mersi pentru informatie! Stii cumva si un service care are vcds si care se si ocupa de montat/demontat piesa respectiva prin Bucuresti?
     
  11. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.032
  12. alexxutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2018
    Mesaje:
    24
    Multumesc!
     
  13. Panicos 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2017
    Mesaje:
    23
    Salutare ,

    Am o problema la aerul conditionat in sensul ca porneste cu intarziere de 15-20 minute din momentul cand pornesc masina si setez temperatura de racire. Ventilatorul porneste la timp, dar nu sufla aer rece. ALtfel spus, compresorul porneste cu intarzierea respectiva.

    VCDS arata asa:

    Chassis Type: 1Z (1K0)
    Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72 76
    VIN: TMBBE21Z282169150 Mileage: 171670km-106670miles
    01-Engine -- Status: OK 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
    76-Park Assist -- Status: OK 0000

    Eroarea de AC mai amanuntita:
    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
    Part No SW: 1Z0 907 044 AC HW: 1Z0 907 044 AC
    Component: ClimatronicPQ35 120 0600
    Revision: 00120022 Serial number: 00000000000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 77FCD34006CD45FEBB-8022
    1 Fault Found:
    00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) ----> un motoras care cred ca e pe la torpedou
    000 - - - Intermittent

    Nu stiu daca eroarea din VCDS este legata de problema mea cu aerul conditionat. Masina a fost dusa la un service autorizat si cei de acolo au spus ca trebuie un nou compresor cu totul. Avand in vedere ca el totusi porneste (dar cu un delay de 15-20 min) si un compresor nou costa nite bani considerabili, ma gandesc sa epuizez toate variantele posibile inainte sa fac investitia.

    Skoda Octavia 2 pre-facelift 2008 2.0 motorina.


    Multumesc
     
  14. Pintiliosul

    Pintiliosul Bronze Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    278
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Compresorul probabil nu face presiune suficienta prea repede. Este elementul cel mai solicitat din tot sistemul si e normal ca sansele ca el sa fie defect sunt f. ridicate. Dar pe acesta se poate conecta un manometru ptr. a vedea exact cat de repede atinge presiunea de lucru si determina daca intr-adevar e defect sau nu. Recomand sa iei unui second-hand pe care sa-l testezi inainte de montare pe masina.
     
  15. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.032
    Panicos, pentru eroarea de pe HVAC:
    - Start the engine
    - Start climatronic
    - Press AC + air boutton towards you
    - Wait a few seconds.
    Trebuie vazut cu vcds-ul cat e cuplul absorbit decompresor.

    Intuiesc electrovalva cu probleme.
     
  16. Panicos 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2017
    Mesaje:
    23
    @Pintiliosul : presiunea a fost verificata la un service ( acelasi,autorizat si era ok, chiar mai mare decat trebuia )

    @t.carmen : eu am AUTO sus si ECON jos (pe roata din dreapta). Cred ca AC e la Octavia 3. Oricum, procedura de care spui cred ca se refera la asta
    Am facut asa , am dat clear la alerta in vcds , oprit/pornit motorul si nu a revenit(alerta). Asta cu masina pe loc, fara deplasare. O sa vad dupa daca alerta reapare. Oricum, problema cu aerul cond e aceeasi.
    Nu am inteles fraza "In momentul cand intarzie, trebuie vazut cu vcds-ul, cat e cuplul absorbit de compresor."
    La vcds sunt total amator, asa ca nu am inteles unde si cum sa vad ce spui tu.
    "Intuiesc electrovalva cu probleme." -- e posibil sa fie asa. Am auzit despre alta persoana care a avut o pb similara si a rezolvat-o schimband valva la un service in Ruse, pt ca acolo a gasit oameni care sa repare compresoare;in Buc spunea ca solutia de la service-uri era schimbarea compresorului si atat.
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.032
  18. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.054
    Locație:
    Bucuresti
    schimba electrovalva.
     
    Stefan333 apreciază asta.
  19. Panicos 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2017
    Mesaje:
    23
    @T. Carmen si @al bundy
    Am efectuat testele sugerate dupa cum urmeaza:

    Motor pornit, aer conditionat oprit (imaginea 1)
    Motor pornit, aer conditionat pornit (imaginea 2) - ventilatorul sufla aer, dar nu rece.
    Dupa 20 de minute, nici o schimbare (imaginea 4) - creste presiunea
    Dupa 30 minute, presiunea de la 8 bari creste brusc pe la 14 bari unde fluctueaza timp de aprox 3 secunde si apoi se stabilizeaza la aprox 10 bari - acum sufla aer rece (imaginea 5)

    Din cate vad eu (dar dupa cum spuneam, nu ma pricep), compresorul merge tot timpul, numai ca aerul rece apare cu intarziere, conditionat de presiune.
    Daca acest comportament este intr-adevar legat de electrovalva, imi puteti sugera un service in Bucuresti unde pot repara problema asta?
    Un lucru pe care l-am mai observat in mers, la drum, este ca si atunci cand porneste aerul conditionat si sufla aer rece, daca se face mai cald afara (bate soarele mai tare) deodata se reduce si intensitatea aerului rece spre deloc; daca intra soarele in nori sau merg prin locuri umbrite, isi revine si sufla rece iar - este tot de la electrovalva, sau e altceva? (ar putea fi defect senzorul de pe bord de la mijloc, spre parbriz, care arata ca un tumburuc?)
     

    Fișiere atașate:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      75,6 KB
      Vizualizări:
      9
    • 2.jpg
      2.jpg
      Mărime fișier:
      76,6 KB
      Vizualizări:
      8
    • 4.jpg
      4.jpg
      Mărime fișier:
      74,7 KB
      Vizualizări:
      8
    • 5.jpg
      5.jpg
      Mărime fișier:
      74 KB
      Vizualizări:
      8
  20. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.054
    Locație:
    Bucuresti

Distribuie pagina asta