1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme turbina

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de daniel11, 22 Ian 2009.

  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Bun ...treaba sta cam asa :
    - plafonatul nu are ca efect o anumita defectiune si o valoare sesizata pe un circuit .
    - masinile VAG au niste probleme cu sistemul de vacuumuri .
    - sunt mai multe chestiuni care pot genera intrarea in modul de protectie " limp mode " .
    - cele mai frecvente apar pe fluxul de aer . turbina nu se rectifica ...cel mult se reconditioneaza . Dupa reconditionare , practic interiorul este nou . Acum , pe circuitul de aer sunt urmatoarele : debitmetru aer , turbina ( si aici intra actuator care este actionat vacuumatic ), senzor presiune ( dupa intercooler ) . Un accent mai serios este pe actuator , care lucreaza permanent . Defectarea lui , sau actionarea neconforma din cauza vreunui furtun slabut sau chiar a pompei de vacuum , sau a vreunei valve de pe circuitul de vacuum , poate genera manifestari ciudate. Defectarea senzorului de presiune poate sa sesizeze eronat o presiunea prea mare facuta de turbina si atunci iti intra in " limp mode " . Totusi , in general , cele mai des intalnite probleme sunt la senzorul de presiune si la geometria variabila. Daca actuatorul functioneaza , dar geometria este murdara si intepenita ( ceea ce nu ar trebui sa fie daca a fost reconditionata ) , turbina nu trage cum trebuie . de obicei la diagnoza iese 17965 , ceea ce inseamna eroare reglare presiune dar ca sa obtii eroarea asta trebuie sa mergi cu masina si sa o duci in stadiul in care taie gazul ...dupa care sa pui testerul pe ea fara sa opresti motorul pentru ca la oprire dispare , deoarece este o defectiune intermitenta . Daca esti sigur ca turbina este reconditionata si functioneaza , trebuie sa cauti problema pe actionarea actuatorului sau pe senzorul de presiune .
     
  2. aparaschivei

    aparaschivei 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Mesaje:
    3
    Esti in stare sa nu citezi ultimul mesaj postat?MULTUMESC!
    Deci:după recondiționarea turbinei mașina nu mai plafonează, doar ca nu simt acel zvac cand întra turbina... Parca e sdi
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Oct 2018
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Turbina functioneaza permanent . Eficienta ei este mai mare de la o anumita turatie dar turbina se invarteste si la ralanti . DAca nu mai intra in limp mode , cauta problema pana la actuator . Vezi starea supapelor de pe vacuum , circuitul sa fie corect conectat ( unii mai incurca furtunele ) actuatorul vacuumatic sa fie reglat .
     
  4. Ditu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2018
    Mesaje:
    1
    Salutari,
    Intampin si eu 2 probleme la a mea octavia 2 1.9 tdi (bxe cred ca este codul de motor).
    1.Dimineata la pornire/ seara ( dupa ce motorul a stat linistit cateva ore bune ), din teava de esapament, timp de 2 minute ( cu aproximatie ) iese fum alb de-l vezi in oglinzi, care intra si in masina daca nu inchizi geamurile/usile de te da afara din masina. In In acel timp din compartimentul motor se aude o bataie, ca de injector cum spun pseudo-mecanicii.
    2. Din cand in cand, indiferent de temperatura antigelului, la turatii joase (1200-1600rpm), accelerarea este sacadata, ca si cum "s-ar ineca" sau depinde de cum simte fiecare, iti da senzatia de balbaiala.

    Anul trecut cand am fost cu masina la reprezentanta in Bucuresti, mi-sa zis ca ar fi volanta.. am trecut peste si i-am lasat sa se mai gandeasca.
    Acum o luna am fost iara la reprezentanta, pentru ca incepuse sa bata foarte tare si aveam senzatia ca nubprea mai tragea si cu testerul lor mi-au indicat ca injectorul nr 4 nu functioneaza in parametrii lui, bun, care-i injectorul 4, ala ce-l mai apropriat de baterie, bun.
    Fuguta la tovarasul mecanic, dat jos injectorul 4, citi codul, luat din dezmembrari injector bun (sursa sigura) pus injectorul tot bun..2 zile.
    Acelasi simptome,unpic mai blande, numai ca dimineata sau seara numai e aceiasi cantitate mare de fum, dar ea se observa doar la teava (in oglinzi nu), iar bataia inca mai exista la motor, dar se aude foarte incet si nu tot timpul.
    Accelerarea sacadata, dupa schimbatul injectorului nu s-a rezolvat.

    Ce credeti voi ca poate fi, la reprezentanta nu ma mai duc ca sa mai dau o caruta de bani pe ce? Ca sa imi zica acuma ca poate e tot motorul si sa iau altu.
     
  5. SKODABT16

    SKODABT16 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Copenhagen
    Buna ziua,detin o Skoda Octavia 2,1.9 TDI, 105 cp,2008 .Problema este urmatoarea : Pornesc masina trage cum trebuie ,cand ii dau treapta a 4 a moare,nu mai are nicio vlaga,calc acceleratia degeaba,se tureaza in 3-4000 dar nu trage,fum nu scoate, pe autostrada mai mult de 130 nu prind si aia greu,daca plec in rampa de langa un camion incarcat ma face ,dar daca opresc motorul si ii dau cheie merge iar pana la un moment si nici cruise control nu mai merge . A mai auzit/intalnit cineva asa ceva ? Nu sunt in tara,iar daca e turbo ma costa aici peste 1000 de euro
     
  6. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.492
    Locație:
    Bucharest
    Si la noi unul nou cred ca pe acolo se invarte!
     
  7. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Intai fa o diagnoza . Mergi cu ea si da-i in goarna ca sa se manifeste "lagul " si dupa aceea , mergi sa iti puna cineva testerul e ea ( orice VCDS este bun ) dar sa nu opresti masina , ca se reseteaza eroarea . Masina ta intra in "limp mode " dar cauzele pot fi mai multe . In general vin dinspre partea de aer , turbina , dar ele pot fi de la un senzor defect , cablaj intrerupt , mufa deconectata , pana la tija actuator nereglata corespunzator sau supape vacuum si furtunase roase.
     
    SKODABT16 apreciază asta.
  8. SKODABT16

    SKODABT16 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Copenhagen
    Diagnoza am facut dar da vreo 5 probleme,nu da exact ce este,daca astia se apuca pe aici de luat prin eliminare costa mai mult decat masina

    Un prieten a patit ceva de genu ,a fost si la reprezentanta cu ea si ba ca e debitmetru,egr,,furtunase si pana la urma a schimbat toate astea,a dat jos si turbina ,a curatat aceasta si pana la urma buba era la injectoare,le-a dat jos le-a curatat si merge brici acuma .
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Oct 2018
  9. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Pune codurile de eroare . Te putem ajuta mai bine daca le stim .
     
  10. SKODABT16

    SKODABT16 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Copenhagen
    P0102-Mass or Volume Air Flow 'A' Circuit Low
    P0299-Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition

    Doar atat apare,imi apareau mai multe cu alt aparat dar acum ce se vede aici .
    Am citit si eu ceva despre aceste coduri ,dar ele au mai multe variante
    E facut cu un Elm327...nustiu cat de bine citeste
    O sa pun ceva mai bun pe saptamana viitoare
     
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Sau nu face turbina presiune destula (poate fi din reglajul actuatorului sau din sistemul vacumatic care il actioneaza )....sau o gaura pe undeva dupa turbina. Sau furtun spart , sau iesit din stut , sau intercooler gaurit . Pierzi aerul comprimat pe undeva .
     
    SKODABT16 apreciază asta.
  12. SKODABT16

    SKODABT16 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Copenhagen
    Multumesc mult ,o sa incerc sa arunc si eu un ochi asa in mare pe la furtunase ,am un canal la cineva aici si merge sa intri sub ea . Ieri am mers vreo 50 de km cu ea ,merge perfect pana ii dau treapta a 4a , imi taie si cruise control , nu mai are putere ,dar cum am spus,merge pana in 130,e limitata la autostrada . Am curatat Egr,nu arata nasol,filtrele aratau bine ,le-am schimbat .
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Cea mai simplla metoda este sa incalzesti masina la temperatura normala si , pe loc , cu capota ridicata , tureaz-o treptat pana in zona 3000 turatii pe minut - pune pe altcineva ( nu apasa pana in podea ) , si tine mana pe furtunul care vine dinspre intercooler. Daca se intareste , cauti problema inainte de turbina. Daca nu se intareste , cauta dupa turbina .
     
  14. Marian Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2018
    Mesaje:
    8
    Buna ziua, am aceiasi problema si eu cand incep sa schimb din treapta 2 in 3 din 3 in 4 si 4 in 5 debea urca acu la turometru ma rog de ea sa pot prinde demaraj, chestia este ca nu imi face tot timpu acest lucru. Am fost la mai multi mecanici turbina noua trebuie unu din mecanici ma sfatuit sa o dam jos sa o curete si daca tot asa face trebuie schimbata. Inca nu stiu daca este bine sa fac lucru asta si ce rezultate vor fi dupa curatare si daca o voi curata sper sa nu afecteze si altele. O parere ar fi de folos, multumesc.
     
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Mai scriu inca o data ...sper sa citeasca cei cu probleme inainte sa posteze problemele lor .
    Scaderea de putere este generata de calculator care trece masin in modul de protectie " limp mode " . Motivele sunt multiple , dar cand discutam despre turbina si mecanismele care comanda si regleaza presiunea generata de turbina , problemele sunt legate de sistemul de vacuum ( si aici intra valve , furtunase , conectori intre ele , supapa unisens , actuator ( membrana , reglaj ) , geometrie variabila a turbinei , senzor presiune ( dupa intercooler ) , tubulatura si coliere spre si dinspre intercooler , si chiar intercoolerul .
    Intai trebuie sa pui testerul , sa o duci in situatia in care taie gazul si dupa aceea sa faci o diagnoza fara sa opresti motorul pentru a vedea daca ai suprapresiune sau presiune prea mica , pentru ca la ambele se activeaza "limp mode " .
     
  16. Marian Skoda 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2018
    Mesaje:
    8
  17. SKODABT16

    SKODABT16 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2018
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Copenhagen
    Salutare ! Am revenit cu misterul . Astazi m-am hotarat sa schimb uleiul , ma bag sub ea la baia de ulei ,trag de surubul ala de-mi pocnesc ochii...ma intind pe spate sa-mi trag sufletul si ceva frumos ,negru si mai subtirel imi sare in ochi . Furtunasul ce iese din actuator era in aer...il pun inapoi ,ii pun colierul ala micuț si ma gandeam ca asta era problema . Ii dau cheie ,accelerez in gol si se aude alt sunet ... o scot la autostrada si minune ,trage ca turbata ...Multumesc pentru sfaturi .
     
  18. Puscasu2018 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2018
    Mesaje:
    5
    Buna seara.am devenit si eu proprietarul unei skoda octavia 2 din 2008 cod motor bxe.
    In aceasta mergeam pe autostrada a2 cu 150 km/h si a inceput sa aiba un pic de tremurat cand incercam sa accelerez spre 160.
    Dupa vreo 10 km parca a pierdut toata vlaga si cu pedala de acceleratie la fund a ramas blocata la 120 km/h si vreo 2500 ture care cu orice efort nu au vrut sa mai creasca.
    Am oprit in prima benzinarie si am baut o cafea si am plecat iar la drum!masina a functionat ok vreo 20 km (adica cu vlaga) dupa care iar a pierdut putere pana la 120km/h.(am patit asa de vreo 3-4 ori intre bucuresti si dragalina).
    Va rog sa ma ajutati si pe mine cu sfaturi daca au mai fost colegi care au patit asa ceva.
    Va multumesc mult!
     
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.712
    Locație:
    Brasov
    Trebuie un log in mers. sunt multe chestii care pot genera manifestarile descrise de tine dar daca le iei prin eliminare schimbi toata masina pana ii dai de cap . De obicei apare o problema intermitenta de geometrie variabila dar logul iti ca spune daca ai presiune prea mare sau prea mica . In principiu , intra sub ea si misca tija actuatorului de la turbina cu mana ca sa vezi cat merge cursa. O sa iti dai seama daca este blocata geometria .
     
  20. Puscasu2018 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2018
    Mesaje:
    5
    Am fost astazi si au pus tester si au curatat un senzor.astept sapt viitoare sa fac un drum la buc sa vad daca mai face.in atasament eroarea care a iesit!boost pressure
     

    Fișiere atașate:

Distribuie pagina asta