1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme turbina

Discuție în 'Discutii generale Skoda' creată de daniel11, 22 Ian 2009.

  1. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    buana tuturor dupa o lunga pauza,stie cumva cineva,ce se intampla cand fluiera turbo(cel putin asa mi sa zis),in vit a 2-a,si la turatii mici,ca atunci cans bate vantul,a aparut de vreo 2 sapt,poate sa fie vreun furtun,sau vreo conducta?
     
  2. radioman

    radioman 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Constanta
    Teoretic nu-i nicio problema , f.multe fac asa datorita trecerii cu presiune a aerului,incearca doar sa nu mergi subturat...
     
  3. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.217
    Locație:
    Cluj-Napoca
    verifica urmatoarele, poate poate ii dai de cap:

    * Un furtun de presiune fisurat
    * o valva pop-off instalata de fostul proprietar (daca da e o tampenie inutila dpdv practic)
    * un fluier pe evacuare (exista asemenea accesorii)
    * un lagar pe duca al turbinei

    cheers
     
  4. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    reparatie turbo

    da,multumesc pt sfaturi,am dat azi turbina jos:270 lei manopera la un service normal,am dus-o la un atelier care comercializeaza si repara turbosuflantede toate tipurile,mi-au curatat-o,au zis ca geometria variabila era blocata si numai functiona normal,cost:260 lei,am motat-o sus tot azi,si deocamdata fluieratul a disparut,parca trage mai bine acum,dar cam scumpa aceasta mica fluierare .
     
  5. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    reparat turbo

    aceasta firma din Brasov la care am reparat turbina,faceau reparatii de turbo pt multe masini TDI in special din gama vw,si primeau si din tara o groaza turbine,le reparau si apoi le trimiteau inapoi.au si noi la jumatate de pret fata de reprezentanta,daca intereseazae cineva le dau bucuros adresa si telef lor.
     
  6. turbojack

    turbojack Silver Member

    Înscris:
    8 Apr 2008
    Mesaje:
    398
    Locație:
    Cluj
    O turbina noua fiind 1000 euro,fa putina aritmetica si vezi cat reprezinta cheltuiala ta. ;)
     
  7. alecsutzu

    alecsutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2009
    Mesaje:
    2
    am si eu o Octavia II 2.0 tdi 103 kw si am aceeasi problema.. un fluierat in a 1-a si a 2-a mai ales, la turatii mici.. vreau sa dau si eu turbo jos si sa-l duc la cineva... dar masina mea parca nici nu trage asa cum trebuie. asa era si a ta??? si dupa reparatie si-a revenit la normal??? multumesc..
     
  8. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    nu,la mine tragea si pana sa dau jos turbo,dupa curatare nu a mai fluierat,urbo se curata si singura,mi-au zis sa bag motorina cat mai buna,si sa merg mai turat
     
  9. daniel11 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2008
    Mesaje:
    9
    eu zic sa-i faci si o diagnoza,la 140 cp,ar trebui s rupa asfaltu ,il rupe la mine la 105,la tine ar trebui sa traga adevarat,poate ai debitmetru stricat ,turbo cade mai rar.
     
  10. selenaru 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2009
    Mesaje:
    1
    Salut,
    Am si eu o Skoda Octavia 1, 1,9 TDI 81 kw, si am probleme la turbina.
    Cand incerc sa urc peste 150 km/h, scade turatia, creste consumul f mult, si nu vrea sa mearga mai tare.
    Ce ma puteti sfatui.
    Multumec!
     
  11. Black Daniel Guest

    In primul rand diagnoza. Si abia apoi, in functie de rezultate ...
     
  12. bld72 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2009
    Mesaje:
    6
    turatie neregulata,masina nu trage

    Buna,
    Sunt nou pe forum si va rog sa ma ajutati cu o problema in urma achizitiei unei Skoda Octavia 1.9 TDI 66 KW cod ALH an 2004,model Elegance.Masina o am de aprox. 3 saptamani cand am achizitionat-o a mers OK un pic cam lenesa dar am crezut ca ceva de genul filter de aer sau motorina trebuie schimbate pt. ca nu s-a umblat de mult la ele.
    Insa surpriza de cateva zile a inceput sa mearga tot mai rauinitial la ralanti cu variatii intre aprox. 800 si 1000 de tureapoi a inceput si in sarcina sa-si dea in nascand motorul este cald.La ora actuala merge foarte rau,nu are putere in sarcina ,si practic nu pot pleca cu ea la drum.
    In urma unei scanari cu VAG Com ( am o interfata ieftina)au rezultat urmatoarele erori care sincer m-au socat:
    01314-Engine Control Module
    49-10-No communication-Intermitent
    19586-EGR- System regulation Range Exceeded
    3130-35-10-Intermitent
    17965-Charge Pressure Control-Positive Deviation

    17656-Start of Injection Timing Regulation:Control deviation

    Am citit de cateva zile destul pe acest forum ,mentionez ca am si ceva experienta in mecanica si electronica (sunt inginer mecanic) ,de aceea va rog sa ma indrumati cum sa rezolv aceste erori si pt. a aduce masina in parametri.de asemenea va mai furnizez niste date citite cu Vagul pt. a va face o idee completa despre problema mea.Orice sugestie este binevenita.

    EGR duty cycle variaza foarte mult uneori este 4.8% alteori a fost 84.5 % in decursul unei ore de masuratori,normal ar fi (40-75%)
    Atmosfere Pressure Sensor-F96 -979.2 mbar
    Manifold Pressure MAP sensor G71-1020 mbar
    MAF sensor -450 mg/R
    Specified MAP-(1850-1950mbar)-eu am 999.6 mbar
    Actual MAP -(1700-2080 mbar)-Eu am 1009.8 mbar
    D Cycle MAP V-(45-95%)-eu am 24.7%

    Cilindre Idle Sped Running Control
    Cilindrul 1: - 0.12 mg/R
    2: 0.80 mg/R
    3: -0.66 mg/R
    4: -0.19 mg/R
    Cold Start Valve –(3-80 %)-eu am 2.8 %
    De asemenea mentionez ca atunci cand are loc variatia foarte mare de turatie aprox 200 rot/min am consum mare la ralanti de aprox 1.5 l/ora
    Va rog frumos sa ma indrumati ce pot sa fac singur pt.a remedia situatia si unde trebuie sa apelez la un specialist respectiv ce piese trebuie sa achizitionez cu costuri minime deoarece stau cam prost cu bugetul acum.
    As dori o rezolvare urgenta pt. ca trebuie sa plec cu familia in concediu la mare.
    Va multumesc anticipat pt toate sfaturile binevenite!!!
     
  13. alexandru220977 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2010
    Mesaje:
    1
    Turbo

    Am o Skoda Octavia II 1,9tdi din 2005, cu 185000Km la bord.
    Pina de curind nu am avut mari probleme cu ea dar, acum mi-a picat turbo. Axul dintre cele 2 turbine s-a rupt. Am schimbat turbo cu unul nou adus din germania. Masina trage bine dar se aude un fluierat de pe la 1700-1800 turatii pina la 2500 dupa care nu se mai aude poate din cauza ca se aude motorul mai tare. Fluieratul poate fi din cauza ca poate nu s-a ars tot uleiul de pe esapament? sau poate alta cauza? un furtun poate sau o garnitura la montaj?
    Daca cineva are vreo solutie....
     
  14. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Nu am idee ce inseamna la tine fluierat, dar o turbina care functioneaza, chiar fluiera. Nu sa te dea jos din masina , dar are un sunet specific ....chiar placut .
     
  15. bogdanxbv

    bogdanxbv 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2010
    Mesaje:
    3
    Locație:
    vl
    sal

    ce bani a fost turbina ?
     
  16. escu23 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Mesaje:
    6
    Locație:
    MS
    Am si eu aceeasi problema, suierat pe la 1700-1800 turatii pana pe la 2400-2500 dupa care dispare.Vreau sa subliniez ca turbosuflanta mea a cazut cam pe la 30000 si a fost schimbata la reprezentanta cu una noua(sper asa au zis ei)La cea stricata se auzea la fel, sper sa nu mai am aceasta problema ca nu mai am garantie.Poate ne ajuta cineva
     
  17. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.217
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Trebuie verificate racorduri si furtune sa nu fie crapate.
     
  18. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    sal

    Personal cred ca suieratul se datoreaza noii palete cu care a venit "noua turbina "desi cred ca a fost reconditionata in general astea suiera spun asta pentru inainte sa-mi pice turbo nu se auzea nici un suierat dar dupa ca am reconditionat-o suiera de la 1800-2400 rtm :meeting:
     
  19. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    852
    Locație:
    Bucuresti
    voi va plangeti ca suiera turbo si pe mine ma bate gandul sa-i pun turbo mai mult de dragul sunetului mai ales sa aiba montata si un b.o.v. (nu ca puterea data nu m-ar incanta:))
     
  20. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Andrei , orice chestie pusa suplimentar pe un motor ( in special daca nu este neaparat necesara ) creste probabilitatea de a se defecta ceva . Orice marire de putere isi cere tributul in scaderea fiabilitatii. Nu imediat , dar in timp apar sume de uzuri, de jocuri care iti vor face viata grea la service. Cel mai putin fiabil motor este acela care dispune de o multime de tehnologie. Cel mai fiabil , este motorul simplu , aspirat , fara sonde , turbine, tubulaturi de recirculare, intercoolere , by-pass-uri , power-box-uri , etc . Fiabilitateaunui motor scade invers proportional cu numarul de "imbunatatiri " aduse pentru un plus de putere . Motoarele pretentioase sunt putin fiabile. Motoarele simple , elementare sunt cele mai fiabile. Tehnologiile au avansat dar tot asa a avansat si ideea de MANAGEMENT .
    MANAGEMENTUL este o boala. Sa iti zic cum functioneaza :
    Producatorul nu mai are profitul scontat. Se schimba managerul . DE obicei pleaca unul experimentat care are o urma de moralitate in hotararile pe care le ia si apare un mucos cu 20 de scoli suplimentare prin universitati de renume , un mercenar ordinar pe care nu il intereseaza decat cifrele cu "+ " intr-o anumita parte a balantei ( oriicum habar nu au de ce e ala un motor ) care incepe si taie la propriu din calitate. Ca sa obtii rezultate mai bune in conditiile unor reduceri de costuri , vei umbla la calitate . Rezultatele se vad imediat atat in cresterea profitului ( cheltuieli mai mici ) cat si in scaderea fiabilitatii produselor ( calitate mai proasta , control tehnic de calitate superficial ) . Scaderea fiabilitatii inseamna vizite mai dese la mecanic. Cum leasingul e rege in prezent , te vor lega de reprezentanta , unde iti vor pune adaosuri de 300 % la piesele schimbate ( de proaste ce sunt ) si iti vor mai vinde inca o data masina. Producatorul se va felicita pentru alegerea mucosului cu multe scoli deoarece profitul creste si de pe dinafara . Pe termen lung este o alegerea paguboasa , dar pe termen scurt actionarii se umplu de profit . Plaga asta se numeste MANAGEMENT. Toti tinerii o invata prin facultati si defileaza cu diplomele lor de inalte studii prin nasul angajatorilor . Ei investesc in cercetarea spre " gadgeturi " care transforma un motor de motocicleta ( multe motociclete premium au motoare de 1.2 :) cat ala de pe noua Octavia ) intr-un adevarat "best-buy " - la figurat , evident. Fraierul o inghite . Se felicita ca a cumparat o masina cu cel mai mic motor posibil , cele mai mici taxe posibile , cea mai mare putere posibila. Plansul il apuca dupa un anumit rulaj , cand praful se alege ( la propriu ) interiorul motorului sau . Denumiri pompoase de tehnologii , abrevieri ( tfsi , gsi, rsi ...si multe cu "i " ) fac deliciul cumparatorului neavizat .
    Deci , lasa "imbunatatirile " si bucura-te de calutii aia cinstiti pe care ii are masina ta. Motoarele de 2.0 cu injectie multipunct se numara printre cele mai testate si fiabile ale concernului VW . Pornire usoara , putere decenta in ture , accelerare progresiva curata . Daca vrei mai multa performanta , tine-l mai sus in plaja de turatii. E greu pana te deprinzi cu zgomotul , dar nu este afectat . Oricum , daca exagerezi , calculatorul iti va taia gazul si nu te va lasa sa-l strici . Tine minte cuvintele Jurasicului. Ai sa plangi dupa motorul asta cand vei vinde masina. Nu se mai fabrica asa ceva . O sa ne aducem aminte cu nostalgie de motoarele care se invarteau 300.000 km fara interventii majore .
     
    Ultima editare: 3 Mar 2010

Distribuie pagina asta