1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme motor 2.0 16v BKD

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de romm2008, 20 Feb 2010.

  1. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    Salutare!

    As vrea sa-mi cumpar o O2 2.0 TDI si am inteles ca motorul asta e cam cu probleme.Ce sugestii aveti ? Nu as opta pentru 1.9 105Cp pentru ca imi place ca masina sa se duca bine in toate situatiile.Si in plus am O1 1.9 101 Cp si nu e mare diferenta de putere ( testat ).Astept recomandarile voastre!
    salut
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Poti sa iei un 2.0 Tdi de 140 CP si sa nu ai probleme mult timp si poti sa iei un 1.9 Tdi de 105 CP care sa te lase in primii 10.000 km. Este adevarat ca 1.9 este cel mai "Titrat" motor de VW. chestia cu mersul sta asa :
    - la 140 CP , urci in ture foarte usor si peste 130 km/h
    - la 105 CP , trage excelent pana in 120-140 km/h ...dupa aia urca greu . Daca circuli frecvent pana in 140 km/h nu vei avea nevoie de 2.0 Tdi.
    Daca circuli peste 140 , pana acolo se descurca onorabil 1.9 Tdi ..dupa aia , ca magaru'n panta . Oricine spune altceva , minte cu nerusinare :p. Daca mai ai si 4-5 persoane in masina poti sa uiti de raliuri .
    Eu mi-as lua 1.9 pentru fiabilitate si stil de condus. Nu-s vreun pilot , asa ca performantele masinii mele ma satisfac ( si eu am o O2 , 1.9 Tdi BJB ). Am mers cu ea si cu 180 km.h , dar nu se simte bine. Cutia nu o ajuta , stabilitatea sufera ( eu am PDG ) , senzatia de siguranta oferita de un Passat din 2000 cu 1.9 116 CP este net superioara , ca si performante dinamice si stabilitate.
     
  3. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    Ai spus ca ti-ai lua 1.9 pentru fiabilitate.Motorul de 2.0 nu e fiabil ? Sincer imi place sa traga masina si peste 120 nu sa dorm cu ea pe drum.
    Vreau mai multe pareri referitoare la motorul 2.0 TDI.Merita sau nu banii ?
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Orice motor din lume te poate lasa la un moment dat. O eroare de turnare , o eroare de calibrare, o fisura intr-un piston ( si aici pot continua cu mii de repere care se pot defecta la o piesa a unui motor ) ...te pot face nefericit. Nimeni nu-ti poate garanta nimic cu adevarat. De aceea se fac statistici gen :
    - la un anume tip de motor , intr-o anumita perioada de timp , dupa un anumit rulaj , au crapat urmatoarele : a,b,c,...etc.
    Din pacate , la motorul de 2.0 Tdi statisticile acestea nu-s la fel de incurajatoare ca la motorul de 1.9 , care este la baza un motor vechi , cu niste imbunatatiri , cu o multime de probleme ( care au aparut la modelele precedente ) rezolvate in prezent.
    eu asa s alege. Asta nu inseamna ca tu nu poti cumpara o masina cu 2.0 Tdi care sa te satisfaca pe deplin atat ca si performante cat si ca fiabilitate. Nu iti pot spune ceva de genul : " ia cu motorul ala , pentru ca piesa nu stiu care din ansamblul nu stiu care este proiectata aiurea. Ala de o proiectase era dupa o betie crunta , pentru ca nevasta-sa se incurcase cu cel mai bun prieten si dupa divort ii luase copii , casa , banii si cainele preferat . "
    Dar , raportat la numarul de motoare puse in circulatie , la cele actuale de 1.9 nu s-a plans asa multa lume de probleme ca la cele de 2.0 .
    Nu astepta raspunsuri geniale care sa te lamureasca pe deplin , ca nimeni nu ti le poate da. Masinile si motoarele sunt un amestec de parametri tehnici, repere fabricate prin toata lumea ( de obicei acolo unde mana de lucru este mai ieftina ) , asamblate sub o licenta a unui producator care si-ar muta fabrica si in Laponia daca asta i-ar aduce un profit suplimentar de 50 eurocenti.
    Ai talpa grea, ia-ti cat mai puternic. Mergi cuminte , ia-ti 1.9 . Nu mergi de loc , ia-ti bicicleta ca e sanatoasa.
     
  5. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Daca eram eu cel care as fi cerut aceste sfaturi eram deja convins... ;)
     
  6. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Am si eu momentele mele de maretie . Scurte , da' rare .:yahoo:
     
  7. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    E clar ca daca era chiar asa prost il scoteau din fabricatie si nu-l mai puneau pe atatea masini ( audi, vw ).Nu stiu daca am precizat ca masina as vrea sa mi-o iau sh, nu noua..De aici si dilema in care ma aflu.Poate mai sunt si alte pareri..:p
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    De unde anume reiese din posturile mele ca este un motor prost ?
    Am scris eu asa ceva ?
    Am spus doar ca unii proprietari se plang de fiabilitate mai mult decat proprietarii de 1.9 . Firme de renume au produs motoare pe care le-au pus pe masini , pe care le-au comercializat si pe care le-au rechemat la producatori pentru modificari sau reparatii ulterioare vanzarii la motoare sau alte ansamble importante.
    Fiind un motor relativ nou au aparut si la acesta unele probleme in exploatare la care proiectantul nu se gandise. Aceste probleme au fost in parte rezovate si vor fi in viitor rezolvate probabil toate hibele .
     
  9. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    N-am spus man k ai zis tu asta..era o parere referitor la faptul ca unii se plang.Am mai auzit si ca motorul asta pus pe O2 are si alte efecte negative asupra masinii..Sunt doar niste zvonuri.Asta e si motivul pentru care am deschis aceasta discutie, dar se pare ca posesorii de O2 2.0 TDI se abtin sa se implice in discutie :(..sper sa mai aflu informatii in timp util...
     
  10. DeLuxeRo

    DeLuxeRo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2009
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Bucuresti
    Am O2 FL cu motorul de 2.0 TDI. Am 27.000 Km, luata de noua si nu am avut nicio problema cu ea. Am cuprins toata gama de viteze, de la 10 kmh prin Bucuresti in coloana la 200 pe autostrada in Austria. Nu am intampinat nicio problema cu ea, cu exceptia consumului de ulei la viteze mari - se completeaza cam 1 litru la 15.000km daca iti place sa o ciupesti.

    Daca vrei sa o iei noua, nu cred ca intampini nicio problema cu motorul acesta. Zic eu ca este de ceva timp pe piata si a fost rafinant destul pentru a scapa de toate problemele. Se schimba situatia daca vrei sa mergi pe o masina SH, mai ales din primii ani de productie ai motorului; este universal cunoscut ca in primele momente ale lansarii unui produs, fie ca e el telefon sau motor, acesta este "testat" pe piata pentru a elimina orice defect de design sau productie. Decizia iti apartine. Mie una imi place extraordinar de mult cum accelereaza masinutza mea si cum se tine pe drum (nu am PDG).
     
  11. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    Da..ideea e ca as vrea sa-mi iau sh, nu noua.Cam in jur de 8500 euro.Mi-a spus un prieten ca mai bine imi iau golf 5 cu acelasi motor la banii astia, dar golful 5 e cam mic in portbagaj si la o plecare la munte, mare sau mai stiu eu pe unde 4 insi si bagaje nu prea intra :)) poate in poala celor din spate :D.As vrea pareri si ale posesorilor de O2 din 2006..
     
  12. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    eu am un prieten care are o2 2.0tdi 5 trepte...si o are de 2 ani 110.000 km si nu a avut nicio problema...nici fum..pornire usoara pe gerurile alea...toate consumabilele schimbate la timp...nicio problema cu ea...p.s e varianta de 140 hp.! eu votez pentru 2.0 tdi...1.9 e umpic mai slabut...asa cum a zis jurassikman intr-un post anterior...depinde si ce vrei sa faci cu ea si de stilul de mers!:meeting:
     
  13. coco_vd1 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2009
    Mesaje:
    12
    Eu am O2,2.0 TDI din 2005. Masina am luat-o la 170000,a fost adusa din germania.Acum am 240000 si nu am avut nici o problema cu motorul,trage excelent,nu scoate fum negru. Masina nu a fost pornita timp de o luna,cand au fost frigurile astea si a pornit la prima cheie,fara problema. Recomand 2.0 TDI.
     
  14. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    Super tare!Mi-ar placea si mie sa gasesc una buna in afara..Referitor la 2.0 5 trepte nu stiu daca au pus 5 trepte pe motorul ala...
     
  15. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti
    scuze greseala mea ma gandeam la alceva cand am scris numarul treptelor:-s
     
  16. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    Ieri m-am intalnit cu un prieten si mi-a propus sa-mi iau Golf V 2.0 TDI.Ce pareri aveti ? O2 vs Golf V ( ambele 2.0 TDI ).Raport pret fiabilitate ( de spatiu nu mai are rost sa vorbesc ).Si ... merita o masina la maxim 8000 aprox 140k-160k km ?Sunteti cam scumpi la vorba :)) Chiar nu vrea nimeni sa ma ajute ? :rolleyes:
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.843
    Locație:
    Brasov
    Avand in vedere ca au platforme asemanatoare , alegerea este in functie de stare tehnica si estetica , rulaj , dotari . Ca si model , eu as alege Octavia 2 , deoarece, desi Golful V este o masina buna , pastreaza design de Golf IV , Octavia 2 este o masina total noua care inca se fabrica ( cu un mic facelift ). Ca si calitate , nu sunt diferente notabile. La interior, ambele au mai mult plastic decat ar trebui, la ambele o sa zgrangane bordul peste 100.000 km , la ambele ai sa schimbi distributii , transmisii , bucsi si bielete . Nici una din cele doua nu este o masina premium, iar "fiabilitatea " depinde strict de frecventa vizitelor pe care le faci la servis . Ca revanzare , bag mana in foc ca O 2 este mai avantajoasa decat Golf V . Elemente noi de design la interior sunt mai multe la Golf. Garda la sol suuperioara la Octavia - asta daca umbli prin gropane - si ampatament mai mic la Golf , daca nu cumperi varianta combi . Ca si caroserie , Golful are lufturi sesizabil mai mici decat Skoda pe la usi , aripi capota , etc.
    Greutatea este mai mica la Golf, de unde si performante dinamice mai bune .
    Pretul este in functie de starea masinii , nu numai de tipul ei. Cum a fost intretinuta , cum s-a servisat, care sunt cheltuielile imediat urmatoare achizitionarii . Eu mi-as lua Toyota Land Cruiser , dar nu-mi incape in garaj. Deci , raman la Skoda . Ia-o pe cea mai buna tehnic . Daca nu te pricepi , apeleaza la cineva care se pricepe. Va merita , indiferent cat te va costa. Nu neaparat un mecanic , cat un bisnitar. Sigur , mecanicul iti poate descrie mai corect starea tehnica actuala. Bisnitarul iti va spune si ce cheltuieli suplimentare au sa iti apara. Pana la urma totul depinde de bani . Cateodata nu cumperi o masina pentru ca proprietarul nu mai lasa 100 Euro. Sunt bani pe care unii ii cheltuiesc intr-o seara la restaurant .
    Bafta la achizitie.
     
  18. romm2008

    romm2008 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2010
    Mesaje:
    39
    La chestia asta chiar nu m-am gandit..La diferenta dintre mecanic si bisnitar..E o idee sa stii...oricum am de gand sa mai strang informatii si dupaia sa iau decizia pe care o consider cea mai buna.Sincer imi place mai mult O2 decat Golful, desi s-ar putea sa fie o idee mai puturoasa.. asta lasand de o parte datele tehnice, m-am uitat comparativ la O2 si Golf V pe you tube si mi s-a parut ca Golful urca o idee mai repede..Oricum insesizabil. in ceea ce priveste intretinerea cred ca o2 e mai ieftina..La tour nu am cheltuieli asa mari..dar nici nu fac la reprezentanta reviziile :p..mai astept pareri si ms pt comment!
     
  19. cgadalean

    cgadalean Skoda Expert

    Înscris:
    7 Ian 2009
    Mesaje:
    1.216
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Pana una alta si pana mai vin si alte sfaturi utile incearca sa lecturezi aceasta arie, poate ajuta la formarea unei pareri.
     
  20. AndreiHTX

    AndreiHTX Platinum Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Mesaje:
    851
    Locație:
    Bucuresti

    vrei sa zbori...i-ati RS...200hp...aia cand ai acelerat zici ca ai calcat pe bomba:)) think about it!
     

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare