1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme tehnice 1.4 benzina

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de zsssbogdan, 28 Ian 2013.

Taguri:
  1. zsssbogdan

    zsssbogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Sv
    Detin o Skoda Fabia 1.4 16V AUB din anul 2000 cu 131000 km la bord.
    Dupa ultimul schimb de ulei am observat dupa 1400 km mi-a mancat aprox. 2l ulei. Dusa la service, nu pierde ulei , verificat de cei de la service. Mi-a schimbat tipul de ulei cu unul mai vascos din 5W40 in 10W40, ambele Castrol.
    Mecanicul mi-a recomandat o segmentare, si tot tacamul. Tin sa specific ca mecanicul e chiar bun cand vine vorba de motoarele Skoda, dupa o experienta de 10 ani.
    El a zis ca, cunoaste foarte bine motorul, stie ca AUB-urile consumau ulei si cand erau noi. Dar in cazul meu e exagerat de mult.

    INTREBARE: Se merita segmentare? stiu ce costuri implica si nu e chiar mult...total manopera si piese- aprox 900 lei.

    Exista posibilitatea ca dupa segmentare sa consume iarasi ulei?

    Sper ca experienta voastra si poate ati fost pusi in aceeasi situatie ca si mine, sa imi da-ti niste sfaturi bune.

    Va multumesc!
     
  2. somnn2 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2013
    Mesaje:
    79
    Salut,si eu am patit aceiasi problema,papa ulei am segmentato,iar acum nu papa gram de ulei de 3500 km linia pe joja e la fel, acum am in ea castrol+duralube,si i-a mai luat si din zgomotu ala(ticaitu)
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.748
    Locație:
    Brasov
    Indicat este sa se desfaca motorul. Acolo se poate vedea daca este uzura in segmenti sau doar vreun semering de supapa puscat. Consumul de ulei poate sa apara din mai multe cauze. Trebuie identificata cauza intai si pana nu se desface motorul , acest lucru este imposibil.
     
  4. zsssbogdan

    zsssbogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Sv
    Voi merge la mecanic cu ea sa desfaca motorul si sa identifice cauza. O sa revin cu comentari si chiar poze, in caz ca va ajuta pe cineva. Multumesc pt pareri!
     
  5. Liviu 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2013
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Germania, NRW
    1.4 16v consuma ulei, e drept, mult, am patit-o si eu. Presupun ca abia ai luat masina, second-hand, sau gresesc?

    Am avut mari batai de cap si eu cu un astfel de motor, imi lua 1 litru 10w40 la fiecare 1000 km :D

    In urma "sapaturilor" am aflat ca a fost un lot de segmenti la care se presupune ca s-a gresit sau s-a experimentat "reteta", astfel ca au fost de o calitate foarte slaba incat motorul consuma ulei inca de nou, al meu avea 170.ooo km in bord, cat de reali nu pot confirma; am luat-o din hamburg de la un turc.
     
  6. zsssbogdan

    zsssbogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Sv
    Ideea e daca se merita segmentarea? Poate ma trezesc in scurt timp ca am dat niste bani aiurea.
     
  7. zsssbogdan

    zsssbogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Sv
    de care durablu ai pus? si cat?
     
  8. somnn2 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2013
    Mesaje:
    79
    Sal poi dura lube ,am impresia ca sunt vr 3-4 tipuri,eu l-am cumparat din CORA,citeste si tu pe el tre sa fie pentru motoare pe benzina,(vezi ca mai e un flacon pentru motoare pe benzina mai nooi,gen 40000 km,tu sa-l ei pe ala care iti specifica ,ca e pentru motoare uzate 150000 +km)
    Am bagat tot flaconu in motor,plus 2,8 l de castrol ,baia de ulei are 3,2 calculeaza si tu.
    Eu am schimbat la ea mai multe piese,iar dupa segmentare e o alta masinuta,nu mai consuma gram de ulei,acum fac 4000 de km si uleiu e la fel.
    Nu sunt sigur dar cred ca o data desfacut capacu la chiuloasa treb sa o planezi,sa fie toata treaba ok
     
  9. zsssbogdan

    zsssbogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Mesaje:
    25
    Locație:
    Sv
    Am rezolvat problema, din pacate nu am poze. S-a facut segmentarea la motor, din ce am inteles segmentii de ungere erau blocati iar cei de putere erau aproape topiti,zicea ca se intindeau ca niste arcuri. Sper ca am scris corect ce mi-a explicat mecanicul. S-a curatat chiuloasa + schimbat garnitura, s-au schimbat semeringurile. In final s-a curatat egr care era plin cu zgura si ulei. Toata distractia a costat 940 lei, in pret e inclusa si manopera. Pot sa zic ca acum e o alta masina, trage foarte bine si sunt foarte multumit de ea. Sper ca acest topic sa ajute pe cei care intentioneaza o segmentare.

    Multumesc pt sfaturi
     
    Előd apreciază asta.
  10. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    Salut baieti,am si eu ceva probleme cu skoda mea din 2001,fabia 1.4 MPI,motor AQW. inainte de a posta aici am folosit functia cautare dar nu am gasit nimic referitor la problema mea.....sau nu ma pricep eu... In fine,am niste scurgeri de ulei pe partea curelei de accesorii,cred k pe la fulia superioara sau pe la o garnitura rupta pe care am observat-o in seara asta.O sa pun si poze mai jos,daca puteti sa va dati cu parerea...va sunt recunoscator!!! Tot in legatura cu cureaua de accesorii,am observat ca imi freaca pe o nervura de aluminiu a motorului,i s-a mai intamplat cuiva asa ceva,ce ma sfatuiti? Iar pe rola intinzatoare am observat o neregularitate care nu imi pot imagina cum a aparut,dar cred k imi uzeaza cureaua suplimentar,pe langa faptul ca se freaca de nervura aceea.... In poze,zonele cu probleme sunt incercuite cu rosu.
    http://s1355.photobucket.com/user/j...aintinzatoare_zps6f809612.jpg.html?sort=3&o=0
    http://s1355.photobucket.com/user/j...arniturarupta_zpsf020f28c.jpg.html?sort=3&o=1
    http://s1355.photobucket.com/user/j...freacacureaua_zpsd48372f4.jpg.html?sort=3&o=2
    http://s1355.photobucket.com/user/j.../pozaansamblu_zps47e7f0fe.jpg.html?sort=3&o=4
    http://s1355.photobucket.com/user/j...atauleipescut_zpsc1163671.jpg.html?sort=3&o=3
     
  11. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    motorul e identic ca si al meu....
    1 rola intinzatoare trebuie inlocuita
    2 garnitura capac distributie(unde se afla lantul) si la mine umezeste putin pe acolo,,,,momentan nu umblu pana la inlocuirea lantului
    3 de verificat daca semeringul de sub fulie
    4 uzura care a creat cureaua este de la o miscare stanga/dreapta:dupa ce dai jos cureaua verifica toate fuliile,mai poti sa verifici intinzatorul daca functioneaza bine
    si binenteles cureaua
    ps:cureaua mi se pare cam lata,,,sigur e originala????
     
    Ultima editare: 25 Mar 2013
  12. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Din ce vad acolo trebuie sa schimbi intinzatorul cu totul, nu numai rola lui. Rolele au ghidaje pe lateral, si sint relativ fixe, adica au pozitia axului asigurata. Singura rola care e mobila, cu ax cu tot si care nu ghideaza banda este rola intinzatorului si orice deviere a axului ei, fie datorita jocului in lagar fie datorita deformarii bratului, duce la deplasarea intr-o parte a curelei, cu atit mai mult cu cit e abaterea axului mai mare-de aia si freaca de nervura. Numai schimbarea rolei poate sa rezolve sau poate sa nu rezolve problema, de aceea sfatul meu este sa schimbi tot ansamblul. Si odata cu el si cureaua care acum nu mai e intinsa uniform (e deformata)
     
  13. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    cureaua este schimbata de curand in service,baietii de acolo nu mi-au spus nimic ca ar fi ceva in neregula cu intanzatorul,poate nici nu au observat..sunt cam tineri si pusi pe treaba.... tind sa va dau dreptate. multumesc pentru ajutor!!!!:rock:
     
  14. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    sa revii cu detalii dupa ce remediezi problema
    ps:sa cumperi piese originele dupa cod ---parerea mea
    bafta
     
  15. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    cand se mai incalzeste o sa ma apuc de ea,o sa incerc sa fac si poze.... am un coleg mecanic batran care se pricepe la chestiile astea,vreau sa ma ajute el,sa pun cu manuta mea garniturile acolo si sa le verific eu pe toate ca nu am incredere sa o duc la un service.toate bune. si drumuri uscate! ne mai citim!!!
     
  16. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    curatat motorul....

    salutare baieti. azi am desfacut cureaua de accesorii,am spalat putin cu benzina pe unde era murdar de ulei motorul...am verificat toate fuliile si singura care avea un mic joc era aceea de la pompa de apa,in poza unde era rupta garnitura aceea....plus un mic joc la rola intinzatoare..... am mai observat ca fulia pompei de apa este decalata spre motor si cred k asta este cauza frecarii curelei. cand cumpar garnitura de la pompa de apa si o desfac de tot revin cu mai multe detalii.
     
  17. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    Salut baieti,am rezolvat problema mea cu frecarea curelei pe motor....si scurgerile de ulei.Amandoua problemele erau legate una de cealalta,adica.....cureaua a fost montata prost de la inceput,dinainte sa cumpar eu masina...adica nu se monteaza asa:
    http://s1355.photobucket.com/user/j...freacacureaua_zpsd48372f4.jpg.html?sort=3&o=1
    ci se monteaza asa:
    http://s1355.photobucket.com/user/j...E/cureauanoua_zps26de68a3.jpg.html?sort=3&o=4
    http://s1355.photobucket.com/user/j...AJCUREAUANOUA_zps53c878a0.jpg.html?sort=3&o=3
    si...din cauza ca a frecat cine stie cat timp pe capacul de distributie a si perforat capacul foarte putin dar suficient cat sa culeaga ulei pe acea gaurica
    http://s1355.photobucket.com/user/j...geuleilacurea_zps7fe29bc7.jpg.html?sort=3&o=9
    si sa il imprastie pe toata acea parte a motorului. Deci nu era de vina nici rola intinzatoare,cu toate ca este destul de uzata,nici bratul nu era stramb,si nici intinzatoarea rolei nu erau de vina,ci doar incompetenta celor care au montat cureaua. Mi-am dat seama de asta,montajul prost al curelei, din niste manuale de skoda luate tot de aici de pe forum,si de la alta masina din vitan la care m-am uitat,multumesc pe aceasta cale uploader-ilor pentru manuale. Apropo,eu am montat curea cu codul 6PK1600,adica 1600mm lungime,in nici un caz 1750mm cat mi-au pus incompetentii de la service NORAUTO din grandarena.Cu toate ca nu le arata pe calculator ca si compatibila acest model de curea,6PK1600,si poate fi scurta fata de cum arata montajul in manual...la mine a mers,cu o mica modificare,cine se pricepe isi da seama din pozele prezentate mai sus. Eu deja am facut 500 km cu aceasta curea si nu mai am nici o problema,nici nu mai freaca si nici nu mai am scurgeri de ulei in afara de cateva picaturi
    http://s1355.photobucket.com/user/j...asupracurelei_zps0fbd5605.jpg.html?sort=3&o=2
    Cine si-a mai schimbat cureaua si are alta lungime,adica intre 1750mm si 1600mm va rog sa puneti un post pe acest thread,poate aflam si noi lungimea corecta a curelei pentru ca toti distribuitorii afisaza dimensiuni gresite pentru acest model de motor,AQW. Am schimbat si garnitura de la pompa de apa,aceea care era rupta in pozele din primul post.Am confectionat eu garnitura din doua coli mai groase dupa cum arata poza de mai jos
    http://s1355.photobucket.com/user/j...turapompaapa_zpsb6f94658.jpg.html?sort=3&o=10
    am masurat diametrul cercului,am decupat,si cu un ciocanel am batut pe marginea colii,respectiv pompa de apa pentru a forma cat mai fidel garnitura.La montajul pe motor am folosit si un silicon destul de rezistent,pus doar pe blocul motor si pe corpul pompei de apa,nu si intre cele doua coli de garnitura,in cazul in care mai este nevoie sa dati jos vreodata pompa de apa sa nu va chinuiti.Aici aveti inca o poza cu pompa de apa dupa ce am curatat-o de ulei,cu un pistol special cu benzina,legat la un compresor de aer......
    http://s1355.photobucket.com/user/j...eapacucheia1_zpse2deb7af.jpg.html?sort=3&o=15
    Totodata in poza de mai sus aveti marcate locasele suruburilor ce trebuiesc desfacute pentru a demonta pompa de pe blocul motor si cheia necesara pentru a desface fulia pompei de apa.Pentru a desface cele 4 suruburi, trebuie sa desfaceti mai intai fulia pompei http://s1355.photobucket.com/user/j...eapacucheia2_zps05b0094c.jpg.html?sort=3&o=14
    La mine era si putin decalata fulia pompei de apa in interior fata de fulia generatorului de aer conditionat,asa ca am folosit o presa si am tras de ea in exterior cativa milimetrii,ca in poza de mai jos
    http://s1355.photobucket.com/user/j...aapacupresa1_zpsab1fbb73.jpg.html?sort=3&o=13
    Dar pana sa ajungeti aici,trebuie sa detensionati cureua si sa o dati jos de pe motor cu ajutorul cheii din imagine
    http://s1355.photobucket.com/user/j...ecureaATENTIE_zps106a8874.jpg.html?sort=3&o=6
    avand grija sa nu loviti fulia aerului conditionat,locul fiind incercuit cu rosu in poza. Luati un cric hidraulic daca se poate si o bucata de scandura destul de solida si plasati-le sub baia de ulei a motorului,astfel sustinandu-l pentru a demonta suportul motorului,
    http://s1355.photobucket.com/user/j...atsuportmotor_zpsdd9f2e68.jpg.html?sort=3&o=8
    acesta fiind prins de pompa de apa. Ca sa lucrati mai usor puteti demonta si suportul motor de cauciuc. Cheile necesare din ce mai tin eu minte sunt tubulare de 16,13,prelungitor pentru ele,cheie clichet mare si mica cu o articulatie pentru un surub de la pompa de apa mai putin accesibil,iar pentru fulia pompei de apa o cheie T30 ca cea din poza..
    http://s1355.photobucket.com/user/j...eapacucheia1_zpse2deb7af.jpg.html?sort=3&o=15
    Sper ca nu v-am derutat in explicatiile mele,mai aveam multe de spus dar am incercat sa fiu cat mai scurt. Daca aveti nevoie de mai multe informatii,ajutor,astept pm sau postati aici.... Bafta!
     
  18. Rado46

    Rado46 Silver Member

    Înscris:
    20 Dec 2009
    Mesaje:
    425
    Locație:
    Timisoara
    bine ca ai rezolvat,,ma simt putin vinovat ca nu am obsevat pozitia curelei(desi am acelasi tip de motor).deci pe viitor e bine sa existe si o poza de ansamblu se vada tot :(
    ps trimite-mi o adresa de email si luni i-ti incarc pe transfer manuale de service ca sa ai un atu in plus la fiecare defectiune
     
    Ultima editare: 14 Apr 2013
  19. lucian.1950

    lucian.1950 Gold Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Mesaje:
    739
    Locație:
    Bucuresti
    Foarte bine ca ai rezolvat, bravo !!!, dar din pozele tale eu unul nu am reusit sa-mi dau seama care era diferenta intre cele doua montaje ale curelei, mai ales ca sint zone diferite in poze. Ca sa-i ajute pe ceilalti cu masina ca a ta fa o poza de ansamblu a curelei (sfatul meu )
     
  20. john smith

    john smith 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Mesaje:
    17
    Locație:
    bucuresti
    poze ansamblu transmisie

    Imi pare bine k ai pus problema asta dar nu prea pot sa fac poza de ansamblu...pentru asta ar trebui sa dau motorul jos,in schimb cred ca am reusit altfel.... Poza de mai jos este modul corect de a monta cureaua..
    http://s1355.photobucket.com/user/j...urea transmisie/untitled_zps273b2488.png.html

    Urmatoarea este modul cum am montat eu cureaua 6PK1600....
    http://s1355.photobucket.com/user/j...urea transmisie/untitled_zpsb71bec97.png.html

    Iar aceasta este modul cel mai prost posibil de montaj al unei curele 6PK1750 pe acest tip de motor...
    http://s1355.photobucket.com/user/j...urea transmisie/untitled_zpsc0a363da.png.html

    Daca cineva are alta masura(lungime) la cureaua de transmisie(accesorii) in afara de 1750 si 1600 este rugat sa posteze aici. Va multumesc. Astept pareri,comentarii....
     

Distribuie pagina asta