1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme pornire Fabia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de oana-zeno, 3 Mai 2008.

  1. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.598
    Locație:
    Bucharest
    Ala nu e cod motor.E o parte din VIN.
     
  2. Universalis

    Universalis 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    139
    Aici s-a strecurat o eroare sau te-ai exprimat gresit.
    Sonda lambda 1
    citeste cantitatea de oxigen din gazele arse de pe evacuare, inainte de catalizator si transmite informatia la ECU, care, in functie de acest parametru, plus alti parametri cititi de catre alti senzori, ajusteaza timpii de injectie de combustibil, pentru ca amestecul sa fie cat mai aproape de cel ideal, stoichiometric, raportul Aer/Combustibil de 14,7:1 (caz in care arderea este completa).

    Dacă avem mai puțin aer decât raportul ideal, va ramâne combustibil nears și putem vorbi de un amestec bogat. Amestecurile bogate nu sunt bune deoarece rămâne combustibil nears și implicit motorul va polua.

    Dacă avem mai mult aer decât raportul ideal, vom avea un exces de oxigen și vom putea vorbi de un amestec sărac. Amestecurile sărăce poluează și ele prin producerea de oxizi de azot, iar în anumite situații conduc la reducerea performațelor motorului.

    Sonda lambda 2 de dupa catalizator are rol de diagnosticare a catalizatorului. Eficiența catalizatorului este maximă în jurul λ=1
     
  3. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    @Universalis
    Da si nu. Incearca sa privesti lucrurile din alta perspectiva, ECU + lambda pur si simplu nu ii pasa daca motorul polueaza sau nu, catalizatorul ca sa functioneze in parametrii pentru care a fost construit trebuie sa primeasca gazele de evacuare intr-o anumita concentratie, asa cum l-a proiectat inginerul. Daca motorul tau e atat de bine contruit si scoate oxigen pur, deci nu polueaza dimpotriva ajuta natura, ECU va injecta combustibil la greu pentru a produce dioxid de carbon in concentratia necesara catalizatorului, cu alte cuvinte sistemul de control al gazelor mai mult rau ar face. Ca e bogat sau sarac amestecul asta e alta poveste.
    Sonda lambda doi face o verificare daca catalizatorul isi mai face treaba sau nu, ori daca mai exista, ea nu participa la fabricarea gazelor. Raportul de 14.7/1 nu insemna ca arderea e completa ci in acea plaja catalizatorul primeste concentratia necesara de gaze sa isi faca treaba la nivel maxim. Si la EURO 4 si la EURO 5 raportul este de 14.7/1 difera in schimb catalizatorul care transforma mai bine sau mai rau gazele de evacuare.
    Un calculator e o masina care executa o rutina, atat si nimic mai mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2019
  4. Universalis

    Universalis 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    139
    ugabrielu, sonda lamda 1 este pentru formare amestec, acesta il realizeaza calculatorul pentru ca arderea sa fie completa, eficienta maxima si poluarea minima. Calculatorul prin ajustarea cantitatii de combustibil injectat incearca sa mentina raportul ideal de 14,7 aer/ 1 combustibil.
    Catalizatorul nu cere dioxid de carbon de la calculator, el transforma noxele in oxigen, si are o plaja unde este cel mai eficient.
    Calculatorul nu va injecta combustibil pentru a produce dioxid de carbon necesar catalizatorului. Catalizatorul este o componenta pasiva, ca sa zic asa, prin reactiile chimice ce au loc in el, trensforma ce e rau in ceva bun. :)
    Si la raportul de 14,7/1 arderea este completa, e constatat de inginerii in domeniu.
    ECU are niste harti dupa care stie ce sa faca in anumite situatii de sarcina maxima, medie, relanti etc, pe langa senzorii care ii dau feedback-ul.
     
  5. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    Discutia e constructiva si buna. Sonda lambda nu este pentru formare amestec ci pentru corectie, de fapt sonda lambda e luata in calcul doar in doua regimuri idle si cruise, evident cand se afla in close loop. Catalizatorul ca sa poata transforma gazele arse in alte componente mai putin daunatoare, exemplu apa, are nevoie de compusi, dioxidul de carbon e unul dintre ei. Daca in catalizator nu ar patrunde dioxidul de carbon, alaturi de altele, nu ar avea cum sa faca transformarile, se comporta ca o simpla teava. Sonda lambda 1 este o extensie a ECU prin care afla daca concentratia de gaze e una optima pentru catalizator. Deci cu alte cuvinte pe ECU nu-l intereseaza daca masina polueaza sau nu, el stie una si buna, trebuie sa furnizeze concentratia de gaze optima pentru catalizator, asa hotaraste daca mareste sau micsoreaza impulsul de injectie combustibil. De poluare responsabil este catalizatorul, atat timp cat primeste concentratia optima, care a fost calculata de ingineri, iar el este inca eficient poluarea va fi mica, si de aici celelalte combinatii de situatii.
    Deci ansamblul ECU - sonde se ocupa de producerea de dioxid de carbon in concetratiile necesare functionarii optime a catalizatorului, pentru a produce reactii chimice.
     
  6. Ionutemi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2019
    Mesaje:
    7
    Bună ziua,
    Am postat o problema la o Skoda fabia 1 din 2006, legata de pornire, am rezolvat-o după ce am schimbat senzorul de turație, cel de lângă volanta. Va mulțumesc!
     
    JeanDTS, Universalis și ugabrielu apreciază asta.
  7. ugabrielu 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2017
    Mesaje:
    102
    Multumim pentru feedback
     
  8. Universalis

    Universalis 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    139
    Defect des intalnit, multumim pentru postarea rezolvarii.
     
  9. Ionutemi 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2019
    Mesaje:
    7
    Multumesc și eu pentru ajutor.
     

Distribuie pagina asta