1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

probleme majore cu directia

Discuție în 'Skoda Fabia' creată de ciudi, 1 Dec 2009.

Taguri:
  1. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.695
    Locație:
    Brasov
    Acum am ascultat fisierul. Sau iti atinge ceva ( ai modificat dimensiunile anvelopelor sau ET-ul jantelor ? ) ...sau ai geometria directiei modificata.
     
  2. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Nu, nu am modificat nimic la jante.Sunt cele de iarna, pe 14 cu 185/60 pe anvelope.
    La geometrie nu m-am uitat niciodata de cand am luat masina, nu am observat uzura prematura pe cauciucuri la schimbare.
     
  3. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.695
    Locație:
    Brasov
    Uita-te cu roata virata la maxim ( pe loc ) daca ai ceva desprins sau daca vezi ceva piese care nu trebuie sa se atinga ...dar fa asta cu roata pe sol , nu ridicata ca atunci geometria se schimba .
     
  4. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Chiar o sa fac asta in seara asta cu o lanterna si lumina mai puternica si revin.Multumesc!
     
  5. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Nu pot să editez posturile de pe telefon din nu stiu ce motiv, daca ma poate ajuta cineva.

    Oricum, am fost la masina si m-am uitat si am ascultat iar si pompa de servo si totul mi se pare in regula.Am făcut si o poza, de dragul de a o face ca nu cred ca se intelege ceva. 20171216_204908.jpg
     
  6. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Acum nu am buton de edit.

    Oricum, am stat in seara asta pana acum prin si pe langa masina.Eu mereu evitam sa virez maxim, dar acum am incercat de nevoie.Eh, odata ce virez aproape de maxim volanul, scartaitul respectiv dispare aproape de tot, daca nu chiar de tot si tot ce ramane este un "poc-poc" undeva pe dedesubt.
     
  7. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.483
    Locație:
    Bucharest
    Edit.ul dispare cam dupa 1h.
     
  8. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.695
    Locație:
    Brasov
    Du-te si fa caderea si unghiul de fuga . Oricum trebuiesc facuta la cate ai schimbat pe dedesubt . Eu suspectez unghiul deschis .
     
  9. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    O sa ma duc sa fac asta.

    Dar ce am pățit dimineata.Volanul e reglabil pe înălțime și adâncime, nu am umblat la el de cand am luat masina.Era usor înțepenit pe poziție, dar i-am schimbat poziția pana la urma.Scartaitul a dispărut de tot, nici urma de el.Am jumatate de ora de cand ma învârt în parcare, cred ca zice lumea ca nu am ce face cu benzina.Am mai ramas doar cu acel "poc", dar extrem de subtil ca si cum s-ar atinge ceva.O sa merg sa fac si geometria si sper sa scap si de sunetul ala.
     
    Little Big apreciază asta.
  10. Razvanbc 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2016
    Mesaje:
    46
    Am venit să fac geometria si mi-au gasit băieții de aici si cauza sunetului.
    Imi atingea cablul de frână in buza jantei si s-a și ros putin cablul, o sa il schimb cat de curând.

    Multumesc !
     
  11. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    374
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Bine ca i-ai dat de capat si nu a fost ceva costisitor.
     
  12. Andrei9213 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2018
    Mesaje:
    1
    Bua ziua,astept o parere din partea voastra de la ce ar putea fi zgomotul din attach la o skoda fabia.Precizez ca zgomotul se aude doar cand misc volanul stanga dreapta.Multumesc.
     

    Fișiere atașate:

  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.695
    Locație:
    Brasov
    Bucsa cu rulment de sarcina din capul amortizorului. A intrat apa , s-a gripat si acum cand virezi se invarte bucsa in oala amortizorului . DE acolo si zgomotul sacadat. Costa putin ...vreo 25-30 de lei , insa trebuie sa te misti repede pentr uca daca se gripeaza de tot si virezi la maxim se poate rupe prima spira de la arc .
     
  14. FloreUveX

    FloreUveX 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2011
    Mesaje:
    18
    Locație:
    Timişoara
    Salutare,
    Nu am mai trecut de mult pe aici si vreau sa va spun cum am rezolvat mai de mult problema cu zgomot la denivelari care erau de la bucsele bara stabilizatoare.Pana la modelele Fabia din 2005(Fabia mea 1,4 16v AUA 2002) intre bara stabilizatoare si bucsa de cauciuc era o alta bucsa de plastic foarte subtire(cam 1mm) care se crapa si degeaba schimbi bucsele ca tot vei avea zgomote sub masina.
    Solutia e sa dai jos plasticul de pe bara stabilizatoare si sa pui bucsele direct pe ea.Daca bara are 18mm bucsa sa fie de 16 mm,verificarea la un service cu masina ridicata pe elevator se desfac bieletele antiruliu si atunci se vede cat de bine stau bucsele pe bara stabilizatoare.Verificati atent bieletele antiruliu si bucsele trapez.Pentru doua bucse bara stabilizatoare am schimbat in 2013 tot ce se putea schimba pe sub masina si chiar nu trebuiau,dar mecanicul potrivit l-am gasit dupa si merg de 5 ani cu ele fara probleme
     
  15. cosmin123 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2014
    Mesaje:
    12
    Salut, de ceva timp am si eu o problema cu capatul de planetara stang. Pana acuma mi s-a rupt de 4 ori in juma' de an. Ultima data nici o luna de zile nu m-a tinut de cand l-am schimbat. Am verificat suportu de motor stang de sus si de jos si sunt ok, am observat ca, capatul de planetara stang dupa ce l-am montat sta inclinat, la cutie e mai sus decat la butuc, si la butut parca ar sta asa urat fortat, m-am uitat si la planetara din dreapta si aia e dreapta
     
  16. d313d379 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2012
    Mesaje:
    9
    Locație:
    Mărășești
    Buna seara. La skoda fabia 1 4 16v 74kw 2000 cand iau virajul in loc stanga/ dreapta se aude un troncanit. Ce sa fie? Inca nu am verificat in mers daca se aude zgomotul cand iau virajele. Multumesc.
     
  17. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
    Posibil bucsa bascula sau joc in caseta de directie.
     
  18. Alexandru Marius

    Alexandru Marius 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2017
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Dambovita
    Salut tuturor!

    Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns la aceasta intrebare ce imi da teroare, de ce bara stabilizatoare imi atinge de planetara de pe partea dreapta? Este vorba de o Fabia din 2003,1.4 16v 55kW cod motor BBY Hatchback
    Chestiia asta se intampla cand rotile nu sunt virate si atunci cand franez( sub orice forma incet sau dur),
    distanta dintre bara stabilizatoare si planetara este undeva la 1 cm chiar si cand masina este stationata asta doar pe partea dreapta,bieletele sunt relativ noi,bucsile de asemenea... ideea e ca am avut un accident in care lovitura a fost in partea stanga roata,unde a scos pivotii bieletei antiruluiu de pe partea stanga din camasi si am avut fuzeta rupta fara alte daune mecanice...

    Credeti ca a strambat si bara stabilizatoare sau este o alta cauza ? Daca bara este stramba imi puteti spune cum as putea sa o schimb,atat timp cat am maini si picioare nu as vrea sa o fac la un service...

    Va multumesc!
     
  19. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.110
    Probabil opritoarele sau bucsele uzate, iar bara de torsiune este ,,fugita" spre stanga.
    Da, este posibil.
    Desfiletezi cele doua suruburi care fixeaza bieleta antiruliu pe ambele parti, desfiletezi cele 4 suruburi care fixeaza bara torsiune de sasiu, scoti bara.
     
  20. Alexandru Marius

    Alexandru Marius 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2017
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Dambovita
    Buna,revin cu rezolvarea cred eu !
    Nu a fost asa de simplu de scos bara de stabilizare,a trebuit sa las si tot "jugul"(cadrul H ) destul de jos pentru a o scoate.
    Bara nu avea opritoare,era varianta fara si cred ca in urma accidetului partea stanga s-a alungit asa ca tinea partea dreapta in tensiune apasat spre planetara.
    Dupa ce am slabit cadrul motorului din toate cele patru puncte si desfacut esapamentul de sub catalizator am reusit sa o strecor pana la iesire si am inlocuit cu alta, acum se patreaza o distanta considerabil mai mare intre bara stabilizatoare si planetara!

    Va multumesc pentru siprijin si ajutor!
    Credeti ca ar trebui sa refac geometria dupa toata operatiunea asta( masina se comporta relativ bine,nu trage stanga/dreapta nu am volanul strab sau alte simPtome ce tin de geometrie) ?
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Iun 2018

Distribuie pagina asta