1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme turbina

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de daniel11, 22 Ian 2009.

  1. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    buana tuturor dupa o lunga pauza,stie cumva cineva,ce se intampla cand fluiera turbo(cel putin asa mi sa zis),in vit a 2-a,si la turatii mici,ca atunci cans bate vantul,a aparut de vreo 2 sapt,poate sa fie vreun furtun,sau vreo conducta?
     
  2. radioman

    radioman 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Constanta
    Teoretic nu-i nicio problema , f.multe fac asa datorita trecerii cu presiune a aerului,incearca doar sa nu mergi subturat...
     
  3. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    verifica urmatoarele, poate poate ii dai de cap:

    * Un furtun de presiune fisurat
    * o valva pop-off instalata de fostul proprietar (daca da e o tampenie inutila dpdv practic)
    * un fluier pe evacuare (exista asemenea accesorii)
    * un lagar pe duca al turbinei

    cheers
     
  4. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    reparatie turbo

    da,multumesc pt sfaturi,am dat azi turbina jos:270 lei manopera la un service normal,am dus-o la un atelier care comercializeaza si repara turbosuflantede toate tipurile,mi-au curatat-o,au zis ca geometria variabila era blocata si numai functiona normal,cost:260 lei,am motat-o sus tot azi,si deocamdata fluieratul a disparut,parca trage mai bine acum,dar cam scumpa aceasta mica fluierare .
     
  5. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    reparat turbo

    aceasta firma din Brasov la care am reparat turbina,faceau reparatii de turbo pt multe masini TDI in special din gama vw,si primeau si din tara o groaza turbine,le reparau si apoi le trimiteau inapoi.au si noi la jumatate de pret fata de reprezentanta,daca intereseazae cineva le dau bucuros adresa si telef lor.
     
  6. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    O turbina noua fiind 1000 euro,fa putina aritmetica si vezi cat reprezinta cheltuiala ta. ;)
     
  7. alecsutzu

    alecsutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2009
    Mesaje:
    2
    am si eu o Octavia II 2.0 tdi 103 kw si am aceeasi problema.. un fluierat in a 1-a si a 2-a mai ales, la turatii mici.. vreau sa dau si eu turbo jos si sa-l duc la cineva... dar masina mea parca nici nu trage asa cum trebuie. asa era si a ta??? si dupa reparatie si-a revenit la normal??? multumesc..
     
  8. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    nu,la mine tragea si pana sa dau jos turbo,dupa curatare nu a mai fluierat,urbo se curata si singura,mi-au zis sa bag motorina cat mai buna,si sa merg mai turat
     
  9. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    eu zic sa-i faci si o diagnoza,la 140 cp,ar trebui s rupa asfaltu ,il rupe la mine la 105,la tine ar trebui sa traga adevarat,poate ai debitmetru stricat ,turbo cade mai rar.
     
  10. alexandru220977 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2010
    Mesaje:
    1
    Turbo

    Am o Skoda Octavia II 1,9tdi din 2005, cu 185000Km la bord.
    Pina de curind nu am avut mari probleme cu ea dar, acum mi-a picat turbo. Axul dintre cele 2 turbine s-a rupt. Am schimbat turbo cu unul nou adus din germania. Masina trage bine dar se aude un fluierat de pe la 1700-1800 turatii pina la 2500 dupa care nu se mai aude poate din cauza ca se aude motorul mai tare. Fluieratul poate fi din cauza ca poate nu s-a ars tot uleiul de pe esapament? sau poate alta cauza? un furtun poate sau o garnitura la montaj?
    Daca cineva are vreo solutie....
     
  11. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Nu am idee ce inseamna la tine fluierat, dar o turbina care functioneaza, chiar fluiera. Nu sa te dea jos din masina , dar are un sunet specific ....chiar placut .
     
  12. bogdanxbv

    bogdanxbv 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2010
    Mesaje:
    3
    Locație:
    vl
    sal

    ce bani a fost turbina ?
     
  13. escu23 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Mesaje:
    6
    Locație:
    MS
    Am si eu aceeasi problema, suierat pe la 1700-1800 turatii pana pe la 2400-2500 dupa care dispare.Vreau sa subliniez ca turbosuflanta mea a cazut cam pe la 30000 si a fost schimbata la reprezentanta cu una noua(sper asa au zis ei)La cea stricata se auzea la fel, sper sa nu mai am aceasta problema ca nu mai am garantie.Poate ne ajuta cineva
     
  14. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.223
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Trebuie verificate racorduri si furtune sa nu fie crapate.
     
  15. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    sal

    Personal cred ca suieratul se datoreaza noii palete cu care a venit "noua turbina "desi cred ca a fost reconditionata in general astea suiera spun asta pentru inainte sa-mi pice turbo nu se auzea nici un suierat dar dupa ca am reconditionat-o suiera de la 1800-2400 rtm :meeting:
     
  16. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    voi va plangeti ca suiera turbo si pe mine ma bate gandul sa-i pun turbo mai mult de dragul sunetului mai ales sa aiba montata si un b.o.v. (nu ca puterea data nu m-ar incanta:))
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Andrei , orice chestie pusa suplimentar pe un motor ( in special daca nu este neaparat necesara ) creste probabilitatea de a se defecta ceva . Orice marire de putere isi cere tributul in scaderea fiabilitatii. Nu imediat , dar in timp apar sume de uzuri, de jocuri care iti vor face viata grea la service. Cel mai putin fiabil motor este acela care dispune de o multime de tehnologie. Cel mai fiabil , este motorul simplu , aspirat , fara sonde , turbine, tubulaturi de recirculare, intercoolere , by-pass-uri , power-box-uri , etc . Fiabilitateaunui motor scade invers proportional cu numarul de "imbunatatiri " aduse pentru un plus de putere . Motoarele pretentioase sunt putin fiabile. Motoarele simple , elementare sunt cele mai fiabile. Tehnologiile au avansat dar tot asa a avansat si ideea de MANAGEMENT .
    MANAGEMENTUL este o boala. Sa iti zic cum functioneaza :
    Producatorul nu mai are profitul scontat. Se schimba managerul . DE obicei pleaca unul experimentat care are o urma de moralitate in hotararile pe care le ia si apare un mucos cu 20 de scoli suplimentare prin universitati de renume , un mercenar ordinar pe care nu il intereseaza decat cifrele cu "+ " intr-o anumita parte a balantei ( oriicum habar nu au de ce e ala un motor ) care incepe si taie la propriu din calitate. Ca sa obtii rezultate mai bune in conditiile unor reduceri de costuri , vei umbla la calitate . Rezultatele se vad imediat atat in cresterea profitului ( cheltuieli mai mici ) cat si in scaderea fiabilitatii produselor ( calitate mai proasta , control tehnic de calitate superficial ) . Scaderea fiabilitatii inseamna vizite mai dese la mecanic. Cum leasingul e rege in prezent , te vor lega de reprezentanta , unde iti vor pune adaosuri de 300 % la piesele schimbate ( de proaste ce sunt ) si iti vor mai vinde inca o data masina. Producatorul se va felicita pentru alegerea mucosului cu multe scoli deoarece profitul creste si de pe dinafara . Pe termen lung este o alegerea paguboasa , dar pe termen scurt actionarii se umplu de profit . Plaga asta se numeste MANAGEMENT. Toti tinerii o invata prin facultati si defileaza cu diplomele lor de inalte studii prin nasul angajatorilor . Ei investesc in cercetarea spre " gadgeturi " care transforma un motor de motocicleta ( multe motociclete premium au motoare de 1.2 :) cat ala de pe noua Octavia ) intr-un adevarat "best-buy " - la figurat , evident. Fraierul o inghite . Se felicita ca a cumparat o masina cu cel mai mic motor posibil , cele mai mici taxe posibile , cea mai mare putere posibila. Plansul il apuca dupa un anumit rulaj , cand praful se alege ( la propriu ) interiorul motorului sau . Denumiri pompoase de tehnologii , abrevieri ( tfsi , gsi, rsi ...si multe cu "i " ) fac deliciul cumparatorului neavizat .
    Deci , lasa "imbunatatirile " si bucura-te de calutii aia cinstiti pe care ii are masina ta. Motoarele de 2.0 cu injectie multipunct se numara printre cele mai testate si fiabile ale concernului VW . Pornire usoara , putere decenta in ture , accelerare progresiva curata . Daca vrei mai multa performanta , tine-l mai sus in plaja de turatii. E greu pana te deprinzi cu zgomotul , dar nu este afectat . Oricum , daca exagerezi , calculatorul iti va taia gazul si nu te va lasa sa-l strici . Tine minte cuvintele Jurasicului. Ai sa plangi dupa motorul asta cand vei vinde masina. Nu se mai fabrica asa ceva . O sa ne aducem aminte cu nostalgie de motoarele care se invarteau 300.000 km fara interventii majore .
     
    Ultima editare: 3 Mar 2010
  18. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    Iti multumesc pentru lectai data jurassik! sincer stiam faza cu motoarele astea supra fortate ca sa spun asa...un exemplu: scirocco vine cu un motor 1,4 si 160hp!!!!! stiu sa mentin o paleta de turatii cat sa fiu multumit de motor! insa ceea ce am vrut sa spun ca imi place zgomotul si fluxul de putere dat de un motor ce are turbo. intr-adevar fiabilitatea este pe aproape jumatate! respect pentru cele spuse mai sus!! o singura intrebare am: daca spui ca au fost bune motoarele de tipul care il am eu pe a mea...de ce atunci sunt relativ rare? eu cel putin rar vad pe cate o octavia 1.. pe cate o bora si pe passat pana in 2005...
     
  19. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Sunt rare pentru ca nu prea exista cumparatori avizati. Acestia nu cer tipul de motor si producatorul le da exact bombonica pe care o doresc. Un diesel mic cu tehnologie multa , un fsi mic cu putere de zici ca-i alimentat cu kerosen , orice e mic si consuma putin iar taxele sunt pe masura , este cerut. Nimeni nu se gandeste sa tina o masina noua peste 100.000 km . In perioada de garantie nu cad decat accidental. Fiabilitatea inseamna altceva in prezent. 100.000 km e considerat un reper . Dupa aia , Dumnezeu cu mila . Pe vremea cand a fost proiectat motorul tau ...prin '88 ( scosesera deja cei 116 CP din el ) , fiabilitate insemna altceva. 250-300.000 fara probleme. Si asta nu numai la motor ci si la cutie si alte subansamble ce ajuta motorul sa se invarta sau sporesc confortul .
    In plus , consumul este mai mare decat la un diesel de aceeasi capacitate. Omul se gandeste la economia imediata si nu la costurile de mentenanta ulterioare . In trecut , se scoteau 150 CP maxim din 2.0 i. Azi se scot 160 din 1.4 . PE o masina usoara este Ok. Pe o masina din clasa medie cu greutate peste 1200 kg la gol si 1800 kg masa maxima autorizata , 1.4 ala va geme in chinuri ( cu 4 persoane si bagaje ) chiar daca soferache de la volan nu percepe asta. Si mai e ceva. Tehnologia a avansat ...dar nu chiar asa mult. Este doar o politica de Marketing care ne otraveste mintile cu succes. Nimic care sa revolutioneze motorul cu ardere interna nu a aparut inca in productia de serie . Doar optimizari peste optimizari ale unei tehnologii destul de vechiute. Se mai pune cate un "i " cu rosu , se mai face un spot publicitar cu vreun vip si ...uite cum apare legenda. "Noul " ... bla-bla-bla , care nu consuma nimic si merge ca racheta ( pe o tehnologie ce are la baza aceeasi electronica din 1985 si o injectie suspect de asemenatoare ).
     
    Ultima editare: 3 Mar 2010
  20. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    854
    Locație:
    Bucuresti
    Tot respectul din lume pentru cuvintele adresate!!!!
     

Distribuie pagina asta