1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.
  2. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Probleme ambreiaj

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de brigada, 29 Apr 2009.

  1. drg94 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2015
    Mesaje:
    20
    Pe mine nu m-a ajutat nimeni...toti ma bat la cap ca e pompa ca nu tiu ce..dar miemi pica contactu nu motoru...ma refer doar cu contactu pus..pica contactu si revine ...oare ce poate avea?
     
  2. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Descrierea ta este foarte generala. De aceea nu se ofera nimeni sa dea sfaturi. Cand tu apesi ambreiajul , se intampla multe lucruri , din care majoritatea pot fi generatoare de zgomote. In primul rand , apasarea ambreiajului inseamna decuplarea motorului de la cutie . Volantul, discul de ambreiaj , placa de presiune si rulmentul de presiune pot fiecare sa ifi produca zgomote. Schimbarea treptelor in cutie , pot genera zgomote din cauza sincroanelor care incearca sa egalizeze turatiile a doi arbori .
    Daca tu spui ca auzi zgomote in fata :yahoo:.... noi ce sa te sfatuim ?
    Raspunsurile primite sunt pe masura intrebarilor puse. Da niste detalii suplimentare si vom incerca , fiecare dupa priceperea lui , sa te ajutam .
    Pot fi chiar si accesorii sau sub-ansamble desprinse , sau slabite , care iti genereaza zgomote.
     
  3. mc_viorel 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2015
    Mesaje:
    8
    Locație:
    braila
    multumesc sa incerc sa fiu mai detaliat , in primu rand nu ma pricep la mecanica deci explic cu cuvintele mele acest zgomot se aude cu masina pe loc motor pornit si am deschis usa sa se auda mai bine in momentul apasarii la jumatatea cursei se aude un huruit sa fiu mai explicit destul de tare cu usa inchisa se aude da infundat
     
  4. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Ok !
    In situatia ta , pot fi urmatoarele :
    - volantul bi-masic este obosit si fuleaza cand ramane in gol ( adica cand decuplezi motorul de la cutie )
    - rulmentul de presiune
    - nescai sincroane in cutie .

    Solutia este , in primul rand sa dai cutia jos . Verifici situatia volantului ( eu presupun ca de aici apar problemele tale ) . Daca totul este ok , in ceea ce priveste kitul ambreiaj , atunci nu ai incotro si desfaci cutia ca sa vezi daca acolo este problema. Reparatia cutiei , in functie de problemele sesizate , poate sa fie costisitoare sau nu . De cele mai multe ori se poate repara dar nu merita. Se cumpara o cutie second-hand si se pune sus .

    Toamai am auzit azi ca persoana careia i-am vandut eu masina a schimbat cutia de viteze ( eu am dat masina la 157.000 km ). Motorizarea era BJB si cutia era in 5 trepte. Se pare ca au existat niste probleme la cutiile 2004-2006 la Octavia 2 . Nu as sti sa spun care , dar se pare ca la ele crapau cel mai des volantele si , personal , banuiesc ca din cauza mersului cu volantul uzat , si generator de socuri si vobratii , crapau cutiile . Dar este o speculatie. Stiu cazuri cand s-a mers 100.000 km cu un volant blocat. Tremura , dardaia , dar mergea. au mai fost cateva cazuri de probleme de fabricatie in cutie , unele sub-ansamble care se desfaceau si distrugeau iremediabil cutiile. Nu am vazut cu ochiul ca sa confirm .
    Calitatea VAG .... fara cuvinte . :keule:
     
  5. mc_viorel 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2015
    Mesaje:
    8
    Locație:
    braila
    da gasisem intre timp o explicatie tot de a ta la cineva cu aceeasi problema ca a mea , spre rusinea mea nu am citit tot de la inceput am facut cont si am expus problema speriat de costuri am o cunostinta la service reprezentanta care si-a schimbat volanta la 120k si l-a costat 25 de mil , ideea era ca daca ma duc cu ea la serice si se apuca de ea trebuie sa am si banii ca sa nu platesc manopera aiurea si sa o tina desfacuta pe acolo pana fac eu rost de bani sumele sunt destul de mari iar eu nu ma pot apuca de asa ceva pentru simplu fapt ca nu ma pricep , impropriu voiam sa stiu daca mai pot merge cu ea asa fara sa ii produc pagube mari da ... e retorica intrebarea , ma gandeam ca daca o pornesc si o las mai mult pana plec dupa loc poate nu mai face o sa incerc si asta de obicei eu plec cam la 4 -5 minute dupa ce am pornit motorul sunt mai clasic

    vreau sa revin totusi nu de alta or mai fi si altii ca mine si poate e de ajutor , am sunat sa ma interesez de costuri si la mecanica la programare mi se spune ca nu trebuie sa imi fac probleme, numai daca zgomotul persista si cu el calcat la fund , oricum o sa risc un mil sa ii faca ei un test adica sa merga in probe unu de pe acolo , asta e nestiinta costa :)
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Feb 2015
  6. rayn Bronze Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Mesaje:
    270
    Locație:
    Bucuresti
    Sfatul meu-daca dupa ce se incalzeste nu mai huruie ,nu dirdaie/smuceste la plecarea de pe loc/intra bine in viteze/nu agata LAS-O ASA.Este la inceput si te mai tine mult si bine.Daca nu ai simptomele de mai sus nu ai de ce sa schimbi ambreiajul dar verifica nivelul uleiului in cutie.
     
  7. mc_viorel 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2015
    Mesaje:
    8
    Locație:
    braila
    revin cu informatii am mai tesat adica am mai mers ceva cu ea prin oras mi se pare o mica dardaiala la plecare de pe loc in rest nimic si nu se mai aude asa cand am mai pornit-o si am tinut iar pedala la jumate sa vad daca mai face zgomotul ala se aude ceva da slab
     
  8. mc_viorel 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2015
    Mesaje:
    8
    Locație:
    braila
    totusi cum se verifica nivelul in cutie pe scurt la ulei multumesc
     
  9. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Are un buson de nivel . daca il desfaci si curge , ai nivelul corect. Daca il desfaci si nu curge , bagi pana curge .
     
  10. CucuBau

    CucuBau 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2014
    Mesaje:
    7
    Locație:
    Tulcea
    Am si eu o problema, acum vreo 2 saptamani m-am foit toata ziua prin Bucuresti si mi s-a "inmuiat" pedala de ambreiaj dar nu am bagat de seama, azi am constatat iar, pedala de ambreiaj e moale iar de la jumate nu se mai retrage a trebuit sa trag de ea de 2 ori. Ce poate sa fie? Ma gandeam la arcul de la pompa de ambreiaj, a mai intalnit cineva problema asta? Ambreiajul a fost schimbat acum 1 an sau 2 fara volanta.
     
  11. maxim

    maxim 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2010
    Mesaje:
    106
    Locație:
    Iasi
    Eu cred ca ai o probleme cu arcul mai degraba decat sa fie de la kitul de ambreiaj.
     
  12. my_sttelo

    my_sttelo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2015
    Mesaje:
    1
    Hi all,

    De cateva saptamani a inceput sa se auda niste batai metalice la motor iar cand apas pedala de ambreiaj dispar. In rest masina nu are nicio problema.
    Din cate am constatat, sunt mai multe persoane cu aceasta problema si ca ar fi de la kitul de ambreiaj + volanta.
    As vrea sa schim kit-ul de ambreiaj + volanta tinand cont ca masina mea are deja 135000 km.
    Ma poate ajuta cineva cu un service bun dar totodata, nu foarte scump.
    Ce parere aveti sa merg pe kit-ul LUK sau Sachs.

    Model: Skoda 1Z ACBXEX01
    Motor: 1896 cm3
    Tipul: BXE
    Putere: 77kw
    Combustibil: Motorina
     
  13. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Este volantul blocat. Nu comanda tu kitul. Gaseste un servis care sa il comande de la furnizorul lui si sa raspunda pentru piesa si manopera . Daca il aduci tu si bate dupa 200 de km , servisul va da vina pe calitatea kitului cumparat de tine. Daca este sa ai de ales , alege Sachs . O fi Luk varianta de buget a lui Sachs , dar diferenta intre piese este ca intre Skoda si Audi .
     
  14. radoneman

    radoneman 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2015
    Mesaje:
    3
    Salutare.
    Am o Octavia 2 FL 1.6 tdi 2012 aprox 49.000 km si in ultima perioada se aude un usor huruit la plecarea de pe loc, sa zicem cam 1-2 ori la 10 plecari...Huruitul dureaza 1-2 sec dupa care dispare. Deocamdata nu simt modificari la cuplare ambreiaj si plecare de pe loc.
    Deoarece nu mai este service skoda in oras si probabil o sa merg la tm incerc sa aflu care poate ar fi problema si un eventual buget necesar la interventie. Oricum surprins ca la atatia km sa primesc semnale de la ambreiaj...
     
  15. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Sa nu consideri postul meu ca fiind atac la persoana ( nu este , chiar incerc sa te ajut ) insa de multe ori , uzura prematura a ambreiajului are ca si vina stilul de pilotaj. Sistemele moderne , cu volant bimasic , sunt destul de robuste , insa mult mai putin robuste decat cele clasice. In Germania si Austria , instructorul imprima un anume stil de condus si anume o turatie mult mai ridicata inainte de schimbarea treptelor , pentru a capata volantul destula inertie. Inertia va face jumatate de treaba la schimbul de viteze , dubland astfel durata de viata a volantului . Deasemenea , centrarea ( din fabrica sau in servis - in cazul unui schimb ) , poate fi facuta nu tocmai corect , ducand in timp la aparitia de batai . Problema care apare este aceea ca manopera pentru dat cutia jos este foarte mare . Din aceasta cauza , evitam sa mergem la mecanic cand simtit oarece probleme de ambreiaj si mergem cu el stricat sau, oricum , nu functional 100 %. Acest lucru se traduce ulterior in jocuri in cutie , probleme de sincroane , slabirea suportilor ( care si asa sunt de o calitate proasta din fabricatie si sunt subdimensionati ) .
    Ovalizarea discului de ambreiaj si mersul cu el asa , va strica destu lde repede volantul , chiar daca volantul este OK. In functie de turatia de la schimbare si de perioada cat este frecat la schimbul de trepte discul , poti sa ai probleme si in 2000 km , nu in 46.000 km.
    Morala ar fi ca , ori incerci sa conduci in functie de masina pe care o ai , ori iti cumperi una mai robusta.
    Ca si mentiune suplimentara , eu , dupa sute de mii de km facuti cu o multime de masini si dupa 25 de ani de permis , am reusit sa nu ma impac cu Octavia 2 si am vandut-o pentru a-mi lua un Ford Ranger care are un ambreiaj de neam prost si este facut sa tracteze frecvent 3500 kg.
    Cel putin pentru variantele diesel , VAG a scos niste chifle jalnice la masinile de dupa 2005 incoace .
     
  16. radoneman

    radoneman 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2015
    Mesaje:
    3
    JurasikMan, in primul rand merci pentru raspuns. Am carnet din 93 si am condus masini de firma si personale, majoritatea pe benzina. Personal la inceput am avut o dacie 1300, dupa care mi-am luat un renault symbol 1.4 mpi (6 ani utilizat f.ok fara probleme...) si in 2012 mi-am luat in leasing Octavia 2 fl 1.6 tdi (AACAYC...TMBBT), prima masina pe diesel...
    Masina nu am forjat-o si cred ca am un stil moderat in condus (schimbarea de viteze pe la 2500 de ture) dar o perioada am sa ma urmaresc sa vad poate ceva nu este ok in stilul meu de conducere....:)
    Legat de huruitul care se aude aleator la plecarea de pe loc poti sa ma sprijini cu niste raspunsuri?
    -pentru identificarea problemei sa merg la service locale sa o "asculte" si daca se confirma sa ma pregatesc de o interventie la unul autorizat(in Deva s-a inchis service Skoda si am facut reviziile la tm la porsche auto...)?
    -daca este rulmentul problema se schimba doar el sau tot kit-ul de ambreiaj?
    - ai niste cotatii de costuri cu manopera pentru cele doua variante(rulment schimbat sau kit)?
    - trebuie sa intervin cat mai repede pentru identificare problema pentru a nu fi afectate si alte piese?
     
  17. JurasikMan

    JurasikMan Skoda Expert

    Înscris:
    21 Sep 2009
    Mesaje:
    1.660
    Locație:
    Brasov
    Daca problema ta se va dovedi a fi legata de ambreiaj , orice piesa care compune kitul poate provoca huruieli si in timp poate afecta si alte componente ale cutiei sau chiar motorului .
    Rulmentul de presiune are un huruit constant care creste in intensitate odata cu marirea turatiei motorului , pentru ca se invarte cu aceeasi viteza cu a arborelui cotit.
    Discul de ambreiaj poate genera niste zgomote , dar de obicei il sesizezi doar ca pe niste vibratii in special la debraiere , atunci cand volantul incepe sa se frece de el .
    Placa de presiune nici ea nu prea genereaza huruituri ci mai ales vibratii , in cazul in care nu apasa uniform pe disc .
    Din punctul meu de vedere , singura chestie care poate fi schimbata individual din kitul de ambreiaj este discul. Daca toate celelalte sunt bune si discul prezinta unele uzuri inegale sau este ars , sau are ceva nituri lipsa , atunci se rezolva cu schimbarea discului . In rest , orice altceva ar fi defect , as schimba tot kitul daca tot platesc manopera.
    Nu mentionez la categoria "schimbare simpla" rulmentul de presiune pentru ca acesta nu se prea strica de capul lui . Daca are uzura , aceasta este generata de alla piesa a kitului si este aiurea sa dai jos , sa schimbi numai rulmentul si sa te trezesti ca in cateva sute de km iti huruie iarasi .
    Asa cum am mai spus si in alte posturi iti sugerez sa cauti un servis mare , care sa iti cumpere el kitul de la furnizori proprii. In acest caz , toata raspundere revine servisului si in cazul in care pica ceva in perioada de garantie , le pui masina in poarta si chemi Protectia Consumatorului si televiziunea . Altfel , servisul va da vina pe piese , iar furnizorul de piese pe mecanicii de la servis , in cazul in care apar probleme .
     
  18. radoneman

    radoneman 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2015
    Mesaje:
    3
    Ok JurasikMan. Multumesc pentru raspuns si detalii. Sper sa gasesc rezolvarea la problema.
     
  19. Lazar Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2015
    Mesaje:
    1
    Probleme :-p

    Salutare, detin un autoturism Skoda Octavia 2, 1,6 mpi, 165000 km si am o problema cu un zgomot ce provine din zona cutiei de viteze.Mai exact este vorba de un scartait care dispare odata cu apasarea pedalei de ambreiaj. Am inteles ca este posibil sa provina de la rulmentul de presiune care poate sa fie in contact permament cu placa de presiune,posibil din cauza vreunei probleme tehnice, pe care nu o cunosc inca. In consecinta am schimbat kitul de ambreiaj cu piese noi, dupa ce am finalizat operatiunea de monatare , am dat cheie si aceeasi poveste, acelasi zgomot din zona cutiei de viteze doar ca de data asta sunetul sa zicem ca are un iz de nou, probabil de la rulmentul de presiune care e nou. Nivelul uleiului din cutie e ok. Eu cred in continuare ca din cauza unei probleme tehnice pe care nu o cunosc rulmentul de presiune sta lipit de ,,soare'' sau il atinge. Este posibil sa existe aer pe instalatia ambreiajului? Trebuie aerisit? Ambreiajul e hidraulic, se poate aerisi? Poate influenta aerul din instalatia ambreiajului debraierea? Respectiv poate influenta cursa rulmentului spre a-l impiedica sa ajunga la pozitia sa normala la ridicarea piciorului de pe ambreiaj? Sper ca nu am lungit-o, va multumesc anticipat pentru raspunsuri ;-).
     
  20. T. Carmen Skoda Expert

    Înscris:
    29 Apr 2012
    Mesaje:
    2.095
    Da, este posibil.
    Trebuie, daca ai inlocuit kitul.
    Da, se poate.
    Posibil.
     

Distribuie pagina asta