1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme EGR

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de cristeamandrei, 11 Dec 2009.

Taguri:
  1. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    Ce problema, poti detalia mai mult ?
     
  2. torosandor 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2014
    Mesaje:
    1
    Problema EGR

    Buna

    Am si eu o intrebare referitoare la EGR. Am o skoda octavia din 2010 motor 1.6tdi si brusc subit si dintrodata din mers sa aprins martorul care arata ca o "codita de purcel" de la preincalzire bujii. Fost la Skoda pus pe tester, care spune trebuie schimbat EGR, cei de la Skoda au spus ca ii in jur de 23 de milioane cu manopera cu tot. Am gasit piesa in dezmembrari am cumparat piesa doar ca exista o diferenta...forma si toate corespunde dar seria pe una este 117255 04 iar pe cealalta 117255 05. Intrebarea mea este daca se apuca mecanicul de lucru potriveste piesa ori ba?
     
  3. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    Ala nu e cod de piesa asa ca nu potem sa-ti spunem mai mult.
     
  4. speed 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2013
    Mesaje:
    19
    Locație:
    Deva
    In general EGR-ul se mai poate desface si curata lungindu-i astfel viata. Mai intai vorbeste cu un mecanic bun, verifica-l, curata-l, pune-l din nou pe tester si abia apoi ia decizia unei noi achizitii. In general se datoreaza faptului ca circuli probabil cu masina neturata. Este indicat pentru o buna functionare a EGR-ului sa circuli in gama de turatii 2000-3000 rot/min, altfel aceasta supapa se colmateaza si EGR-ul se infunda.
     
  5. al bundy

    al bundy Platinum Member

    Înscris:
    28 Aug 2010
    Mesaje:
    1.107
    Locație:
    Bucuresti
    Tu stii ce insemna demontarea si curatarea EGR la O2 FL 2010 ?
     
  6. raduO21.6fsi 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2013
    Mesaje:
    1
    Locație:
    Botosani
    Salut O2, aceiasi problema ca si la voi. Acum 3 saptamani mi s-a aprins martorul emisii noxe. Motorul masinii este 1.6 fsi benzina, am pus-o pe tester fiind EGR. Am fost la mecanic si am intrebat daca se poate curata sau nu.....A zis ca este posbil dar probabil putine sanse sa functioneze. A curatat cineva EGR la O2 benzina si a functionat? sa stiu ce este de facut....Va multumesc.
     
  7. hebeanflorin 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2013
    Mesaje:
    3
    Problema EGR - Cod eroare

    Buna ziua,

    Tocmai ce am schimbat EGR-ul de pe o Skoda Octavia 1.6 TDI cu unul de la dezmembrari ( functional :D) si in continuare imi apare in bord martorul aprins.
    Treaba e ca cei de la service-ul unde am schimbat EGR-ul au un software mai vechi si nu reusesc nici macar sa citeasca eroarea, cea cu supapa egr...(testerul le zice sa verifice manualul service).

    Pentru a functiona masina in parametrii si a scapa de limp mode ( maxim 2500 ture) trebuie resoftata masina sau sterse erorile cu un tester cu software actualizat? Se poate sterge eroarea manual?

    Multumesc!
     
  8. Octavian88 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2015
    Mesaje:
    1
    valva EGR

    Salut,

    Am o Skoda Octavia 2, motor 2.0 TDI 140HP, 96000km.

    In urma cu 1500km s-a aprins atentionarea de la instalata de preincalzire, respectiv sistemul de control al gazelor evacuate. Puterea motorului a scazut considerabil, iar atentionarile nu au disparut dupa oprirea/pornirea motorului.
    La diagnoza, mecanicul a gasit open circuit la valva EGR. A sters eroarea si mi-a recomandat sa schimb vitezele la o turatie mai ridicata. De obicei schimb la 2000rpm.
    Peste 2 zile atentionarea de la instalatia de preincalzire s-a aprins si puterea motorului a scazut din nou, dar de data aceasta a disparut dupa ce am oprit/pornit motorul.
    Am vizitat un al doilea mecanic care nu a gasit nicio eroarea la diagnoza. Totul era verde. Mecanicul 2 mi-a spus ca daca era o problema de scurt circuit la valva EGR, eroare ar fi vizibila tot timpul in sistem. Mi-a zis ca probabil valva se blocase/infundase din nou si sa incerc sa schimb vitezele la o turatie mai ridicata. Daca doresc poate sa o curete, doar ca dureaza; trebuie sa o tina cateva ore in petrol.
    In ultima saptamana am facut un road trip. M-am dus pe Valea Prahovei (locuiesc in Oradea) si am ales culoarul Rucar - Bran. La Busteni s-a aprins atentionarea de la sistemul de control al gazelor evacuate, care nu a disparut dupa oprirea/pornirea motorului, dar puterea acestuia nu a scazut deloc.
    Probabil din cauza ca am circulat uneori subturat in treapta a 4a pe Rucar Bran. La a 3a diagnoza a aparut problema cu open circuit la valva EGR si un senzor de temperatura al combustibilului. Dar EGR functiona normal pe tester; se inchidea si deschidea in parametri normali. Mecanicul 3 mi-a curatat cu un spray furtunul de la EGR si a masurat tensiunea care era OK. Am primit acelasi sfat, sa circul mai sportiv.

    Poate sa imi spuna cineva va rog cat de des se curata valva EGR si in ce consta exact? Cat costa una noua? Am masina de la 78000km si nu am curatat-o niciodata, iar despre proprietarul anterior nu stiu nimic.

    Multumesc anticipat
     
  9. Little Big

    Little Big Moderator

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    1.443
    Locație:
    Bucharest
    Cum sa schimbi la 2000 rot/min? Daca schimbi spre 3000 ar fi ideal!
     
  10. taragandoru 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2015
    Mesaje:
    1
    Salut,
    Am o Skoda Octavia 2.0 TDI 140HP din 2011 si mi s-a aprins senzorul de la instalatia de preincalzire. Am scos bornele de la baterie dar nu s-a resetat asa ca am ajuns la un mecanic. A pus testerul pe ea si mi-a zis ca e eroare de la EGR. A reusit sa stearga eroare si momentan merge dar a zis ca e inceput de sfarsit. Puteti sa-mi spuneti daca rezolv ceva prin curatare sau trebuie sa-l schimb si de asemenea cam cat ar costa unul nou?
    Multumesc anticipat!
     
  11. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
    Stergerea erorii, nu inseamna ca problema a fost rezolvata.
    Incearca.
    200 £.
     
  12. gigix 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2011
    Mesaje:
    4
    Locație:
    mangalia
    Buna problema cu martor EGR aprins in bord am si eu pe skoda O2, 2008 ,1896cm3 mers la tester meseriasu a zis ca nu ne problem de egr si ar fi de la debitmetru de aer :masina merge la fel ca inainte de ase aprinde martorul din bord.este posibil ca pe un singur martor sa semnaleze probleme ele altor subansamble ale motorului? asa zice meseriasul cu testerul desi eu nu-l cred.Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare: 5 Dec 2015
  13. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
    Posteaza te rog, eroarea asa cum apare ea pe vcds.
     
  14. arkan 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2010
    Mesaje:
    2
    Cum ati rezovat cu desfundarea EGR?
    Mi-a aparut semnul de arc, si am fost la service skoda si mi-au zis ca e seminfundat EGR-ul si sa merg mai turat.
     
  15. GeorgeA

    GeorgeA 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2016
    Mesaje:
    17
    Va salut. Detin o Skoda Octavia 2 FL CR 2012 1.6 TDI, care de cateva zile scoate un sunet ciudat dupa oprirea motorului, respectiv un sunet similar cu cel al dopului de sampanie, mai exact o pocnitura. Din ce am observsat sunetul provine de undeva de sub turbina-filtru particule, zona pe sub care se afla si EGR-ul. Mentionez ca masina ruleaza perfect, fara niciun martor in bord. Urmeaza ca in week-end sa ii fac si o diagnoza. Credeti ca de vina ar fi EGR-ul? A mai intalnit cineva aceasta pocnitura la motoarele Common-Rail? Multumesc.
     
  16. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    salut
    Intampin o problema tare ciudata din partea EGR-ului

    In urma cu aprox 1 luna jumate am schimbat EGR-ul cu unul nou, fiindca cel vechi isi daduse de mult timp duhul (aprox 1an jum) (schurgeri ulei, nu mai facea vacuum - puteam sa suflu si sa trag aer pe teava lui oricat vroiam fiindca nu opunea nici un fel de rezistenta ...)

    Problema este in felul urmator :
    De fiecare data cand motorul este rece (40-50-max 60grade), am observat o trepidatie a acului de la relanti insotita de o ''balbaiala'' a motorului, uneori chiar oprindu-se, cu masina la relanti .
    Trepidatia dispare cand temperatura motorului urca spre 90 de grade .

    Aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat EGR-ul .

    Ulterior, am fost cu ea la diagnoza dar nu aparea nici o eroare in acest sens .
    Aveam decat o eroare pe turbo, care vad ca de cand a fost stearsa, nu a mai aparut .

    In schimb, baiatul care a facut diagnoza, a selectat ceva "Exhaust egr ..." , apoi a inceput sa licare becul de la bujii incandescenta (sarmulita aia) , s-a turat singura de cateva ori in tot acest timp si cam asta a fost .
    Dar, in timpul acestei operatiuni, masina in loc sa stea turata pe la 13000 ture, acul tot oscila intre 11000 si 13000 turatii .

    Concluzia celui care a facut diagnoza a fost ca EGR-ul pe care l-am cumparat nu este bun, nu isi face treaba asa cum trebuie si ca va trebui sa cumpar altul, sfatul lui fiind sa iau unul din dezmembrari .
    Tot acest baiat, mi-a spus sa scot furtunasul de la EGR, sa ii pun un surub si sa ma uit daca va mai face problema cu oscilatia in aceasta dimineata .

    Surpriza a fost pe masura -> masina se comporta absolut normal, nu ii mai tremura relantiul, motorul parca merge o idee mai rotund ... totul datorita obturararii acelui furtunas care intra in EGR .

    Am verificat din nou EGR-ul :
    - tras aer pe tevusca lui -> face vacuum (intr-adevar trebuie sa tragi aer de cateva ori ca sa deschida supapa ... dar face vacuum) ;
    - suflat aer pe tevusca lui -> opune rezistenta
    - nu arunca ulei/mazga

    Concluzia mea -> functioneza

    EGR-ul l-am luat nou, de pe Autokarma .
    Intr-adevar, a fost o mare bataie de joc din partea lor, fiindca eu am comandat Pierburg, iar ei mi-au trimis un EGR care are marca (numele) sters cu polizorul .
    Dar pana la urma nu ma mai deranjeaza nici asta, fiindca eu constat ca EGR-ul functioneaza, adica atat membrana lui cat si supapa isi fac treaba, deocamdata .

    Cu motorul cald (85 grade), am pus degetul pe acel furtunas care intra in EGR si am observat ca nu exista nici un fel de vacuum !!! - Este normal acest lucru ? - Nu s-a aprins nici un bec in bord .

    Furtunasele au fost verificate ieri in service si toate par a fi ok, nici macar unul crapat/rupt ...
    Chiar nu stiu ce sa mai suspectez
    Care ar mai putea fi problema?

    - Oare sa fie EGR-ul cel nou prea rigid iar vacuum-ul creat de motor sa nu aiba suficienta forta sa actioneze acea supapa a EGR-ului ?
    (Dar in acelasi timp ma gandesc ca daca nu are putere sa traga de supapa EGR-ului, ar trebui sa fie similar cu dopul pus in furtunas, adica ar trebui sa mearga la fel de ''bine'' cum merge cu surubul, nu ?)

    - Racitor de gaze infundat din cauza faptului ca masina a mers mult timp cu EGR stricat ? (dar nu vad cum, fiindca nu mai ajungeau gaze in el, supapa celui vechi era blocata pe inchis)

    Alte idei nu mai am

    Multumesc pt rabdarea de a fi citit poatsrea, iar orice sugestie este binevenita
     
    Ultima editare: 3 Mai 2017
  17. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    O intrebare
    Care este traiectul gazelor la EGR ?
    - dinspre galeria EGR -> catre radiatorul de racire a gazelor recirculate ?
    - sau dinspre radiatorul de racire a gazelor recirculate -> catre EGR ?
    O2, 2005, 2.0tdi 16v, 103kw/140cp, bkd .
     
  18. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
  19. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    ok, am priceput, sper
    Dinspre radiator racire -> catre EGR, nu ?
    Daca este asa, atunci cred ca am o problema pe undeva pe la racitorul ala ... sper sa fie suficienta o curatare , sa nu fie stricat actuatorul ala (capsula aia) si sa necesite schimbarea intregului ansamblu . Cel putin la dezmembrari il vand cu totul .
    Multumesc
     
  20. marius_f 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Mesaje:
    88
    Revin cu detalii, dar fara rezolvare
    Astazi am fost in service pt schimburile obisnuite (ulei motor, filtre)
    Le-am zis si de problema cu oscilatul relantiului atunci cand motorul este caldut (60-70 grade) .
    Le-am explicat ca am schimbat egr-ul si ca este nou .
    Au facut schimburile, au lasat motorul sa se raceasca si i-au facut din nou diagnoza .
    Egr-ul functioneaza
    Insa
    Atunci cand apare problema cu trepidatul motorului si oscilatia relantiului + crestere consum instant, injectoarele 1 si 3 o iau razna si incep sa bage mai multa motorina, trec de 1,2 cant injectata .
    Cand creste temperatura motorului si ajunge spre 80-90 grade problema dispare, iar injectoarele revin spre normal .
    Concluzia lor a fost ca egr-ul functioneaza, insa problema "ar putea fi" de la debitmetru , dar nu sunt siguri.
    Adica debitmetrul nu ar functiona in parametri normali, iar la o anumita temperatura nu mai functioneaza corect, lasa sa treaca aer mai putin si automat injectoarele incearca sa corecteze si baga motorina mai multa si practic o inneaca .

    Mi-au propus un debitmetru nou, la 570 lei, iar daca nu functioneaza il dau pe retur, insa daca functioneaza si dispare problema cu oscilatia relantiului, trebuie sa il pastrez pe masina si sa il cumpar la pretul ala .
    In fine, l-as cumpara, dar nu sunt nici ei siguri ... cu toate ca e cam mult 570 lei .

    Ce parere aveti ? Au dreptate ? Asa o fi ?
    Nu prea ii cred in totalitate , fiindca initial au zis ca ar putea fi o problema la comanda de vacuum, ca nu li se pare normal sa mai existe vacuum pe acel furtunas care intra in egr, atunci cand motorul este cald si ca egr-ul nu functioneaza cand motorul este in sarcina / turat .
    Au zis ca egr-ul trebuie sa functioneze doar la relanti si la turatii mici ale motorului .

    Eu stiam altceva .

    Astept pareri
    M-am cam saturat sa o iau pe incercate fiindca "incerc" tot din buzunarul meu .
    O2, 2005, 2.0tdi, 16v, 103kw/140cp, bkd
     

Distribuie pagina asta