1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme EGR

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de cristeamandrei, 11 Dec 2009.

Taguri:
  1. cristinag 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2017
    Mesaje:
    4
    Buna ziua,

    Am efectuat anularea EGR din soft pentru Skoda Octavia Facelift- 1,6 TDI la inceputul lunii la o firma autorizata. Recent mi s-a aprins martorul privind filtru de particule. Poate cineva sa ma lamureasca daca anularea EGR influenteaza umplerea mai accelerata a DPF-ului? Mentionez ca masina nu functioneaza in modul "avarie"/"limp mode", ci are un comportament destul de normal.

    Cei de la firma autorizata mi-au recomandat incercarea de a efectua o regenerare. Astfel, initial se va sterge eroarea din bord, iar apoi se va merge pe autostrada cu masina turata. Este fezabila recomandarea respectiva?

    S-a mai confruntat cineva cu o problema asemenatoare?

    Multumesc anticipat!
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Ce rulaj are masina si la cati km s-a facut ultima regenerare a DPF ? Ca idee ...de ce ai anulat EGR-ul ?
     
  3. cristinag 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2017
    Mesaje:
    4
    Masina are 144.000 km, detin masina de 1 an si jumatate (achzitionata la 119.000 km). De cand este in posesia mea, nu s-a facut nicio regenerare la DPF. Am ales sa anulez EGR in baza urmatorului considerent: In vara 2016 am intampinat prima data problema cu EGR si asfel am achizitionat unul nou. Ulterior, in vara 2017 s-a aprins aceeasi eroare in bord privind EGR. Am facut testare atat la reprezentanta VW cat si la Skoda, ambele indicat probleme cu EGR si inlocuirea acestuia. Fiind suprasaturata de aceasta problema, am ales anularea acestuia din soft.

    Sa inteleg ca nu este o varianta recomandata?

    In legatura cu eroarea recenta de DPF, in momentul in care s-a conectat testarea VCDS la masina, turatia motorului la relanti a inceput sa scada, s-au eliminat niste noxe puternice iar martorul din bord a disparut( fara sa se sterge manual eroarea din calculatorul masinii).

    Va multumesc anticipat!

    Pe testare aparea incarcarea DPF in cuantum de 38 grame(cred) fata de totalul de 70 grame.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Sep 2017
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Ideea ar fi ca ceva genereaza defectarea egr intr-un interval foarte scurt. Eliminarea acestuia nu rezolva problema care ii genereaza defectarea. Diferenta intre o chiulasa incinsa si crapata / deformata ..si una necrapata este de cateva grade . EGR-ul functioneaza/ este eficient tocmai la acele turatii mici( si viteze mici ) la care racirea suplimentara nu este eficienta . Gazele recirculate scad puterea exploziei din cilindru si implicit scad temperatura . Nu discutam de variatii mari , insa, un termostat deschide la 89 de grade dar temperatura chulasei este mult mai mare. Cateva grade in plus permanent pot duce la arderea garniturii si implicit la deformarea chiulasei . Aceste manfestari s-au constatat la masinile aduse din UE cu multi km . Dupa 200.000 km , datorita functonarii defectuoase a sistemului EGR , au aparut astfel de defectiuni care au dus la "legenda" ca motoarele moderne de la VAG sunt proaste.
     
  5. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    496
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Salut cristinag.
    Anularea EGR-ului este o ultima optiune. Nicidecum o varianta optima!
    Spune-mi te rog frumos ce fel de motorina bagi de obicei , daca inlocuiesti la timp toate filtrele (aer, ulei si carburant), daca bagi ulei cu specifiatie pentru DPF si daca macar o data pe luna circuli cu masina minim 20-25 de minute constant cu turatia motorului intre 2500-3500?
    1. Motorina trebuie sa fie de cea mai buna calitate. Biodiesel este total interzis! la fel si motorinele ieftine care au un continut ridicat de sulf.
    2. In tara noastra filtrul de aer e obligatoriu de inlocuit la 15.000 Km. In unele situatii chiar la 5.000 km. rulati daca se circula pe drumuri neasfaltate sau pline de praf.
    3. Uleiul de motor trebuie sa fie special ptr. motoare cu DPF. In regim 80% oras, 20% afara e obligatoriu de schimbat la interval de 15.000Km.
    4. Circulatul cu masina in regim de consum scazut in permanenta, duce la imbacsirea traseului de gaze recirculate a motorului.
    5. EGR-ul achizitionat de nou de ce producator este? Un amanunt important :eyebrows: ptr. ca pe piata sunt piese si piese. Daca ai luat ce e mai ieftin ... cat face atat si tine.
    Sper sa intelegi ca aceste motoare sunt extrem de pretentioase. Asta nu inseamna neaparat ca necesita costuri ridicate de intretinere!
    Incearca sa identifici problema ta din ceea ce am scris mai sus. Iar daca ai gresit undeva sa nu-ti fie rusine, toti gresim. :yes:
     
  6. cristinag 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2017
    Mesaje:
    4
    Alimentez exclusiv din OMV, nici macar Petrom. Filtrele sunt schimbate intre 10.000 km- si maxim! 15.000 km. Din cate am inteles, uleiul este bun calitativ, dar nu stiu tipul acestuia ( ramane sa ma interesez).

    Asa cum am mentionat in post-ul anterior, eroare DPF a disparut din bord, iar aseara s-a aprins din nou. Mi s-a sugerat sa efectuez o regenerare fortata ( mers pe autostrada, turatie 2500, minim jumatate de rezervor plin).

    Aditional, masina observ ca se ineaca la turatii mici ( intre 1500 si 2000). As aprecia un sfat in acest sens.

    Multumesc!
     
  7. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    496
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Trebuie verificate injectoarele cu testerul si vazut ce valori ai la ele cu motorul cald in relanti? Presiunea din rampa comuna cat este?
     
  8. moreinffo 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2012
    Mesaje:
    10

    buna dimineata!
    imi cer scuze ca intervin, dar Cristina intreaba ceva concret si primeste raspunsuri de toate feluri; pentru regenerare, intr-adevar va trebui sa iesi pe autostrada.
    idea este ca va trebui sa iesi pe autostrada pentru ca acolo vei putea merge cu masina la o turatie cat mai constanta. sa-ti spun cum am facut eu si a iesit bine: masina mea este automata, insa am trecut-o pe manual, maxim viteza a 3-a, turatie aprozimativ 2700-3000 turatii. In primul rand, pentru a putea face aceasta regenare, filtrul de particule trebuie sa ajunga la o temperatura destul de mare si impresiunea mare create de turbine, funinginea din filtru va fi evacuate. Ar fi bine sa ai pe cineva cu tine, cu un laptop si sa monitorizeze aceasta temperature: de dupa filtru, dar ci cea diaintea lui. O data atinsa temperatura optima, ar trebui data regenerarea si din soft. Probabil ca vei rezolva in 25-30km, tinand cont ca temperatura de-afara este destul de scazuta.
    din cate stiu, problema ta, este o problema oarecum generala pentru motoarele de 1.6 si probabil ca este mai frecventa la masinile care circula preponderent in oras(Am un vecin cu Octavia si unul cu Golf 6, ambii cu aceeasi problema).
    multumesc!
     
    cristinag apreciază asta.
  9. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    496
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Cu respect,
    problema cristinag este generata de ceva! DPF-ul infundat este EFECTUL, CAUZA care genereaza infundarea DPF-ului daca sunt respectate punctele din postarea 45 (de mai sus) este probabil injectoarele uzate (sau cel putin 1) si ptr. asta e necesara citirea valorilor acestora. Curatarea DPF-ului nu va rezolva problema! Asa cum nici anularea EGR-ului nu a rezolvat problema. Si EGR imbacsit este tot EFECTUL problemei.
    DPF-ul intr-adevar se curata mergand constant:
    -peste 60 km./h.
    -turatia motorului mentinuta intre 2000-2500 rot./min.
    -timp de circa 10-15 min.
    Daca pe masina e conectat un echipament de diagnoza se urmaresc parametrii:
    -temperatura gazelor inainte de intrarea in turbina 170C;
    -temperatura gazelor inainte de intrarea in DPF 150C;
    -temperatura gazelor la iesirea din DPF 150C;
    Se circula cu masina pana incarcarea DPF-ului arata cat mai aproape de 0%.
     
  10. cristinag 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2017
    Mesaje:
    4
    Multumesc mult pentru interventie! Intr-adevar a fost un raspuns foarte practic. Momentan am fost la un service OK, care au spus ca mi-au adus DPF-ul in parametri optimi. Masina merge ok acum, insa ingrijorarea mea este urmatoarea: Urmeaza sa fac un drum Cluj - Viena si as dori sa stiu daca ma pot baza pe masina? Imi recomandati sa fac ceva inainte de drum: aditivi, mers pe autostrada cu masina turata conform indicatiilor de mai sus? Multumesc mult!

    Da, masina este 1,6 diesel si este folosita in proportie de 80 % doar in oras.
     
  11. moreinffo 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2012
    Mesaje:
    10
    eu m-as baza sa plec la drum, mai alea ca la drum lung are timp sa se regenereze singur filtrul. In general, filtrul se imbacseste de la mersul in oras, subturat, cu porniri si opriri dese, probabil ca si de la motorina asta de pe la noi. la drum lung...no problem, ideea find sa nu pleci cu filtrul deja "imbacsit"
    drum bun!
     
  12. Popescu Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2017
    Mesaje:
    1
    Salut !
    Am și eu o problema cu Octavia 2 facelift cod motor CFHC,fab,2011.Inurma cu 3 saptamani s-a aprins martorul sub forma unei rezistente,moment în care este limitata puterea.Daca luam contactul dispărea și mașina mergea o perioada bine după care revenea problema .A urmat o scanare a codului de eroare "P 040300 valva recirculare gaze circuit control" in concluzie egr defect.Am procedat la cumpărarea unui alt egr nou marca VEMO,montat pe mașina ,șters erori ,mașina a funcționat bine o perioada dar de pe 2 decembrie același martor s-a aprins același cod de eroare.
    In urma vizitei la reprezentanta defectul constatat a fost același egr montat cu ceva timp in urma, cu explicații de genul că nu a fost unul compatibil ,că reprezentanta nu montează acea marca ,că nu am făcut update la soft după montaj etc.
    Întrebarea mea: Este posibil că respectivul egr+răcitor de gaze sa se ducă într-un timp așa de scurt ?
    Daca poate exista un alt defect (electric) ce poate determina acesta eroare?
    Daca este adevărată treabă cu update de soft ? Vă mulțumesc !
     
  13. Pintiliosul

    Pintiliosul Silver Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    496
    Locație:
    Maramures/Baia Mare
    Da este posibil. E suficient ca un singur injector sa aiba uzura mai mare si in combinatie cu un circulat predominant in oras (turatii scazute) duce la imbacsirea EGR-ului si nu numai! Pentru asta trebuie citite valorile de injectie la relanti cu motorul la temperatura optima de lucru. Tot atunci trebuie citita si valoarea presiunii din rampa comuna.
    In situatia ta EGR-ul este efectul, cauza trebuie cautata si rezolvata din cu totul alta parte.
    *In general o simpla curatare a EGR-ului demontat de pe masina rezolva efectul. Stiu e mai simplu de pus unul nou ptr. mecanic. Dar cauza ramane nerezolvata.
     
  14. Marius.A

    Marius.A 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Mesaje:
    2
    Salut baieti,

    Am si eu o nelamurire, in urma cu cateva saptamani mi-a s-a intamplat urmatoarea problema sa zic asa,"am alimentat cu motorina si plec la drum dupa 2-3 km apare in bord martorul bujie incandescenta si masina intra in limp mode(nu se mai tura,numai merge nici un senzor etc),decid sa imi continui drumul pana la destinatie inca 20 de km , ajung opresc motorul il lasa 2 min in pornesc nici o eroare,mai dau o tura cu masina si obreserv ca masina numai tragea cum trebuie adica 1800rpm-2000rpm avea acceleratie mai agresiva iar dupa eroare acceleratia se simte dupa 2500 rpm in sus , a doua zi merg cu ea sa o pun pe tester (aparea eroare pe egr ) tureaza baietasul cu testerul masina, ma rog nu stiu exact ce face probabil sa sterga eroarea, si zice sa ii dau talpa sa se curate :)) ok, peste catevca zile vazand ca am aceeasi problema merg sa mai fac o alta diagnoza la un alt mecanic, surpiza nici o eroare, tipul mult mai ok ca primul,facem testul si in mers si zice sa ca masina face ce trebuie,dar mie mi se pare ca am acceasi problema, poate sunt eu nebun dar nu cred :)".
    As fie recunoscator daca m-ati ajuta cu niste sfaturi.
    Multumesc!


    Skoda Octavia 2 Facelift 2012 1.6Tdi
     
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.760
    Locație:
    Brasov
    Fa un drum de exterior ( special petru asta ) si tine-o la 3000 - 3500 constant . Nu ai voie sa ajungi mai sus de treapta a 4-a . 1.6 sunt pacatoase la oras .
     
  16. Marius.A

    Marius.A 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Mesaje:
    2
    O sa incerc sa vedem.Ms mult pentru sfat :)
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2017
  17. JohnnyBravo 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2018
    Mesaje:
    12
    salutare,

    va relatez o intamplare stranie si extrem de frustranta pt mine: la inceput de decembrie mi-am dus masina (MK2, 2013, proaspat iesita din garantia de 4 ani) la reprezentanta pt revizie cu shimb de ulei/filtre, cred ca am depasit cu cca 1000-2000km numarul maxim de km dati pana la urmatoarea revizie. Pt ca aveam de rezolvat si ceva probleme de caroserie (indreptat portiere/revopsire) am lasat masina la ei si pt asta. Fiind perioada sarbatorilor reparatia s-a intins pe o luna de zile.
    Am ridicat masina (partea de tinichigerie a iesit perfect) si am plecat spre casa, motorul rece, cca 1-2 grade afara. Dupa cca 3km, cand am calcat-o un pic mai tare in a 3a, am sesizat martorul de bujii ca palpaie si masina parca nu mai tragea...am lasat-o asa mai moale pana acasa prin oras. Ajuns acasa, i-am dat o cheie din nou, am vazut ca nu s-a mai aprins martorul de bujie si mi-am zis ca poate o fi fost masina statuta mult timp si s-a infundat ceva la ea. Dupa cca 2 ore am plecat iar cu masina, si dupa cca 8-10km mi s-a aprins din nou martorul de bujii... la primul semafor am oprit motorul si l-am oprit din nou => ei, de data asta mi s-a aprins atat martorul de bujii care (cred) nu mai era intermitent ca si pana atunci cat si martorul de motor care era constant aprins. Am facut cale intoarsa si la prima parcare am oprit masina. Am stat un pic si am pornit motorul din nou -> de data asta s-a aprins martorul de motor direct si asa a stat pana acasa unde am stat doar cat sa imi iau cheia de la alta masina si am plecat sa o schimb, martorul de motor a fost din nou aprins tot timpul.
    Azi am mers cu masina la service la reprezentanta, martorul de motor era aprins de cum am pornit motorul, am mers usor, cca 5-6grade temperatura de afara. La reprezentanta am predat cheia si am asteptat rezultatele diagnozei. Au venit rezultatele, consultantul mi-a zis ca atunci cand a dus masina in garaj nu mai era martorul de motor aprins dar ca au prins eroarea pe diagnoza: motoras comanda EGR (motoras comanda EGR cu defect electric in functionare. Dupa inlocuire se verifica functionalitate sistem recirculare gaze)

    Am si un desfasurator cu piesele necesare, 15 la numar (piese, sigilii, clipsuri, etc), piesa de rezistenta fiind Cooler for exhaust gas recuperation with control flap 03L 131 512 DQ

    Am plecat morcovit acasa dar si in cazul meu NU am mai avut niciun martor aprins, masina a functionat perfect dar nu am fortat-o mai mult de 80km/h.

    Nu stiu daca cei de la reprezentanta mi-au sters sau nu erorile, din pacate nu am codurile lor dar eventual o sa-i intreb daca au facut vreo inregistare a acestora sau daca le-au sters...

    Am acum cateva intrebari:
    1) cum vedeti situatia cu masina mea? ce imi recomandati?
    2) ce se intampla daca merg cu EGR-ul defect?
    3) daca nu mai am martorul de motor aprins, pot presupune ca nu am nicio problema cu EGR-ul?
    4) pot reconditiona acest EGR prin stilul de mers?
    5) daca EGR-ul imi face iar probleme, ar trebui sa-mi apara din nou martorul de motor, indiferent daca mai exista deja o eroare similara stocata in memorie, nu?
    6) acest EGR = "valva EGR" ce am citit ca se poate curata/reconditiona?

    Orice raspuns partial sau complet este bine-venit.

    Multumesc :)
     
  18. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    1. Problema EGR-ului a fost rezolvata. Ai platit o piesa noua, ai garantie.
    2. Ai mentionat mai sus: martor aprins, lipsa putere, etc.
    3. Da. Asa ar fi normal.
    4. Da. La o luna sau doua, mai iesi nitel cu masina la autostrada. Condusa mai sportiv.
    5. Exact.
    6. Da, se poate curata dar nu merita. Ai vazut unde este locatia la motorul tau? Demontezi ,,jumatate de masina" sa ai acces la EGR.
    Te uiti aici:
    http://www.clubskoda.ro/threads/coduri-erori-martori-aprinsi-in-bord.11058/page-2#post-87313
     
  19. JohnnyBravo 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2018
    Mesaje:
    12
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!

    Merci de raspuns, nu am schimbat nicio piesa, am facut doar diagnoza si mi s-a dat o lista de piese in vederea reparatiei.
    Deci pana acum acest martor de motor si cel de bujii nu mi s-au mai aprins...sa fi fost o problema temporara datorata eventual cuptoarelor unde a stat masina la revopsire? Masina merge perfect...
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Ian 2018
  20. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.140
    Nu, nu cred.
    Un pic de rabdare. Daca intr-o saptamana nu se aprinde martorul, esti norocos.
    Sa auzim numai de bine.
     

Distribuie pagina asta