1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme tehnice motorizare 1.2 AZQ BME

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de AndreyTech90, 13 Aug 2014.

  1. AndreyTech90 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2014
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti/Brasov
    Salutare Skodisti,

    De cam 3 luni de zile mi-am procurat si eu o Skoda Fabia 1 din 2004, 1.2 47kW AZQ-BME, la care am niste trepidatii la relantii foarte enervante plus ca imi mai apare din cand in cand martorul de check engine in bord.

    Am facut in Bucuresti la niste "baieti destepti" scanare si o verificare "ca la carte" si baieti au ajuns la concluzia ca trebuie schimbate urgent bobinele si bujiile ceea ce am si facut si ca trepidatiile sigur sunt de la fisele electrice de la bobine problema care nu ar trebui sa ma afecteze prea mult mai ales ca missfire-urile erau date destul de aleatoriu. In nestiinta de cauza am inghitit galusca ca motorul se echilibreaza cand accelerezi pentru ca ce e drept dispareau de pe scan cand accelera ca sa aflu de fapt ca atunci cand accelerezi VAG-ul nu mai scaneaza in timp real motorul.

    Oricum am mers ceva cu masina asa care nu ma pot plange trage destul de bine nu se aude nici un zgomot nasol.... insa acele trepidatii enervante nu dispar.

    Am ajuns in Brasov si am zis ca este vremea sa-i fac o revizie (ulei + filtre) si din noroc am ajuns la un baiat foarte destept si foarte pasionat care vazand ca ceva nu este in regula cu motorul mi-a facut o diagnosticare ca la carte si va spun ce am aflat:

    - cablajele sunt foarte bune;
    - bobinele foarte bune;
    - injectoarele foarte bune;
    de fapt pe scurt toate sunt bune inafara de un singur lucru...... compresia pe cilindrul 2.

    De aici incepe partea interesanta, dupa ce va dati seama ca am realizat si eu cat de dus de nas am fost.... bine ca nu m-am apucat de schimbat sondele lamda si alte porcarii, se pare ca aceste motoare au un defect de proiectare foarte grav, dupa aproximativ 100 000 apare sansa sa se desprinda de pe catalizator cate o bucata de ceramica care in mersul motorului poate sa ajunga in chiuloasa pe patul supepelor unde ramane si poate sa-ti creeze probleme de genul.

    Ce este tare este faptul ca Skoda stie de aceasta problema, chiar a trimis si informari catre toate service-urile Skoda si evident exista si un kit frumos de reparatie chiuloasa + catalizator care costa.... ceva banuti, app am uitat sa precizez ca baiatul lucreaza pe diagnoza electronica & mecanic(inginer AR) la Skoda Brasov.

    Acum ca mi-am spus tot oful... va intreb si pe voi, ati patit asa ceva?! ce ati facut ca parca.... atatia bani nu i-as da degeaba sa fie macar asta si nu altceva ca masinuta arata foarte bine si intretinuta deci as vrea sa o fac ca "pentru mine" stiiti la ce ma refer.

    Si inca o rugaminte unde pot sa merg in Brasov sa fac un test de compresie la fata locului doar pentru linistea mea sufleteasca sa vad ce valori am pe fiecare cilindru, dau o bere:beerchug: doua :beerchug: trei :beerchug:
     
    Nicolae nicolae apreciază asta.
  2. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    Pai cum sa nu fie ok, daca cei din Bucuresti te-au pus sa le inlocuiesti, probabil au verificat si conexiunile la fiecare bobina, ai inlocuit bujiile, etc.
    Baiatul din Brasov... il cheama Cristi? Bine, nu are prea mare importanta, ideea e ca nu bate din mielita numai asa sa se afle in treaba...stie despre ce este vorba.
    Masoara compresia acolo la Skoda Brasov. Sau costa prea mult? Cauta un service particular.
    Cat costa inlocuitul supapelor ? Cat costa kitul complet de reparatie?
    Pui si tu in balanta, daca diferenta e undeva la 1000-1500 roni, parerea mea personala este sa ai rabdare, strangi banutii, iar cand ii ai, vei face o lucrare asa ca la carte.
    Merge si varianta doar supapele pe pistonul respectiv, dar nu stiu cand va apare problema din nou pe pistonul 1, dupa un timp 3...tu decizi Andrei, fiindca tu stii cel mai bine la cat te poti ,,intinde".
    Succes.
     
  3. Akos Bronze Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Mesaje:
    215
    Locație:
    Tarnaveni, Mures
    Interesanta treaba...am avut si eu 1.2 azq cu 150kkm dar motorul mergea perfect,nu manca ulei nu sunau tachetii nimic.
    Nu stiu cum poate ajunge ceva din catalizator inapoi in bloc....
     
  4. AndreyTech90 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2014
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti/Brasov
    Revenit in BV

    @ T. Carmen DA, baiat e Cristi un tip foarte fain:thrashi::thrashi: si care chiar stie ce zice si-ti si explica exact cum sta treaba. Baiatul si-a dat seama ca e nasoala treaba fara sa-mi faca si compresie i-l si cred ca pentru el e... cat se poate de clara treaba dar am citit dupa aia ca daca diferenta pe cilindrii este mai mare de 5 bari atunci e nasoala treaba in asa fel incat nici macar nu mai pot sa circul cu ea, deaia froiam sa vad valorile asa ca ideee sa vad daca mai pot sa ma misc cu ea pana strang banuti sa o fac calumea, ca de facut o vrea sa "toarca" ca imi sunt tare dragi fabiile. App chiar acum am terminat o calatorie de 1000 de km si asa "bolnavioara" cum e, incarcata de nu zic (5 oameni cu tot cu bagaj) a mers de a rupt dar trebuie sa o fac sa mearga excelent cum ar trebui.
    Cat despre bujii, le-am inlocuit cu tot cu bobine, Bosh, ceva calumea dar baietii nu au facut o diagmoza asa ca la carte cum a facut Cristi sa-mi zica ce si cum a fost o presupunere de a lor care a avut ca si concluzie ca ... nu e nimic grav ca asa tre sa mearga si deja renumita faza "motoarele in 3 cilindrii sunt din conceptie dezechilibrate si asa merg ele" pe naiba.... am mai avut o fabie doar si la relanti .... niiiici macar nu stiai ca e pornita dar nu stiu de ce nu am zis nimic si am alsat-o asa ... eram si obosit dupa munca cine stie... fraier ce sunt.:keule:

    @ Akos Man... se poate daca e poate dai de Cristi o data si-ti explica el pe intelese cum sta treaba... ideea este ca nu se intampla la toate motoarele fabricate, am si precizat, apare pericolul la anumite loturi de fabricatie sa sara din catalizator si sa ajunga la patul supapelor, depinde foarte mult de stilul de conducere, de carburant, sunt multe, insa in functionarea motorului apare o anumita faza de presiune/depresiune unde o bucata de ceramica are toate sansele sa ajunga la locul nepotrivit.

    Oricum imi vreau Fabiuta sa toarca si sa mearga si mai bine (desi merge si asa cum e) ca ele sunt facute foarte bune.:weight_lift2:
     
  5. dumibr 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2011
    Mesaje:
    6
    acceasi problema o am si eu o trepidatie micuta la relanti din cand in cand.
    motor 1.2 bme. se pare ca nu prea sunt reusite ca modele. pe mine m-a lasat in drum de vreo 4 ori de la clapeta de acceleratie si vreau sa ii fac vant in lume ca m-am cam plictisit sa ma lase cand imi e lumea mai draga.
    daca afli ceva concret posteaza te rog ca sunt curios. oricum o e rusine pentru skoda la 100 .000 de km sa iti pice motorul.
     
  6. AndreyTech90 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2014
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti/Brasov
    O posibila solutie

    Se pare ca dupa ce am vorbit cu mai multi oameni legat de problema mea, ar mai exista o solutie... mult mai ieftina si care ar trebui sa dea rezultate bune chair foarte bune.

    Se pare ca unul dintre prieteni mei (care nu are Skoda Fabia) a avut o problema asemanatoare si a putut sa o rezolve cu ceea ce se numeste reconditionare a chiloasei. Acum intrebarea la care tot incerc sa aflu raspuns este Daca chiuloasa motorului meu permite realizarea unei asemenea operatiuni, pentru ca din cate am inteles nu merge chair la toate modelele insa daca ar merge ar fi super pentru ca sa refaca un pat de supapa poate doua plus 2 supape noi ma ajunge din ce am inteles pe undeva pe a 1000 RON, mult mai departe de cei 5000 si ceva pentru inlocuirea completa.

    Voi ce stiti se poate ori ba?!

    A mai facut cineva asa ceva pe motoare asemanatoare? Cat l-a ajuns? A fost ok?

    Salutari!:arco:
     
  7. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    Se poate, dar in timp vei avea din nou probleme cu supapele.
    De ce crezi ca kitul de reparatie include si CAT-ul?
     
  8. crystygye 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2014
    Mesaje:
    15
    Locație:
    Bucuresti
    Am avut o problema , sa spunem asemanatoare cu tine.Aceleasi ganduri aveam si eu, sa tot incerc anumite variante.Dar eu am luat-o altfel.Am preferat sa iau un motor din dezmembrari si cel care era pe masina l-am desfacut si l-am tinut pentru piese de schimb in caz ca voi patii ceva cu cel din dezmembrari.
    Am iesit foarte ieftin asa + am castigat 80% piese de schimb ptr motor (care daca vrei le vinzi si recuperezi o suma mare din cat ai dat pe motor).
    Fara modificari,alte chiuloase,alte pistoane,etc. Original - plug and play :) in 1 zi schimbi motorul.

    Este doar o idee, sugestie.Pune toate variantele pe hartie si vezi ce iti convine mai mult.
     
    Ultima editare: 27 Noi 2014
  9. AndreyTech90 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2014
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Bucuresti/Brasov
    Un pic de luminare

    Salutare,

    Un prieten de al meu care-mi stie problema are niste prieteni care au un service auto si intamplator saptamana asta a venit la ei o Fabie cu acelasi motor si cu aceleasi simptome pe care le am eu. Mi-a trimis niste poze pe care le atasez si eu voua sa vedeti o cauza care seamana izbitor cu ceea ce mi-a zis Cipri din Brasov. Dupa cum se vede in prima poza bucati de catalizator sau de ghidaj au ajuns pe patul supapei blocand-o astfel motorul fiind dezechilibrat.

    Deci avand clar un exemplu de defect asemanator, mi-au fost recomandate urmatoarele:

    Chiuloasa se poate reface FARA PROBLEME adica din ce am inteles de la baieti patul supapei nici macar nu este afectat tot ce trebuie sa faca este sa curete si eventual sa faca o lepuire suprafetei de contact.

    In cazul acesta acele bucatele erau de la ghidajele supapelor, inlocuierea cu altele noi nici nu este scumpa nici asa de dificiala.

    Pentru mine, cum inca nu se stie sigur cauza, sunt doua posibilitati:

    Desfacem chiuloasa si descoperim acelasi defect care impune dupa cum am spus o curatare a chiuloasei si o inlocuire de ghidaje care in final nu are cum sa sara de 1000 de RON toata operationea sau descoperirea ca bucatelele sunt din catalizator si deci se reface chiuloasa si se curata si se va schimba catalizatorul cu unul nou (am gasit un BOSAL) care costa cam 1000 de RON deci in final costul total fiind de vro 2000 de RON, oricum muuult mai putin fata de 6000 RON Chiuloasa noua + Catalizator (pachet Skoda) + cine mai stie cat manopera.

    Eu zic ca incet incet am sa ajung si la fundul acestei probleme, sper ca noile informatii sa va lumineze si pe voi cum m-au luminat pe mine.

    Am sa revin cand mai descopar cate ceva.:respekt:
     

    Fișiere atașate:

  10. Nicolae nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    14
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    Aceasi pb o am si eu ... am achizitionat o de curand si la fel imi face... dar in schimb e ceva dubios (si o sa rog sa mi explice cineva)....cand merge la ralanti mai mult (dar nu mereu face) imi trpideaza zici k se rupe ..parca merge in 2 ... opresc motorul.... dupa care merge normal
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Mar 2018
  11. Nicolae nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    14
    Am si eu o intrebare... merge in 2 cand o las la ralanti... si dupa c opresc motorul si il pornesc nu mai face... plus k are o intrerupere mereu
    NU scrie in limbaj mirc gen k,tz!
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Mar 2018
  12. Nicolae nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    14
    Am facut si test de compresie... are 14 pistonul1 ... pe 2 are 11.5 .. iar pe 3 are tot 14...
     
  13. aurel 58 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2019
    Mesaje:
    4
    Nicolae acelasi problema o am si eu cu acest motor la relanti merge in 2 cilindri dupa care o opresc si o repornesc si merge normal eu am schimbat si ecu si tot la fel face am depistat , la relanti ecu ii tae curentu injectorului 3 problema ar fi dupa multe cautari pe forum ca ar fi supapele sau ghidurie la supape pe cilindru 3 , tu cum ai rezolvat problema daca ai rezolvat-o.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Iun 2019
  14. Nicolae nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    14
    Salutari ... va rog frumos sa ma ajutati si pe mine.... am reconditionat supapele la fabia 1.2 motor bme... iar acum mananca ulei in draci ... mentionez ca inainte nu manca... am fost la mecanic si cand ii ridica busonul de ulei il absoarbe in loc sa l sufle... mi a spus ca s ar putea sa fie epuratorul de ulei ... sau se se fi infundat un orificiu in motor... sau sa nu fi reusit aia reconditionarea ... sunt disperat ... am bagat 3000 de ron intr o gaura fara fund ... am scos bujiile si sunt pline de ulei ...pistoanele 2 si 3
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    496
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Nicolae nicolae
    E nasol ceea ce ai patit si te compatimesc.
    Nu are treaba epuratorul cu problema ta.
    Nu stiu la ce mecanic ai fost si de ce a a fost necesara rectificarea scaunelor la supape. Trebuie dusa masina inapoi sa-ti remedieze problema pe cheltuiala lui.
    Probabil rectificarea nu a fost facuta corect. Ca sa verifici daca rectificarea e facuta bine inainte de montare se baga toate supapele la locul lor si se toarna benzina. Daca sunt OK benzina nu trebuie sa se prelinga sau sa curga. Atunci ai certitudine ca supapa inchide corect si totul poate fi montat pe motor.
     
  16. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    496
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
  17. Nicolae nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    14
    Bine m a dus cu tot cu distributie... dar vreau sa va spun ca toate acestea le am patit eu si nu vreau sa le pateasca altul.... am dat jos chiuloassa pentru ca imi clipocea check engin ul si ramanea in 2 pistoane... il opream si porneam ...mergea normal... la un test de compresie ...mi a iesit compesie cu 3 bari (nu mai stiu care exact era presiunea)...pe pistonul 2... mai mica
     
  18. Nicolae nicolae 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2018
    Mesaje:
    14
    Ajutati ma si pe mine ... am avut probleme cu fabiuta mea din 2006 motor bme 1.2... am fost la mecanic ..dupa ce am fost rupt in gura de toti pe diagnoze ...pana la urma m am saturat sa tot dau bani degeaba... zis si facut am desfacut chiuloasa si am dus o la rectificat... dupa ce am montat o mananca ulei in draci... peste un litru la mia de kilometri... am intrebat mecanicul sa o si segmentam ...daca tot am desfacut o si mi a spus ca acest motor nu se segmenteaza... a segmentat cineva acest tip de motor ... daca da ...va rog sa mi spune ti si mie... apropo ...cel care mi a rectificat chiuloasa ... mi a zis k nu e de lael ... ci de la segmenti... dar eu intreb ..de ce pana sa umblu la chiuloasa nu manca gram...va multumesc anticipat
     
  19. aurel 58 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2019
    Mesaje:
    4
    NICOLAE NR MEU DE TF ESTE 0755154887 SUNAMA SI POATE TE AJUT

    Niculae am rectificat si eu chiuloasa la mine era o supapa care nu inchidea ,am inlocuit toate ghidurile si semeringurile si trei supape si azi o montez sper sa fie bine. iar la tine a schimbat si semeringurile, eu cred ca motoru se segmenteaza dar inainte masoara presiunea pe cilindru, iar pe la epurator poate sa traga ulei ,in spatele gurei de umplere este epuratoro care are rol de separarea vaporilor de ulei ,ciuperca aia acolo este o supapa daca ramine pe deschis iti trage tot uleiu in galeria de admisie si de acolo il papa scoate racordu din galeria de admisie si verifica daca este ulei acolo. dar mai bine sunama si vorbim.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Aug 2019
  20. Bogdan O. 1st Gear Member

    Înscris:
    Sâmbătă
    Mesaje:
    3
    Locație:
    Constanta
    Salutari! Pana la urma ai rezolvat problema?
    Si la mine are aceleasi simptome - presiune scazuta pe cilidrul 2, diferenta de 3 bari fata de celelalte, la relanti uneori aproape moare motorul si in bord acum sta aprins check engine ( inainte aparea intermitent).

    Masina e acum la service. Initial au schimbat bobinele si bujiile. Cum s-a incins motorul, a inceput sa faca la fel. Luni au zis ca vor sa verifice cablurile si daca nu e de la ele, sa schimbe computerul care dozeaza injectoarele. Cica la relanti nu da deloc benzina la injectorul 2.

    Din cate am citit aici, ar fi o investitie inutila cu computerul... sau nu?!

    Cum pot sa fiu sigur ca sunt supapele?

    Multumesc pentru sugestii si ajutor.

    Ps - Fabia 1.2 htp, BME, 2005
     

Distribuie pagina asta