1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme vas antigel/pierderi antigel

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de raxel, 6 Mai 2015.

Taguri:
  1. raxel

    raxel 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2013
    Mesaje:
    14
    Locație:
    Bucuresti
    salutare. revin cu o problema.. mai exact doua :))) 1. pierd freon pe la dopul acela alb de la radiatorul de clima ( e un dop alb hexagonal...acolo ar trebui sa fie filtrul uscator)... are cineva idee cum se poate desface ??? am tot incercat si nu merge... sau daca exista vreo solutie cu care pot lipi pe acolo ca sa nu mai piarda ?? pentru ca altfel varianta ramane doar sa schimb radiatorul. 2. desi am nivel optim de antigel ... imi tot apare "chech coolant"... invariabil dupa ce o las in parcare si se incinge masina...apare cum am pus contactul.. mentionez ca acul din bord arata temperatura normala a motorului. 2'.. in mod ciudat..atunci cand sta in soare ff mult nu imi mai recunoaste nici centura ca e bagata. multumesc mult.
     
  2. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    salut
    sincer, nici nu stiu ce si cum sa va explic mai bine, dar incerc

    Astazi, m-am pomenit cu antigelul picurand bine de tot (balta) in fata masinii, chiar la botul ei, sub bara, in partea dreapta cum va uitati la botul masinii fiind in fata ei, adica pe partea cu volanul (stanga - urcat in masina) - scuze de exprimare dar incerc sa ma fac cat mai bine inteles .

    Initial am crezut ca este radiatorul de AC, intrucat acesta era ud cam pe la jumatatea lui

    Ulterior am constatat ca imi scazuse nivelul antigelului din vas, asa ca m-am uitat mai bine si curgea un licjid de culoare roz, adica antigelul .
    Pur si simplu, din senin .
    Si credeti-ma ca nu sunt genul care sa forteze masinile, merg foarte calm si atent, nu o turez inutil ... la gropisi denivelari incetinesc asa de tare incat de multe ori imi iau injuraturi de la cei din spatele meu .

    In fine, zis si facut
    Am completat cu antigel si am dat fuga in service
    S-au uitat si s-au crucit mecanicii pe acolo si intr-un final mi-au zis ca ar fi radiatorul de racire care fie ar avea vreun por fie ar fi plesnit pe undeva la ibinarile dintre metalul si plasticul radiatorului .
    La furtune este ok, nu dadea pe acolo .

    I-am intrebat daca sunt 100% siguri, dar nu mi-a raspuns nici unul ''cu toata gura'' .

    Au pus acolo o solutie de la WYNN'S si vad ca deocamdata nu mai curge .

    Eu unul nu sunt insa ferm convins ca ar fi radiatorul de racire spart .
    Cum naiba s-a spart asa din senin ? Si de la ce ?
    Oricum la cat de aglomerat sunt montate radiatoarele acolo ... este destul de greu sa vezi exact unde este problema/fisura/cauza ...

    Asa ca am si eu cateva intrebari
    1.Cate si ce radiatoare sunt montate in fata masinii ? Stiu ca primul este de AC, dar celelalte ...

    2.Cum se demonteaza ? In special cel de racire al motorului
    Trebuie data bara fata jos ? Trebuiesc demontate si toate celelalte radiatoare ? de AC, ... ?

    Din ce am vazut in ETKA, ar mai fi un radiator micut acolo - radiator racire suplimentar 1K0121212C - Water cooling 2.0ltr
    Am eu asa ceva ? chiar nu am reusit sa vad mare lucru - par a fi 3 radiatoare lipite unul de altul acolo, incat este aproape imposibil sa spui cu exactitudine unde este problema/fisura/cauza ...

    Masina : O2, din 2005, 2.0tdi, 140cp, climatronic, automata DSG, motor BKD


    Scuze ca m-am lungit
    Va multumesc pt orice sfat, sugestie si parere, chiar si critici
    Va pot da si VIN-ul daca ajuta cu ceva

    Multumesc inca o data
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Este bine ca pica si nu il arde .
    Ai grija sa nu ramai fara . Poti completa si cu apa distilata pentru ca vei mai pierde . du masina la temperatura de lucru ( aproximativ 90 grade ) si ridica capota. Ar trebui sa vezi abur ridicandu-se si deasemenea ,dupa abur poti sa identifici si locul pe unde ai scurgerea. Poate fi oriunde pe circuitul de racire . Daca pica mult ( face balta ) nu functioneaza prafurile sau lichidele care se baga in radiatoare pentru inchiderea porilor . Dr sigur se va depune si in ceva timp vei avea alte probleme si mai grave de obturare a circuitului sau chiar a canalelor din blocul motor .
    Daca sunt furtune scapi ieftin. DAca este radiator , ia unul nou. Nu costa o avere si te poti baza pe masina. Nu carpi , nu lipi cu prostii ca nu tine .
     
  4. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    Multumesc, in primul rand
    Tocmai asta este, am dus masina la temp de lucru si degeaba ... intr-adevar iese abur pe la radiatoare pe acolo prin partea dreapta pe la mijlocul radiatoarelor de sus in jos; in partea dreapta spre jos, cum te uiti la masina cu capota ridicata
    furtunele sunt uscate atunci cand curge, deci nu este de la ele

    Cred totusi ca radiatorul este de vina, insa nu stiu exact care din ele ...
    Cate sunt la numar, mai exact, acolo ?

    Deocamdata am acceptat solutia aceea turnata in radiator fiindca era dupa-amiaza cam spre seara si chiar nu mai aveam ce face ... decat sa o las asa ...

    Am pus si o poza ca sa intelegeti mai bine
    - initial am vazut pata umeda in zona incercuita cu galben, pe radiatorul de AC
    - ulterior am observat ca se umezise puternic in zona incercuita cu rosu si evident curgea pe sub ea pe scutul motor, in zona aia

    O intrebare prosteasca : trece antigel prin radiatorul ala din mijloc ? (banuiesc ca este intercooler-ul)

    Cate radiatoare sunt montate pana la urma in botul masinii ?
    3 sau cate ? (AC + intercooler + apa) - in ordinea asta ?
     

    Fișiere atașate:

  5. Ebi 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Mesaje:
    101
    Cred ca prea pui la suflet lucrul asta minor-pierdere antigel. Este printre cele mai usoare defectiuni care pot aparea. Ce o sa faci daca-ti baga pompa de inalte span in injectoare si te costa reparatia mii de euro? Cedezi nervos? Iarna a trecut, poti baga si apa,chiar de la robinet daca stai in zona cu apa cu duritate mica.(pana o repari definitiv-ai timp pana iarna viitoare). Ca si cauze ale spargerii radiatorului, pe langa calitatea slaba, poate fi spuma activa de la spalatorii care ataca aluminiul, ornamentele, si lubrifierea de la axul stergatoarelor. Prin radiatorul de AC sigur nu trece antigel. Prin cel de intercooler, trece daca este aer-apa si nu trece daca este aer-aer.
     
  6. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    Mai mult ca sigur ai dreptate, cred ca pun prea mult suflet
    Probabil si ''goange'' / ''piticei'' pe cerebel ...

    In fine, lasand gluma la o parte

    Da, am spalat-o la motor mai zilele trecute, dar chiar nu m-am gandit ca spuma activa o sa atace radiatorul, mai ales pe cel de apa, care se afla in spatele celui de AC si intercooler, iar pe radiatorul de apa chiar nu au dat cu spuma, dar cine stie, o fi ajuns si pe acolo ...

    In orice caz, atat motorul cat si radiatorul erau reci, ma rog un pic caldute, deci exclus sa fi crapat de la apa rece, mai ales ca problema s-a manifestat la 2 zile dupa ce am spalat-o .

    In fine, deocamdata vad ca dupa ce au pus cei de la service solutia aia de la Wynn's, nu mai curge - dar o mai urmaresc .

    Scuze dar nu am inteles ce ai vrut sa zici referitor de cel de la intercooler ?
    Ce trece de fapt prin el ? APA / AER / GAZE ...?
    Se da greu jos radiatorul de apa ?
    Cei de la service au zis ca trebuie demontata bara fata si tot ce e la botul masinii pt a putea ajunge la radiatorul de apa ... !!!
    Imi este cam greu sa cred asa ceva


    Multumesc
     
  7. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
    1. Trei. Radiatorul AC, intercooler, radiator racire.
    2. Trebuie demontat scutul, masca fata, farurile, tragerul. Da.
    Da, este posibil ca la motorizarea ta sa ai montat si radiatorul de racire suplimentar.

    Radiatorul de racire este fisurat.
    Intercoolerul este un radiator de aer si se pune pe circuitul de aer intre turbina si motor.
    Da, se demonteaza tot ce am mentionat la pct. 2.
    Datul cu busuioc sau alte prafuri miraculoase nu vor rezolva problema. Cum au procedat cei din service, in opinia mea este o tiganie.
     
    JurasikMan apreciază asta.
  8. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Eu de la solutie de genul asta am infundat radiatorul.Vei vedea efectele in timp.
     
  9. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    O sa il schimb, nu o sa il las asa, doar ca nu am avut timp si vroiam sa rezolv problema, nu sa il las asa sa picure
    Nu este o avere, l-am gasit la 200 ron

    La ce te referi mai exact cand spui ''efectele aparute in timp'' ?
    Ce anume ti s-a intamplat mai exact ?

    Multumesc
     
  10. mbgd

    mbgd Gold Member

    Înscris:
    18 Mar 2011
    Mesaje:
    584
    Locație:
    bucuresti
    salut.ati mai vazut asa ceva? firele de langa vas,nu au nimic.deci,de ce s-a facut asa?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Apr 2016
  11. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    Salut
    Am vazut pe Discovery la Wheeler Dealers cum un mecanic a pus la o masina veche un lichid de racire care nu contine apa, si care are limitele intre -40 si 180 gr C si ar face racirea mult mai bine, nu e coroziv si nu trebuie schimbat niciodata.
    Din ce am cautat pe google ar fi vorba despre Evans Waterless ( sper sa nu se considere reclama)
    Ce parere aveti despre acest lichid, care pare a avea numai beneficii :
    - nu foloseste apa -> nu este coroziv;
    - nu se mai schimba vreodata;
    - temp de la -40 grade pana la 180 grade, deci nu mai are cum sa fiarba -> nu mai face presiune in instalatie

    Intr-adevar este cam scumpicel, dar mi nu mi se pare exagerat la pret, tinand cont ca ultima data am folosit Hepu la vreo 70 lei/ bidon x 3 sau 4 ( parca) ... + apa dist .

    A incercat cineva asa ceva vreodata pe vreo masina ?
    Indiferent daca era skoda sau alta marca ...

    Pareri pro/contra
     
  12. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
    Nu.
    G12 sau G13.
    Nu are aprobarea constructorului, nu testezi, nu inlocuiesti, etc.
     
  13. Roxanaflorea25@yahoo 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2017
    Mesaje:
    1
    Buna, sunt nou pe acest forum si dupa cateva vizite fara succes la service am ramas fara solutii.
    Pe scurt ....Am sesizat pierderi de antigel in zona pompei de apa.Dupa o vizită la 2 Service-uri,concluzia a fost ca trebuie scimbata pompa de apa. Am schimbat pompa de apa sidupa 5000 de km am verificat noua pompa intr un exces de zel. Surpriza si aceasta avea prelingeri de antigel. Intors la service mecanicul a spus ca nu intelege de unde........Si ca este posbil sa fie un defect de fabricatie al blocului motor.

    Mentionez ca in afara de aceste prelingeri nu am probleme(temperatura apei nu creste peste 90,).
    Am schimbat deja doua pompe de apa.
    Ambele pompe au avut prelingerile aproximativ in acelasi zona.

    Care ar fi motivul acestor scurgeri?
    Ce solutie pot gasi?

    Am atasat si doua poze.

    Recunosc ca sunt novice in ale postarilor pe forum dar sper sa gasesc o rezolvare.Multumesc
     

    Fișiere atașate:

  14. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    salut
    Aveti idee de ce oare mi s-a copt (prajit) pe exterior vasul de lichid de racire ?
    Observasem problema de ceva timp, dar initial am crezut ca este doar aburit pe interior, asa ca nu i-am dat importanta .
    Insa ieri cand m-am uitat mai cu atentie la el, am observat ca pe exterior, pe partea dinspre aripa, avea ca o fasie de aprox 5 cm lungime si 1cm latime, o multime de crapaturi fine / minuscule, care abia se simteau la deget .
    Am crezut totusi ca este doar aburit, insa cand am apasat mai tare cu unghia pe el, mi-a ramas plastic sub unghie .
    Astazi am sa il schimb cu un altul SH la 50 ron, dar chiar ca nu inteleg de unde a aparut problema asta .
    Ca si cand ar fi lucrat cineva cu o flacara in zona aia .
    Daca aveti vreo idee, ar fi binevenita . Macar sa nu se mai repete .

    Am atasat si o poza, dar este luata de pe net, fiindca nu am reusit deocamdata sa fac poza .

    Multumesc
     

    Fișiere atașate:

  15. gmtiby 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2016
    Mesaje:
    21
    Locație:
    Bucuresti
    Intre aripa si caopa intra razele soarelui, curenti de aer si adunate cu vechimea lui au dus la ceea ce ai patit tu. Nu stiu de ce ti-ai uitat la 50 de lei, dar la 98 de lei l-am schimbat si eu si am pus NOU ORIGINAL !

    Bafta
     
  16. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    salut
    Multumesc, am rezolvat . S-a schimbat foarte simplu (2 suruburi, 2 coliere) .
    Stiu ca unul nou nu era cu mult mai scump, dar sunt constrans de timp fiindca plec din tara si chiar nu mai aveam timp sa stau sa astept cateva zile pana imi venea unul nou original .
    Multumesc .
     
  17. gmtiby 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2016
    Mesaje:
    21
    Locație:
    Bucuresti
    Important e ca ai rezolvat si poti pleca linistit !
     
  18. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    356
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    marius_f vasul de expansiune se inlocuieste periodic ptr. ca dupa cativa ani plasticul devine casant incet-incet si se produc fisuri. Un indice bun in acest sens este cand acesta si-a schimbat culoarea din alb- transparent in galbui-maronie in unele locuri sau pe toata suprafata.
    roxanaflorea25 locasul in care vine fixata pompa de apa a fost deterioarat (probabil in urma unei inlocuiri anterioare) si acum oringul (inelul de cauciuc) pompei nu mai etanseaza. Ma gandesc ca oringul pompei este nou. Cateodata se intampla din cauza mecanicului neatent si grabit care a putut deteriora suprafata. Ori s-a folosit alt tip de antigel, coroziv. Putini cunosc ca e f. important sa folosim numai antigel recomandat de producator! Problema ta se poate rezolva relativ usor daca deformarea nu este f. mare. Se foloseste silicon rosu (ptr. temperaturi inalte) si se aplica peste oringul pompei de apa un strat de cca. 2 mm. Apoi se fixeaza pompa in locasul ei. Se strange si se lasa sa se usuce timp de cateva ore. Numai dupa uscare se introduce antigelul in instalatie.
     
    marius_f apreciază asta.
  19. gogul 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2017
    Mesaje:
    5
    Va salut membri ai acestui forum.
    Am si eu o problema cu octavia mea, poate ati intalnit sau i-mi dati o idee.
    Pierdeam antigel si dupa verificari am observat ca blocul motor este umed in dreptul filtrului de ulei. Acol se afla un stut de bronz sau alama montat in blocul motor peste care este un furtun care duce la termoflot.Am scos furtunul sa observ locul si am vazut ca acel stut era corodat chiar langa bloc.Pe acolo pierdeam apa pentru ca furtunul nu acoperea gaura din stut in intregime.Am pus poxipol am montat furtunul si nu mai curge dar vreau sa schimb stutul.
    Rugamintea mea este daca stiti cum este montat, presat sau prin filet. Eventual as apela la un mecanic bun, service de incredere zona Calarasi, Ialomita.
    Si daca stiti ce reper este sa-l cumpar.
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    356
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    gogul
    Era bine daca ne si spuneai ce fel de Octavia ai (an, motor, tip etc.) ca nu putem ghicii.
    Aici este un catalog online unde poti incerca sa-ti identifici piesa in functie de ce motor ai:
    http://ro.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2013/663/R
     

Distribuie pagina asta